Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Problem med XBox One.


Jeg hadde et lite strømbrudd hjemme hos meg i går. XBox One var påslått men jeg var ikke i nærheten så jeg vet ikke hva som skjedde. Men da jeg prøvde å slå på maskina i dag tidlig fikk jeg en feilmelding og kom til en oppstart-skjerm der jeg hadde to muligheter enten å prøve å starte igjen eller å gå videre til en undermeny. Etter å ha prøvd å starte igjen flere ganger prøvde jeg undermenyen. Der hadde jeg valget om å slå av xbox eller "Restore factory defaults". Dette innbærer å slette alle spill og savefiler. Jeg var litt tvilende men virka som eneste mulighet så jeg valgte det. Det hjelp ikke. Maskina ga fra seg et pip slukna litt også ble jeg bare sendt tilbake samme meny. Etter å ha prøvd det samme flere ganger var jeg fortsatt like langt. Noen som har vært borti lignende problem? Er maskina tapt nå eller er det andre ting å prøve?

Hvis jeg i såfall må få meg ny maskin. Hva er den beste erstatninga for den jeg har nå? X-modellen er vel den beste, men jeg har ikke 4K-tv så det virker litt bortkasta. S-modellen virker vel grei nok?
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Ville i alle fall prøvd å kontakte Microsoft først før du kaster den ut av huset.

Når det kommer til Xbox One X og Xbox One S høres det egentlig ut som om S-en er best for deg når du uansett sier den "virker grei nok". Etter seks uker med X-en kan jeg trygt si at den i hovedsak er for personer som har et ganske godt budsjett og som er veldig opptatt av grafikk. Det er flere spill som er bedre ut på en 1080p TV også, men da spørs det bare hvor villig du er til å betale en god del mer for mindre forbedringer. 4K-TVer har jo nå blitt veldig vanlig i butikkene, så ønsker du å være sikret for fremtiden kan X-en være et greit valg om du har noen ekstra kroner å rutte med. Hvis ikke vil S-en holde mer enn godt nok tror jeg.
  • 0
Siterer heljar:
Etter å ha prøvd å starte igjen flere ganger prøvde jeg undermenyen. Der hadde jeg valget om å slå av xbox eller "Restore factory defaults". Dette innbærer å slette alle spill og savefiler.


Så lenge Gamertaggen din er der, så skal all progresjon i spillene du har spilt være der. Du må bare installere spillene på nytt, viss du ikke ser dem på Mine spill og Apper- menyen, så er dei sletta fra konsollen viss du velger å resette konsollen til fabrikkinnstilling. Viss du ønsker å skaffe deg ny konsoll så går du bare innpå Store, og søker på evt. spill du har kjøpt internt, og installere dem på nytt på den gamle eller den nye (viss du skaffer deg en) konsollen.

Spillene skal alltid ligge på Store og klar for installering, så det skal ikke være noe tid for bekymring, viss eg har rett... Anbefaler å kjøpe S-versjonen av Xbox One, med mindre du er villig å bruke 2500 kr mer for en X-versjon.
Rainbow Mushroom
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!