Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Klasseromsrevolusjon!

Klasseromsrevolusjon!

Skrevet av Warwigan1 den 7 november 2012 klokken 11:31

Den beste skoledagen i mitt liv hittil? Det er stor sjanse for det! Jeg går i tredje klasse på Stovner VGS, og vår klasse har vært med på et utrolig kult og spennende eksperiment. Vi har nemlig fått spille Assassins Creed 3 som en del av historie undervisningen.

Prosjektet gikk ut på at vi ble delt inn i grupper på 6 stk på en konsoll. Vi måtte ha med våre egne maskiner. Jeg hadde med min egen xbox og fikk gleden av å bruke skolens auditorium, noe som gjorde at vår gruppe fikk spille på en utrolig stor skjerm og et bra lydanlegg. I gruppa på 6 splittet vi oss i to, der den ene gruppa spilte, mens den andre gruppa skrev på selve oppgaven. Til dette prosjektet brukte vi noe som heter wikispaces. Her er opplegget at vi skal lage vår egen "wiki" side.

Selve oppave teksten ser slik ut: (kopiert fra skjemaet vi fikk om oppgaven)

"Velkommen til en skoledag der dere skal lære ved å utforske et dataspill om Den amerikanske revolusjon. Spillets historie blander fiksjon og historiske hendelser og personer. Spillsjangeren er ganske ny og har ikke har noen stor plass i skolen ennå. Derfor er vi pionerer når vi nå tester dette!
Opplegget stiller store krav til deg som elev, og til gruppas samarbeid. Oppgaven er litt som kildearbeidet vi har forsøkt oss på før: Her får du ikke et spørsmål som du skal finne det rette svaret på. Det er opp til deg å stille de gode spørsmålene!
I tillegg til å utforske spillet inviteres dere til å tenke over hva en historiker har å bidra med i utvikling av dataspill, og om dette er et interessant felt for skole og læring."

Vi hadde også flere underoppgaver:

1. Det du leser av tekst. Hvilke stikkord kan det være verdifullt å undersøke og skrive om?

2. Det som blir sagt. Hvilke stikkord kan det være verdifullt å undersøke og skrive om?

3. Det du ser i miljøet rundt deg. Hva kan være interessant å skildre? Hvilke stikkord kan det være verdifullt å undersøke videre?

4. Det som skjer av action. Hva kan være interessant å skildre? Hvilke stikkord kan det være verdifullt å undersøke videre?
Så den ene delen av gruppa sørget for å ta notater fra spillingen, slik at vi kunne søkte opp og finne informasjon om temaene og personene vi møtte i spillet. Vi skulle også bedømme Assassins Creed som en historisk kilde.

Dagen har vært en utrolig suksess. Jeg føler selv jeg har lært utrolig mye nyttig om både den amerikanske revolusjonen og kildekritikk. Det har vært veldig morsomt å gjøre noe helt annet enn å sitte og lese i historieboka. Derfor vil jeg takke historielæreren min, Magnus for å sette opp et så bra opplegg. Jeg vil også takke Ubisoft som sendte oss spillene.

Ps: Tenkte jeg skulle legge ut oppgaven her, men må klarere dette med gruppa jeg jobber på. Hvis det er stemning for det da.

HQ

Fra "hardly working" til "working hard"

Skrevet av Warwigan1 den 8 februar 2012 klokken 17:57

Det er ikke alltid man selv er fornøyd med det valget man selv har tatt. Men noen ganger kan man rette opp i valget, men det har som oftest konsekvenser. Jeg går på vg2 data og elektronikk. Det var min drøm å jobbe i data butikk resten av livet, helt til nå. Så dette blir en blogg om hvordan jeg skal ta en annen utanning og jobbe mye mer.

Jeg vet ikke helt hva som fikk meg til å endre mening. Hadde gode karakterer og en bedrift som viste interesse for lærlingplass allerede etter vg2. For meg gikk valget på å fortsette utanningen min og ta datateknikk på NTNU. Dette krever at jeg tar påbygg som forbredelse. Dette er heldighvis på samme skole som jeg går nå. Det er en liten hindring, jeg var så lat og ikke tok R1 matte. Dette må jeg ha for å komme inn på tredje året.

Så etter litt snakk med rådgiveren får jeg veldig sikkert lov til å slenge meg på R1 matte gruppa og ta et års pensum på rund tre månder. Ikke umulig, men vanskelig. Jeg har alltid surfet meg igjennom vg1 og vg2 fordi jeg hadde en del forkunskaper og interessse for data.

Jeg håper selv jeg klarer å gjøre dette. Men alt jeg trenger er litt motivasjon. Det er da veldig behagelig at folk som står meg nær støtter meg på dette valget. Helt siden niende klasse hadde jeg bestemt meg for å ta fagbrev. Har blitt litt eldre, men jeg syntes at jeg kunne bestemt meg litt før om endringene slik at R1 matten kunne blitt litt lettere.

Kanskje dette blir en blogg serie. Kan være en måte å få ut litt frustrasjon ut på hvis det blir mye. Dette er i allefall min start på det som blir mye mer jobbing enn det jeg hadde planlagt.

Warwigan1

Arbeidsuke i Gamereactor siste dag

Skrevet av Warwigan1 den 13 mai 2009 klokken 12:26

Tre dager har gått her i Gamereactor, dette er en liten statusrapport fra min siste dag i arbeidsuke her i Gamereactor.

I dag dukket jeg opp utafor kontoret til Gamereactor rett før klokka 9 som vanelig. Jon Cato satt også som vanlig og skrev artikler som skulle enten i bladet eller på sia mens han hørte på musikk. Dagen startet som en casual dag, se hva de andre spillsidene har skrevet om ikke vi hadde skrevet noe om enda å oversette det. Det ble da litt skriving, både Rock Band Country pack og Ps3 sitt nye design ble lest og oversatt. Oversettelser er noe jeg har fått veldig sansen for og det ganske gøy også når det handler om spill selvfølgelig. Nesten nøyaktig klokka 10 kom CT. Etter at jeg var ferdig med begge artiklene var det bare å sende dem til CT for kvalitetskjekk.

Den neste oppgaven var langvarig, jeg skulle skrive brev til biblioteker med GR bladet inni. Dette var da for å få GR inn i de lokale bibliotekene som er spredt i Norge. Denne oppgave tok lang ti og etter den var jeg helt utslitt i hånda etter alle disse brevene. Da var det bare å dra på postkontoret for å levere dem og dra innom et lunsj bakeri og kjøpe en baguette med egg og bacon og en cola zero til JC. Jeg fikk utdelt et kreditkort og en kode, JC sa jeg skulle betale med det på posten, de stolte virkelig på meg. Etter en tur på posten var det rett til bakeriet. Jeg dro fram en cola zero fra kjøleskapet og la den på disken. Når jeg skulle bestille bagetten sp husket jeg bare egg. Så da jeg sa en baguette med egg spurte dama bak kasse om det var egg med bacon, tomat, ost, skinke eller en haug med andre pålegg. Etter 5 minutter med tenking falt jeg tilslutt på egg og bacon, og det var riktig, takk og lov. Turen gikk så tilbake til GR lokalene. Der var den oppgaven å blogge siste del av Arbeidsuke blogg serien.

Klokken er bare 12 og jeg slutter 15 så jeg vet ikke hva som blir den siste oppgaven(e) jeg får. Men siden dette er siste dagen i arbeidsuka vil jeg bare takke for meg. Det har vært skikkelig kult å jobbe i Gr og det slår helt klart alt det de andre vennene mine har gjort. Så takk for en fin uke (eller 3 dager) JC og CT.
Takk og adjø, (ikke for alltid får vi håpe) Warwigan1

Arbeidsuke i Gamereactor dag 2

Skrevet av Warwigan1 den 12 mai 2009 klokken 14:03

En dag har gått hos Gamereactor og dette er da min lille status rapport for dag 2 her i Gamereactor.

Først vill jeg starte med og fortele litt om hva jeg gjorde i går etter at den første bloggen ble skrevet. Jeg fikk i oppgave av Jon Cato å søke rundt på nette etter nyheter om spill og oversette det til norsk hvis det var en nyhet som ikke var på Gamereactor. Det ende med at jeg begynte og oversette en nyhet om Perfect Dark fra Svensk. Å oversette fra Svensk er vanskeligere en det høres ut som, selv om jeg er en 16 dels Svensk altså. De tekstene som er skrevet av meg står det; Skrevet av: Eivind Sandell på, så se etter det. Resten av dagen gikk mest til å lete etter mer informasjon og oversette det.

Dag 2 så var jeg på plass utafor Gamereactor's kontor ca 8.59, snakk om timing. (Jeg skulle være der 9.00). Da jeg kom in var det bare å skru på pc'en igjen. Jeg forsatte med å oversette nyheter. Etter en time dukket CT opp etter å ha vært hjemme den første dagen for å fullføre anmeldelsen av Guitar Hero: Metallica. Den første nyheten som ble publisert var Thief 4 annonseringen. Den gikk smertefritt og oversette. Den neste derimot var nyheten om Sega. Den var litt mer problematisk. Jeg sleit en del med oversettelsen fordi det var velig mange ord som jeg ikke forstod og google translate bare dreit på seg når jeg prøvde der. Det gikk til slutt og etter at CT fikk rettet opp en del feil med tallord og slik publiserte han den og.
For første gang mens jeg har vært har var det faktisk noen som spilte, for nå sitter Jon Cato og fortviler seg over Bionic Commando. Tro meg det kan komme noen skikkelige gloser ut av den karen når han gang på gang døde samme sted. Sims 3 betaen kom også med posten og til en liten irritasjon var det Jon Cato som skulle ta det med hjem og prøve det. Der nok ikke bare jobbing her i Gr. For JC, CT og jeg satt en god stund og spilte http://picktheperp.com/ som er et spill der du skal finne ut hvem som har gjort hvilket lovbrudd. Det ble også en del banning og sterke gloser når JC og Ct konkurrerer om hvem som får best score i det spillet. Litt artig må vi jo ha det iblant. Den siste oppgaven var å skrive blogg over hva som skjedde i dag og det ser dere at jeg er ferdig med, hehe.

Det var alt for i dag.

En siste ting, dassen her spøker, det er skikkelig scary.

Arbeidsuke i Gamereactor dag 1

Skrevet av Warwigan1 den 11 mai 2009 klokken 10:07

Da var det endelig min tur til å ha arbeid uke. Vell uke og uke, det er tre dager, "arbeids tre dager". Det tok meg ikke mer en to sekunder etter at jeg kom hjem med arbeids uke lappen i sekken før jeg sendte en mail til Jon Cato om å jobbe i GR. Som dere skjønner fikk jeg jobbe i Gr og dette er bloggen fra dag en.

Dagen er 11. mai. Jeg tok t-banen fra der jeg bor og til Stortinget. Jeg var litt usikker på når jeg skulle møte, var det 9:45 eller 8:45? Jeg måtte jo satse på det første for jeg ville ikke komme forseint, ikke første dagen, nei det var for dumt. Gr lokalene var der de lå sist gang jeg var der for å få signert arbeids uke kontrakten. Ingen svarte da jeg banket på døra og jeg begynte å lure på om jeg var veldig tidlig. Klokken var 8:39, jeg dro for å se etter en kiosk og kjøpe noe godt i. Da jeg skuet utover gaten for å se etter en kiosk kom det en syklist i csc drakt syklende forbi meg, det var Jon Cato gitt! På vei til jobben. Jeg gav meg til å løpe etter han og da jeg banket på Gr sine lokaler så var det faktisk noen som åpnet

Dagen begynte med en haug med rydding, jeg trodde dette var en spøk, men det var det ikke. Jon Cato sa at det var slik det gikk for seg hver mandag. Oppgavene var å rydde, vasket opp, tørket støv og sortere alle 678 spill coverne som lå i lokalet. Okey, det siste der var en fleip. Etter ryddinga var oppgaven enkel, skriv en blogg om hva du har gjort så langt og forventningene til resten av uka.

Forventningene jeg har er ikke for store, jeg gjør det jeg får beskjed om og så for jeg se etter uka er ferdig om hvor bra det har vært. Hvis jeg har noen ønsker? Anmelde et spill, skrive litt, anymore, no! Jeg får ta det som det kommer. Å ha arbeids uke i Gr er jo i seg selv skikkelig kult, samme hva man gjør der.

Warwigan1 out!

En liten oppdatering. Skjekk ut artikkelen som jeg skrev om Perfect Dark. http://gamereactor.no/nyheter/117216/Perfect+Dark+p%E5+Xbox
+Live/