Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ødelagt konsoll? Hva gjør du? [faq]

ja! det vil jeg absolutt råde deg til å gjøre også! undersøk i tillegg om noen av spillene den har ripet opp er produsert/utgitt av Microsoft, er de det får du en ny kopi gratis tilbake! spill som Halo, Gears of War er spill du kan få tilbake. GTA 4, Assassins Creed er eksempler på spill du ikke kan få igjen.
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Leverte inn PS3'en min på den lokale Space World sjappa lørdag for 2 uker siden. Var der i går for å høre litt om de visste noe. De sa at det kunne ta rundt en måned. Da jeg spurte om en lånekonsoll sa de at de ikke hadde mulighet for dette.

Det er vel ganske latterlig. Butikken har vel mange konsoller på lager, og kunne vel bare lånt ut en, og brukt den som lånekonsoll? Har vel også rett på en lånekonsoll...
What doesn't kill you only makes you stronger!
  • 0
ja! skriv ut forbrukerkjøpsloven, og sleng den i bordet foran dem, si at du har krav på det, men om de virkelig ikke har mulighet til å gi deg en, så er det lite å få gjort da...
  • 0
Ja, men hvordan er det mulig at den butikk som selger PS3-konsoller ikke har en de kan bruke som lånekonsoll?
  • 0
er ikke sikkert den går så bra?:p vet ikke jeg, det får du spørre dem om!
  • 0
Bare å sende til reperasjon det vel
  • 0
Hvis butikken sier de ikke har mulighet til å låne deg en konsoll mens din er på reparsjon, er det noen her som veit hvordan kan man "presse" dem til å låne deg en likevel?
  • 0
Nei, du kan ikke presse de vis de ikke har får du ikke gjort noe med det. Står det i relgene i §.

Bare vis de kan så kan de gi ut en låne konsoll.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Hva må til for at de ikke kan? Hvis de ikke har flere? Kan jeg kreve en lånekonsoll hvis de har flere på lager?
  • 0
!!
Her om dagen datt TV'n min på Xboxen, det starta helt ok, men nå noen dager senere så klikker den litt. Det blinker stadig en liten ring of death der, men jeg bare restarter maskina, da funker den. Men jeg lurer på om jeg skal sende den inn til rep. eller kjøpe ny. Jeg har ikke forsikring på den, og har hatt den i mer enn 1 år. Vær så snill og svar. Rep. eller ny?
BtW, takk for infoen ;-D
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
Jeg har alltid lurt på dette, kan man sende inn Xbox 360'en inn til microsoft for reperasjon uten noen slags kjøpsbevis (som kvitering.. Som har jeg har mistet).

Og i såfal, kan noen sende meg en guide til hvor jeg skal ringe, hva jeg skal gjøre og hvor lenge jeg skal vente hvis jeg får en Rrod?

PS. Guiden er ganske god, Heretic.
  • 0
Tror ikke du trenger kvitering. Garantien er på 5 år, og etter mine beregninger har ikke xbox 360 eksistert i fem år, og da har du garanti. På telefon kan du også si hva problemet er, og da vet de om det er din feil eller ikke
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Takk for hjelpen! +1 rep til deg!
  • 0
min xbox 360 lager riper og lager merkelige lyder mens jeg spiller. Har lagret 2 spill på hardisken. En av dem lager merkelige lyder hele tiden og den andre gjør det bare i starten og den lagde riper på den selv om den er lagret i hardsiken.

Skal jeg gå til butikken å sende den til rep. ( har 5 år garanti ) og vente til jeg for den tilbakke? Kan jeg si til dem at jeg kan få lånekonsoll??

Plzz svar
$$The Brave Xbox'Ers$$
  • 0
Siterer onkelskrue:
Hva må til for at de ikke kan? Hvis de ikke har flere? Kan jeg kreve en lånekonsoll hvis de har flere på lager?

Nei, forbrukerkjøps loven sier at om du som forbruker blir avskåret fra noe du leverer på service i mer enn 1 uke så kan du kreve et låne produkt.

Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

med andre ord så trenger ikke en elektrobutikk å låne ut et konsoll what so freaking ever. Og det har enket og greit med kostnad og behov å gjøre. det er vel strengt tatt ingen personer som lider om X-boxen,ps3 o.l. er borte i 2-4 uker.
Greit nok at det er jævlig kjipt, men du er ikke avhenige av dette slik som for eks mobil, TV og hvitevarer.
  • 0
  • Rev
  • Rev
Siterer STC87:
Citerer onkelskrue:

Nei, forbrukerkjøps loven sier at om du som forbruker blir avskåret fra noe du leverer på service i mer enn 1 uke så kan du kreve et låne produkt.

Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

med andre ord så trenger ikke en elektrobutikk å låne ut et konsoll what so freaking ever. Og det har enket og greit med kostnad og behov å gjøre. det er vel strengt tatt ingen personer som lider om X-boxen,ps3 o.l. er borte i 2-4 uker.
Greit nok at det er jævlig kjipt, men du er ikke avhenige av dette slik som for eks mobil, TV og hvitevarer.

Da jeg ringte elkjøp sa de at det var lånerett etter 7 dager.
Jeg skal teste ut dette i praksis på mandag
  • 0
  • Rev
  • Rev
Lurer på hva som skjer hvis jeg får rrod med en lånexbox? Kanskje jeg skulle tatt håndkletrikset og levert den inn slik at de ikke merker det før neste gang
  • 0
Jeg fikk brawl for wii i bursdagsgave. Det virket ikke helt bra. Startet etter og ha tatt det inn og ut a wiien rundt 7 ganger. Prøvde og slipe den i "DISC REPAIR PRO" men det virket fortsatt ikke. Kan jeg fortsatt kreve en ny kopi av spillet? det er kjøpt på elkjøp. Sorry hvis dette er litt off topic. REDIGERT: det er noen bittesmå riper etter repair maskinen. håper på raskt svar
  • 0
Siterer Shorono:
Jeg fikk brawl for wii i bursdagsgave. Det virket ikke helt bra. Startet etter og ha tatt det inn og ut a wiien rundt 7 ganger. Prøvde og slipe den i "DISC REPAIR PRO" men det virket fortsatt ikke. Kan jeg fortsatt kreve en ny kopi av spillet? det er kjøpt på elkjøp. Sorry hvis dette er litt off topic. REDIGERT: det er noen bittesmå riper etter repair maskinen. håper på raskt svar

Du kan ikke annet enn å spørre butikken!

http://forbrukerportalen.no/faq/1079012599.69
Denne kan jo gå under ditt tilfelle. Når varen ikke virker har man da rett på ny eller pengene tilbake.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
<quote author="AndzelSlutt å surr, vis noen krever å låne en Xbox 360 kan de det uansett om det gjelder TV også andre ting. Xbox eller PS 3 er viktig for mange og noen krever det for å få gjort jobben sin så ikke skriv noe mer du tusen takk.</quote>
Jeezez er det du hisser det så opp for? tåler du ikke en diskusjon eller?
By the Way at du sier at xbox og ps3 er viktig for folk for å få gjort jobben sin er vel helt urelevant.....
  • 0
Fikk tilbake pengene.
  • 0
hvis du har eid en konsoll i mer enn en måned har du ikke krav på ny.
Du får kun krav på ny konsoll hvis den har blitt levert inn til reperasjon 2 ganger med samme feil og samme feil oppstår igjen.
Eller hvis du har levert den inn 4 ganger og den fortsatt ikke fungerer.
Det er iallefall det som står på lovdata.no
men kan godt hende jeg er helt på tur.
  • 0
Oi oi.. Supert, nå vet jeg hva jeg burde ha gjort på min PS1.. Lol..
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Hahaha fikk RRoD på søndag. Vet ikke om jeg gidder å sende den inn
"get poor die tryin"
  • 0
Hmm.. Jeg ville jo først ha gått ned til butikken jeg kjøpte konsollen av, men hvis det ikke går ann å få erstatning, så er det ikke så farlig å kjøpe ny. Selv om jeg syns at det kan være veldig kjipt.. Man kan ikke alltid få viljen sin
BUTT SCRATCHER?!?!?!?!?!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!