Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ny PC :D


Hallo !
Jeg har tenkt å kjøpe meg en PC. Den skal bli brukt til, surfing på nettet, skoleting og selvsagt å spille. Jeg vet alle sier en starsjoner er bedre da, men der kommer problemet mitt.... Jeg har skilte foreldre, så den må være flyttbar. Jeg trenger en bærebar PC som har kraft til å kjøre noen kraftige spill.... Jeg har sett meg ut Alienware M11x, er det noen som har denne? Vil denne ha ett grafikk kort til å kjøre spill om noen år ? Og er dere fornøyd med den ? Hvor kan jeg kjøpe en i Norge for å slippe alle de ekstra kostnadene ? Jeg har ikke noe eksakt budsjett, men skal tjene penger i sommer ved å jobbe, så kommer jul, bursdag og tilslutt konfirmasjon. Vil ikke bruke mer en 10000,-. Det er ikke sikert at det blir ny PC men det er lov å drømme ! Håper noen kan hjelpe meg !
"Would you destroy Something perfect in order to make it beautiful?" - Gerard Way
  • 0
Kewl story bro
  • 0
Bruker du mindre enn 10.000 på bærbar, vil ikke pcen maxe alle spill. Ikke en gang spill som kom for 3-4 år siden (Crysis )

Siterer Haaon_:
Vil denne ha ett grafikk kort til å kjøre spill om noen år ?


Nei. Den kjører ikke dagens spill en gang..
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Ok..... Men hvor liten kan en starsjoner være da (den skal ha KRAFT !) ? Viss jeg bygger den selv ? For den må kunne flyttes fra min mamma til min pappa uten for mye styr.
"Would you destroy Something perfect in order to make it beautiful?" - Gerard Way
  • 0
  • Enro
  • Enro
Siterer RockFuzzEleven:
Nei. Den kjører ikke dagens spill en gang..


Den burde definetivt klare å kjøre dagens spill, riktignok ikke på maks, men den består lett minimumskravene for alle spill som er på markedet i dag. Den burde også være kraftignok til å holde følge med maskinkravne i de neste to årene.


Siterer Haaon_:
For den må kunne flyttes fra min mamma til min pappa uten for mye styr.

i såfall bør du nesten ha to sett ekstrautstyr (skjerm, mus, stømledning, osv.) ettersom det kan bli veldig my arbeid med å flytte alt sammen i tillegg til at det er lett å glemme ting (jeg snakker av erfaring). Den har heller ikke spesielt godt av å bli bært rundt omkring hele tiden da dette påfører økt slitasje som stasjonære maskiner ikke er laget for å tåle over tid.

Jeg ville anbefalt deg å gå for en laptop. M11x (dersom du strekker deg til 4gb RAM) eller M14x har nok maskinkraft til å kunne kjøre alle dagens spill i tillegg til å ha mulighet for en viss grad av oppdatering senere. Den ekstra maskinkraften du får i en stasjonære maskin er kun verdt det dersom du bor mesteparten av tiden hos den ene forelderen og ikke trenger en datamaskin den lille tiden du tilbringer hos den andre.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Tusen takk for tilbakemeldingen !
Jeg har snakket med faren (som også er en data nerd) min og han kom med ideen at jeg kunne bygge min egen starsjonær. Den skal være liten men kraftig. Jeg har en skjerm fra før og min søster har en som hun aldri bruker. Da har jeg en skjerm til begge, skaffer meg dobbelt av alle ledninger, mus og tastatur. Da kan jeg flytte bare selve dataen uten noe annet. Men kan dette være skadelig for den ?
"Would you destroy Something perfect in order to make it beautiful?" - Gerard Way
  • 0
Det kan være skadelig ja, men sålenge du er litt forsiktig og ikke dæljer den rundt går det sikkert bra.
Jeg vil også tro at det er lurt å kjøpe en SSD-disk, da disse ikke blir påvirket av å ristes og lignende. (til å ha operativsystemet på)

Det finnes forresten mange kabinetter med håndtak, som gjør de lettere å flytte.
For eksempel dette eller dette
Fem-stjerners medlem
  • 0
Takk for linkene !Skulle ha hatt en med håndtak, men de er i det største laget.... Finnes det noe mindre ? Som eventuelt har håndtak ?
"Would you destroy Something perfect in order to make it beautiful?" - Gerard Way
  • 0
Det gjør det nok helt sikkert, jeg har ikke funnet noen, men ser ikke bort ifra det.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Tror jeg tar denne til ''Bygg din egen data'' forumet nå
"Would you destroy Something perfect in order to make it beautiful?" - Gerard Way
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!