Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Blåskjerm - Blue Screen of Death


Jeg har netopp installert windows på nytt og sletta alt på hardisken. Pcen funka da fint mens jeg installerte driver og nødvendige programmer, men når jeg ble ferdig med å insatllere nødvendige programmer så begynte pcen å skru seg selv av og på. Dette gjorde pcen når jeg hadde fått den også, men det stopte etter en stund. Husker ikke om jeg fiksa det eller om det fiksa seg selv.

Så jeg søkte på internett og fant ut at jeg kunne skru av autamtisk reboot viss problemer. Dermed gjorde jeg det og da fikk jeg blåskjerm.

Noen som vet hva som forårsaker dette? Skal kansje på lan på mandag og da ville jeg kunne spille mer enn en halvtime før hver blåskjerm
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Ta og spør noen proffe. La dem take care of det. Jeg ville ihvertfall gjort det!
  • 0
Når du får blåskjermen skriv ned nummeret, eller koden, eller whatever, og ring til de som du har kjøpt pcen fra eller noe. F.eks. Dell, hvis det er det du har
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Pcen er selvbygd og alle delene er kjøpt på MPX.no. Kansje ikke slevbygd, mer onkelbygd
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Gjør det som Levaiathan sier, skriv ned feilmeldingen i blåskjermen.

edit: Og post den her.
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0
Ok, skrur den på nå.

Lagt til 2007-08-11 21:39:
Ok, det som stod er:

Nærme toppen stod det:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Nærme bunnen stod det:

TEKNISK INFORMASJON:
*** STOP: 0x000000D1 (0x0A080029, 0x00000002, 0x00000000, 0xB6E1B08C)
*** NUTcp.sys-Address B6E1B08C base at B6E17000, DateStamp 41c24f0b

Tror det skal være ganske nøyaktig det som stod
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Siterer Perien:
Ok, skrur den på nå.

Lagt til 2007-08-11 21:39:
Ok, det som stod er:

Nærme toppen stod det:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Nærme bunnen stod det:

TEKNISK INFORMASJON:
*** STOP: 0x000000D1 (0x0A080029, 0x00000002, 0x00000000, 0xB6E1B08C)
*** NUTcp.sys-Address B6E1B08C base at B6E17000, DateStamp 41c24f0b

Tror det skal være ganske nøyaktig det som stod



faktisk har jeg det samme problemet. det står akkurat det samme óg, men det kan også være på grunn av Vista?

det er ikke så irriterende til meg da

Lagt til 2007-08-12 16:14:
citerer en på forumet:"
La meg gjette,.,. Du har Norman Internet Firewall og en p2p klient? Løsning--> kvitt deg med Norman."

jeg har norman! har du det, perien?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Dere har sannsynligvis begge to installert noen gamle og/eller dårlige drivere.
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0
No Norman for me. Har Pc cillin. Kan det være Azureus som forårsaker det? for, som sagt det begynte å skje etter at jeg hadde installert litt crap.

Kan ikke tenke at jeg har installert noen bad drivere.
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Siterer Perien:
No Norman for me. Har Pc cillin. Kan det være Azureus som forårsaker det? for, som sagt det begynte å skje etter at jeg hadde installert litt crap.

Kan ikke tenke at jeg har installert noen bad drivere.


skal slette azerus, bruker utorrent uansett. skal se om det skjer det samme igjen(om lenge)
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Pcen min slo seg av hver gang jeg spillte medieval 2 Total war
Every day is exactly the same. There is no love here, and there is no pain.
  • 0
jeg ville ha lastet ned et program som skjekker error i minnet, jeg hadde det samme problemet, paa min maskin, med vista premium.. menne det viste seg det at det va ei minnebrikka som hadde rett rundt 100 error. jeg fjerna den minnebrikka og i ettertid har maskinen vore problem fri
I am NOT a Scitzofrenic! But heey, what is green and have wheels?? A frog, i lied about the wheels!
  • 0
Så du skaffa deg ny minnebrikke Galathel?

Og ka het det programmet?
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
jeg tok bare ut den eine minne brikka jeg, kjøpte et sett på 4096gb, så klare meg fint på 3gb, tenkte jeg sku sende di inn på garantien, menne måtte sende heile pakken, og da kan jeg jo seff ikke bruke datan mens jeg venter, så det frista ikke.. men men

jeg brukte et program som hetter "memtest"
I am NOT a Scitzofrenic! But heey, what is green and have wheels?? A frog, i lied about the wheels!
  • 0
*lal double post xD*
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Må teste det der da.

Har tenkt å skaffe meg nytt skjermkort og cpu, men viss jeg også må oppgradere minnet så kan jeg liket så gått skaffe meg et nytt hovedkort med AM2 socket når jeg får råd
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Huff,,,Fikk Blue Screen istad jeg å.
Jeg sparker rompe
  • 0
Pleier å få Blue Screen hele tiden på skolen, men ikke hjemme. Det er noe mystisk med skolen, pcen holdt på å gi opp etter og ha fått Blue Screen 10 ganger.
Største Supreme Commander Fan på forumet!
  • 0
har ikkje fått fiksa på pcen ennå. harskje orka. Prøvde det med memtest, men det funka ikkje.

Tok ISO memtest fila på en CD og boota pcen med den. Men da ble alt bare blått uten at noe fungerte.
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
bumpi bump, trenger hjelp til dette xD
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Prøvd å ta ut en RAM-brikke og starte opp?
Last ned Opera eller Firefox snarest!
  • 0
Det har eg ikke tenkt på, får prøve når eg får tid.
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!