LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Hardware og Mobiltelefoner

      Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

      Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


      Noen som vet om et brukbart program som kan brenne video'er/DVD'er? Det bør være gratis.
      • 0
      Siterer svænni:
      Noen som vet om et brukbart program som kan brenne video'er/DVD'er? Det bør være gratis.

      DivX
      fargen på denne teksten matcher bildet mitt
      • 0
      Takk for tipset!
      • 0
      Jeg sjekket om Mass Effect 2 kunne kjøre på PCen min, ja, det kunne den så absolutt...

      Det rare er at jeg har lest litt rundt på nettet at GPU'en min, Nvidia GeForce 9600GS, har rundt 768 MB minne, men på www.systemrequirementslab.com stod det at den hadde 2.5 GB minne. Hva har den?? Og hvorfor leser nettsiden at jeg har så mye minne på grafikkortet mitt???



      Jeg sjekket også prosessoren. Det står at det er anbefalt å ha 2.6 GHz (Duo) hastighet på prossesoren. Jeg har Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz....
      Hvorfor er den akseptert da?? Er det sånn siden jeg har en Quad CPU at jeg ganger hastigheten med 4?

      Håper noen av dere kan forklare dette til meg.

      Takk på forhånd
      Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
      • 0
      Rart, jeg har akkurat samme specs som deg..
      "Fuck you all" - Machine Head
      • 0
      På BC2 på Steam, under recommended, står det på prossessor at man må ha Intel Core 2 Quad eller høyere. Betyr det at jeg ikke kan kjøre spillet på en PC med Intel Core 2 Duo? Har ikke så god peiling på slikt
      [19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
      • 0
      Mhm, jo du kan kjøre det..Hvis alle de andre komponentene er bedre eller bra nok..Men da vil du kansje oppleve lagg og dårlig ytelse.. Blir som å hoppe på ski i holmenkollen med vanlig ski, det går..Men resultatet blir dårlig
      Fem-stjerners medlem
      • 0
      Okei, takk for svar!
      [19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
      • 0
      Spør igjen.....

      Jeg sjekket om Mass Effect 2 kunne kjøre på PCen min, ja, det kunne den så absolutt...

      Det rare er at jeg har lest litt rundt på nettet at GPU'en min, Nvidia GeForce 9600GS, har rundt 768 MB minne, men på www.systemrequirementslab.com stod det at den hadde 2.5 GB minne. Hva har den?? Og hvorfor leser nettsiden at jeg har så mye minne på grafikkortet mitt???



      Jeg sjekket også prosessoren. Det står at det er anbefalt å ha 2.6 GHz (Duo) hastighet på prossesoren. Jeg har Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz....
      Hvorfor er den akseptert da?? Er det sånn siden jeg har en Quad CPU at jeg ganger hastigheten med 4?

      Håper noen av dere kan forklare dette til meg.

      Takk på forhånd
      Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
      • 0
      Siterer The xbox 360 guy:
      Det rare er at jeg har lest litt rundt på nettet at GPU'en min, Nvidia GeForce 9600GS, har rundt 768 MB minne, men på www.systemrequirementslab.com stod det at den hadde 2.5 GB minne. Hva har den?? Og hvorfor leser nettsiden at jeg har så mye minne på grafikkortet mitt???
      Det hørtes rart ut. Jeg går utifra at du ikke har delt grafikkminne eller noen funksjon som gjør at du gir ekstra minne til grafikk. Fordi 2.5GB grafikkminne er sjelden.

      Siterer The xbox 360 guy:
      Jeg sjekket også prosessoren. Det står at det er anbefalt å ha 2.6 GHz (Duo) hastighet på prossesoren. Jeg har Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz....
      Hvorfor er den akseptert da?? Er det sånn siden jeg har en Quad CPU at jeg ganger hastigheten med 4?
      Quad betyr at prosessoren har 4 kjerner mot Duo som betyr at den har to. Men ytelsen er ikke dobbelt så god selvom du har dobbelt så mange prosessorer. Det der er en ganske tidlig firekjernersarkitektur, så utnyttelsen og rutinene for splitting av oppgavene er ikke så gode, men du kan vel anta at du har vel 15-20% bedre ytelse enn om du hadde hatt samme frekvens på bare to kjerner. Altså klarer din dine 2.4GHz greit å yte tilsvarende 2.6 GHz på en tokjerneprosessor. Men du er langt unna å kunne dobble ytelsen.
                                                       ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
      • 0
      Siterer Strategist:
      2.5GB grafikkminne er sjelden.


      Tipper det er 512 på skjermkortet, og de resterende 2 GB er hovedminnet..
      All you touch and all you see / is all your life will ever be
      • 0
      Sjekket litt rundt på nettet etter ny bærbar PC, da jeg kom over noe som het delt videominne.
      Noen som kan forklare meg hva det er?
      Og er Acer PCer good stuff?
      [19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
      • 0
      Siterer -sebastian-:
      Citerer Strategist:2.5GB grafikkminne er sjelden.

      Tipper det er 512 på skjermkortet, og de resterende 2 GB er hovedminnet..


      Hovedminne? RAM???

      Jeg har 4 GB RAM.


      Siterer blyantkvesser:
      Sjekket litt rundt på nettet etter ny bærbar PC, da jeg kom over noe som het delt videominne.
      Noen som kan forklare meg hva det er?
      Og er Acer PCer good stuff?


      Ikke spør meg hva delt videominne er, men Acer har noen kraftige pcer til en billi penge, etter det jeg har sett.

      Lagt til 2010-02-28 22:09:
      Siterer Strategist:
      Citerer "The xbox 360 guy et rare er at jeg har lest litt rundt på nettet at GPU'en min, Nvidia GeForce 9600GS, har rundt 768 MB minne, men på www.systemrequirementslab.com stod det at den hadde 2.5 GB minne. Hva har den?? Og hvorfor leser nettsiden at jeg har så mye minne på grafikkortet mitt???"

      Det hørtes rart ut. Jeg går utifra at du ikke har delt grafikkminne eller noen funksjon som gjør at du gir ekstra minne til grafikk. Fordi 2.5GB grafikkminne er sjelden.


      Da jeg kjøpte den, så stod det at den hadde 1GB Delt videominne.... Vet du hva??? Alt dette gjør meg gaaaaal :p

      ... Jeg finner ikke grafikkortet på nettsiden, men fant det her
      http://support.packardbell.com/no/item/index.php?i=spec_ic_gefor
      ce9600GS


      Hjelp? :p
      Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
      • 0
      Siterer The xbox 360 guy:
      Hovedminne? RAM???

      Jeg har 4 GB RAM.
      Det kan da være at 2 GB av disse 4 også er tilgjengelige for grafikkbrikken din.

      Siterer blyantkvesser:
      Sjekket litt rundt på nettet etter ny bærbar PC, da jeg kom over noe som het delt videominne.
      Noen som kan forklare meg hva det er?
      Google.
      Men for å gjøre det enkelt kan jeg opplyse at det er det samme som grafikkminne. Altså minnet på grafikkortet. Minnet som er til direkte disposisjon slik at grafikkortet kan mellomlagre mens bilde og grafikk prosesseres.

      Siterer blyantkvesser:
      Og er Acer PCer good stuff?
      Alt ettersom. De er en av de største PC-produsentene og de lager normalt gode PCer. De er serlig rettet mot folk som ønsker å spille litt. Svaret kommer også litt an på om du sikter til stasjonære eller bærbare PCer fra Acer.

      Siterer The xbox 360 guy:
      Da jeg kjøpte den, så stod det at den hadde 1GB Delt videominne.... Vet du hva??? Alt dette gjør meg gaaaaal :p
      Systemrequirementslab.com er som kjent ikke ufeilbarlig. De registrerer ofte feil. Det kan være verdt å forsøke omigjen. Men det kan også være notoriske feilkalkuleringer.
      Jeg ville uansett konsentrert meg om mengden dedikert grafikkminne siden dette er raskere tilgjengelig for grafikkbrikken og dermed det mer betydningsfulle.
                                                       ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
      • 0
      Takk for det Strategist
      Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
      • 0
      I en liten stund nå har jeg hatt en feil med harddisken. Ser ikke ut som om den gjør så mye bortsett fra at programmer laster inn tregere. Nede på verktøyslinja så har jeg et ikon der det står:

      "En disk i et RAID 0-volum feiler. Prøv straks å kopiere data."

      Hvis det er noen som har hørt om dette problemet og har erfart det selv så gjerne dele. Det jeg kanskje er mest usikker på er om at dette er en fysisk eller psykisk feil med harddisken.
      • 0
      Siterer Master_bandit:
      "En disk i et RAID 0-volum feiler. Prøv straks å kopiere data."


      Høres bare ut som den ene av diskene dine har tatt kvelden, og at den andre derfor jobber på egenhånd (sett at du har kun to disker i RAID 0-oppsett). Er vel egentlig ikke et voldsomt stort problem, og truer ikke noe av dataen din (såfremt den andre ikke beslutter å vandre i den førstes fotspor, selvsagt). Det eneste merkbare er vel en liten nedgang i hastighet, som du óg sier du har erfart.

      Hvor gamle er harddiskene dine?

      Uansett er mitt fremste tips å benytte anledningen til å skaffe seg en SSD.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Siterer The Silent Assassin:
      Høres bare ut som den ene av diskene dine har tatt kvelden, og at den andre derfor jobber på egenhånd (sett at du har kun to disker i RAID 0-oppsett). Er vel egentlig ikke et voldsomt stort problem, og truer ikke noe av dataen din (såfremt den andre ikke beslutter å vandre i den førstes fotspor, selvsagt). Det eneste merkbare er vel en liten nedgang i hastighet, som du óg sier du har erfart.

      Hvor gamle er harddiskene dine?

      Uansett er mitt fremste tips å benytte anledningen til å skaffe seg en SSD.


      Takk for svar, men hva mener du med en SSD?

      Og jeg har bare en harddisk, hvis ikke den er delt eller noe. PC wizard sier:

      Number of hard disk: 1
      ARRAY (640GB )
      Manufacturer: Intel
      Model: Raid 0 Volume
      Peripheral Type: RAID
      • 0
      Siterer Master_bandit:
      Citerer The Silent Assassin:
      Høres bare ut som den ene av diskene dine har tatt kvelden, og at den andre derfor jobber på egenhånd (sett at du har kun to disker i RAID 0-oppsett). Er vel egentlig ikke et voldsomt stort problem, og truer ikke noe av dataen din (såfremt den andre ikke beslutter å vandre i den førstes fotspor, selvsagt). Det eneste merkbare er vel en liten nedgang i hastighet, som du óg sier du har erfart.

      Hvor gamle er harddiskene dine?

      Uansett er mitt fremste tips å benytte anledningen til å skaffe seg en SSD.


      Takk for svar, men hva mener du med en SSD?

      Og jeg har bare en harddisk, hvis ikke den er delt eller noe. PC wizard sier:

      Number of hard disk: 1
      ARRAY (640GB )
      Manufacturer: Intel
      Model: Raid 0 Volume
      Peripheral Type: RAID

      En SSD er en flashdisk(?) de er mye raskere enn tradisjonelle harddisker og mye dyrere, men det er verdt det hvis du kun har OS og favorittspill på SSD
      fargen på denne teksten matcher bildet mitt
      • 0
      Siterer Master_bandit:
      Takk for svar, men hva mener du med en SSD?

      Og jeg har bare en harddisk, hvis ikke den er delt eller noe. PC wizard sier:


      Ah, så du har delt disken din med Intel Matrix RAID, da? Altså at du har to ulike RAID-oppsett på samme fysiske disk. RAID 0 for ytelse og RAID 1 for sikker lagring? Eller kun én av dem. I så fall kan det være RAID-kontrolleren som kødder, ikke selve disken. Det kan også være at disken er i ferd med å ta kvelden, og derfor burde du umiddelbart ta backup av all data. Du har ikke hatt noen andre symptomer på at disken feiler?

      Anbefaler å prøve dette; http://www.ehow.com/how_2052292_run-chkdsk-f-windows-xp.htm
      l
      Gjør det dog på eget ansvar, og ta også backup av all data før du kjører testen. Det er umulig å vite hvilke filer som skaper trøbbel (om det er korrupte filer), og derfor umulig å vite hvilke endringer som kan bli gjort.

      En SSD (Solid State Drive) er en disk uten bevegelige deler som opererer enormt mye raskere enn en tradisjonell harddisk. De er små og dyre, men kanskje den fremste ytelsesoppgraderingen en kan gjøre, dersom den brukes som OS-disk.

      Siterer -Ruben-:
      hei jeg tenkte meg å kjøpe et nytt skjermkort ikke så veldig dyrt helst mellom 500-1500 kr. Kan dere ver så snille og gi meg noen tips på hva jeg bør kjøpe og hvor jeg kan kjøpe det


      Som bendik920 sier er utvilsomt et Radeon HD 5770 det beste og mest fremtidsrettede valget innenfor den prisklassen.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Jeg har ett problem med PC'en min og jeg finner ikke ut av hva som feiler den... Annenhver 3-4 time restarter dataen min av seg selv, og jeg kan ikke kontrollere det på noe vis. Jeg har en selvkonfigurert PC og jeg har sjekket hardwaren min og finner ikke noe feil ved den overhodet. Det eneste jeg kan tenke meg er at det finst en løs kabel eller noe sånt som jeg ikke har sjekket ordentlig, eller at harddisken begynner å streike... Setter stor pris på raske svar om noen vet hva som feiler den!

      PS: Du kan sjekke profilen min for specsa...
      Min kreativitet måtte gi tapt her...
      • 0
      Viser seg at en kompis av meg (-Ruben-) ikke hadde en 6-pin connector på strømforsyningen sin, i tillegg til at den er kun 300W, så da setter vi opp en ekstra strømforsyning til skjermkortet (5770) som vi jump-starter. Dette er kun midlertidig i helgen da vi skal ha LAN. Håper det funker greit, da...
      All you touch and all you see / is all your life will ever be
      • 0
      Vet noen av dere om et (helst gratis) program som sjekker om man trenger nye drivere og laster de ned for deg?? Driver Detective koster penger....
      Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!