Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


Siterer ElGamer:
Siterer albaga:Ny trailer for Avengers: Age Of Ultron

https://www.youtube.com/watch?v=JAUoeqvedMo

The hype is real. Gleder meg sykt.

Nå ble det hype for meg og. Vært ganske avmålt til denne fra før, men denne trailern tippet alt. Må kanskje vurdere å faktisk få sett alle filmene frem til nå. Siden jeg så og si ikke har sett noen av enkelt filmene til hver av heltene.


Det burde du, nesten alle er utrolige gode. Thor er vel den eneste superhelten som har "ok" filmer. Ellers er de fleste gode.

Ja, the hype.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Det burde du, nesten alle er utrolige gode. Thor er vel den eneste superhelten som har "ok" filmer. Ellers er de fleste gode.


Finner jeg sikkert fort nok ut av. De jeg har sett har jo vært underholdende, om ikke annet.
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Batman! Tror det er eneste jeg har sett som jeg har betraktet som mer enn ok.Kan dog ha noe med at det kun er det universet jeg faktisk har lest og sett litt om via tegneserier, animasjonsserien og spillene
  • 0
Siterer furu:
Batman! Tror det er eneste jeg har sett som jeg har betraktet som mer enn ok.Kan dog ha noe med at det kun er det universet jeg faktisk har lest og sett litt om via tegneserier, animasjonsserien og spillene


Hvilke av Batman filmene er det du sikter til da egentlig? Nolan-triologien eller de tidligere filmene?
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Liker den mørkere versjonen Nolan-brødrene lagde.
Burton blir litt for "sær" for min del. Nolans karakterer føles mer virkelig og troverdige.

Lagt til 2015-03-08 00:06:
Men synes for all del at den første Burtonfilmen er helt ok. De andre blir litt for sære og "over the top"
  • 0
Siterer furu:
Liker den mørkere versjonen Nolan-brødrene lagde.
Burton blir litt for "sær" for min del. Nolans karakterer føles mer virkelig og troverdige.


Da er vi enig i det. Nolans er på et eget nivå når det gjelder Batman. Også skal det vel sies at jeg aldri helt klarte å like Burton sine. For utenom den første, som var grei å få sett.
  • 0
Antar da at dere Nolan-fankids så hans først og deretter Burtons som er mer tro til kjernekarakteren? TDKR var en skikkelig nedtur etter min mening, men flere nekter å se forbi de latterlige plotthullene og den late slutten. Sjekk ut tegnefilmene om dere får muligheten. Varer vel en time og er proppa med underholdning!
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Antar da at dere Nolan-fankids så hans først og deretter Burtons som er mer tro til kjernekarakteren?


Jeg så faktisk Burtons filmer først. Da skal det sies at det var for en del år siden når jeg var mindre. Også burde det kanskje nevnes at jeg aldri har lest tegneserier om Batman, eller noen annen superhelt heller...

Siterer Cherno:
TDKR var en skikkelig nedtur etter min mening, men flere nekter å se forbi de latterlige plotthullene og den late slutten


Her må jeg si meg litt enig. Selv om jeg likte filmen, så var den en nedtur kontra det jeg hadde forventet meg.

Siterer Cherno:
Sjekk ut tegnefilmene om dere får muligheten. Varer vel en time og er proppa med underholdning!


Skal få prøvd å få gjort det.
  • 0
Siterer Cherno:
Antar da at dere Nolan-fankids så hans først og deretter Burtons som er mer tro til kjernekarakteren? TDKR var en skikkelig nedtur etter min mening, men flere nekter å se forbi de latterlige plotthullene og den late slutten.


TDKR er ikke akkurat noen fantastisk film, men det er liten tvil om at den er overlegen Burtons Batman-filmer. At en film er tro mot kildematerialet har svært lite å si for dens kvalitet.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer stikox93:
https://www.youtube.com/watch?v=ngElkyQ6Rhs

Det her må jo være Star Wars år. Fy flate, jeg er hyped på denne filmen.


Elsk <3
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer stikox93:
https://www.youtube.com/watch?v=ngElkyQ6Rhs

Det her må jo være Star Wars år. Fy flate, jeg er hyped på denne filmen.


Du er ikke alene om å være hyped nå!
  • 0
Siterer ElGamer:
Siterer stikox93:https://www.youtube.com/watch?v=ngElkyQ6Rhs

Det her må jo være Star Wars år. Fy flate, jeg er hyped på denne filmen.

Du er ikke alene om å være hyped nå!


Jeg hyla når jeg så Han og Cheewie
  • 0
Siterer stikox93:
Jeg hyla når jeg så Han og Cheewie


"Cheewie, we're home!"
  • 0
The hype is real.

Lurer på hvor langt i forveien man kan forhåndsbestille billetter til kino.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Denne filmen gleder jeg meg egentlig ikke noe til.

Spoiler:Sa ingen noensinne SirThomas.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Traileren til BatmanVSupermann har blitt lekket hvis noen er interessert:

http://cheezburger.com/464901/superheroes-batman-vs-superman
-dc-leaked-trailer?hc_location=ufi


Skulle egentlig komme nå til mandag, men. Ser ganske bra ut, gleder meg bare til den bedre versjonen av traileren kommer ut.

Siterer The Cookiemonster:
The hype is real.

Lurer på hvor langt i forveien man kan forhåndsbestille billetter til kino.


Lurer på det samme. Må forhåndsbestille ass.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Lurer på hvor langt i forveien man kan forhåndsbestille billetter til kino.


Vet at her jeg bor, så legges billettene ut rundt 7-10 dager før premieren. Ofte kortere, så her er det virkelig om å gjøre å være raskt ute.
  • 0
Galavant, Agent Carter, SHIELD og Once Upon a Time får nye sesonger. Da var høsten reddet.

https://www.youtube.com/watch?v=QWnDwM0RSX4

Om folk ikke har sett Galavant, så bør dem gjøre det, tidenes største klisje, kjempemorsomt.
  • 0
Fy faen. Den nye Batman V Superman trailern er heftig.

https://www.youtube.com/watch?v=0WWzgGyAH6Y
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Hei.

La oss få igang litt snakk og diskusjon angående hva vi synes var de beste filmene fra 2015. Jeg er interessert i å kanskje få noen tips til filmer jeg burde se, for eksempel, eller kommentere hvor uenig jeg er. Kanskje hvor enig jeg er og, da.

Her er mine topp 6, fordi jeg har sett 6 filmer som virkelig fortjener å bli nevnt i en slik sak;

6. Me and Earl and the Dying Girl
5. Straight Outta Compton
4. The Revenant
3. The Hateful Eight
2. Star Wars: The Force Awakens
1. Mad Max: Fury Road

Vil dere ha begrunnelse er det bare å spørre om det. Skal sies at det er veldig lite som skiller spesielt 4. til 2.-plassene, men Mad Max er det ingen tvil om. For et vidunderlig mesterverk av en film.
Predator.
  • 0
Siden ikke alt fra 2015 er tilgjengelig ennå, så er dette min midlertidige toppliste:

15. The Little Prince
14. Kingsman: The Secret Service
13. Victoria
12. Me and Earl and the Dying Girl
11. Inside Out
10. Bridge of Spies
9. The Walk
8. The Martian
7. The Hateful Eight
6. Sicario
5. Star Wars: The Force Awakens
4. Mad Max: Fury Road
3. Mushishi: The Next Chapter - Drops of Bells
2. Ex Machina
1. Straight Outta Compton
  • 0
Siterer LesMiserable:
Siden ikke alt fra 2015 er tilgjengelig ennå, så er dette min midlertidige toppliste:


Kan ikke se alt heller, nå som vi er godt inn i 2015 følte jeg det var like greit. Men nei, mye jeg ikke har sett, som Spotlight, Room, Sicario, Ex Machina og Creed. Så ja - midlertidig liste for meg og, men alle slike personlige lister ender opp med å være midlertidige uansett, siden man umulig har sett alt - føler jeg da, hvertfall.

Solid liste du har. Straight Outta Compton burde fått mer kjærlighet denne prisutdelingssesongen, bra du er enig i hvor bra den er (du likte den åpenbart enda mer enn meg, til og med). Kan velge å være som alle andre og si #oscarsowhite", men velger å ikke gjøre det, da det bare blir for dumt. Skal ikke dette være et seriøst nettsted, liksom? *Knis*
Predator.
  • 0
Alt blir vanskelig å se, jeg tenkte mest på disse Oscar-filmene som blir sluppet i Norge mellom januar og april. Regner med at The Revenant, Room, Spotlight og Brooklyn kan blande seg inn i lista.

Anbefaler deg å se Sicario og Ex Machina dersom du har muligheten. Det virker som at du er ganske orientert på filmfronten, så jeg trenger sikkert ikke å "selge" filmene.

Straight Outta Compton burde ha fått flere nominasjoner, men det var tøff konkurranse i den mest åpenbare kategorien den burde ha blitt nominert for, altså beste birolle for Jason Mitchell som Eazy-E. Mannen ble Eazy-E. Beste film kunne den sikkert også ha blitt nominert for, men det forventet jeg ikke.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Alt blir vanskelig å se, jeg tenkte mest på disse Oscar-filmene som blir sluppet i Norge mellom januar og april. Regner med at The Revenant, Room, Spotlight og Brooklyn kan blande seg inn i lista.


Fair enough. Er enig i at filmene du nevner lett kan snike seg inn på lista mi, som hvertfall gjør at jeg får utvidet lista mi til topp 10, så det er jo bare bra. Glemte å nevne Inside Out istad, skamfullt, fordi den var fantastisk, den får også en plass på det som nå er topp 7-listen min.

Skal prøve å få sett Sicario og Ex Machina før Oscar-utdelingen. Regissøren bak Sicario er jo et ordentlig talent, og castingen og tematikken i sistnevnte virker veldig spennende. Så har de i bakhodet, selvsagt.

Helt enig i at Jason Mitchell burde fått en nominasjon. Var også stor fan av Ice Cube Jr, men Mitchell leverte en mer komplett prestasjon, både morsom, hardtslående og tidvis svært rørende. Veldig imponerende!
Predator.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!