Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


Hva syns folk om Warcraft filmen?

Jeg så filmen i går og koste meg veldig med filmen, selv om den overhodet ikke er perfekt. Jeg syns på mange måter filmen gjør mer riktig enn direkte feil. Det jeg likte minst er det som ofte plager meg i slike filmer og det er at de prøver å fortelle for mye historie og har for mange karakterer, og at det kan virke som ting er litt "rushet". Filmen burde absolutt vært en halvtime lenger, syns jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg så filmen i går og koste meg veldig med filmen, selv om den overhodet ikke er perfekt. Jeg syns på mange måter filmen gjør mer riktig enn direkte feil. Det jeg likte minst er det som ofte plager meg i slike filmer og det er at de prøver å fortelle for mye historie og har for mange karakterer, og at det kan virke som ting er litt "rushet". Filmen burde absolutt vært en halvtime lenger, syns jeg.


Har ikke sett den, men mulig jeg skal. Så at den fikk 4 av NRK, noe som er på grensa. Inne på kinosiden jeg bruker, ser jeg at den har fått tre firere og en femmer. Det er jo greit hvis man har et spesielt forhold til Warcraft. Leit med filmer som er rushet, men håper det ikke ødela for mye. Apropos slike filmer, har du sett Eragon? Leste boka før jeg så filmen og kan ikke huske makan til rushet film.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva syns folk om Warcraft filmen?


Tatt fra "Hvilken film/serie så du sist?"-tråden:

Warcraft: The Beginning.

Film er film og spill er spill, har jeg sagt før på dette forumet. Det mener jeg fortsatt. Men, når de har bestemt seg for å filmatisere et univers jeg har elsket i mange år, så får det så være. Og når det er sagt, så var dette faktisk ikke så ille. CGI'en flyter naturligvis over, men det meste ser nokså bra ut. Orkene er i hvert fall ganske tro mot spillet. Night Elves ser derimot ikke ut i måneskinn (høhø). Men, denne filmen er virkelig en "hit or miss". Er du ikke tilhenger av Warcraft-universet, så vil du mest sannsynlig skjønne fint lite. Jeg merket selv at jeg ikke husker alt av den delen som denne filmen er basert på. Noen av karakterene er jeg også usikker på om fremsto slik jeg hadde sett dem for meg. Det kryr også av plotholes og filmen går vel i overkant mye frem og tilbake. Ellers kule actionscener og tidvis vittig humor. Den legger også helt klart opp til en oppfølger. I så fall lurer jeg på hvor langt de har tenkt å dra det. En film om historien fra Warcraft 3 kunne forsåvidt vært interessant.

Tl;dr. Helt ok. Ingen toppkarakter, men synes heller ikke den fortjener den slakten den har fått enkelte steder.

Siterer Crazy Kraken:
Det jeg likte minst er det som ofte plager meg i slike filmer og det er at de prøver å fortelle for mye historie og har for mange karakterer, og at det kan virke som ting er litt "rushet".


Det blir vel et naturlig problem når du skal lage en film fra et univers som har så hinsides mange karakterer. Filmen hadde nok hatt godt av litt ekstra spilletid eller flere filmer. Den hadde vel også passet bedre som serie ala. GoT.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
Apropos slike filmer, har du sett Eragon? Leste boka før jeg så filmen og kan ikke huske makan til rushet film.


Hahaha, Eragon var virkelig en elendig film. Warcraft er laaangt bedre, for å si det sånn. Faktisk vil jeg uten tvil sette den høyere enn Hobbiten også. Jeg vil anbefale Warcraft. Prøver du å finne feil med filmen så gjør du selvfølgelig det, men sånn er det med alle filmer. Det var jo det som skjedde med interestellar for mange folk. Den var så ekstremt hypa at mange ble skuffet fordi den ikke nådde opp. Jeg var en av dem, men etter å ha sett filmen igjen ser jeg jo at Interstellar er en fantastisk film.

Siterer Glorfindel:
Night Elves ser derimot ikke ut i måneskinn (høhø).
Jeg syns ikke de var så ille. Heldigvis var dvergene godt lagd, syns jeg.

Siterer Glorfindel:
Er du ikke tilhenger av Warcraft-universet, så vil du mest sannsynlig skjønne fint lite. Jeg merket selv at jeg ikke husker alt av den delen som denne filmen er basert på. Noen av karakterene er jeg også usikker på om fremsto slik jeg hadde sett dem for meg.


Dette kan jeg ikke si meg helt enig i. Jeg har spilt W3 og litt WoW men kjenner ikke storyen ekstremt godt og jeg syns ikke det var noe problem å følge storyen i det heletatt.

Siterer Glorfindel:
Tl;dr. Helt ok. Ingen toppkarakter, men synes heller ikke den fortjener den slakten den har fått enkelte steder.


Hvilken karakter ville du gitt den og hvordan ville du ranket den i forhold til andre fantasy filmer?

Siterer Glorfindel:
Den hadde vel også passet bedre som serie ala. GoT.


Ja og nei. Da hadde man hatt mye mer tid til å bygge opp karakterene, men de hadde ikke hatt råd til å gjøre verdenen like "fantastisk" som den er i filmen. Er redd det hadde blitt som The Shannara Chronicles, og det var ikke en bra serie (med mye dårlig cgi).

Jeg syns det er synd at filmen blir slaktet, for jeg har virkelig lyst på flere Warcraft filmer. Filmen har veldig mye bra i seg syns jeg, og det er ikke vanskelig å se at dette er en film som er lagd av folk som er glad i Warcraft og vil gjøre sitt aller beste. 3D animasjonen er for det meste utrolig bra, spesielt på hovedkarakterene blant orkene. Jeg syns skuespillet var veldig bra (der den eneste jeg ikke likte så godt var Lothar) og slossingen var brutal uten å være latterlig overdreven og blodig. Dette er første gangen jeg har sett magi gjort i film på en god måte. Det høres kanskje helt latterlig, men Harry Potter (en serie om trollmenn) har utrolig kjedelig magi på film.

Alt i alt syns jeg det er en god film med noen problemer. Tror jeg ville gitt den rundt 7/10 eller noe slikt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Dette kan jeg ikke si meg helt enig i. Jeg har spilt W3 og litt WoW men kjenner ikke storyen ekstremt godt og jeg syns ikke det var noe problem å følge storyen i det heletatt.


Tilhenger/bekjent med serien burde det vel stått ja. Jeg mener at man får lite ut av filmen om man aldri har vært borti serien før.

Siterer Crazy Kraken:
Hvilken karakter ville du gitt den og hvordan ville du ranket den i forhold til andre fantasy filmer?


Jeg vet ikke helt hvordan jeg vil stille den i forhold til lignende filmer, men tenker at jeg ligger på en 7/10 jeg også.

Siterer Crazy Kraken:
Da hadde man hatt mye mer tid til å bygge opp karakterene, men de hadde ikke hatt råd til å gjøre verdenen like "fantastisk" som den er i filmen. Er redd det hadde blitt som The Shannara Chronicles, og det var ikke en bra serie (med mye dårlig cgi)


Har ikke sett Shannara Chronicles, men ser forsåvidt poenget. Det er det en vanskelig balansegang.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg syns det er synd at filmen blir slaktet, for jeg har virkelig lyst på flere Warcraft filmer.


Jeg tar gjerne mer selv og med den slutten som ble servert i filmen, synes jeg det ville vært merkelig om det ikke kom en oppfølger.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg vet ikke helt hvordan jeg vil stille den i forhold til lignende filmer, men tenker at jeg ligger på en 7/10 jeg også.


Åja, så du gir den det samme som meg altså. Nei, mente bare at i forhold til mange andre fantasy filmer så er den ganske god. Slår selvfølgelig ikke Ringenes Herre, men syns det er bedre enn hobbiten.

Siterer Glorfindel:
Jeg tar gjerne mer selv og med den slutten som ble servert i filmen, synes jeg det ville vært merkelig om det ikke kom en oppfølger.


Den har tydeligvis ikke gjort det så bra, foreløpig ihvertfall
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva syns folk om Warcraft filmen?.


Så den på internett før den kom ut på kino. Må si det ikke var noe særlig god film. Skulle ha vert annerledes, men eg forventet akkurat ingenting før eg så den. Hadde eg vert mer fan av Warcraft spill-serien så hadde eg kanskje forstått litt mer av handlingen. Aner at det kanskje har en sammenligning med Warcraft 3, men vet ikke helt.

Siterer Crazy Kraken:
men syns det er bedre enn hobbiten.


Går ikke an å sammenligne Warcraft med Hobbiten. Med tanke på at du liker LotR så liker du vel hobbiten mer enn en mislykka film Spoiler:Warcraft: The Beginning. Men det er jo selvfølgelig smak og behag
Rainbow Mushroom
  • 0
Noen her som har sett Ride Along 2? Hva er deres mening om den?
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Akres:
Noen her som har sett Ride Along 2? Hva er deres mening om den?


Så den på kino, jeg personlig digget den. Uten tvil bedre enn den første, som jeg også likte.
  • 0
Siterer SirThomas:
Så den på kino, jeg personlig digget den. Uten tvil bedre enn den første, som jeg også likte.


Så bra. Då skal eg se den snart om ikke så lenge. Likte 1ern eg også, mest pga Kevin Hart. Han er hysterisk morsom.
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Akres:
Likte 1ern eg også, mest pga Kevin Hart. Han er hysterisk morsom.


Ja, Kevin Hart gjør mye av den filmen, men jeg liker også Ice Cube. Men hvis man ikke liker væremåten til Kevin Hart, kommer man nok til å slite med å like Ride Along.
  • 0
Siterer SirThomas:
Ja, Kevin Hart gjør mye av den filmen, men jeg liker også Ice Cube. Men hvis man ikke liker væremåten til Kevin Hart, kommer man nok til å slite med å like Ride Along.


Indeed. Ice Cube er også morsom.
Rainbow Mushroom
  • 0
Den nye Logan-traileren er faen meg bra.

Ja, det er en forbannelse å bli altfor gira basert på en trailer, men jeg tror hypen jeg kjenner nå kommer til å bli berettiget i mars. Logan ser ut til å bli en helvetes fulltreffer. Jeg elsker at den ser ut til å putte karakterene og deres forhold til hverandre over bombastiske actionsekvenser og overdrevne effekter. Med mindre denne traileren lyver til oss, sånn som den første traileren til Suicide Squad fks, så tror jeg dette kan bli en av de beste superheltfilmene noensinne. Jeg synes den ser ut til å ha en fantastisk tone, et fokus på å fortelle en emosjonell, rørende historie som humaniserer Wolverine (du trenger ikke se lenger enn tittelen for å skjønne at det er det de prøver på), og actionsekvensene ser ut til å ha et større fokus på tyngde og grovhet, noe som passer universet godt.

Men som jeg sier. Vi har bare sett en trailer, og trailere kan lyve. Jeg tror virkelig ikke det blir tilfellet med denne filmen, dog. Jeg ser for meg den beste X-Men-filmen, hvertfall.

https://www.youtube.com/watch?v=R5Zb0NZWU4A
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Den nye Logan-traileren er faen meg bra.


Det er den beste traileren jeg har sett i hele år. Uten tvil. Men jeg har INGEN tro på at filmen vil bli like bra..
Husk at en trailer kun har ett eneste formål og det er å selge kinobilletter.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer SirGalahad:
Gleder meg sinnsykt mye til Trainspotting 2! Så nettopp traileren som kom!! Dette blir konge!


Kunne ikke vært mer enig.
The gavel corrupts
Frister å stikke på kino på fredag for å se Arrival ! Noen andre som har tenkt å se den?
  • 0
Siterer SirGalahad:
Frister å stikke på kino på fredag for å se Arrival ! Noen andre som har tenkt å se den?


Jeg har tenkt å se den, men ikke på Fredag
The gavel corrupts
  • 0
Siterer SirGalahad:
Frister å stikke på kino på fredag for å se Arrival !


Siterer Marlboro Red:
Jeg har tenkt å se den, men ikke på Fredag


Nå som Arrival er sett og diskutert, tenker jeg vi hopper videre i denne tråden.

Idag er det fredag igjen, og Allied har premiere. På godt norsk Allierte, remote. Som om jeg ikke var nok fan av Brad Pitt fra før av, må jeg se Marion Cotillard i aksjon før det intense bidraget hennes i Assassin's Creed-filmen. Der må hun pent klare seg som en Abstergo-ansatt i nåtiden, mens i Allied blir det heftig spiondrama under andre verdenskrig.
  • 0
Jeg har begynt å se fram mot 2017, så smått for det ser ut til å bli et meget spennende filmår for meg i hvert fall .
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg har begynt å se fram mot 2017, så smått for det ser ut til å bli et meget spennende filmår for meg i hvert fall .


Sjekket en liste over filmer som kommer ut neste år, og det er helt merkverdig å se mengden med reboots, franchise spin-offs og lignende bullshit. Ikke at Power Rangers eller Kong: Skull Island nødvendigvis blir dårlige filmer, men skjønner ikke hvor denne fascinasjonen med reboots kommer fra ettersom de eneste seriene som faktisk klarte det er James Bond og Batman.

Spennende blir det, men faen, føler Hollywood er mer pengemaskin enn vanlig.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Spennende blir det, men faen, føler Hollywood er mer pengemaskin enn vanlig.


Folk klager ofte over nettopp dette, men stiller ikke opp på kino når originale manus blir filmatisert.
Godt eksempel på det er The Nice Guys som hadde fortjent et mye større publikum.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Folk klager ofte over nettopp dette, men stiller ikke opp på kino når originale manus blir filmatisert.


Tja, synes jeg er ganske grei på å få med meg mindre filmer på kino, men drar dessverre for å se altfor mange av Hollywood sine nye produksjon istedenfor å avholde mitt eget lille opprør.

Og jeg slenger meg nok en gang inn i crowden av de som faktisk ikke likte The Nice Guys. Wahlberg har ikke vært i noe bra siden Boogie Nights, utenom The Departed og tror ikke Will Ferrel har fått meg til å le én gang. Når Michael Keaton i det som nesten er en cameo-rolle er det beste med filmen din, har den et seriøst problem.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Og jeg slenger meg nok en gang inn i crowden av de som faktisk ikke likte The Nice Guys. Wahlberg har ikke vært i noe bra siden Boogie Nights, utenom The Departed og tror ikke Will Ferrel har fått meg til å le én gang. Når Michael Keaton i det som nesten er en cameo-rolle er det beste med filmen din, har den et seriøst problem.


Du snakker om The Other Guys, ikke The Nice Guys med Ryan Gosling og Russell Crowe. Ang. Wahlberg, så er han god i Lone Survivor, The Fighter og Deepwater Horizon.
Siterer JoEy_Odd:
g jeg slenger meg nok en gang inn i crowden av de som faktisk ikke likte The Nice Guys.


Vi har vist ikke sett den samme filmen
Men ang Will Ferrel er det en skuespiller jeg prøver å unngå i det lengste så der er vi enig.
The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!