Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Metal-tråden


Siterer Spillpwnern:
KoRn er LANGT mer heavy enn maiden


Det er faen meg det dummeste jeg har hørt. KoRn er bittelitt heavy på noen få sanger, Maiden er heavy på alle. Si meg: Hvilke sanger av Maiden har du egentlig hørt?

Lagt til 2008-06-12 22:50:
Siterer The Heretic:
Virker ikke som om du har så store kunnskaper innenfor metalsjangerene, så jeg antar det, med mindre du vil fortsette å gå imot mengden.


Jeg kunne sagt det samme om enkelte av dere.
  • 0
Et fint eksempel på litt voldsommere nu-metal er f.eks. dette..
http://youtube.com/watch?v=LXsw_hwIsJ8
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Jeg kunne sagt det samme om enkelte av dere.

Så merkelig at alle som har skrevet her på tråden er uenig med deg da.
Jeg har hørt på metal i snart 10 år nå, så jo, jeg har litt peiling.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer ShananaFarCry:Jeg kunne sagt det samme om enkelte av dere.
Så merkelig at alle som har skrevet her på tråden er uenig med deg da.
Jeg har hørt på metal i snart 10 år nå, så jo, jeg har litt peiling.


En liten overdrivelse kanskje?
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer ShananaFarCry:
Jeg kunne sagt det samme om enkelte av dere.

Så merkelig at alle som har skrevet her på tråden er uenig med deg da.
Jeg har hørt på metal i snart 10 år nå, så jo, jeg har litt peiling.


Siktet mest mot Spillpwnern der.

Vi har tydeligvis ulike meninger om saker om ting, og jeg tror ikke vi kommer noen vei. Selv om det er tre mot én betyr det ikke at dere har mest peiling. Ikke faen. Hvis jeg kunne fått flere fra forumet med meg, hadde det hjulpet mye.
  • 0
Siterer Levaiathan:
Et fint eksempel på litt voldsommere nu-metal er f.eks. dette..
http://youtube.com/watch?v=LXsw_hwIsJ8

Og dette er litt heavy:
http://www.youtube.com/watch?v=Uw8rGJZ7_vA
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Levaiathan:Et fint eksempel på litt voldsommere nu-metal er f.eks. dette..
http://youtube.com/watch?v=LXsw_hwIsJ8
Og dette er litt heavy:
http://www.youtube.com/watch?v=Uw8rGJZ7_vA


Det er særlig heavy når du ser på trommisen.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
En liten overdrivelse kanskje?

Kan litt musikk da, har hørt på det i ti år, omtrent som du, så vi gjennkjenner jo sjangre lett og sånn og veit hva som beskriver dem
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Levaiathan:En liten overdrivelse kanskje?
Kan litt musikk da, har hørt på det i ti år, omtrent som du, så vi gjennkjenner jo sjangre lett og sånn og veit hva som beskriver dem

Mente mest at vi ikke har hørt på metal i 10 år... Da jeg begynte på skolen sto jeg ikke å headbanga til metalcore
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer The Heretic:
Citerer Levaiathan:
En liten overdrivelse kanskje?

Kan litt musikk da, har hørt på det i ti år, omtrent som du, så vi gjennkjenner jo sjangre lett og sånn og veit hva som beskriver dem


Så du har hørt på metal siden du var sju år?
Tøft.
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Så du har hørt på metal siden du var sju år?
Tøft.
Nesten ti år.
Begynnte å høre på Limp Bizkit i 1999/2000, da albumet Significant Other kom. Var 8-9 år da jeg begynnte å høre eller noe sånt.

Siterer Levaiathan:
Mente mest at vi ikke har hørt på metal i 10 år... Da jeg begynte på skolen sto jeg ikke å headbanga til metalcore

Hehe, nei startet ikke akkurat rett på metalcore
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Hei shanana, var litt drøyt det jeg sa om Korn, VEL DRØYT faktisk
Men jeg er enig med deg i at metallica er heavy, jeg elsker metallica, beste metalbandet! Men maiden er ikke heavy lengre, ja de lager bra musikk, veldig bra men de er ikke noe særlig heavy lenger. De har nesten et fravær av tunge riff og vreng på gitarene.

Du har vel oppfattet meg som en "anti old school metal kis", men saken er at det er det jeg tror jeg jevnt over liker best
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Skjønner ikke helt hva du mener med at Maiden ikke er heavy lengre, har du hørt A Matter of Life and Death? Eller har du sett dem live?
  • 0
Og ja, jeg har hørt ALT av maiden, en gang i tiden var de favorittbandet mitt. Jeg prøver ikke å disse dem med uttalelsene mine, selv om det virker slik XD

Lagt til 2008-06-12 23:15:
AMOLAD eier

The pilgrim FTW!
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Huh, overraskende. Syns du virkelig The Wicker Man er den mest heavy sangen dems? Da har du en litt skjev oppfatning av Maiden...
  • 0
Ja, den blir veldig heavy med skikkeli surround anlegg (anbefales).

Kanskje jeg har glemt det heavy, skriv opp en av de heavy sangene deres
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Aces High og The Trooper er vel klassiskere.

Lagt til 2008-06-12 23:22:
Og No More Lies, Dance of Death.
  • 0
Ja de er driiiitbra, men de er liksom ikke det jeg oppfatter som tunge, men all kreditt til sangene (spessielt soloene!)

Noen eksempler på hva JEG mener er heavy:

-Pantera - walk (understreker betydningen av heavy)
-metallica - sad but true
-Metallica - Harvester of sorrow

Hør det felles lydbildet på dem, da skjønner du min mening av heavy

Venner nå?

Lagt til 2008-06-12 23:26:
Dance of death er dritbra (legendarisk), men ikke det spor heavy. No more lies er litt heavy ja.
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer Spillpwnern:
Noen eksempler på hva JEG mener er heavy:

-Pantera - walk (understreker betydningen av heavy)
-metallica - sad but true
-Metallica - Harvester of sorrow


Det er jeg enig i. Tror vi liker omtrent den samme musikken, har bare litt andre oppfatninger på hva som er heavy eller best.

Siterer Spillpwnern:
Venner nå?


Å diskutere betyr ikke å være uvenner
  • 0
Jeg er jo egentli ingen superheavyextremgrowlnumetalcore - fan (KISS er jo favorittbandet mitt), men synes bare NOE av det gamle metalen ikke er like heavy som en del av den nye.

Og når alt kommer til alt:
Blir musikken automatisk bedre om den er heavy?
Mitt svar er et rungende nei
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer Spillpwnern:
Blir musikken automatisk bedre om den er heavy?


Nei, det mener jeg ikke. Syns bare "dere" (Spillpwnern, Maggot og The Heretic) har en litt skjev oppfatning av ordet heavy metal.

Siterer Wikipedia:
With roots in blues-rock and psychedelic rock, the bands that created heavy metal developed a thick, massive sound, characterized by highly amplified distortion and extended guitar solos.


Nå, hvis du prøver å sette Lamb of God eller SlipKnot ved siden av den teksten, matcher det ikke helt, eller hva? Dere mener at heavy er skrikende vokal og raske trommer, men sjangeren stammer faktisk fra blues-rock. Og hør på extended guitar solos. Nesten ingen av bandene dere mener er heavy har skikkelige gitarsoloer, i hvert fall ikke i alle sangene.
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Citerer Wikipedia:With roots in blues-rock and psychedelic rock, the bands that created heavy metal developed a thick, massive sound, characterized by highly amplified distortion and extended guitar solos.

Nå, hvis du prøver å sette Lamb of God eller SlipKnot ved siden av den teksten, matcher det ikke helt, eller hva? Dere mener at heavy er skrikende vokal og raske trommer, men sjangeren stammer faktisk fra blues-rock. Og hør på extended guitar solos. Nesten ingen av bandene dere mener er heavy har skikkelige gitarsoloer, i hvert fall ikke i alle sangene.

At et band er heavy betyr jo ikke nødvendigvis at det er heavy metal
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer ShananaFarCry:
Og hør på extended guitar solos. Nesten ingen av bandene dere mener er heavy har skikkelige gitarsoloer, i hvert fall ikke i alle sangene.

Om du mener guitar soloer er det som betegner heavy metal, så betyr vel det at Led Zeppelin og Van Halen eier Iron Maiden og Metallica da.
Som Levaiathan sa, bare fordi det går under sjangeren heavy metal så betyr ikke det at bandene er de mest heavy i verden.

"Nu metal music emphasizes mood, rhythm, and texture over melody. Often, nu metal songs use rhythmic, syncopated riffs played on distorted electric guitars with strings detuned to lower pitches to create a dark and thick sound."

"Thrash metal is a subgenre of heavy metal music, one of the extreme metal subgenres that is characterised by high speed riffing and aggression. Thrash metal songs typically use fast, percussive and low-register guitar riffs, overlaid with shredding-style lead work."

"Death metal is an extreme heavy metal subgenre. The genre is typically characterized by the use of heavily distorted guitars, harsh vocals that are low-pitched and/or growled, morbid lyrics, exceptionally fast-paced rhythms and melodies, frequent blast beats on drums, and complex song structures with multiple tempo changes."

Heavy metal er jo egentlig bare et annet ord for metal. Disse sjangerene jeg refererte til tidligere i posten er sjangre som har utviklet seg mer heavy fra metal.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Gitarsolo er vel ikke det som gjør selve sangen heavy (jeg elsker dem alikevel), de er mer som kremen på sangen. Grunnen til at det er mindre av dem nå er fordi at mange mener at gitarsoloen i seg selv er utdatert (UENIG!!), eller at de har gått tom for ideer, eller rett og slett at det ikke passer inn i så mørk musikk (BTW slipknot og LoG har da noen soloer).

Men det er bare i såkalt "ekte heavy metal" at gitarsoloen er så fremtredende og viktig (tenker på band som maiden, dio, manowar osv.) Det er også disse som har mest røtter i bluesen, den har bare forsvunnet mer og mer med årene. Selv om f.eks KoRn, Slipknot, LoG og diverse andre moderne metalband er metal, så er det ikke mye blues igjen i dem.

En av grunnene til at jeg ikke synes at maiden er så heavy er vel at de stort sett ikke bruker så mye hele og mørke akkorder, de spiller mer en og en note.

Metallica f.eks er en annen sak. De bruker ofte tunge rytmer, mer vreng i gitarene, mer trøkk i trommene, og spiller mer på de mørkeste strengene og lavere båndene.
Det er DET som er heavy for meg

Men nå gidder jeg snart ikke å diskutere dette mer, alle banda vi snakker om er jo tross alt under begrepet metal så ROCK ON \m/
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer Spillpwnern:
Men nå gidder jeg snart ikke å diskutere dette mer, alle banda vi snakker om er jo tross alt under begrepet metal så ROCK ON \m/


God idé. Denne diskusjonen går ingensteds, uansett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!