Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Har mikrotransakjoner gått for langt?

Har mikrotransakjoner gått for langt?

Skrevet av Mats2468 den 9 januar 2018 klokken 19:10
Dette innlegget er kategorisert under: Mikrotransakjoner, DLC

Jeg vet, jeg vet... Det har vart i mange år, og det gir seg enda ikke. Hvordan oppstod mikrotransakjoner til spillbransjen? Vel, det kan jeg forklare deg hvordan det kom. Mange mener det var EA som startet det hele, men det er helt feil, for det er nemlig Bethesda som startet denne dritten, og spillet dem la til mikrotransakjoner var Elder Scrolls 4: Oblivion. Det var blant annet skins til hestene, kostymer til karateren eller bare virtuell valuta. Det var egentlig Microsoft som hadde ideen, Bethesda hørte etter og ville satse på denne business-metoden. Etterhvert dette var effektivt, begynte flere utgivere i senere tid. Dere har kanskje legget merke til at det er alltid forskjellige priser når det kommer til virtuel valuta at prisen er som eksempel fra 20 kroner-til 829 som er høyest, og dette er ofte i free-to-play spill. Det har vært enormt mye hat i det siste pga Battlefront 2's sin progresjon system som bare går ut på pay-to-win, som også er i veldig mange spill. EA selvfølgelig har herjet med denne metoden i over 9 år siden FIFA 09's ultimate team. Jeg vil si at DLC har også gått for langt siden hvert eneste spill, idag så inneholder det DLC som man kan kjøpes tilgjengelig. Mange brukere fra Reddit har i tillegg snakket mye dritt om utgiverne idag for dems grådighet til gamere som er utsatt for dette, og dette skjønner jeg veldig godt. Det er mye jeg vil snakke om men det vil ta evigheter...

Hva synes du om mikrotransakjoner?

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus