Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Oppskrytte filmer


  • Zook
  • Zook
Siterer dr peace:
Tarantino er utrolig undervurdert, han står bak flere av tidenes beste filmer.


Undervurdert? De fleste elsker jo Tarantino, og Reservoir Dogs, Pulp Fiction og noen ganger Kill Bill blir behandlet som noen av tidenes beste filmer.

Siterer dr peace:
Gjør verden en stor tjeneste og gå og heng deg, James Cameron.


Greit nok at du ikke likte den, men hvorfor alt hatet? Og det er viktig å se på Avatar som en film laget kun for underholdningens skyld. For når det gjelder historie og følelser er den ikke fantastisk.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg tror jeg må se Avatar en gang til... Selv om jeg gikk på kino for å forstå all den gode kritikken. Jeg må erlig si at Avatar står som en middelmådig pop-corn film i min bok. Den er oppskrytt som film! Som tecdemo, kanskje ikke..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg synes nå at Avatar ver en ganske bra film visuelt sett. En flott opplevelse, men historien var ikke akkurat spesielt minneverdig, jeg synes heller ikke skuespillerne eller karakterene var noe særlig.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer dr peace:
absolutt ingenting som gjør Avatar til en bra film.


Det visuelle?

Siterer dr peace:
Gjør verden en stor tjeneste og gå og heng deg, James Cameron.


Så du synes Terminator er drit og da?
Heihei
  • 0
Siterer dr peace:
Up:
Pixar's filmer har alltid hatt to ting: fantastisk animasjon, og tonnevis av sjarme. Up er filmen hvor Pixar satset på å gå helt ut på animasjonen, og gi faen i sjarmen. Musikken, stemmene, og animasjonen er upåklagelig, men humoren, karakterene, og ikke minst sjarmen er så langt Pixars verste. Kall den gjerne et mesterverk hvis det får deg til å føle deg bedre, men enhver med IQ over 60 vil se at dette er et to timers gjesp.


Er faktisk helt enig i den der! Skjønner ikke at noen kan påstå at det er den beste fra Pixar. Filmen var til tider svært kjedelig. Og den oser heller ikke mye sjarm.
Yo mamma so stupid, she tried to commit suicide by jumping out her basement window.
  • 0
Siterer Zook:
Og det er viktig å se på Avatar som en film laget kun for underholdningens skyld.
Pengene, more like.

Ellers: It's a wonderful life. Helt grei film, men langt i fra noe mesterverk på noen måte. Stewart er som alltid gøy, men filmen er svært cheesy og altfor feel-good og sukkersøt.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Skreifiskaren:
Pengene, more like.


Hvorfor skulle Cameron ha brukt 5-10 år på filmen hvis det bare var for pengenes skyld?
You're sleeping over, right?
  • 0
Hvorfor jobber folk flest?
Lagt til: Og når vi først er i gang, hvorfor skulle han brukt 5-10 år på den om han kun ville underholde folk? Godt mulig han ville si noe med filmen. Problemet er at det har blitt sagt før og bedre, så der failet han. Men pengene derimot, lot ikke vente på seg...
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Skreifiskaren:
Og når vi først er i gang, hvorfor skulle han brukt 5-10 år på den om han kun ville underholde folk?


Ja, tenkte på den og

Siterer Skreifiskaren:
Går ut i fra at han ville si noe med filmen. Problemet er at det har blitt sagt før og bedre.


Cameron anser nok filmen som mer enn bare underholdning selv, ja. Sånn sett var det kanskje litt fail å jobbe så lenge med filmen?
You're sleeping over, right?
  • 0
Ikke økonomisk sett.
Ellers: Million Dollar Baby. Grunn og sjelløs. En av de teiteste Oscar-vinnerne jeg har sett, men også en av de mest "typiske".
End of line, be excellent to each other.
  • 0
The Usual Suspects og The Shining er i mine øyne oppskrytt.
Yo mamma so stupid, she tried to commit suicide by jumping out her basement window.
  • 0
Siterer Friendly Fire:
The Usual Suspects og The Shining er i mine øyne oppskrytt.


Hvorfor? Har ikke sett The Usual Suspects enda (må få gjort det snart), men The Shining er en av mine favorittfilmer.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Ellers: It's a wonderful life. Helt grei film, men langt i fra noe mesterverk på noen måte. Stewart er som alltid gøy, men filmen er svært cheesy og altfor feel-good og sukkersøt.


Åh, nei, den er så koselig! Syntes ikke den var cheesy, for filmen hadde veldig mye sjel og sjarm. Og slutten var frysninger all the way!
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
Citerer dr peace:
absolutt ingenting som gjør Avatar til en bra film.


Det visuelle?



Siterer dr peace:
Sett bort ifra noe av tidenes beste animasjon, er det absolutt ingenting som gjør Avatar til en bra film.


Les hele setningen, smarting.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
den mest oppskrytte filmen er : "there will be blod"
vel ja det ble blod til slutt etter og ha sett en utrolig kjedlig film i 150 min av 158 q.q
skjønner ikke hvordan den kan vinne oscar faen ass
You don't have to be beautiful but it helps
  • 0
Siterer dan andre:
den mest oppskrytte filmen er : "there will be blod"
vel ja det ble blod til slutt etter og ha sett en utrolig kjedlig film i 150 min av 158 q.q
skjønner ikke hvordan den kan vinne oscar faen ass


Hahahaa, ja There Will Be Blood, fy faen, jeg trodde den var skikkelig bra. Satt bare igjen som et stort spørsmålstegn når den var ferdig. Merkelig film
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Den beste filmen siden Mulholland Drive er langt i fra oppskrytt. Day-Lewis er bedre enn noensinne, milkshake er godt og filmen er dypt menneskelig. Den er ikke undervurdert heller - den har jo fått sin porsjon med skryt. Skulle likevel gjerne sett Beste Film-prisen gå til den, i stedet for NCFOM, selv om den også er konge. Jaja, betyr vel egentlig ingenting i det lange løp.

Ellers: Taken. Mange hyller den som en av de beste moderne actionfilmer, men jesus så tam den var. Liam Neeson blir aldri badass, klisjéene kommer på løpende bånd, ingenting i filmen er minneverdig, og slutten på båten var skammelig lik Hannibal Rising, som ikke var på noen måte verdt en ripoff.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
"Sky Captain and the World of Tomorrow" er så oppskrytt at det er helt utrolig.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer dan andre:
den mest oppskrytte filmen er : "there will be blod"
vel ja det ble blod til slutt etter og ha sett en utrolig kjedlig film i 150 min av 158 q.q
skjønner ikke hvordan den kan vinne oscar faen ass


Ja, for filmer uten blod er bare dårlig.. Det må være blod og pupper, ellers er det ikke vits!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Ikki-kun:
"Sky Captain and the World of Tomorrow" er så oppskrytt at det er helt utrolig.


Den blir vel ikke ansett som så veldig bra?
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Los:
Citerer dan andre:
den mest oppskrytte filmen er : "there will be blod"
vel ja det ble blod til slutt etter og ha sett en utrolig kjedlig film i 150 min av 158 q.q
skjønner ikke hvordan den kan vinne oscar faen ass


Ja, for filmer uten blod er bare dårlig.. Det må være blod og pupper, ellers er det ikke vits!


Helt korrekt. Neida, jeg likte There Will Be Blood ganske godt, men det var et par elementer som jeg synes var litt dårlige, f.eks greia med han sønnen på slutten av filmen.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Zook:
Citerer Ikki-kun:"Sky Captain and the World of Tomorrow" er så oppskrytt at det er helt utrolig.

Den blir vel ikke ansett som så veldig bra?


Den har vel blitt oppfattet som relativt middelmådig generelt sett. Jeg synes den suger, så i forhold til gjennomsnittet synes jeg den er oppskrytt i hvert fall
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Napalm Scum:
Citerer Los:Citerer dan andre:
den mest oppskrytte filmen er : "there will be blod"
vel ja det ble blod til slutt etter og ha sett en utrolig kjedlig film i 150 min av 158 q.q
skjønner ikke hvordan den kan vinne oscar faen ass


Ja, for filmer uten blod er bare dårlig.. Det må være blod og pupper, ellers er det ikke vits!

Helt korrekt. Neida, jeg likte There Will Be Blood ganske godt, men det var et par elementer som jeg synes var litt dårlige, f.eks greia med han sønnen på slutten av filmen.


Slik jeg ser det er det kanskje den viktigste scenen i filmen og scenen var overhodet ikke dårlig utført. Skuespillet er nesten perfekt og stemningen er veldig god på grunn av musikken og at den er så mørk

There will be blood er en av de beste dramafilmene jeg har sett, på grunn av skuespillet, karakterene og karakterutvikling, storyen og orginal musikk. Du forventet deg kanskje mer actionfilm eller noe i den duren
We could have arranged to have you carried
  • 0
Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg syntes hele filmen var bra, men hva var poenget med den konfrontasjonen med "sønnen" på slutten? Må nevne at det er en stund siden jeg så den.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Napalm Scum:
Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg syntes hele filmen var bra, men hva var poenget med den konfrontasjonen med "sønnen" på slutten? Må nevne at det er en stund siden jeg så den.


Vise at penger ikke er alt og at du ikke blir automatisk lykkelig med mye penger? At han aldri har likt sønnen uansett og for å bekrefte at han virkelig hater alle menneskene på hele kloden. Til og med sin egen "sønn." Viser også hvordan hovedpersonen har utviklet seg
We could have arranged to have you carried
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!