Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Instrument-tråden!

Siterer KlM:
en utrolig bra gitar for prisen, men gult er liksom ikke min farge..

Hehe, forstår Men hold oss oppdatert med dine planer om å bygge en gitar! Legg gjerne igjen en liten beskjed her, hvis det blir eller ikke blir noe av!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer skullhead93:
jeg har en stratocaster, jeg har en stratocaster
'
http://www.sonicftp.com/news/images/fender_blackie_vertical.jpg

Kult, jeg har en lik en! I alle fall nesten.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Nettopp sprukket skinnet på skarptromma mi!
Decyfered!
  • 0
Har spilt gitar i noen år, er dessverre ikke noen Yngwie Malmsteen enda. Nå spiller jeg mest bassgitar, noe som jeg føler jeg har større talent for.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
http://www.trabenbass.com/images/basses/lrg_chaos_bk.jpg

Yeah. Liten nekro her, lyst til å se om det er noen andre som holder på for øyeblikket. Lurer på å få til et collab-cover og legge på youtube.
CD drives eject stuff , my ass ejects stuff, therefore my ass must be a CD drive.
  • 0
http://www.zikinf.com/materiel/photos.php?m=2977&p=0

Denne Jackson RR5'en kjøpte jeg for konf-pengene mine. Er forelska i den, elsker seymour duncan pickupsene som har en heftig lyd som passer godt til musikkstilen jeg spiller, altså Heavy Metal.

Har også en Epiphone Les Paul Classic, men foretrekker Jackson gitaren
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg spiller både gitar og bass. Ferdighetene er veldig begrenset men. Jeg er nybegynner på begge to for å si det slik.

Jeg spiller liksom bass i ett band det aldri blir noe av For tiden øver jeg på "you shook me all night long" av AC/DC. Ellers kan jeg introen på "Crazy Train" av Ossy Osbourne og startriffet på "Another one bites the dust" av Queen. Bassen er en Squier Jazz Bass Fretless. Men jeg tenker å skaffe meg en bass med bånd da den fretlessen er vanskelig å spille.

På kassegitar har jeg en Arth & Lutherie. Stålstrenger. På den kan jeg lite veldig bra. Men noen ting er jo: Introen på "One" og "Fade to Black" av Metallica. "Californiacation" av Red Hot Chili Peppers. Av vanlige sanger så går det i "Three Little Birds" av Bob Marley og "Hurt" av Johnny Cash.

Hvis jeg hadde vært flink til å øve så hadde jeg sikkert vært mye flinkere. Det å øve er det vanskeligste. Å finne ting å spille
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jeg har en gitar, en Dean kassegitar, men jeg kna nesten ikke spille. Vi lærte litt på skolen i 7., men siden det har jeg ikke gjort noe med det.
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jo forresten. Hadde en kvinne på besøk , jeg spilte litt bass og gitar for henne. Siden hu spurte. Og hu syntes jeg var flink
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Har lånt en el-gitar av en kompis den siste måneden, og har spilt mye hver dag. Spiller en del etter tabs og grep og shit. Mye morsommere nå enn da jeg spilte i 7.
Heihei
  • 0
Må si at det er godt å komme hjem til gitaren igjen!
If sex is a pain in the ass, you're doing it the wrong way! PSN: Komodo Spodo
  • 0
Føler meg ganske awesome når jeg holder på å lære meg Skyrim sin theme på piano. Er allerede på ganske så god vei
  • 0
Har ekstremt lyst til å lære meg å spille piano, har oppfattet at det å spille med to armer ikke er så utrolig vanskelig, når man først kan det. Noen som har tips til sanger som er lette å lære seg, samt gjør at det å spille med to armer blir lettere?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har ekstremt lyst til å lære meg å spille piano, har oppfattet at det å spille med to armer ikke er så utrolig vanskelig, når man først kan det. Noen som har tips til sanger som er lette å lære seg, samt gjør at det å spille med to armer blir lettere?

Er ikke lenge siden jeg begynte å spille. Er noe jeg kan spille med to hender og noe jeg kan spille med bare én (høyre). Jeg kan ingen hele sanger, men noe småtteri jeg kan er introen til A Little Piece Of Heaven, Afterlife, Unforgiven III og bittelitt Fiction. Det å spille med begge hender er faktisk litt vanskelig, synes jeg i alle fall.
  • 0
Alle jeg kjenner hater å spille med to hender, meg selv inkludert. Dessverre høres det så utrolig mye kulere ut.
  • 0
Jeg elsker å spille med to henter når jeg får det til. Vurderer å lære meg hele A Little Piece Of Heaven (kan bare introen hittil) og filme det og legge det på YouTube eller noe.

Småting jeg kan på piano/keyboard med 2 henter:
Metal Gear Soldier 2 Main Theme
A Little Piece Of Heaven (intro)
Unforgiven III (intro)
Afterlife (intro)
The Elder Scrolls V: Skyrim Teaser Trailer Theme (omtrent 30 sekunder)

Metal Gear Soldier themen og Afterlife er lært på gehøret

Om du skal lære deg å spille med 2 hender er det best å velge noe veldig enkelt. Det første jeg lærte meg var A Little Piece Of Heaven, var ikke så veldig vanskelig å lære egentlig. Er bare resten unntat introen som jeg ikke får til
  • 0
Det beste er å finne sanger med tutorials på Youtube eller lignende.
Hvis du bare spiller akkorder med venstre finnes det flere skamlette låter.

Kan også anbefale å lære seg akkordene (basic dur og moll, muligens septim) og teorien bak de. Blues skala kommer også godt med.

Lagt til 2011-01-17 17:36:
Har forøvrig lyst å lære å spille bassgitar. Fa instrument er like fete.
Decyfered!
  • 0
Er veldig fornøyd med at jeg nesten er ferdig med å lære meg Nothing Else Matters! Etter det skal jeg få gitarlæreren min til å lære meg et eller annet nytt, trolig en anime-opening.
  • 0
Lærte meg akkurat Arrival To Earth på piano (med to hender). Vurderer å legge ut en kort liten tutorial på YouTube eller noe
  • 0
Kjøpte meg en Fender Stratocaster på fredag. Føles rimelig barskt
  • 0
Siterer Kuriri:
Kjøpte meg en Fender Stratocaster på fredag. Føles rimelig barskt

<--- Jelly

Me want Ride cymbal NUH!
  • 0
Siterer DoGRoG:
Me want Ride cymbal NUH!

Neeewb!
Decyfered!
  • 0
Siterer Faunvik:
Citerer DoGRoG:
Me want Ride cymbal NUH!

Neeewb!

Jeg hakke penger okæi!!!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!