Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Siterer Rattata12:
Apple tjener ikke så veldig mye, en av de nye MBP til 18k her i Norge, får man for 2199 USD eller ca 12900 nok ;) så SÅ mye tjener de ikke...
Det er hvor mye den koster i USA. Men Apple tjener fett på de maskinene de selger i USA også... Så det regnestykket ditt beviser absolutt ingenting. Snarere tvert imot.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Citerer Rattata12:
Apple tjener ikke så veldig mye, en av de nye MBP til 18k her i Norge, får man for 2199 USD eller ca 12900 nok ;) så SÅ mye tjener de ikke...
Det er hvor mye den koster i USA. Men Apple tjener fett på de maskinene de selger i USA også... Så det regnestykket ditt beviser absolutt ingenting. Snarere tvert imot.


Jeg regnet iforhold til norge, pluss sa jeg at jeg var uenig ?
  • 0
Joda, men du må jo huske på at når laptopen kommer til Norge, så legges både toll og frakt til på prisen. Dette gjør jo laptopen betraktelig dyrere for oss i Norge.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer bendik920:
Citerer Loffa:Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har ett problem med dataen min, den restarter seg på ett fast tidspunkt hver 2 time og jeg finner ikke årsaken. Har noen hatt et lignende problem før som har funnet ut av det?



Bare et forslag, aner ikke hvilket OS du kjører, men hvis du kjører Win7 RC så må du skaffe deg nytt OS. Grunnen er at det ikke fungerer etter en viss dato og den datoen var i forrige måned en gang. Det som skjer når det er over best før datoen er at det restarter pcn hver andre time, kun et forslag om du kjører det OSet


Det viste seg å være tilfellet, fatter ikke at det ikke slo meg, men tusen takk skal du uansett ha!
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
Bare lurer på en ting, jeg skal kjøpe meg nytt graffikkort har vurdert GEforce GT 240 512mb physx cuda men passer dette til pcen min?

Jeg har en hp pavlion elite m9254.sc

med:

prossesor:AMD phenom 8400 triple core 2.10GHZ

systemtype:32 biters opertvssystem

skjermkort nå:nvidia GEforce 8500 GT
what happened to sex,drugs,and rock and roll now its just aids,crack and techno
  • 0
En kompis av meg har hatt en D-Link 655 Router en stund nå, men helt siden i går så når han prøver å koble seg til routern (Han sitt nett) så kommer det at'' Windows kan ikke koble seg til Entpe'' (Entpe er navnet til routern). Når man trykker diagnoser kommer den samme meldingen?

Han prøver å connecte den til en bærbar laptop.

Håper at noen kan hjelpe oss.

EDIT: Fikset problemet.
Leafs Of Four It Some More.
  • 0
Siterer nikker123:
Bare lurer på en ting, jeg skal kjøpe meg nytt graffikkort har vurdert GEforce GT 240 512mb physx cuda men passer dette til pcen min?

Jeg har en hp pavlion elite m9254.sc

med:

prossesor:AMD phenom 8400 triple core 2.10GHZ

systemtype:32 biters opertvssystem

skjermkort nå:nvidia GEforce 8500 GT


Strømforsyning?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
hvordan finner jeg ut hvilken strømforsyning jeg har?

Tror jeg har 230w.
what happened to sex,drugs,and rock and roll now its just aids,crack and techno
  • 0
Siterer nikker123:
hvordan finner jeg ut hvilken strømforsyning jeg har?
Du kan alltids åpne PCen og se hva som står på strømforsyningen, eller du kan se på kvitteringen for kjøpet av PCen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hva er det egentlig som tar mest strøm? Prossesor? Grafikkort?

Jeg har 750w men vet ikke om jeg trenger alt
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Siterer nikker123:
Tror jeg har 230w.


Om du har 230w tror jeg ikke det er så lurt (eller mulig?) å hive inn et GTS 240. Kortet trekker 120w på topp, og det er anbefalt med 450 watt strømforsyning. Du trenger også en 6-pin connector. Det skal dog sies at det ikke er særlig dyrt med en grei nok strømforsyning.


Siterer psn-soldier:
Hva er det egentlig som tar mest strøm? Prossesor? Grafikkort?

Jeg har 750w men vet ikke om jeg trenger alt


Kommer såklart an på skjermkortet. Men for å si det slik, et GTX 480 krever en del mer strøm enn en i7 980x.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hei, er GTX 480 et godt skjermkort? Er HIS HD 5870 bedre? Er det andre skjermkort jeg ikke vet om som er bedre? Vil de virke i en Pavilion a6140?

Vet at jeg kommer med mange spørsmål her nå, men jeg er ikke veldig flink når det kommer til dette så jeg håper på litt hjelp.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hei, er GTX 480 et godt skjermkort? Er HIS HD 5870 bedre? Er det andre skjermkort jeg ikke vet om som er bedre? Vil de virke i en Pavilion a6140?

Vet at jeg kommer med mange spørsmål her nå, men jeg er ikke veldig flink når det kommer til dette så jeg håper på litt hjelp.


GTX 480 er mye mer enn et godt skjermkort, dessverre skuffer det en del i forhold til ATI på pris og varme. Jeg personlig ville gått for 5870 eller 5970 hvis jeg har hatt råd til det
Om det passer i en Pavilion a6140 er jeg usikker på, du må måle opp kabinettet og passe på at det er plass og du må passe på at du har et ledig PCI-express spor. Hovedsaklig er det litt tricky å oppgradere prefabrikerte PC'er
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Ok, jeg spør nemlig for en kompis. PCen hans er nemlig helt grei, men det hadde hjulpet med et monsterskjermkort når han skal spille spill som Napoleon Total War. Hva er et PCI-express spor?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hei, er GTX 480 et godt skjermkort? Er HIS HD 5870 bedre? Er det andre skjermkort jeg ikke vet om som er bedre? Vil de virke i en Pavilion a6140?

Vet at jeg kommer med mange spørsmål her nå, men jeg er ikke veldig flink når det kommer til dette så jeg håper på litt hjelp.


Ja etter det jeg ser er gtx 480 det høyest ytende skjermkortet i dag.

Selv om den er kanskje litt usikker bruker jeg denne siden til å sjekke ytelse på prossessorer og skjermkort:

http://cpubenchmark.net/

for å sjekke skjermkort trykker du bare på video card fanen.

Dessuten har jeg en i7-860 prossessor og et EVGA GTX 275 skjermkort
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Oi! En sånn side har jeg sett etter! Takk!

Så var det bare det om han kan bruke kortet i PCen sin da. Vet ikke helt hvordan jeg kan finne ut om kortet er kompatibelt med PCen hans.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Det var litt vanskelig spørsmål det ja. Har sett lit på pc'en din og jeg er desverre redd du må skifte ut både strømforsyning og hovedkort for å bruke enten av disse skjermkortene. Er heller ikke sikker på om kabinettet er stort nok. HP har ikke lagt ut det på nettsiden. Så er jo HD 5870 og gtx 480 de aller beste kortene i dag da. Du finner ganske gode oppgraderinger eller helt nye pc'er på komplett.no Hvis kabinettet ditt passer ATX og MicroATX kan du jo for eksempel oppgradere med denne pakken:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=432015

MEN, da tror jeg du og må ha ny strømforsyning, sånn som denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574788

Da har du en god sjanse på å få hd5870 eller gtx 480 til å virke. Det vil koste mye men det sies at GTX 480 yter nesten dobbelt så mye som gtx 260 kortet.

Jeg vil anbefale at du tenker deg litt om hvis du skulle finne på å gjøre det, though
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Hva syns du om Radeon HD 5850? Det virket veldig bra i forhold til prisen. Jeg tenker også på nytt skjermkort og syns det virket som et bra alternativ. Eneste problemet er at kortet er veldig langt... HD 5870 er jo 28cm langt!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg er ærlig talt nykommer innen pc-gaming men jeg har et gtx 275 skjermkort som scorer 500 poeng mindre på videocardbenchmark.net enn 5850 og 275'en klarer å kjøre crysis på max med 25-30 fps. Angående lengden: det burde jo få plass i ATX kabinetter. Iallfall i big tower og midi tower, de har jo målene 21.2 cm x 49.2 cm x 49.1 cm

BTW: vi må slippe andre folk til, de siste 7 postene har vært mellom meg og deg.....
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Det gjør da ingenting med diskusjoner mellom enkeltbrukere.

Jeg har ikke mye peiling på HP-maskinen det er snakk om her, men jeg vil tro at det kan bli en strabasiøs oppgradering utifra den viten jeg har om HPs prefabrikering og kabinetter.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Får du mer for pengene hvis du:

-kjøper ferigbygd på komplett.no

-kjøper byggesett på komplett.no

-eller kjøper deler fra komplett.no og bygger den helt selv?

Hva sparer du mest på?
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Det er et godt spørsmål! Men jeg vet ikke. Det skal vel ikke være umulig å sette sammen en PC, så du kan vel kanskje velge det uansett?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Det er et vanskelig spørsmål fordi det kommer an på mange faktorer. Generelt sett kan det sies at det er billigere å sette sammen PC selv. Først og fremst fordi du kan sette sammen deler fra ulike leverandører og finne den som er billigst for hver del (husk dog at det blir mer i leveringskostnader!).

Det er ingen tvil om at Komplett.no gjør god butikk på PCene de setter sammen for kundene. Det at de selger så mange slike PCer gjør at de kan tilby det ganske billig. De tar ikke mye betalt for å sette sammen PCen du konfigurerer, men det blir noe. Dessuten har du mindre valgfrihet hva angår deler da de har valgt ut et begrenset anntall konfigurasjonsmodeller. Da har de spesielt samarbeide med noen leverandører, og følgelig vil det også være mulig å finne tilsvarende komponenter fra andre leverandører til en billigere penge.

De er nok også utvilsomt klar over hvordan de skal få komponering av PCen din til å se ekstra billig ut. Dermed tviler jeg ikke på at de setter litt opp den gjevne prisen på de komponentene som de først og fremst selger mye av gjennom ferdigbygde PCer slik at serviceprisen ser mindre ut og de tjener mer på komponentene i stedet. Derfor vil jeg tro at om du setter sammen en PC i Kompletts konfigurator, eller plukker de samme delene enkeltvis fra nettbutikken så vil prisen knapt være forskjellig. Kanskje vil det tilogmed være billigere å få den ferdigbygget.

Men om du velger delene litt mer fritt fra Komplett.nos lager så tror jeg du vil kunne spare noe på å bygge PCen selv. Valgfriheten er også verdt noe.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Det beste tror jeg ville vært å kjøpe et byggesett. Da er det garantert at i teorien skal dele virke sammen og du får fortsatt bygge pc'en selv. Kanskje litt mer stress men du får god kjennskap med pc'en din og hvordan den funker.
Svarte på mitt eget spørsmål men whathe hell...
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Jeg har en hp pavlion elite m9254.sc

med:

prossesor:AMD phenom 8400 triple core 2.10GHZ

systemtype:32 biters opertvssystem

skjermkort nå:nvidia GEforce 8500 GT

strømforsyning:avc 230w

noen som har noen gode anbeflninger på skjermkort til denne maskinen?
what happened to sex,drugs,and rock and roll now its just aids,crack and techno
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!