Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Det har skjedd noe med pc'n min.. Av en eller annen grunn kan jeg ikke velge noe bakgrunns bilde, eller sette noe bakgrunns bilde..

Når jeg trykker "Egenskaper" - "Skrivebord" å skal velge bakgrunn, så går det ikke.. det er som at listen over bakgrunner man kan velge er faded away.. man kan ikke velge noe som helst.. å når jeg høyreklikker på et bilde, å vil bruke det som bakgrunnsbilde, så kommer det alikevel ikke opp.. bakgrunnen min er bare helt blå.. men alle skrivebords ikoner å sann er der...

jeg har også spurt på fler databutikker hva oversaken er, å jeg har aldri fått no ordentlig svar, for de syns det virker veldig rart..

Så om noen har noe svar som kan hjelpe med denne bagatellen så er jeg veldig takknemlig ^^
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
Hvilket OS kjører du?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Er det verdt å bruke penger på en PC ? xD


Det spørsmålet surrer inni hodet mitt, for tiden.

Lagt til 2009-09-13 20:55:
(gamer) PC xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Jeg vil absolutt si at det er verdt å bruke penger på. Hvor mye avhenger av bruksområdene.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Pc, er å forblir en del av hverdagen til en vanlig person uansett. xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Nettopp. Både til skolearbeid og til avkobling.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Hvilket OS kjører du?


Jeg har Windows XP Home Edition.. sucky.. er ikke no stor krise egentlig.. men savner å ha bakgrunn :p
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
Siterer kokiri:
Er det verdt å bruke penger på en PC ? xD


Jeg vil si at det er verdt å bruke penger på en gamer Pc og et skikkelig annlegg.
Som du sier er PC en del av hverdagen.
Når du kjøper en gamer PC vil du først av alt kunne spille krevende spill som ikke finnes på konsoll. Du vil også spare penger på å kjøpe pc-spill istedenfor konsoll (150-200kr billigere for nye spill).
Også mange flere muligheter, men gidder ikkke å ramse opp alle!
  • 0
Lurer litt på en ting: Steam logger vanligvis på automatisk når jeg starter opp, men denne gangen kommer det bare opp at det er et problem og at jeg ikke kan logge på. Åkei, har skjedd før, men når jeg prøver å logge på igjen står det at en kopi av Steam allerede kjører. Er det noen fare for at jeg er blitt hacket eller at noen andre bruker accounten min elns?
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Avinstaller steam og installer det på nytt. Steam er dessverre fullt av bugs.. Funker ikke dette kan du jo prøve steam support. Tror nok ikke du er hacket nei..
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Tusen takk for svar, reboot fikset det senere, men måtte bare spørre siden jeg er helt retard når det kommer til data
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Det er prossessor og minne som bestemmer hvor rask en PC er?
Decyfered!
  • 0
Siterer Faunvik:
Det er prossessor og minne som bestemmer hvor rask en PC er?
Tildels. Såfremt du mener hurtigminne/RAM. Men de fleste funksjoner trenger også grafikkminne og grafikkprosessor. Det kan være mange flaskehalser.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Men hvis du bare har en større lagringsplass, så vil ikke PC'n din gå så vesentlig mye raskere?
Decyfered!
  • 0
Siterer Faunvik:
Men hvis du bare har en større lagringsplass, så vil ikke PC'n din gå så vesentlig mye raskere?
Du tjener ikke noe ytelse på å ha en stor harddisk. Ikke med mindre harddisken er nesten full.
Å oppgradere RAM (hurtigminne) er derimot den mest effektive og priseffektive oppgraderingen du kan gjøre (såfremt du ikke har flust fra før da).
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Det jeg mente å, men var ikke sikker... Og ettersom RAM'n er på 512 mb kan du vel tenke at den er treig...
Decyfered!
  • 0
Siterer Faunvik:
Og ettersom RAM'n er på 512 mb kan du vel tenke at den er treig...
Ja. Den kan nok med fordel oppgraderes. Men det bør kanskje resten av PCen også.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ja det kan du tru... Sikkert smartere å bytte ut tingen!
Decyfered!
  • 0
Siterer Faunvik:
Det jeg mente å, men var ikke sikker... Og ettersom RAM'n er på 512 mb kan du vel tenke at den er treig...


512MB ram er ikke så mye nei. Hvis du vil ha en gamer pc anbefaler jeg deg å skaffe deg en som har i alle fall 4GB ram
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Noe som kjapt orker å svare på dette? Det har seg slik at når jeg spiller CoD4 så hakker den noen ganger. Ett hakk hvert tiende sekund, og det kan være irriterende for en pro som meg. Det er ikke fordi jeg har dårlige specs, har sjekket fps. Multiplayer er det jeg snakker om.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Siterer Cboy J-kins:
Noe som kjapt orker å svare på dette? Det har seg slik at når jeg spiller CoD4 så hakker den noen ganger. Ett hakk hvert tiende sekund, og det kan være irriterende for en pro som meg. Det er ikke fordi jeg har dårlige specs, har sjekket fps.

hvis dette er online bør du sjekke latency, og kanskje vurdere raskere netttilkobling.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Jeg vet at det ikke er på grunn av latency, er alltid på 50.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Mest sansynlig er det bare server lagg i en liten periode:/ Ikke noe spesielt og få gjort noe med tror jeg
-Jørn Hammerø-
  • 0
Pleier å hende på starten av serveren, men noen ganger fortsetter det.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Går det an å linke sammen flere switcher?

Slik at jeg har en kabel fra router til switch, og deretter en kabel fra switch til switch.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!