Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ultimate Mac-tråden


Vel det var litt overaskende...fikk skole PC i går, og jaggu var det en Macbook. Så nå sitter jeg her, med en stk. Macbook Pro og en vanlig Macbook. Nice!
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Har selv akkurat gått til anskaffelse av en Macbook Pro 13" for mobilitetens skyld.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Har selv akkurat gått til anskaffelse av en Macbook Pro 13" for mobilitetens skyld.


Kult. Min skulle jeg fått i begynnelsen av denne uken, men den har ikke kommet enda. Er ganske sugen etter å få den nå. Bestilte ganske sent, så kom liksom i "Pulje II" i det der skolegreiene. Stress.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Jeg vurderer å kjøpe Macbook Pro. Lurt ikke lurt? Funker OS bra? Er det noen som har problemer? Er det vanskelig å lære? Noen som kan gi meg noen tips? Den skal ikke kjøpes for spilling. Kun for hverdagsbruk og musikkavspilling.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Hvorfor kjøpe en Pro hvis du ikke skal bruke den til noe?
Hvis du skal ha den med på skolen, og bruke Spotify, bare kjøp deg en mini-pc til 1.500+ . Er det kanskje det at du føler deg kul med en Mac, hvis du tar den med på skolen?

Det er like lett å lære seg Mac OS som Windows OS, det er bare det at du er utrolig kjent med Windows.

Hvis du skal kjøpe deg en Pro, så burde du bruke den til noe mer, som å redigere bilder/film/musikk, spille, holde på med masse stilige programmer. Det er jo ikke en ren gaming maskin, men den gjør seg veldig godt som en liten server for alt du driver med og kan brukes godt som et hobby-verktøy.

Det frister å kjøpe årets utgave av Macbook Pro, må bare vite om det er verdt det først. Venter spent på pressekonferanse.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Siterer Noral:
Hvorfor kjøpe en Pro hvis du ikke skal bruke den til noe?
Hvis du skal ha den med på skolen, og bruke Spotify, bare kjøp deg en mini-pc til 1.500+ . Er det kanskje det at du føler deg kul med en Mac, hvis du tar den med på skolen?

Det er like lett å lære seg Mac OS som Windows OS, det er bare det at du er utrolig kjent med Windows.

Hvis du skal kjøpe deg en Pro, så burde du bruke den til noe mer, som å redigere bilder/film/musikk, spille, holde på med masse stilige programmer. Det er jo ikke en ren gaming maskin, men den gjør seg veldig godt som en liten server for alt du driver med og kan brukes godt som et hobby-verktøy.

Det frister å kjøpe årets utgave av Macbook Pro, må bare vite om det er verdt det først. Venter spent på pressekonferanse.


1: Hverdagsbruk inkluder programmer og skal så klart spille litt på den.
2: Mini pc er sugent.
3: har ikke tenkt å ha den med på skolen og føler ingen behov for å virke "tøff".
Men skjønner hva du mener. Vi har de folkene på skolen som har med seg mac for å chille i friminuttene ( les briefe)
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Jeg har kjøpt årets utgave av Pro og den funker fint ;)

Men hvis du ikke skal ha en kraftig maskin så er vel Macbook Air grei?
Den vanlige Macbooken er ikke oppdatert på en stund, så det er kanskje ikke så lurt å kjøpe den nå.
  • 0
Siterer Spartan_117:
Jeg har kjøpt årets utgave av Pro og den funker fint ;)

Men hvis du ikke skal ha en kraftig maskin så er vel Macbook Air grei?
Den vanlige Macbooken er ikke oppdatert på en stund, så det er kanskje ikke så lurt å kjøpe den nå.


Air? serøst? den har sånn 1 usb inngang og ingen cd disk inngang. Nei takk.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Jeg vurderer å kjøpe Macbook Pro. Lurt ikke lurt? Funker OS bra? Er det noen som har problemer? Er det vanskelig å lære? Noen som kan gi meg noen tips? Den skal ikke kjøpes for spilling. Kun for hverdagsbruk og musikkavspilling.


Slik du beskriver bruken din trenger du ikke en macbook pro. Du hadde helt sikkert klart deg fint med en middelmådig laptop til 5-7000.

MEN.. Hvis du MÅ ha en del programmer som kun finnes på Mac er selvfølgelig saken en anne. Selv bruker jeg MBP nesten utelukkende pga en del programmer jeg bruker i forbindelse med webdesign-/utvikling og videoredigering. Da trenger man gjerne litt mer kraft under panseret.

Som sagt, dette er helt opp til deg. Men du må gjøre en vurdering på hvorvidt du ønsker å cashe ut 15 000 når du kaanskje kunne dekket bruksområdene dine til halve prisen.
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Jadda, da har jeg hatt en MacBook Pro 13" siden Mai 2010, og nå som jeg har kommet inn på privatskole i Bergen (BPG, Bergen Private Gymnas), så får jeg jammen meg en MacBook til! Så da har jeg to MacBooks!

Siterer Elektro Banana:
Jeg vurderer å kjøpe Macbook Pro. Lurt ikke lurt? Funker OS bra? Er det noen som har problemer? Er det vanskelig å lære? Noen som kan gi meg noen tips? Den skal ikke kjøpes for spilling. Kun for hverdagsbruk og musikkavspilling.


Kjøp den, du kommer ikke til å angre. Lett å bruke, holder seg rask, verdt pengene! Men du kan jo kjøpe en MacBook (White), den gjør susen for ditt bruksområde. Billigste Proen er ikke en så stor oppgradering. Men, jeg ville kjøpt Pro. Men jeg bruker PS CS5, Premiere Pro CS5, heavy multitasking og snart Aperture 3. Men, uansett, anbefales! Kjører casual spill veldig bra!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Har bestilt en MacBook Pro 13" til skolebruk. Har kommet inn på Medier og Kommunikasjon så jeg regnet med at det var det smarteste. Gleeeder meg til å få den Selvom den ikke kommer før en uke etter skolestart.
  • 0
Noen som har oppdatert til OS Sierra og har fått vifteproblemer? Dvs. at vifta lett skrur seg på maks fordi et eller annet tar all CPU-en?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!