Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


Siterer A to the H:
Tenkte å få sett Manchester By the Sea og Moonlight ila helga. Er det noen som har sett den? Er den så bra som alle vil ha dem til å være? Jeg er en sucker for stramme dramaer med et sterkt budskap.


Manchester by the Sea er en av de beste filmene dette tiåret. Manuset er så briljant, regien er så følsom og selvsikker, og Casey Affleck disker opp med en prestasjon som er så bra at jeg sliter med å finne passende ord til å beskrive den.

Moonlight er en oppskrytt, gjennomgående innholdsløs som bare er interessant på papiret. Den kom ut på en tid hvor alt skal være politisk korrekt og feire diversity, så alle snakker den ufortjent mye opp pga temaene den omvandler, etter min mening. Selve filmen er ytterst medioker.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg gleder meg såååå mye til alien covenant!
  • 0
Siterer Predator:
Manchester by the Sea er en av de beste filmene dette tiåret. Manuset er så briljant, regien er så følsom og selvsikker, og Casey Affleck disker opp med en prestasjon som er så bra at jeg sliter med å finne passende ord til å beskrive den.


Off, høres bra ut. Nå er jeg skikkelig hyped

Siterer Predator:
Moonlight er en oppskrytt, gjennomgående innholdsløs som bare er interessant på papiret. Den kom ut på en tid hvor alt skal være politisk korrekt og feire diversity, så alle snakker den ufortjent mye opp pga temaene den omvandler, etter min mening. Selve filmen er ytterst medioker.


Stoler mer på dine meninger enn få andre. Da venter jeg med Moonlight til den kommer til Apple TV-rental.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer Predator:
Moonlight er en oppskrytt, gjennomgående innholdsløs som bare er interessant på papiret. Den kom ut på en tid hvor alt skal være politisk korrekt og feire diversity, så alle snakker den ufortjent mye opp pga temaene den omvandler, etter min mening. Selve filmen er ytterst medioker.


Likte filmen veldig godt jeg. Sure, det du sier om at den skal være politisk korrekt og slikt er nok ikke feil, men jeg syns det var en god film. Flott skuespill, fine karakterer osv.

Men den filmen som overrasket meg var La La Land. Jeg hadde lyst til å se filmen for å få med meg hva alt oppstyret var og det var en fin mulighet for å ta med Farmor på kino, men jeg ble overrasket over hvor godt jeg likte filmen. Sånne filmer pleier ikke fenge meg, og hva som gjorde at La La Land spesiell er jeg ikke helt sikker på.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men den filmen som overrasket meg var La La Land. Jeg hadde lyst til å se filmen for å få med meg hva alt oppstyret var og det var en fin mulighet for å ta med Farmor på kino, men jeg ble overrasket over hvor godt jeg likte filmen. Sånne filmer pleier ikke fenge meg, og hva som gjorde at La La Land spesiell er jeg ikke helt sikker på.


Elsket La La Land. Gjerne les anmeldelsen til Predator. Han er like enig med meg. Han beskriver veldig godt i den hva som er så bra med den
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
Etter litt grubling så tror jeg at jeg må gi Beauty and the Beast (2017) 7/10. Jeg må helt klart se filmen igjen sånn at jeg slipper alle 3D problemene, men Emma er rett og slett ikke god nok i rollen som Belle. Hun synger ikke bra nok (det høres ihvertfall autotuna ut), reagerer til tider på merkelige måter (eller ikke i det heletatt) når 3D animerte karakterer prater med henne osv. Hun er absolutt ikke dårlig hele tiden, og ser bra ut i rollen, men til tider er det litt småpinlig.

Er det noen andre her som har sett den nye Beauty and the Beast? Tanker? Hva syns dere om alle disse Disney remakes-ene?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er det noen andre her som har sett den nye Beauty and the Beast? Tanker? Hva syns dere om alle disse Disney remakes-ene?


Min mor snakket om at vi kunne gå å se den alle sammen, men har ikke sett den enda. Ba Predator om å anmelde den, pga Emma.

Anyways - filmkveld med gutta idag. Lander nok på Cop Car, My Name is Bruce eller The Naked Gun.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva syns dere om alle disse Disney remakes-ene?


Tar kun for meg den nye Beauty and the Beast, men den er helt unødvendig. Har ikke sett den selv enda, og kommer trolig ikke til å gjøre det. Originalen er såpass fantastisk at det skal mye til før den toppes. Skjønner jo at Disney vil tjene penger og at Emma Watson er såpass stjerneskudd at jeg forstår hvorfor alle parter kom frem til at dette var en god idé, men jeg skjønner ikke hvorfor Disney skal tære såpass på sin egen merkevare. Remakes og reboots er ille nok i seg selv, men akkurat denne føler jeg er pervers.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Originalen er såpass fantastisk at det skal mye til før den toppes.


Må alt toppes?
  • 0
Siterer SirThomas:
Må alt toppes?


Hva er vel poenget med å lage en ny en om man setter seg som utgangspunktet å gjøre det bedre enn originalen? Det er jo ikke en oppfølger, som ville vært grei nok i seg selv, men her ruinerer de bare min oppfatning av originalen.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
ruinerer de bare min oppfatning av originalen.


Hvordan da, de har jo ikke forandret originalen.

Siterer JoEy_Odd:
Hva er vel poenget med å lage en ny en om man setter seg som utgangspunktet å gjøre det bedre enn originalen?


Tror du Antoine Fuqua satte seg inn for å overgå noe med sin nyinnspilling av The Magnificent Seven?
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvordan da, de har jo ikke forandret originalen.


Live-action, ny-innspillinger av de klassiske sangene. Det er jo et helt annet stykke film.

Siterer SirThomas:
Tror du Antoine Fuqua satte seg inn for å overgå noe med sin nyinnspilling av The Magnificent Seven?


Sikkert ikke. Tenkte sikkert at det er raske penger å tjene ved å stappe syv folk inn i en verre en middelmådig film og slippe den på kino.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Live-action, ny-innspillinger av de klassiske sangene. Det er jo et helt annet stykke film.


Klagde du på fjorårets Jungelboken?

Siterer JoEy_Odd:
Tenkte sikkert at det er raske penger å tjene ved å stappe syv folk inn i en verre en middelmådig film og slippe den på kino.


Var du en av de som betalte for billetten?
  • 0
Siterer SirThomas:
Klagde du på fjorårets Jungelboken?


Litt. De som vokste opp med Jungelboken selger bare sin egen nostalgi tilbake til de yngre generasjonene nå. De burde skamme seg.

Siterer SirThomas:
Var du en av de som betalte for billetten?


Nei.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Litt. De som vokste opp med Jungelboken selger bare sin egen nostalgi tilbake til de yngre generasjonene nå. De burde skamme seg.


Hvilken Disney-remake foretrekker du, da?

Siterer JoEy_Odd:
Nei.


Hva var den siste du så på kino?
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvilken Disney-remake foretrekker du, da?


Ingen av dem. Om de engang prøver å remake Fantasia eller Snehvit og de syn dvergene friker jeg ut tror jeg.

Siterer SirThomas:
Hva var den siste du så på kino?


Så Blade Runner idag.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Snehvit
^

Er ikke den gjort allerede?

Siterer JoEy_Odd:
Så Blade Runner idag.


Hvafaen, den nye?
  • 0
Siterer SirThomas:
Er ikke den gjort allerede?


Snow White and the Huntsman gjelds ikke. Det var et makkverk det, men de har ikke fucket opp den gamle klassikeren og gjort det et makkverk i tillegg.

Siterer SirThomas:
Hvafaen, den nye?


Neinei, den gamle.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Det var et makkverk det, men de har ikke fucket opp den gamle klassikeren og gjort det et makkverk i tillegg.


Hvorfor er du så opptatt av at en remake fucker opp originalen? Det blir jo som å si at de fucker opp The Last of Us hvis Part II blir dårlig.

Siterer JoEy_Odd:
Neinei, den gamle.


Går den på kino?
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvorfor er du så opptatt av at en remake fucker opp originalen? Det blir jo som å si at de fucker opp The Last of Us hvis Part II blir dårlig.


Øhh... det er jo forskjell på remake og oppfølger. Om de remaker The Last of Us om noen, og her snakker vi ikke en remaster på grafikk, jeg mener å lage spillet nesten fra bunnen av igjen, som er det en remake ville vært. En oppfølger kan jo legge til ting og utvide på historien vi kjenner og elsker. En remake er historien vi kjenner og elsker, men samtidig så er det ikke akkurat det produktet vi er kjent med.

Siterer SirThomas:
Går den på kino?


Cinemateket.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
En oppfølger kan jo legge til ting og utvide på historien vi kjenner og elsker.


Det er akkurat det Part II kommer til å gjøre.

Siterer JoEy_Odd:
Cinemateket.


Jeg har kun vært der med OC.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva syns dere om alle disse Disney remakes-ene?


Disney klassikerne fra 1937 og frem til 1998 vil alltid ha mer betydning enn det meste annet av film for meg, for det var de jeg så hundrevis av ganger som barn. De ble definisjonen på Disney for meg.
Jeg kan derfor ikke unngå å heve et øyenbryn når jeg hører om remakes.

Vi ender som regel opp med å se det meste, for min bedre halvdel er fremdeles kjempefan av Disney.
Vi er dog enige om at den eneste som har vært bra så langt er The Jungle Book. Kan bli interessant å se The Lion King remake, ettersom den skal gjøres i samme stil, men TLK er min favorittklassiker, så jeg forholder meg skeptisk til den er ute.

Utover det kan jeg ikke si jeg ser frem til noen remakes, eller ser på dem som nødvendig.
Hvis dagens barn og unge ikke klarer å se magien i de gamle klassikerne, så er det deres tap.

Siterer JoEy_Odd:
Om de engang prøver å remake Fantasia eller Snehvit og de syn dvergene friker jeg ut tror jeg.


Snehvit remake har fått grønt lys, men ingen dato.
Så vær forberedt på nevnte friking.
Siterer SirGalahad:
http://www.altaposten.no/kultur/2016/11/29/Lager-Kurt-Josef-Wagle-oppf%C3%B8lger-13859857.ece

Visste ikke om dette før nå, men dette er gledelige nyheter for eneren var hysterisk!


Eneren er så syre ass. Elsker den. ''KURT, SE KOR LÆNGE Æ KAN HÅLL PUSTEN''
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Eneren er så syre ass. Elsker den. ''KURT, SE KOR LÆNGE Æ KAN HÅLL PUSTEN''


Lo så mye at jeg hadde tårer i øynene!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!