Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Gaming Laptop

EvilNicholas
EvilNicholas
Hei!

en venn av meg leter etter en gaming laptop til rundt 7.000 kr

Noen som har noen gode råd på hva slags pc han bør kjøpe, eller burde han spare litt lenger?

"It was success that screwed us up". Slash
Andzel
Andzel
Spar mer penger, eller skaff en stasjonær datamaskin.

* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
EvilNicholas
EvilNicholas
Siterer Andzel:
Spar mer penger, eller skaff en stasjonær datamaskin.

stasjonær var ikke et valg. men en Acer Aspire 6920g med ATI Mobility radeon HD 3650 og inten core 2 duo processor T5750 (2.0 Ghz, 667 Mhz FSB, 2 MB L2 Cache) 3GB DDR2, Blu Ray, 1080p 16" HD Acer CineCrystal LCD.

Han får den (litt) brukt for 5000,- på finn.no (8500,- nypris)

Dette er en pc jeg selv er veldig fornøyd med. men lønner den seg for en som hovedsaklig spiller spill som f.eks Call of duty 4 osv?

Missing Avatar
nintendofreak
Det spørs på skjermkortet. Er det et nVidia GeForce kort i den der med 512 mb eller mer er det der en god pc som kan kjøre det meste av spill.

Edit: Å, det er et ati HD radeon-kort. Hvor mange mb er det på det?

Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
EvilNicholas
EvilNicholas
512 MB, men total minnet er 1780 MB

Missing Avatar
nintendofreak
Da burde det funke rimelig bra. Ikke det beste, men ikke dårlig heller.

Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
StrandF
StrandF
Å bruke penger på en gaming laptop er bortkastet penger, kjøp heller en Stasjonær, så at det ikke var et valg, men la kompisen din tenke litt ekstra på det.
Gaming laptop til 15.000 er ikke bedre enn en stasjonær til 9-10 tusen.

julekake
julekake
En Laptop er vel ikke en PC regna for gaming, ville heller anbefalt en stasjonær!
Men det går nok. Du burde legge til litt ekstra penger for en god mus og musematte.

"To follow the path: Look to the master, follow the master, walk with the master, see through the master, become the master."
Pondus81
Pondus81
HD 3650 er vel ok til spillig, men det krever at man setter ned detaljnivået, oppløsning osv. Det funker, men det ser ikke pent ut.. Totalminnet på 1780 MB vil aldri skjermkortet få bruke. Dette er bare en hype fra skjermkortprodusentene. Call of Duty 4 er jo ikke av de aller mest krevende spillene så det funker nok på den PCen der. Gaminglaptop vil aldri engang nærme seg stasjonære PCer i ytelse, men de er et greit alternativ for de som vil ha både mobilitet og spillegenskaper. Acer har skjerpet seg i det siste og lager gode PCer.

Håpløst avhengig av Diablo III...
Missing Avatar
Gamer123
Jeg er veldig fornøyd med min Acer Aspire 5920G. Ikke hatt noen problemer med noen spill

En Fuego!

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!