Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


  • gnyg
  • gnyg
Unfinished Tales er det lenge siden jeg har lest. Må se å få lest den igjen. Men jeg synes ikke Thorion ligner så mye på en dverg. Men er lenge siden jeg har lest boka så kan hende han er mer lik mennesker enn dverger i boka. Husker det ikke.. :/
Gleder meg til filmen though
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Noen som har sett TV-serien Deadwood? Isåfall, anbefales den?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Noen som har sett TV-serien Deadwood? Isåfall, anbefales den?


Jeg har ikke, men broren min anbefalte den til meg igår..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Noen som har sett TV-serien Deadwood? Isåfall, anbefales den?


Periodiske dramaer er ikke helt min smak, men Deadwood var ganske kul. Al Swearengen er en av de kuleste karakterene på TV. Syntes den første sesongen var veldig bra, men det ble litt mye av det samme utover sesong 2 og 3. Ble litt kjedelig etterhvert. Kan være du liker det bedre da, anbefaler i hvert fall å sjekke det ut.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Zook
  • Zook
Så... filmåret 2011. Mange som mener at det sugde helt sinnsykt, og jeg kan ikke si meg uenig. Rango, The Girl With The Dragon Tattoo og Drive er de eneste skikkelig gode filmene jeg har sett fra fjoråret. Captain America, X-Men, Fast Five, Thor og Planet of the Apes var kule actionfilmer, men selvsagt ikke "årets film"-materiale.

2011 er visstnok også året med flest oppfølgerfilmer noensinne. Hollywood har vel aldri før gått på så mye tomgang som nå.

Sjekket igjennom min rating history på IMDb, og de nevnte filmene over her er faktisk de eneste gode 2011-filmene jeg har sett. Tragisk. Har noen anbefalinger? Tenker å ta en slags gjennomgang av fjorårets beste filmer. Melancholia står definitivt på listen, kommer sikkert til å se den i uken. Flere anbefalinger?
You're sleeping over, right?
  • 0
Warrior.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer Zook:
2011 er visstnok også året med flest oppfølgerfilmer noensinne. Hollywood har vel aldri før gått på så mye tomgang som nå.

Sjekket igjennom min rating history på IMDb, og de nevnte filmene over her er faktisk de eneste gode 2011-filmene jeg har sett. Tragisk.


Du vet at det finnes en hel verden utenom hollywood som lager filmer?
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Zook:
Flere anbefalinger?


De jeg nevner nå har jeg ikke sett, men skal se dem selv i god tid før Oscar-utdelingen 26.februar. Ikke alle disse har gode sjanser for årets film selvfølgelig, men det er disse jeg virkelig vil se fra forrige år.

Moneyball, J. Edgar, The Girl With The Dragon Tattoo, The Descendants, The Artist, War Horse, Warrior, The Iron Lady, The Help, Hugo, Shame, Mission: Impossible - Ghost Protocol og Tinker Taylor Soldier Spy.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
War Horse
Den ser så jævlig dårlig ut at jeg ikke skjønner noenting. Se heller Tarrs overlegne hestefilm The Turin Horse, som er årets beste for min del. Ellers er jo The Tree of Life en slags "snakkis" på den høytsvevende kunstfilmfronten, selv om den var litt for Aune Sand-aktig for min del.

Carnage og A Separation er årets to beste ekteskapsfilmer.

Liste over 2011-filmer jeg ikke skjønner at jeg så, fra verst til minst verst:
- Johnny English Reborn
- Your Highness
- Freerunner
- Abduction
- The Human Centipede 2
- Scre4m
- Captain America
- Hostel 3
- Final Destination 5
- Transformers 3
- Quarantine 2
- Battle: Los Angeles
- Sucker Punch
- Paul
- Season of the Witch
- The Green Hornet

Årets oppskrytte må være Hodejegerne, herregud for en begredelig film. Hvis dette er "Jo Nesbø" virker det ikke som om jeg ikke har gått glipp av noe når jeg ikke har lest noen av bøkene hans.

Årets guilty pleasure for min del er delt mellom Insidious og X-Men: First Class, førstnevnte er på papiret en elendig skrekkfilm som av ukjente grunner ikke fikk meg til å tenke at "dette er megadårlig" mens jeg så den, og sistnevnte er en solid originhistorie med vellykket casting og actionscener som er et godt hakk over middels.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
- Your Highness

Den eneste grunnen til at jeg fremdeles prøver å lide meg igjennom denne filmene er på grunn av at jeg var på besøk på settet i Nord-Irland rett etter at de ble ferdige med innspillingen. Morsomt å se igjen kulissene, og hvordan de har blitt etter redigeringen. Filmen er derimot noe av det labreste jeg har sett i år.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Zook
  • Zook
Takker for anbefalinger. Warrior, The Turin Horse og The Tree of Life skaffes nå.

Mange av de nevnte filmene er ikke ute på Blu-ray og sånt enda, så jeg må nok vente med dem.

Lagt til 2012-01-04 09:23:
Siterer Thorn:
Du vet at det finnes en hel verden utenom hollywood som lager filmer?


Har fått med meg det, ja.

Den ungarske hestefilmen The Turin Horse skal sees. Hvis du har andre anbefalinger utenfor Hollywood er det bare å komme med dem.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Bollywood har mange filmer. Kan ingen men.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Er det fair at filmer som første gang ble vist i 2010, men som først ble tilgjengelig for resten av verden i 2011, har en mulighet til å kjempe om årets film 2011? Eller må de være laget i det året som prisen henviser til. I så fall er det mange filmer som uteblir fra sånne kåringer da de ikke er tilgjengelige før senere. Tenker spesielt på asiatiske filmer.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Skal jeg se Drive eller Midnight in Paris ikveld?
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer NewAge:
Skal jeg se Drive eller Midnight in Paris ikveld?


Nå har jeg ikke sett Midnight in Paris, men Drive anbefales i hvert fall. Tviler sterkt på at den andre er bedre.

Lagt til 2012-01-07 20:43:
Takk for det indirekte tipset forresten, nå vet jeg hvilken film jeg skal se i kveld!
You're sleeping over, right?
  • 0
Skal du se Drive eller Midnight in Paris?
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Skal du se Drive eller Midnight in Paris?


Midnight in Paris tenker jeg, med tanke på at han sett Drive.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Tror kanskje jeg ser Midnight in Paris ikveld og Drive imorgen. Kjenner jeg er litt trøtt nå og jeg har en tendens til å være ekstremt sen i seng så jeg gjetter Midnight in Paris er lettere å fordøye.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Ja. Drive er ikke vanskelig å like, men den er litt treg i starten. Jeg så den i litt trøtt tilstand, og det anbefales ikke. Uansett, Midnight in Paris er nå sett. Originalt konsept og til tider småmorsom, det skal den ha. Allikevel ikke helt min greie. Omgivelsene og plottet var ikke veldig appellerende til meg. Verdt å se vil jeg dog si, ganske feelgood og samtidig smått tankevekkende film. Må se mer Woody Allen, tror jeg.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Må se mer Woody Allen, tror jeg.


Anbefaler Annie Hall og Match Point.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Anbefaler Annie Hall og Match Point.


Takker, de skal ses. Scoop er den eneste andre Allen-filmen jeg har sett, men det er så mange år siden at jeg ikke husker noe særlig av den.
You're sleeping over, right?
  • 0
Endte opp med å ikke se film alikevel. Så heller et par episoder Arrested Development, meget bra so far..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Filmpensum i et av fagene jeg har i vår:

Den Enfoldige Morderen av Hans Alfredson, 1982
Iskyss av Knut Erik Jensen, 2009
Jeanne D' Arc av Carl Th. Dreyer, 1928
Les Quatre Cents Coups av Francois Truffaut, 1959
Vinterkyss av Sara Johnsen, 2005
Nord av Rune Denstad Langlo, 2009
Den Franske Løytnantens Kvinne ...
Rear Window av Alfred Hitchcock, 1954
Memento av Christopher Nolan, 2000
The Birth av Jonathan Glazer, 2004
The Singing Detective, 1. episode
La Den Rette Komme Inn av Tomas Alfredson, 2008

Blir en bra vår
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Har akkurat gått til innkjøp av The Orphanage(av Guillermo Del Toro). Hører gode ting, noen her som har sett den?
Kept you waiting, huh?
  • 0
Siterer Dump Truck:
The Orphanage

Siterer Dump Truck:
(av Guillermo Del Toro)
Nope.
End of line, be excellent to each other.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!