
Ferrarier er neppe en hvermannsbil, men hvis du tenker på å kjøpe en av disse superbilene mens du er kontantbevisst, er sjansen stor for at du har stirret på Roma. Hvorfor? Ferrari tilskriver den ganske fantastiske modellen som sin "inngangsmodell" alternativ, men dette vil ikke være tilfelle i fremtiden.
Ferrari har kunngjort erstatningen for Roma, så snart Amalfi vil bli sitt inngangsalternativ. Denne beskrives som en toseters coupé med V8-motor foran og midtmotor, og den ønsker å videreutvikle formelen til grand tourer-konseptet.
Bilen vil tilby topp ytelse med en effekt på 640 cv og en 0-100 km/t-tid på 3,3 sekunder. Den har aktiv aerodynamikk og en mobil bakvinge, en 10,25" sentral skjerm med støtte for Apple CarPlay og Android Auto, en minimalistisk designfilosofi, smidde felger, karbonfiberdetaljer og kanskje det mest spennende av alt: en fysisk startknapp.
Bilen vil først bli tilgjengelig for kunder i 2026 med en forventet prislapp på over 200 000 euro. Ta en titt på den slående Amalfi nedenfor.