Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto

Har mikrotransakjoner gått for langt?

Skrevet av Mats2468 den 9 januar 2018 klokken 19:10
Dette innlegget er kategorisert under: Mikrotransakjoner, DLC

Jeg vet, jeg vet... Det har vart i mange år, og det gir seg enda ikke. Hvordan oppstod mikrotransakjoner til spillbransjen? Vel, det kan jeg forklare deg hvordan det kom. Mange mener det var EA som startet det hele, men det er helt feil, for det er nemlig Bethesda som startet denne dritten, og spillet dem la til mikrotransakjoner var Elder Scrolls 4: Oblivion. Det var blant annet skins til hestene, kostymer til karateren eller bare virtuell valuta. Det var egentlig Microsoft som hadde ideen, Bethesda hørte etter og ville satse på denne business-metoden. Etterhvert dette var effektivt, begynte flere utgivere i senere tid. Dere har kanskje legget merke til at det er alltid forskjellige priser når det kommer til virtuel valuta at prisen er som eksempel fra 20 kroner-til 829 som er høyest, og dette er ofte i free-to-play spill. Det har vært enormt mye hat i det siste pga Battlefront 2's sin progresjon system som bare går ut på pay-to-win, som også er i veldig mange spill. EA selvfølgelig har herjet med denne metoden i over 9 år siden FIFA 09's ultimate team. Jeg vil si at DLC har også gått for langt siden hvert eneste spill, idag så inneholder det DLC som man kan kjøpes tilgjengelig. Mange brukere fra Reddit har i tillegg snakket mye dritt om utgiverne idag for dems grådighet til gamere som er utsatt for dette, og dette skjønner jeg veldig godt. Det er mye jeg vil snakke om men det vil ta evigheter...

Hva synes du om mikrotransakjoner?

Hvorfor er moderne spill blitt så likedannende?

Skrevet av Mats2468 den 3 januar 2018 klokken 23:34

Vel, det er ingen stor bombe, med tanke på at noen gamere nå til dags er lei av den likedannende stilen som florerer i de nye spillene. Vis du har legget merke til Ubisoft sine open-world spill, som for eksempel AC Origins, Ghost Recon Wildlands, Watch Dogs 2 eller si Far Cry 4, disse spillene går ut på samme oppgavene gang på gang. Da tenker jeg på samling av ting som er nødvendig for å oppgradere, man må grinde opp i level eller generelt av ting og for eksempel spamme med waypoint til destinasjoner. Under sjangeren RPG, (som jeg da ikke er helt fan av) Har veldig mye med dette å gjøre, utforske, samle, gjøre quests osv. Det har blitt en trend i de siste RPG spillene som har kommet at spillene i seg selv er altfor store, tomme områder og svært lange, gjennomsnittlig 60-100 timer med spilling, som ikke er aktuelt for andre vanlige gamere. Det er også mange tendenser til andre sjangere som har blitt likedannende, som FPS sjangeren, samme basic story som også er involvert i andre klassikere som spillutviklere har puttet i spillene. Jeg mener dette er en katastrofe for gamere idag. Det har hendt at gamere har returnert til gamle spill (Inkludert meg) som overhode ikke er det samme som idag, i det meste. Vi får håpe dette blir merket av enda mer spillere der ute og få orden i det selvom det er en drøm dessverre.

Hva har du merket dette i det siste?

Vi eier ikke våre egne digitale spill..

Skrevet av Mats2468 den 21 november 2017 klokken 22:03

Dette er kanskje en gammel nytt, men ville bare nevne om det. Trodde du at vi eier våres digitale spill? Der tar du feil, for vi eier dem ikke. Jeg leste en nylig forum via Steam der dem nevner dette, og mange av de som har erfaring innen spillindustrien forteller følgene: "Vi eier ikke våres egne digitale spill, vi eier kun lisensen til å spille spillet". Til og med brukeren vår på Steam teoretisk sett eier vi ikke. Vet ikke om det gjelder fysisk når det kommer til online spill. Syntes dette var sprøtt å høre, bare se for deg om Steam, Playstation, Xbox, Switch og alle de andre skulle stenge ned online tjenesten, ville vi mistet ALLE de spillene vi har ''kjøpt''. Det tror jeg hadde vært en mareritt for alle spillelskere der ute. Om at de skulle stenge ned online tjenesten er svært usannsynlig at dette vil skje i fremtiden, siden spillbransjen gjør det utrolig godt økonomisk for tiden. Men man skal aldri si aldri. For min del er det kanskje lurt å satse på fysiske spill, det å bare se spillene i hyllene er mer som ''Eier og har'' enn hvordan samlingen i digitale former. Synes dette er en interessant tema å ta opp.

Hva synes du om dette...?

Får vi noengang se Ocarina of Time remastered?

Skrevet av Mats2468 den 8 november 2017 klokken 13:17

Ja folkens, det nærmer seg 2018, og så langt har spillfronten vært magisk, men nok om det. Som jeg nevnte på tittelen, får vi noengang se Ocarina of Time remaster? Ja faktisk så er det mulig, selvom jeg vet at alle ikke er fan av klassiske spill som blir oppusset. Det har lenge vært en debatt om at det kan virkelig skje, med tanke på at det er nå snart 20 år siden spillet ble lansert. Noen ganger blir man overrasket over Nintendo's threehouse, og for å være dønn ærlig, vil dem kanskje overraske oss og forteller at spillet får en remaster. Det alle nå vet er at 3DS versjonen kom ut i 2011, så da er jeg litt skeptisk igjen. Skyward Sword har en større mulighet for å få en HD versjon, litt mer sannsynlighet til det.


Hva tenker du om dette?

Skeptisk til AC's Origins..

Skrevet av Mats2468 den 25 oktober 2017 klokken 19:09
Dette innlegget er kategorisert under: Assassin's Creed

Ja folkens, nå er det ikke lenge igjen til lanseringen av Ubisofts Assassin's Creed Origins. Som jeg nevner i tittelen, så er jeg skeptisk til hvor bra Origins vil være. Jeg er en stor fan av serien, og ser selvfølgelig frem til det. Jeg har savnet en god historie siden 3ern, og det er nå 5 år siden sist den kom ut. Kan hende jeg trigger noen her, men det jeg hater med hva Ubisoft har gjort med Origins, saken er at de har lagt til et ny mekanisme som er RPG aktig greier som vil påvirke innen våpen. Det vil si at du som spiller må finne våpen selv fra fiender i spillet eller finne våpen i kister med mindre du vil betale sinnsykt mye fra butikken i de åpne gatene. Ubisoft vil muligens legge til mikrotransakjoner (som jeg er imot) får å skaffe seg bedre ting tidlig i spillet, og for å ikke glemme boosts. Som vi ser fra traileren, begir spillet i Egypt 50 år etter k.r.

Hva sier du om dette?
Kan Ubisoft mekke et godt AC spill siden 3ern?