Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Grei gaming-PC?


Er dette en ok spillpc?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774930

Er dette en dårlig resolert skjerm : Type 17.3"
LCD-bakgrunnsbelysningsteknologi LED-bakgrunnsbelysning
Oppløsning 1600 x 900 ( HD+ )
my name is peeeeeeewdipie
  • 0
Den vil stort sett kunne kjøre de nyere, litt mer krevende spillene på medium-low. Om det er "OK" eller "greit" for nesten være opp til deg selv.

Siterer link98:
Er dette en dårlig resolert skjerm : Type 17.3"
LCD-bakgrunnsbelysningsteknologi LED-bakgrunnsbelysning
Oppløsning 1600 x 900 ( HD+ )


Hva mener du her, egentlig? Om skjermens oppløsning er dårlig? Skjermkortet ville ikke håndtert så altfor mange nyere spill hvis skjermoppløsningen var stort høyere, så det er nok like greit at den er som den er.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
For prisen virker den ganske bra, selv om Skjerm oppløsningen ikke er den beste. Du kan nok spille de fleste spill på den, men ikke på høyere innstillinger. Om man skal gå for en skikkelig spill PC, bør man helst gå for en stasjonær.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Skjermkortet er ikke akkurat noe veldig bra.

Hvilke spill planlegger du å spille?

Anbefaler deg også å kjøpe en stasjonær da du får mye mer ut av pengene for en stasjonær.
  • 0
NVIDIA GeForce GT 730M - 4 GB DDR3 VRAM

Er ikke denne serien ny eller er det akkuratt den samme som gt 630?

http://www.youtube.com/watch?v=mkzexjgCqgs

Er det ikke dette skjermkortet det snakkes om?
my name is peeeeeeewdipie
  • 0
Siterer link98:
NVIDIA GeForce GT 730M - 4 GB DDR3 VRAM

Er ikke denne serien ny eller er det akkuratt den samme som gt 630?

http://www.youtube.com/watch?v=mkzexjgCqgs

Er det ikke dette skjermkortet det snakkes om?


Det er en ny serie, men likevel ikke så bra, men bedre enn 630M.
  • 0
Syntes den kjørte crysis 3 greit og jeg skal ikke kjøre tyngre spill enn det. Funker greit da eller?
my name is peeeeeeewdipie
  • 0
  • Play
  • Play
Gjør deg selv en tjeneste og gå for en stasjonær dersom fokuset ditt ligger på spilling.
  • 0
Siterer Play:
Gjør deg selv en tjeneste og gå for en stasjonær dersom fokuset ditt ligger på spilling.


Hør på dette.
  • 0
Niks, vil ha laptop pga. vennebesøk og skolearbeid på skolen
my name is peeeeeeewdipie
  • 0
  • Play
  • Play
Your money, your loss.

Skulle jeg først ha skaffet meg en spillbærbar, ville jeg i hvert fall gått for noe med mer kraft i, men da vil nok prisen fort stige opp. Det du vil ha ligger mer eller mindre i budsjettklassen. Ikke noe som vil holde lenge om du er glad i grafikk og høy bildefrekvens.
  • 0
Har tatt til fornuft Tenker litt på å kjøpe denne pakken:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10778

Er det noe spesifikt i pakken jeg bør forbedre og er den kompitabel til å kjøre det meste på high eller utlra?
my name is peeeeeeewdipie
  • 0
  • Play
  • Play
Siterer link98:
Har tatt til fornuft Tenker litt på å kjøpe denne pakken:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10778

Er det noe spesifikt i pakken jeg bør forbedre og er den kompitabel til å kjøre det meste på high eller utlra?


Hvor mye penger har du disponibelt til bruk?
  • 0
Siterer link98:
Har tatt til fornuft Tenker litt på å kjøpe denne pakken:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10778

Er det noe spesifikt i pakken jeg bør forbedre og er den kompitabel til å kjøre det meste på high eller utlra?


Virker som en bra, men har du tenkt å bygge selv?
  • 0
Ikke høyere enn dette. Er det noe som bør fikses i den pakken

Lagt til 2013-05-09 13:46:
Nei ikke bygge selv, komplett bygger de settene, kjøpe delene seperat ble faktisk dyrere
my name is peeeeeeewdipie
  • 0
  • Play
  • Play
Errh, liker ikke at den har AMD-prosessor. Intel dominerer der helt klart.

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10752

Denne har nok bedre innmat, og ville vært super med et 670 lagt inn (men da stiger prisen med en 1000 lapp). Uheldigvis mister du skjerm med pakken, og får tastatur og mus som ikke er særlig egnet til gaming. Prosessoren er dog i toppklassen.
  • 0
  • Enro
  • Enro
Siterer Play:
Prosessoren er dog i toppklassen.


Ville nok heller klassifisert den som overkill. i7 gir ingen fordeler for gaming, mye bedre å gå for i5 3570k eller AMD FX 8320, og FX 8320 koster 400kr mindre som kan brukes på F.eks bedre grafikkort.


Siterer link98:
Ikke høyere enn dette. Er det noe som bør fikses i den pakken

Lagt til 2013-05-09 13:46:
Nei ikke bygge selv, komplett bygger de settene, kjøpe delene seperat ble faktisk dyrere


Jeg ville nok tenkt bedre gjennom hvilken mus, tastatur, headset, og ekstra spill du har valgt hvis jeg var deg. Jeg ville også ventet til helgen med å velge monitor ettersom de alltid har tilbud på 24" monitorer i helgene, faktisk ville jeg ventet til helgen med alt ettersom du kan få ting mye billigere på den måten så lenge du er villig til å bygge selv.

I tillegg så er ikke prosessoren spesielt fremtidsrettet, gå for noe bedre hvis du kan.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
  • Play
  • Play
Siterer Enro:
Ville nok heller klassifisert den som overkill. i7 gir ingen fordeler for gaming, mye bedre å gå for i5 3570k eller AMD FX 8320, og FX 8320 koster 400kr mindre som kan brukes på F.eks bedre grafikkort.


i5 ville passet bedre ja, men pakken gir deg ikke det tilbudet.
  • 0
Intel sine prosessorer knuser AMD sine, bare så det er sagt.
  • 0
  • Enro
  • Enro
Ikke når man regner prisklassen med i regnestykket. På >10k maskiner vinner Intel lett, men under det så kan AMD fint konkurrere med Intel. link98 har et budsjett på litt over 7k, så AMD er et godt alternativ for han.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Siterer Enro:
Ikke når man regner prisklassen med i regnestykket. På <10k maskiner vinner Intel lett, men under det så kan AMD fint konkurrere med Intel. link98 har et budsjett på litt over 7k, så AMD er et godt alternativ for han.


Riktig, skal bytte til razer mus i denne pakken, legge til wifi, og 6 kjernes

Lagt til 2013-05-09 21:14:
Skal velge crysis 2 og metro:last light
my name is peeeeeeewdipie
  • 0
nVIDIA's Metro: Last Light (Voucher)
CyberLink PowerDVD 10 OEM CD
PC-box large
CM Storm Trooper Gaming Big Tower
Cooler Master Silent Pro M2 620W PSU
ASUS P9X79 LE, Socket-2011, KUN PC-PROD
Intel® Core i7-3820 Processor
Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB
Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler
MSI GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
WD Desktop Green 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224BB
ASUS Xonar DX
MS COA Label Windows Pro 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit
MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic

Vurderer å kjøpe dette, har valgt ut noen av delene selv, ikke alle er standard. Kan noen fortelle meg om den duger for litt tyngre spill på høy grafikk?
I'm planning on living forever.. So far, so good!
  • 0
Siterer Herr_Oynisse:
Vurderer å kjøpe dette, har valgt ut noen av delene selv, ikke alle er standard. Kan noen fortelle meg om den duger for litt tyngre spill på høy grafikk?


Er det noen spesiell årsak til at du går for X79-plattformen? Trenger du enorme mengder RAM til noe, for eksempel? For hvis ikke, så er du mye bedre tjent med å gå for den helt nye Haswell-plattformen som nettopp er lansert. Pengene du sparer på hovedkort og prosessor kan du legge i et GTX 780, så kan du kjøre absolutt alt på markedet på høyeste innstillinger.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Citerer Herr_Oynisse:Vurderer å kjøpe dette, har valgt ut noen av delene selv, ikke alle er standard. Kan noen fortelle meg om den duger for litt tyngre spill på høy grafikk?

Er det noen spesiell årsak til at du går for X79-plattformen? Trenger du enorme mengder RAM til noe, for eksempel? For hvis ikke, så er du mye bedre tjent med å gå for den helt nye Haswell-plattformen som nettopp er lansert. Pengene du sparer på hovedkort og prosessor kan du legge i et GTX 780, så kan du kjøre absolutt alt på markedet på høyeste innstillinger.


Nå har jeg hardware kunnskaper lik null, så kan du fortelle meg hva jeg bør endre på? Jeg bygger den forresten gjennom komplett http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10580
I'm planning on living forever.. So far, so good!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!