Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Hare et ganske irriterende problem angående CoD: WaW. Det har seg slik at etter en halvtimes spilling blir skjermen svart og det kommer opp en tekst ingen hardware detected, altså ikke noen mus eller tastatur som reagerer. Har drevet med overklokking av skjermkort hvis det har noe å si. Kan legge til at meldingen No video input dukker opp, så går den i Sleep Mode.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Hei! Nå er det en god stund siden jeg har vært på GR, men tenker å vende tilbake. Uansett, så har jeg et problem. Pcen min pleier å henge seg opp ganske ofte etter at jeg har brukt den i 1 time eller mer. Den pleier å stoppe opp i noen sekunder, før jeg kan trykke på noe. Jeg har en mistanke om at det kan være at jeg har 2 forskjellige minnebrikker, men han fra elkjøp sa at det ikke har noe å si. Det har funket greit i et halvt år, men nå ser det ut til at pcen råttner sammen.
Noen som vet noe om dette?
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Har et spørsmål angående Dawn of War 2.
Når jeg starter spillet er det lyd, og Windows Live Toolbaren synes og fungerer, men bortsett fra det er det ikke noe bilde og Steam popupene er der heller ikke.
Er det noen som har noen anelse om hva dette er og hvordan jeg fikser det? Har det noe med driveren til grafikkortet mitt å gjøre?
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Fant ut problemet. Pcen var clocka helt ned, så måtte bare konfigrere litt på innstillingene.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
Never mind, innstallerte DirectX og nå funker det igjen.
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Innstallerte NFS: Underground 2 på dataen min, men har fått et problem. Etter litt spilling, varierer hvor mye, lukker spillet seg og jeg får opp en melding som sier "Speed2.exe has stopped working." Deretter må jeg gå innpå spillet på ny, og om jeg er heldig hadde jeg nettop savet... Ganske irriterende. Specs står i sig, og jeg kjører Vista Home Premium 64-bit.

Har en stor mistanke om at det er vista som er problemet.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Vista. Period. Har selv problemer med noen gamle spill.. Bl.a. NFSU 2. Kjører også Vista 64.
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Faen. Ikke noe å gjøre med det eller? Forsåvidt kan jeg koble laptop opp til skjerm, høytalere, mus tastatur. Den er rimelig bra. Dell Inspiron 9400

Saven greier jeg vel rimelig enkelt få over fra en PC til en annen? Har gjort det i Oblivion hvertfall...
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Saven skal være grei å flytte ja. Går relativt greit på Vista 32-bit. Fruen har det på bærbarn sin, men det er sjelden jeg får låne den
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Haha!

Jeg skal se hva jeg får til
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Du har ikke prøvd og kjøre i kompabilitetmodus -sebastian-?
  • 0
Hallo folks jeg har tenkt å kjøpe en gamer laptop i november og vil vite om dere vet om noen greie til under 5000 KR? ville vært fint om dere svarte

Sicktrick
How far will you go to save someone you love? Sometimes, its better not to know.
  • 0
En gamerlaptop til under 5000 kr
Da skal du lete lenge, de fleste gamerlaptoper må du opp i minst 10 000 for hvis ikke mer
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Da blir det stasjoner as xD finner på en måte for å kjøpe en god stasjoner mens jeg har råd... tigge? =P
How far will you go to save someone you love? Sometimes, its better not to know.
  • 0
En stasjonær til 5000 som en kan spille på går fint an

Kan sikkert grave frem noe i morgen.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hei, jeg har en venn som trenger ett nytt grafikk kort her er riggen hans:

Manufacturer:
HewlettPackard - Pavilion
Processor:
Intel(R) Core(TM) 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~9.6GHz Total
Memory:
4GB RAM
Hard Drive:
Dual 500 GB Drive + 1 Porable 600 GB Drive (Equals 1.6 Terabyte)
Video Card:
NVIDIA GeForce 8600 GT
Monitor:
SyncMaster 2223NW (1680 X 1050)
Sound Card:
Realtek High Definition Audio
Speakers/Headphones:
KONiG 5.1
Keyboard:
USB-Conected (Wired - Logitech "Ultra Flat")
Mouse:
USB-Conected (Wired - Logitech MX™ 518 Optical Gaming Mouse)
Mouse Surface:
Desk
Operating System:
Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6002) Service Pack 2, v.113
Motherboard:
None
Computer Case:
Stock

Kan dere anbefale ett bra kort som passer til denne pc'n?
  • 0
Hvorfor trenger han nytt kort, er ikke det ganske bra kort da?
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Nei 8600 byner å bli nokså gammelt.

Lagt til 2009-09-03 21:29:
Han trenger også kansje nytt motherboard og power suply så ville vert fint om dere hadde noen å anbefale.
  • 0
Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=493880

Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352402

Strømforsyning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327672

Skjermkortet har et avslag på 13% nå, + Batman Dark Asylum følger med
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hadde heller gått for er ATI Radeon HD. Som f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=446317&view=detailed#Pro
ductTabs


Men 1300kr for en strømforsyning er i drøyeste laget etter min mening. Kan heller kjøre på med en 750W PSU til drøye 900 kr http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386812

Da kan han også oppgradere til flere skjermkort senere. Med 2 stk HD 4890 kort så drar du så godt som alt i dag.

Har selv kjøpt ny pc: PC
Går som et skip i god medvind. Ikke noe problemer med noe
-Jørn Hammerø-
  • 0
På den bærbare Pc'en har jeg en sånn scroll på høyre side av styreflata. Den har plutselig stoppet å virke. Noen som vet åssen jeg får den til å funke igjen?
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Reinstaler driveren til touch enheten.

På vista er det: Kontroll panel - Klassisk Visning - enhetsbehandling - Mus og andre pekeenheter. Så trykker du på enheten som heter TouchPad o.l. og klikker på "Oppdater Driverprogramvare". Vist ikke dette fungerer så på samme sted trykker du på "Avinstaler" (Sørg for og ha en anen mus tilgjengelig ) og Instaler på nytt.
-Jørn Hammerø-
  • 0
Takker, Refsa!
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Nå er jeg faenmeg så frustrert at jeg river meg i håret her!

I går var en venn her og hadde med seg CoD4 CDen sin, siden han påsto at jeg kunne innstallere multiplayer'n fra den og spille uten CD.
det fant vi ut at ikke gikk fordi det alltid kom opp noe med at det manglet Key Code elns.

Så, i dag kjøpte jeg CoD4 på Steam.
Innstallasjonsprosessen tok 6 timer(vanligvis pleier spill jeg innstallerer via Steam slett ikke å ta så lang tid), og når det sto at spillet var klart til å starte om 0 sekunder skjedde det ikke en dritt.
Bør også nevne at av en eller annen grunn sto det "oppdaterer CoD4" istedenfor "laster ned CoD4".
Når jeg trykket på ikonet på desktoppen kom det dog en respons.
Så innstallerte jeg Punkbuster og DirectX (punkbuster hevdet at det skulle oppdateres og linket til Evenbalance.Com, men der sto det bare at punkbuster skulle oppdatere seg av seg selv.).
Nå kommer jeg til problemet.
Når jeg prøver å launche CoD4 står det bare "could not launch/find Devfont", og "could not launch/find voice" eller noe i den duren.

PLEASE, er det noen her som har noen anelse om hva jeg skal gjøre?!
Jeg har prøvd å restarte PCen, men da begynte bare spillet å oppdatere/laste ned igjen.

EDIT: Xfire var problemet.
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
-Sebastian-: Har du installert i "programfiler" eller "programfilerX86"... ligger den i programfiler så putt den over i X86 folderen. Dette funka med min Crysis som var i 32 bits modus.
-Jørn Hammerø-
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!