Norsk

#O2K WUEs spill

Som spilldesignstudent var dette en perfekt utfordring for meg, da jeg allerede har masse idéer jeg en vakker dag skal (ikke bare vil, men SKAL!) få ut i spillform. Så den største utfordringen for meg er egentlig ikke å komme på en idé, men å bestemme seg for hvilken idé som fortjener å bli skrevet om her.

Har du noen gang hatt lyst på et nytt spill, men ikke klart å bestemme deg for hvilken sjanger du vil prøve denne gangen? Min idé er et spill som blander sjangre på en helt ny måte. Det starter ut som en vanlig action-adventure-3D-plattformer, men hver verden er inspirert av en annen sjanger, som RPG, rytmespill, FPS osv. og banene vil inneholde elementer av disse. Først er det bare små forandringer, men etter hvert vil forandringene merkes mer og mer. Høydepunktet i spillene er bosskampene, som snur spillmekanikkene helt på hodet etter sin egen sjanger og er nesten som ekstra vanskelige minispill. Rytmespillbossen får deg til å trykke på knapper i takt med bakgrunnsmusikken for å angripe, racingbossen inviterer deg til kappkjøring og fighting-bossen må bekjempes som i et 2D-fightingspill. Den grafiske stilen vil også forandre seg alt etter hvilken verden du er i, som betyr mange spennende art-styles. Spillet blander litt av hvert, og burde ha noe for alle.

Spillet blir lansert til konsoll (Wii U, PS4, PS3, Xbox 360, Xbox One) med mulighet for senere port til PC og håndholdt. Wii U-versjonen vil også ha egne Gamepad-mekanikker for de fleste sjangrene, blant annet berøre skjermen under rytme-og puzzle-bossene, og som inventory i blant annet RPG og FPS-banene.

Dette var da min fantastiske spillidé. WUE out

HQ