Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ny gaming-PC

Ole-Christian
GR®
Ole-Christian
Endret tittelen din, fikset linken og flyttet den til riktig subforum.

PCen ser for øvrig bra ut, dersom du ikke er interessert i å bygge selv.

• Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
xXAkresSXx94
Eg er ingen "ekspert" på data, men eg kan vel sei det eg syns om den.

- Intel® Core™ i7-3770
- 8 GB 1600MHz RAM
- 64 GB SSD + 1000GB
- GeForce GTX680 2GB 2x USB 3.0
- 2 års garanti

Det eg syns er bra med denne stasjonær pc`en er at den har Intel Core i7 (noko som er veldig bra for gaming). 8 GB er meir ein nok visst du skal spille spill på den pluss at den har 64 GB SSD og 1 TB.

Eg er ingen ekspert på grafikk-kort heller, men GeForce har eg selv på min bærbar (GeForce G105M). GTX680 vil eg sei er bra visst du skal ha ein god gaming PC.

2 års garanti er viktigt på ein PC til den prisen (12 990 kr). Eg ville ha kjøpt denne PC selv visst eg hadde hatt penger til den. Men det finnes mange inne på GR her som kan mykje om Data. Eg vil gi deg eit tips og spør Ole-Christian om akkurat dette. Ellers så kan du sjå på tipsene eg har nevnt ovenfor

Kim og Christer
Kim og Christer
Det er en veldig god stasjonær PC, men vil tro at du kan få ganske mye mer for pengene om du velger å bygge selv. Du trenger så klart ikke sette den sammen selv eller finne ut hvilke deler som passer med hverandre. Komplett.no feks gjør det for deg.

Du betaler ett par hundrelapper ekstra for å få de til å sette den sammen for deg!

Anbefaler heller å gjøre det! Men om du er fast innstilt på denne, er det en god PC

Er veldig glad i Rammen ;) Liker litt "mindre" antall GB jeg også, men med høy hastighet!

http://www.youtube.com/user/KimSpillerSpill
fantomena
i7 trengs ikke for gaming. Ingen spill krever/trenger multithreading og er det det eneste i7 har som ikke i5 har.

RockFuzzEleven
RockFuzzEleven
Siterer fantomena:
i7 trengs ikke for gaming. Ingen spill krever/trenger multithreading og er det det eneste i7 har som ikke i5 har.

Jepp.

Siterer xXAkresSXx94:
er at den har Intel Core i7 (noko som er veldig bra for gaming).

Hadde du tatt deg tid til å lese én eneste test, ville du sett at dette ikke er sant. i7 er sløsing med penger hvis du bare skal spille.
http://www.hardware.no/artikler/intel-core-i5-3570k/115169/5

"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
xXAkresSXx94
Siterer RockFuzzEleven:
Hadde du tatt deg tid til å lese én eneste test, ville du sett at dette ikke er sant. i7 er sløsing med penger hvis du bare skal spille.

Som eg nevnte ovenfor: Eg er ingen ekspert.

fantomena
Siterer xXAkresSXx94:
Citerer RockFuzzEleven:Hadde du tatt deg tid til å lese én eneste test, ville du sett at dette ikke er sant. i7 er sløsing med penger hvis du bare skal spille.

Som eg nevnte ovenfor: Eg er ingen ekspert.

hvorfor skriver du at det er veldig bra for gaming da?

RockFuzzEleven
RockFuzzEleven
Siterer xXAkresSXx94:
Eg er ingen ekspert.

Noe som betyr at du ikke bør gi folk råd.

"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
Gamingisforlife
Gamingisforlife
Jeg tenkte snart å endelig gå til anskaffelse av stasjonær-PC. Hvordan vet jeg hva som er bra?

Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
fantomena
Siterer Gamingisforlife:
Jeg tenkte snart å endelig gå til anskaffelse av stasjonær-PC. Hvordan vet jeg hva som er bra?

Ferdigbygd eller selvbygging? Hvor mye penger kan du bruke?

Gamingisforlife
Gamingisforlife
Hva er best; bygge den selv eller ferdigbygd? Har vel 8-10K å bruke. Har allerede skjerm, mus og tastatur, så det kan utelukkes.

Enro
Enro
Du har bedre kontroll over hvilke deler du får og mer moro dersom du kjøper i deler og bygger selv. Komplett tilbyr å bygge PCen din for deg, noe som sparer tid men gir deg begrenset utvalg av deler. Jeg anbefaler å bygge selv først og fremst fordi deg er mer gøy. Anbefaler ikke å kjøpe ferdigbygde "merke PCer" aka Acer, Lenevo, osv. da disse gir mindre for pengene samt nesten ingenting kontroll.

Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
Gamingisforlife
Gamingisforlife
Blir vel litt dumt å bygge en PC når jeg ikke har peiling hvor det forskjellige komponentene skal eller hvilke komponenter jeg i det hele bør kjøpe.

Enro
Enro
All teoretisk kunnskap du trenger:

Del 1: Velge deler: http://www.youtube.com/watch?v=lPIXAtNGGCw
Del 2: Bygge PCen: http://www.youtube.com/watch?v=d_56kyib-Ls
Del 3: Installasjon av software: http://www.youtube.com/watch?v=RxaVBsXEiok

For øyeblikket trenger du bare å se del 1, noe du burde gjøre uansett om du velger ferdigbygd eller bygger bygger selv.

Mine tips for ditt budsjett:

Et valgfritt kabinett av Mid Tower typen.

Inte Core i5 3570k eller AMD FX- 8350.

Et matchende hovedkort på 800-1000kr, LGA 1155 for Intel og AM3+ for AMD.

8GB DDR3 minne på 1600MHz.

Grafikkort med Radeon 7950 eller GTX 66ti/670 GPU. 1,5 GB+ GGDDR5 RAM, spiller ingen rolle hvor mye bare det er 1,5 eller mer, og ikke se på GHz og andre tullete specs, ytelse i den virkelige verden er det eneste som betyr noe, søk rundt etter benchmarks for å se hvordan kortene sammenlignes. Benchmarks er en ytelsestest ment for å måle hvor mange FPS(Bilder pr. sekund) et kort oppnår, høyere FPS betyr bedre ytelse.

http://www.tomshardware.com/charts/2012-vga-gpgpu/benchmark
s,135.html

og
http://www.anandtech.com/bench/GPU13/583
er gode utgangspunkt.

2TB harddisk, Seagate Barracuda eller Western Digital Caviar Black/Blue.

Ikke velg en SSD, de har gått opp i pris siden desember men forventes synkende igjen i løpet av sommeren, kjøp heller da.

Optisk drive av ditt valg, DVD-RW vanligvis, Blue-Ray hvis har interesse for det.

Strømforsyning på 550-650W, bør være modulært. Velg en fra Corsair, XFX, Cooler Master, eller Seasonic.

Kabel direkte til nettverksruteren passer best, ellers gå for en USB nettverksmottaker dersom det er umulig.

For ditt budsjett burde du nøye deg med en monitor på 1920x1080p med TN eller A-MVA panel og 5ms responstid.

Selv foretrekker jeg å ha et bra headet til vanlig, og noen billige høyttalere når jeg har besøk. CM Storm Sirus er min favoritt blant gaming headsetene. Hvis du ønsker et audofilt headset anbefaler jeg AudioTeachia H50 sammen med en Zalman Mic1. Hvis du foretrekker gode høyttalere må du nok spørre noen andre om råd.

Sett sammen en ønskeliste med deler på Komplett.no eller Prisguide.no og link den her slik at vi kan komme med forslag.

Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
saxojon
Angående RAM, såvidt jeg har forstått vil neste generasjons konsoller (PS4 & XOne) ha 16 GB RAM. Vil det ikke da være fornuftig å investere i en rigg som har 16 GB RAM?

EDIT: Ser at det er 8 GB RAM, forresten så se bort ifra denne posten.

Ash Ketchum
Ash Ketchum
PC'en ser flott ut, og jeg vil tippe at du kan spille på 120FPS+, kommer an på hvilket spill though. Prosessoren din er knall, for ikke å snakke om grafikkortet. Jeg har 3770k prossessor, og 670 grafikkort. Så og si samme greia, bare at grafikkortet ditt er en 1000 lapp dyrere og hakket bedre.

Go for it!

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!