Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat

Siterer Dump Truck:
Thorin, Fili, Kili, Dwalin, Balin og Bofur

Disse burde klares og Gloin. Han er trossalt faren til Gimli og ligner ganske mye på han.

hepp hepp.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer Dump Truck:
Uten å ha lest boka er det jo ganske vanskelig å kunne forskjellen på alle da.

Hadde samme opplevelsen med boka, så jeg forventet ikke annet da jeg så filmen. Alle dvergene ser i alle fall veldig karakteristiske ut, og når det er så mange av dem, sier det seg selv at alle ikke kan få like mye fokus. Jeg tror herr Jackson balanserer det bra gjennom resten av filmene.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hadde samme opplevelsen med boka, så jeg forventet ikke annet da jeg så filmen. Alle dvergene ser i alle fall veldig karakteristiske ut, og når det er så mange av dem, sier det seg selv at alle ikke kan få like mye fokus. Jeg tror herr Jackson balanserer det bra gjennom resten av filmene.

Enig der. Men digger hver og en av dvergene. Filmen hadde ikke vært det samme uten dem
  • 0
Boken er fantastisk. Leser du boka blir dvergene framstilt bedre. Fili, Kili og Thorin er mine favoritter. Har egentlig ikke noe grunn på hvorfor. Liker hvordan Peter Jackson er så troverdig til boka.

Det er bare en ting jeg synes var rart. Spoiler:Radagast The brown er aldri i boken. Han blir bare nevnt en gang, mens i filme ser du han i 10 minutter. Ikke noe galt i det, men still. Synes han er litt rar.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Det er bare en ting jeg synes var rart.

Han var aldri med i boka, men Peter Jackson fant ut at han kunne sikkert bruke han på en eller annen måte Noe jeg er glad for at han gjorde siden han er rå!
  • 0
Siterer ElGamer:
Citerer albaga et er bare en ting jeg synes var rart.

Han var aldri med i boka, men Peter Jackson fant ut at han kunne sikkert bruke han på en eller annen måte Noe jeg er glad for at han gjorde siden han er rå!

Jepp. Bare litt snål.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Han er sikkert med litt nå i del 1 av filmen fordi han kommer til å bli med videre i de andre delene. Det er nok Jackson som benytter seg av sin kunstneriske frihet. Hvis han mener dette knyter historien sammen bedre på storskjermen, stoler jeg på ham.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Tipper inkluderingen av både Radagast og den bleke orken er gjort for å gjøre historien mer "film-vennlig" og også gjøre det lettere å fylle tre hele filmer.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Siterer Dump Truck:
Tipper inkluderingen av både Radagast og den bleke orken er gjort for å gjøre historien mer "film-vennlig" og også gjøre det lettere å fylle tre hele filmer.

Siterer Jack the Lack of Crack:
Han er sikkert med litt nå i del 1 av filmen fordi han kommer til å bli med videre i de andre delene. Det er nok Jackson som benytter seg av sin kunstneriske frihet. Hvis han mener dette knyter historien sammen bedre på storskjermen, stoler jeg på ham.

En kan stole på Peter Jackson når det kommer til Middle Earth universet Hobbiten ligger i de beste hender
  • 0
Jepp, tror han vet hva han gjør.

Det er litt artig, tho. Den siste Harry Potter boken hadde 750 sider eller no og ble delt i to filmer. Hobbiten derimot har nesten 300 sider og skal bli en trilogi.
  • 0
Siterer albaga:
Det er litt artig, tho. Den siste Harry Potter boken hadde 750 sider eller no og ble delt i to filmer. Hobbiten derimot har nesten 300 sider og skal bli en trilogi.

Tolkien er en bedre forfatter enn JK Rowling, det er rett og slett så enkelt. Han forteller uendelig mye mer enn hva Rowling gjør på et mindre antall sider. Jeg vil også tro det har noe med hvordan de to film-seriene ble produsert. Når det kom til Harry Potter så var det svært mange som hadde sitt å si. Det ble byttet regissør ganske ofte, og både Rowling og Warner Bros hadde siste ord på en del ting.

Hobbiten (og Ringenes Herre, for den del) er annerledes. Her har Jackson nesten ubegrenset kreativ kontroll, i alle fall innen (ganske store) gitte rammer. Familien til Tolkien blir inkludert, det samme blir eksperter på Tolkien (dette inkluderer Christopher Lee og Alan Lee). Men når alt kommer til alt så har Jackson kontroll på hvordan filmene skal bli.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Tolkien er en bedre forfatter enn JK Rowling, det er rett og slett så enkelt. Han forteller uendelig mye mer enn hva Rowling gjør på et mindre antall sider

Helt rett! Tolkien trollbinder deg med hvert eneste ord han skriver, mens du kanskje trollbundet av noen kapitler fra Rowling.

Siterer Kronoz:
Men når alt kommer til alt så har Jackson kontroll på hvordan filmene skal bli.

Og det er dette som gjør at Ringenes Herre og Hobbiten er så utrolig bra filmer
  • 0
Siterer ElGamer:
Tolkien trollbinder deg med hvert eneste ord han skriver

Å jeg vil ikke si det.
Var en rimelig god porsjon av ringenes herre som var et ork å lese seg igjennom.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Å jeg vil ikke si det.
Var en rimelig god porsjon av ringenes herre som var et ork å lese seg igjennom.

Vet det. Skrev det bare for sammeligningens skyld.
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer albaga et er litt artig, tho. Den siste Harry Potter boken hadde 750 sider eller no og ble delt i to filmer. Hobbiten derimot har nesten 300 sider og skal bli en trilogi.
Tolkien er en bedre forfatter enn JK Rowling, det er rett og slett så enkelt. Han forteller uendelig mye mer enn hva Rowling gjør på et mindre antall sider. Jeg vil også tro det har noe med hvordan de to film-seriene ble produsert. Når det kom til Harry Potter så var det svært mange som hadde sitt å si. Det ble byttet regissør ganske ofte, og både Rowling og Warner Bros hadde siste ord på en del ting.

Hobbiten (og Ringenes Herre, for den del) er annerledes. Her har Jackson nesten ubegrenset kreativ kontroll, i alle fall innen (ganske store) gitte rammer. Familien til Tolkien blir inkludert, det samme blir eksperter på Tolkien (dette inkluderer Christopher Lee og Alan Lee). Men når alt kommer til alt så har Jackson kontroll på hvordan filmene skal bli.

Tenker det samme. Godt skrevet! Jackson har mye bedre kontroll. Så nettopp en Behind The Scenes. Jeg la merke til hvor flink og god kontroll han hadde over alt.
  • 0
Siterer albaga:
Tenker det samme. Godt skrevet! Jackson har mye bedre kontroll. Så nettopp en Behind The Scenes. Jeg la merke til hvor flink og god kontroll han hadde over alt.

Er vel det som gjør at han klarer å lage filmer som Ringenes Herre og Hobbiten så bra som han gjør
  • 0
Siterer ElGamer:
Citerer albaga:Tenker det samme. Godt skrevet! Jackson har mye bedre kontroll. Så nettopp en Behind The Scenes. Jeg la merke til hvor flink og god kontroll han hadde over alt.

Er vel det som gjør at han klarer å lage filmer som Ringenes Herre og Hobbiten så bra som han gjør

Jepp. Skjenner jeg gleder meg veldig til del 2 nå.
  • 0
  • Los
  • Los
For å hive hatten min inn i en ring som for lengst har gått sin vei:

Jeg syntes 48 FPS var helt meh. Det så rart ut på store ute scener, og fikk noen effekter til å se rare ut. Men den store tingen var at jeg kun merket det når ting ikke ble som det skulle, ellers tenkte jeg ikke over det. Så er det da verdt det? Det utgjorde ikke det store, men det fikk filmen til å se rar ut av og til...

Om dette blir den eneste 48 FPS filmen jeg ser i mitt liv vil jeg ikke savne det.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
For å hive hatten min inn i en ring som for lengst har gått sin vei:

Jeg syntes 48 FPS var helt meh. Det så rart ut på store ute scener, og fikk noen effekter til å se rare ut. Men den store tingen var at jeg kun merket det når ting ikke ble som det skulle, ellers tenkte jeg ikke over det. Så er det da verdt det? Det utgjorde ikke det store, men det fikk filmen til å se rar ut av og til...

Om dette blir den eneste 48 FPS filmen jeg ser i mitt liv vil jeg ikke savne det.

Må si meg enig at det var rart første gang jeg så filmen. Derimot andre gangen la jeg ikke merke til det. Så tror det er en tilvennings sak.

Siterer albaga:
Jepp. Skjenner jeg gleder meg veldig til del 2 nå.

Det er du ikke alene om Gleder meg som en liten unge til 13/14 desember!
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer ElGamer:
Må si meg enig at det var rart første gang jeg så filmen. Derimot andre gangen la jeg ikke merke til det. Så tror det er en tilvennings sak.

Jeg ble vant til det, men når jeg var vant til det så jeg jo ingen forskjell fra når jeg vanligvis ser film. Det eneste jeg la merke til var at noe var rart av og til. Og når det ikke er så bra at jeg legger merke til hvor bra det er så er det ikke verdt det.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Jeg ble vant til det, men når jeg var vant til det så jeg jo ingen forskjell fra når jeg vanligvis ser film. Det eneste jeg la merke til var at noe var rart av og til. Og når det ikke er så bra at jeg legger merke til hvor bra det er så er det ikke verdt det.

Mulig det ikke er til for å legges merke til? Aner virkelig ikke hvordan eller hvorfor de bruker det, men kan jo være for at filmen skal gå "flytende". Vet ikke så søkte det opp og fant denne sida her: http://www.denofgeek.com/movies/19134/what-does-the-hobbit%E
2%80%99s-48fps-tech-mean-for-cinema

Forklarer litt om hvorfor det brukes 48fps
  • 0
Jeg elsker Sherlock! Når tid kommer sesong 3?
  • 0
Siterer fantomena:
Jeg elsker Sherlock! Når tid kommer sesong 3?

Sent 2013 eller tidlig 2014. Siste jeg fikk med meg ihvertfall, begge er litt travle for tiden med hele "Hobbiten" osv.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Django Unchained får 18-årsgrense. Ergo, jeg får ikke sett den på kino. Jeg kan drepe noen nå.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Django Unchained får 18-årsgrense. Ergo, jeg får ikke sett den på kino. Jeg kan drepe noen nå.

Samme her. Får ikke sett den nå. Flott. HVORFOR FAEN I HELVETE???
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!