Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Selge PC'n min, hvor mye kan jeg få?


Det er nå forholdsvis sikkert at jeg skal selge min ca 3 år gamle stasjonære PC. Den er selvbygd, og den har gått gjennom et par mindre oppgraderinger de siste årene. Når jeg kjøpte den var den i det absolutte toppsjiktet.

Specs:

- Prosessor: Amd Athlon 64 3800+ 2,4 Ghz (enkel kjerne)
- Minne: 3gig minne, PC3200 (Corsair hvis jeg husker rett)
- Hovedkort: Asus A8N SLI Motherboard
- GPU: XFX Geforce 6800 GT 256 mb (meget bra når jeg kjøpte PC'n)
- HDD: Ca 300GB. Velfungerende S-ATA disker (7200rpm).
- Mus / Tastatur: Logitech MX518 mus + svart standard logitech tastatur (trådløst).
- Musmatte: Icemat black 2nd edition
- Musikkanlegg: Gammelt, men funker helt greit til vanlig bruk. 2 høyttalere. Har egentlig fint lite info om den, men er helt greit til vanlig PC- bruk. Tipper det er verdt 2-300kr. Er opprinnelig et CD musikkanlegg
- Kan også legge ved Koss headset SB45.
- Følger også med en standard 17" CRT skjerm. Fungerer som den skal.

Hva syns dere jeg kan kreve? Den skal selges til broren min. Han er ikke akkurat noe datageni, men har så klart ikke lyst til å lure han.

Personlig syns jeg 4500.- høres ganske greit ut. Har jo kostet på den litt. Og med såpass mye ekstraustyr er vel ikke det helt på jordet?
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
Det der er bedre enn de fleste pc'r jeg har sett til 6000 KR... men siden den er brukt, så ville jeg personlig brukt 5000 KR på det der. +7500 fordi jeg klarer meg ikke uten 8800 GTX.
Hade GR! Luxe du skylder meg en diskusjon!
  • 0
Siterer Siggi11:
Det der er bedre enn de fleste pc'r jeg har sett til 6000 KR... men siden den er brukt, så ville jeg personlig brukt 5000 KR på det der. +7500 fordi jeg klarer meg ikke uten 8800 GTX.


lukter jeg skryt siden du har det .
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Det är en bra dator det måste jag säga, men även omd et är din bror så borde du få minst 5500 NOK för den, därifrån skulle han bli glad om han fick pruta till 5000 NOK, det är nog bäst du du får mer än du tänkte utan att ha lurat honom samtidigt som han är nöjd för att ha prutat 500 NOK.

Egentligen är den ju värd mer, men som Siggi11 konstaterar så är den ju begagnad.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Helt ny kan du få en tilnærmet lik PC til rundt 5000 kroner. Jeg vil dermed tro at du får rundt 4200 kroner, dette ekskludert headsett og skjerm. Med skjerm og headsett (hvor det egentlig er headsettet som er verd noe) kan du kreve inn 4400. Uansett kan du nevne i annonsen at du gjerne selger i deler. Sett inn en annonse på 4500 og se hva som skjer, er garantert noen som kjøper ville jeg tro.

edit:
Du kan nok selge den for 5300 eller liknende med litt flaks, det er mange som selger PC'er på finn til 20.000 når den egentlig er verd 4.000

edit2:

Siterer Siggi11:
Det der er bedre enn de fleste pc'r jeg har sett til 6000 KR... men siden den er brukt, så ville jeg personlig brukt 5000 KR på det der. +7500 fordi jeg klarer meg ikke uten 8800 GTX.


Å herregud... Er litt lei av skrytinga di nå
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0
Takk for glimrende svar folkens, det var oppløftende! Absolutt
core i5-2500k (klokket 4,5 ghz) | 8gb Corsair Dominator | Gigabyte Geforce GTX 570 | ASUS P8P67 EVO s-1155 | Corsair HX750W PSU | Fractal Design R3 midi-tower
  • 0
"Sett inn en annonse på 4500 og se hva som skjer, er garantert noen som kjøper ville jeg tro."

Vill du ha 4500 NOK för datorn så skall du annonsera runt 1000 NOK mer än det, köparen vill alltid pruta.
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
Siterer jalland:
Å herregud... Er litt lei av skrytinga di nå


Jeg har 8800 GTX Jeg har 8800 GTX Pc'n min kan ha 4 grafikkort Jeg har tenkt å kjøpe et GTX til

Åhåhå, tro meg, det der hører du til å høre lenge, lille pike, lenge.
Hade GR! Luxe du skylder meg en diskusjon!
  • 0
Siterer kebbe_90:
Vill du ha 4500 NOK för datorn så skall du annonsera runt 1000 NOK mer än det, köparen vill alltid pruta.


Smart, enig!
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0
Eller 2000 over
Hade GR! Luxe du skylder meg en diskusjon!
  • 0
Siggi11:

Men då finns dock risken att man inte får några köpare
Min vovve är den enda avatar som ser åt vänster. Jag är unik. Minns honom när jag är borta.//Kebbe
  • 0
10.000, 20.000 det fins nok av idioter med penger der ute for oss alle!
Hade GR! Luxe du skylder meg en diskusjon!
  • 0
5 000. No more.
  • 0
den PC'en er verdt mer enn 4500kr. det skal jeg love deg!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
ehh, nei... Men med skjerm og alt utstyr, så ca. 5... men tror du får vanskligheter med å få slogt den... selg heller utstyet
Fabelaktig!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!