Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Bra PC-specs, men spill lagger fortsatt

The Gamer 459
The Gamer 459
Så Grafikkkortet mitt er NVIDIA GeForce GT 630

Og Processoren min er intel(r) core(tm) i7-3770 cpu @ 3.40ghz
Så for eksempel når jeg kjører Dead Island på Best Performance så lagger det fortsatt. Er ikke mine Pc specs bra nok? Eller hva er problemet
Takker for svar allerede!

"Doh!"
Tyranus
Tyranus
CPUen er ganske kraftig, men skjermkortet er altfor svakt til å kjøre spill på god kvalitet.

You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
Superdaniel
Superdaniel
Kan være mange grunner. Hvis du har spilt over flere timer kan det hende at PC'en er varm og må kjøles ned. Lagger det veldig? Ellers kan du prøve å skru ned noen av grafikkinstillingene, spesielt skygge eller anti-aliasing. Har ikke spillet selv, så hvis du kan liste opp instillingene kan jeg kanskje hjelpe deg mer. Prosessoren din er jo veldig bra, men grafikkortet ikke helt i toppen.

Håper det ordner seg, hater lav framerate selv

Tyranus
Tyranus
Dette har ingenting med varme å gjøre, skjermkortet er bare ikke kraftig nok. De eneste valgene du har er å enten skru ned grafikkinnstillingene eller skaffe et skjermkort som faktisk kan takle spill på så høye innstillinger. GTX 660/Radeon 7850 er ikke så veldig dyre kort som kan kjøre det meste på høye innstillinger med grei FPS.

remote
Moderator
remote
Er dette en bærbar?

«Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
The Gamer 459
The Gamer 459
Siterer remote:
Skrevet

Nei dette er stasjonær.
Så det betyr at Can You Run It har feil?

Å hvis jeg skal kjøpe nytt grafikk kort hvilket burde jeg ha som kan vare noen år med veldig god grafikk

"Doh!"
remote
Moderator
remote
Siterer The Gamer 459:
Å hvis jeg skal kjøpe nytt grafikk kort hvilket burde jeg ha som kan vare noen år med veldig god grafikk

Å kjøpe fjorårets beste er som regel ganske lurt. Da får du mest for pengene.

Enro
Enro
Skjermkortet er det som trenger å byttes hovedsaklig. Fåreslår en Radeon 7850. Desverre så hard du bare en 220W PSU, så du trenger en ny en til skjermkortet. Du trenger strengt tatt ikke mer enn ~450W men det kan være greit å ha en opp til 550W.

Noen forslag:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760515

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773374
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773379

Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
Notyourproblem
Notyourproblem
Siterer The Gamer 459:
http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=760746 Dette er pc'en jeg har. Så jeg har bestemt at jeg skal bytte de delene som jeg trenger å bytte. Er det noen som har foreslag og vil hjelpe en stakkars hardware noob som meg xD Send meg PM!

Veldig dumt at du har kjøpt den pcen hvis du skal ha gaming pc hvertfall.

220W? trodde nesten ikke man kun få så lite lengre

Enro
Enro
800W er rent overkill med midre man kjører Dual GPU.

Tyranus
Tyranus
GTX 660ti og en PSU på 650W med 80 Plus Bronze (eller høyere hvis budsjettet strekker seg) burde holde.

remote
Moderator
remote
Husk at PSU'en taper seg over tid, så hvis du tenker langsiktig er det lurt å kjøpe en solid en.

Enro
Enro
En god PSU(Power Supply Unit -> Stømforsyning) vil vanligvis holde på kapasiteten sin i en periode som overgår garantien med en god margin. Tap av maksimal kapasitet er ikke en fullt så stor bekymring i dag. Seasonic er den beste utvikleren, og selskaper som Corsair og XFX selger modifiserte versjoner av Seasonic PSUene som sine egne. Det som derimot er verdt å tenke på er at en PSU operer mest effektivt på ca 50-70% kapasitet, så det er ikke smart å satse på å marginalt møte maks kravet.

Med en Radeon 7850 vil du trekke maks ca 275W totalt(de andre delene er regnet med), så en 430W PSU ville vært anbefalt. Med en GTX670 vil du trekke maks ca 350W totalt, så en 550W PSU ville vært anbefalt. Merk at jeg forutsetter at Acer valgte en PSU som såvidt møtte kravene til PCen din, tallene er sannsynligvis enda lavere i virkeligheten.

Når det kommer til hvilket grafikkort du bør velge så anbefaler jeg fortsatt en Radeon 7850, den vil klare å kjøre stort sett alt i dag på høye instillinger i 60FPS. Du klarer ikke å makse de mest krevende spillene, men ønsker du å gjøre det kommer du til å bruke mye penger på marginal økning i spillopplevelsen. Hvis du har de ekstra kronene til overs ville jeg gått for en Radeon 7950.

Ole-Christian
GR®
Ole-Christian
Som alle andre har sagt er det skjermkortet som er flaskehalsen din. Rettet forresten litt opp i tittelen din.

Siterer The Gamer 459:

Det kommer selvsagt helt an på hva du er villig til å bruke. Litt poengløst å anbefale et kort uten noe som helst budsjettanslag.

Siterer fantomena:
Foreslår et GTX 670 kort og en PSU på minst 800W.

Haha!

• Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!