Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Konserter fremover?

Jeg var på Dream Theater konserten i Oslo i går og her er en kort anmeldelse av kvelden:

Det som skulle bli en fest og en feiring av bandets 25 års jubileum med albumet "Images and Words" (som gjorde dem veldig populære, og regnes for å være et av de beste albumene de har), ble isteden et mareritt.

James LaBrie har lenge hatt problemer med sin stemme i live sammenhenger, men det har for min del ikke vært krise dårligi og aldri lagt en demper på stemningen. I Langesund for 2 år siden sleit han litt, men kon seg gjennom det helskinnet og i fjor i Oslo Konserthus var han imponerende god. I går kveld gikk det dessverre helt til helvete. Etter en god start med "Dark Eternal night", så raknet det helt for stakkars James. Ikke bare sleit han med å treffe tonen men stemmen FORSVANT i små perioder. Litt som når man har ekstremt tørr hals etter en tung forkjølelse og kommer det bare en hvese lyd ut når man prøver å gjøre noe annet enn å hviske. Det var helt forferdelig å høre på.

Etter den 3-4 låta, så fortalte LaBrie oss at: "As you can probably tell, my voice is a bit compromised tonight" og sa videre at han skulle gjøre så godt han kunne med resten av konserten. Det tok seg heldigvis litt opp igjen etterhvert, og han var ganske god på "As I am" og "Wait for Sleep".

Dessverre var heller ikke resten av bandet på sitt beste i kveld. Om de ble satt ut av LaBrie sin vokal vet jeg ikke, men de hadde uansett flere perioder hvor de sleit med rytmen. Gitar miksen var heller ikke perfekt, da den til tider hørtes litt pinglete ut.

Vi fikk også servert noen morsomme historie fra bandets unge start, og noen imponerende soloer på både bass, piano og trommer. Kveldens høydepunkt kom helt til slutt, da de spilte den 22min lange låta "A Change of Seasons". Alt i alt spilte de i nesten 2,5 timer og ingen skal si at de ikke gav 100%. Men det var rett og slett ikke bra nok. Jeg har sett dem bedre før, og det er vanskelig å nyte en konsert når det er direkte ubehagelig å høre på.

4/10

Denne anmeldelsen dedikerer jeg til han 40 år gamle hipster duden som sto på min høyre side og gnei seg mot meg nesten hele kvelden. Føkk deg din støgge dritt, føkk deg og den stygge barten din, den stygge lua di, de stygge brillene dine. Føkk deg! Er sjeldent jeg har hatt så lyst til å slå ned noen.

Takk for meg og god jul
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Skal på julekonsert av alle ting om en uke, med diverse opera og gospelsangere. Det kan bli interessant.
Jeg har med årene fått litt sans for opera og show utover musikaler og teater, så jeg ser frem til dette.

Blir også første gang på konsert for meg, selv om jeg har hatt flere festivalbilletter oppigjennom.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!