Leser- og redaksjonsblogger. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
World of Warcraft er gjenfødt

World of Warcraft er gjenfødt

Skrevet av simidude den 20 februar 2016 klokken 16:53
Dette innlegget er kategorisert under: world of warcraft, vanilla, nostalrius

Det er nå et år siden en gruppe mennesker ga nytt liv til et 10 år gammelt spill. De lanserte en privat WoW server som kjører en versjon av WoW som kom ut rett før «The Burning Crusade». Dette var en tid hvor mange WoW veteraner har mye minner fra. En legendarisk tid hvor WoW endret verdenen. Det er derfor ikke rart at mange lengter tilbake til denne tiden, men siden WoW er et spill som alltid er i forandring, kan man ikke bare spille dagens WoW og forvente den samme opplevelsen.

«World of Warcraft» har endret seg, mye! Endringer hvor ikke alle har falt i smak. Alle disse endringene kan beskrives med et ord, «vanskelighetsgrad». Man levler raskere, dreper fiender enklere og spillet har fått mange snarveier. En snarvei er utstyr som gjør at man får mer experience poeng, en annen kan være det at man kan bli teleportert rett inne i en instance.

Disse har ødelagt spillet. WoW er ikke som før, det er nå en kjedelig og usosial opplevelse. Hva skjer når du gjør et spill som WoW enklere? Jo, du kan gjøre ting uten hjelp fra andre. Du trenger ikke å kommunisere med andre spillere. Før så måtte du finne andre spillere, danne en gruppe og gjøre innhold sammen. Vis du gjorde et vanskelig oppdrag, måtte du igjen finne hjelp. Dette er var sosial opplevelse, WoW pleide virkelig å utnytte det faktum at det var et online spill. Ikke nå lengre. I dag er det en enslig opplevelse. Man kan får et ridedyr i level 1, utstyr med XP boost, man kan betale for å få maks level, det er «flight travell» overalt, drepe monstre er kjempe enkelt og man trenger ikke å planlegge angrep lengre.
Dette er bare overflaten, men jeg håper du ser poenget om at WoW har gått fra en vanskelig og sosial opplevelse til en usosial og enkel opplevelse. Sjarmen er borte, dagens WoW er ikke for meg.

Disse tankene om WoW er jeg ikke alene om. Det er dette som har motivert (sammen med litt nostalgia selvfølgelig), tusenvis av mennesker til å gå tilbake til hvordan WoW var en gang for lenge siden. Akkurat nå, lørdag 20. februar 2016, er det over 15 tusen online spillere på denne serveren som kjører urtidens WoW. Spiller basen går oppover og denne serveren er kjempe populær.

«Nostalrius», er navnet på denne serveren som kjører urtidens WoW. Det har alltid vært servere som denne, men folka i Nostalrius har virkelig kodet den beste versjonen. En skikkelig stabil server, som er veldig like hvordan det en gang var.

Før jeg avslutter denne bloggen, må jeg bare si at urtidens WoW var, og er ikke perfekt. Jeg har mine problemer med det. Spessielt det faktum at det er for lite quest. Uansett, så handler dette rett og slett om vanskelighetsgrad. Et enkelt spill er ikke en challenge. Et spill som gir det alt og holder hånden din gjennom hele opplevelsen, er ikke noe kjekt!

HQ