Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


-sebastian-: holder du enda på og vurderer PC? Du må nok opp i 2 GTX280 for å kjøre Crysis på Very High og AA på maks i 1920x1200. Om det er verdt det med 3? Mest sannsynlig ikke. Det er også lite nødvendig med firekjerners prosessor. Velg heller en kjapp tokjerner til spilling. Bruker du PCen til video/bilderedigering kan det være greit med 4kjerner. Ellers er det bare waste of money! To kjerner med høy frekvens istedet for 4 med lav frekvens.

Lagt til 2008-11-05 18:30:
Nilas: Prøv å kjøre "msconfig" i søkfeltet på startmenyen. Under "oppstart" kan du fjerne programmer fra oppstartsmenyen. Hvert eneste program som starter med windows trenger RAM og blir det mange bruker de opp ressursene dine unødig. Ellers hørtes det mye ut at du bruker 3 GB RAM mens du er i windows. Spill må gå utrolig treigt...
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Hater lydsystem. Og mikrofoner.
Har et headset med mikrofon som har bestemt seg for å ikke fungere. Eller. Det fungerer. Men det er helt bedritent når det gjelder å fange opp lyd. Jeg må faktisk stikke mikrofonen inn i munnen, helt inn til ganen, og ROPE for at lyden skal fanges opp. hater headset. Kostet for svarte 700 kr.
Square Enix.
  • 0
Siterer Pondus81:
Lagt til 2008-11-05 18:30:
Nilas: Prøv å kjøre "msconfig" i søkfeltet på startmenyen. Under "oppstart" kan du fjerne programmer fra oppstartsmenyen. Hvert eneste program som starter med windows trenger RAM og blir det mange bruker de opp ressursene dine unødig. Ellers hørtes det mye ut at du bruker 3 GB RAM mens du er i windows. Spill må gå utrolig treigt...


Du snakker nok egentlig til Andreas-Fox
  • 0
Mulig.. Går litt fort i svingene.. har ikke så god tid til å sitte her inne så det er ikke bestandig jeg fanger opp hvem som poster hva i utgangspunktet..
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Du kan til og med bruke CCleaner til å fjerne oppstart programmer eller fins det andre programmer på nette.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
har fått igjen pcen min, og nå funker den helt fint til spilling! men jeg syns den bruker litt for lang tid på ting den ikke burde bruke lang tid på...som å åpne firefox, og sånne ting. er det RAMen min? det har gått mye fortere før! og: jeg vurderer å kjøpe meg mere RAM, må det være en spesiell brikke, eller er en RAMbrikke en RAMbrikke?
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Kan være at du kjører mye som du ikke trenger..

Jeg pleier å ta på oppgavebehandling, så ta på prosseser, ta bort det du ikke trenger.

Funker bra for meg
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Du må skrive msconfig, i kjør programmet. Der kan du endre hva som skal starte pc din også videre.

Mye som starter opp gjør at pc-en din blir treg. Eller som sagt bruk CCleaner også fjerner du oppstart programmer der via CCleaner. Der pleier det å stå litt mer forklart hva slags program det er også videre.

Ellers finner du andre programmet på download(S)? sider aka: www.download.com eller mange andre sider.

RAMbrikke kan være forskjellige, du har dualram, der at korte trenger akkurat 2 ram brikker som er helt like i port 1 og 3. Eller port 2 og 4. Husker ikke helt men er sånn jeg har det nå. Ram brikker har forskkjellige DDR nummer også. De nyeste ram brikkene er med DDR 3 de elder har DDR 2 og 1. Har du DDR 3 og et DRR 2 ram brikke funker ikke det helt så bra som man har DDR 2 og DDR 2 ram brikker. Forskjellige GBz eller hva det enn het igjen.

XP X84 tar opp til 2,5 gb ram, Vista 3gb også Windows seven tar helt til 4 GB ram utan å ha x64 bit.

Håper du forstå litt
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
jada, kan det veldig grunnleggende, så skjønte ganske mye!;) takk for hjelpen!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
nr 1:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=377432

nr 2:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343486

nr 3:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365213

Hvem hadde du tatt? Jeg lurer på om XFX GeForce 9600GT er bra jeg? Likte egentlig korte men har dere noen erfaringer rundt her eller ikke? Takker for svar.

Vil ha et kort som er bra og kan ta de fleste spill på HIGH.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
jeg har geforce 9600 GT og er fornøyd med det! selv om det var problemer med det for litt siden. men har fått satt inn et nytt og nå funker det strålende! kjører GoW og Bioshock på respektabel grafikk! det er ikke noe dårlig kjøp! det kan visstnok kjøre crysis temmelig bra også, men det har jeg ikke testa
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Hei! Jeg har et 9600GT, og jeg er veldig fornøyd med kortet selv. Spiller alle spill, på absolutt max grafikk, dog ikke Crysis. Spiller Crysis med alle settings på High, men ingen AA. Spill som COD4, Fallout 3 osv. kjører jeg på absolut max.

Kommer du til å spille på en oppløsning på 1280x1024, er 9600GT et supert kort for deg. Spiller du på høyere oppløsninger ville du hatt god nytte av 512mb ekstra minne, alså 1GB versjonen. Da må du punge ut 400 kroner ekstra.

4850 er vel egentlig et bedre kort, men jeg har ingen erfaringer med det.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
Spiller du på høyere oppløsninger ville du hatt god nytte av 512mb ekstra minne, alså 1GB versjonen. Da må du punge ut 400 kroner ekstra.


tror det vil være verdt 400 kroner ekstra, om du har budsjett til det
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
Citerer -sebastian-:
Spiller du på høyere oppløsninger ville du hatt god nytte av 512mb ekstra minne, alså 1GB versjonen. Da må du punge ut 400 kroner ekstra.


tror det vil være verdt 400 kroner ekstra, om du har budsjett til det


Hva slags kort tenker dere på da? Link pliz
Hadde vært fint vis det tok Far Cry 2 på fult
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
-sebastian- som nevnte kortet, har ikke funnet det noe sted, så du får vente på link fra han
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Så det korte som har 1GB er sykt da og tar Crysis på fult?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Nei. Det tar absolutt ikke Crysis på fullt. Det fins faktisk ingen pc som klarer å kjøre Crysis på Very High, 2560x1600 og 16xQ AA. Det er ikke bare minnemengde som har noe å si om et kort er bra eller ikke, man må se på hastighetene og slikt. Foreksempel, her er to kort med 1 GB minne:

9600GT 1GB:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351828

GTX 280 1GB XXX:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=356907

Begge kortene har 1 GB minne, men som du ser så har GTX 280 512-bit minne, mens 9600GT har 256-bit minne. 280 har også en Memory Clock Speed på 2,5 Ghz, mens 9600GT har minnehastighet på 1,8 Ghz.

Litt forvirrende, ja. Les noen benchmarks, så kan du finne kortet som passer for deg. Og angående det 1 GB kortet. Mitt 9600GT (512mb) kjører Crysis med alt på High, 1280x1024 og 0 AA. Får rundt 30 FPS. Fordelen med ekstra minne, er at da klarer en å kjøre spill på høyere oppløsninger, som kan være bra hvis du foreksempel har en 22" eller 24" skjerm. På min 19" (1280x1024) er det ikke mye poeng i bedre kort, da 9600GT 512mb klarer seg fint.

Håper du forstod noe!
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
JA jeg forsto mye, men da kan jeg spørre Asus GeForce 9600GT tar det Far Cry 2 på fult? Dette spillet krever ikke så mye som Crysis.

Takker for hjelpen Sebastian :d
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Hvorfor skal man ha så jævla høy oppløsning når man kan godt kjøre spillet i en 1024X768 oppløsning og 4x eller mer AA og få ett godt resultat for det?
  • 0
Det blir IKKE bra om man kjører på oppløsninger som er mindre enn det skjermen din har som default... Huff

AA er dog en annen sak. Kjører du max resolution blir bildet skarpt og flott, og AA spiiiser FPS

Lagt til 2008-11-11 16:45:
Siterer Andzel:
JA jeg forsto mye, men da kan jeg spørre Asus GeForce 9600GT tar det Far Cry 2 på fult? Dette spillet krever ikke så mye som Crysis.



Takker for hjelpen Sebastian :d


Jeg spiller Far Cry 2 på Very High, ikke Ultra. Very high er dritlekkert uansett
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
Det blir IKKE bra om man kjører på oppløsninger som er mindre enn det skjermen din har som default... Huff


Kan ikke si det samme om min skjerm. Min er default på 1280X1024, men jeg bruker 1024X768 på dashboardet og på alle spill og jeg får en fint bilde for det.
Crysis kjører jeg med en 1024X768 oppløsning og 4x AA, V-Sync på og med grafikk-settings på high og jeg bruker GeForce 8600GTS 256MB.
  • 0
Siterer Master_bandit:
Kan ikke si det samme om min skjerm. Min er default på 1280X1024, men jeg bruker 1024X768 på dashboardet og på alle spill og jeg får en fint bilde for det.
Crysis kjører jeg med en 1024X768 oppløsning og 4x AA, V-Sync på og med grafikk-settings på high og jeg bruker GeForce 8600GTS 256MB.


Du har mindre enn 19" skjerm, ikke sant? Stiller jeg ned på 1024x768 blir det ekstremt hakkete. Nå for tiden har jo folk flest 19"+ skjermer, så da blir bildet dårlig på så lave oppløsninger. En annen ting med 15" - 17" skjermer
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Har 19" LCD.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!