Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

J-Rock/Pop


Siterer NinkeKuN:
-> Ikki-kun, J-poppere bruker som regel ikke "kostymer". Malice Mizer har Gothic Lolita stil, noen i Japan kler seg slik


Japanerne kler seg ikke bare i GOTHIC Lolita stilen, men i forskjellige grener av Lolita. Er mye kult der.
Decora er forresten ganske kult det og.

Jeg har i det siste fått ekstrem-dilla på X-JAPAN.
Endless Rain er så fin og trist, spesielt på The Last Live.

Noen som vet noen steder å få kjøpt billig J-Rock/Pop-cdplater?
Plutselig en dag var jeg vekk.
  • 0
Siterer NinkeKuN:
Citerer Ninett:
Citerer NinkeKuN:
Ayabie skal til Sverige den 27 Mai~
Diru skal til Sverige den 8 eller 9 August tror jeg... har utrolig lyst, og fikk mer lyst når jeg fikk høre at de bruker å spille gamle sanger også D:

-> Ikki-kun, J-poppere bruker som regel ikke "kostymer". Malice Mizer har Gothic Lolita stil, noen i Japan kler seg slik


Må rette litt på deg der. Band som går under visual kei stilen kler seg ut, man behøver ikke nødvendigvis å ha gothic lolita stilen for å være et visual kei band.


Jeg sa ikke at de som har VK stil har Gothic Lolita stil, Ninett =P
De kler seg ikke ut, det er en kles-mote -.-... det er i alle fall ikke det samme som å kle seg ut.


Hihi, okay. Da misforsto jeg deg.
  • 0
Når skal J-Rock komme til Norge?!
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Når skal J-Rock komme til Norge?!


Om J-Rock blir populærmusikk så dør jeg. Den dagen det skjer fryser et visst sted i bibelen under.

. Selv om det kanskje ikke var det du mente.
Plutselig en dag var jeg vekk.
  • 0
Hvorfor dør du? Og ehhh... hva fryser?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Speilbilde -> "Å nei alle andre hører på J-rock da kan ikke jeg være sær og høre på det!!"

Sånn du tenker da eller? Jeg blir bare glad om de får suksess i andre land enn Japan jeg -.- VK bands har få suksessfulle band igrunn og de tjener ikke så mye på musikken sin... De fleste VK bands har jobb ved siden av musikken. Og til det om klesmota, så les på forgje side xD
Oh~ Du kan få kjøpt J-rock på CDON.com :3 Ellers så kan du sjekke www.play-asia.com (minimum en uke leveringstid) eller www.cdjapan.com ... det tar lang tid fra de x_x


Ikki-kun -> Gothika kommer til Oslo den 28 April på Sub.sene ^^ Så det er bare å dra dit å oppleve de~! ^^ De er egentlig lite kjent, men de lager faktisk ganske god musikk... VK med blanding av tekno o.o;

Ninett -> Det er i orden xD Men det er også sant det du sier at de kler seg på en måte ut... VK bands går som regel i vanlige klær når de er off-stage, men likevel så sitter den visuelle stilen igjen i hår og acsessoarer xD
You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~
  • 0
VK? Uansett så er det bra at i det minste ett J-band kommer til Norge da.
Skulle bare ønske det kom fler, Som Dir en Grey, High and Mighty Color eller Back-on. (de jeg hører mest på)
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
VK står for Visual Kei ^^
You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~
  • 0
Ikki-kun:
Det er bare et utrykk... ^^'

Siterer NinkeKuN:
Speilbilde -> "Å nei alle andre hører på J-rock da kan ikke jeg være sær og høre på det!!"

Sånn du tenker da eller? Jeg blir bare glad om de får suksess i andre land enn Japan jeg -.- VK bands har få suksessfulle band igrunn og de tjener ikke så mye på musikken sin... De fleste VK bands har jobb ved siden av musikken. Og til det om klesmota, så les på forgje side xD
Oh~ Du kan få kjøpt J-rock på CDON.com :3 Ellers så kan du sjekke www.play-asia.com (minimum en uke leveringstid) eller www.cdjapan.com ... det tar lang tid fra de x_x


Ikke direkte. Men jeg ville ikke akkurat vært så veldig happy av meg om J-rock hadde fått en haug med falske fans slik "populære" band pleier å få. Det er greit med folk som kjøper cdene og whatever. Slik at de faktisk, som du sier, tjener på musikken. Men det er som oftest ikke tilfellet...

Det hadde ikke vært like stas å høre på musikken dersom alle andre hadde gjordt det, nei. Men det er bare fordi jeg aldri hadde klart å fått det ut av hodet dersom klassens største bimbo hadde gått å nynna på en av sangene jeg har likt i årevis fordi hun liker bare den sangen. Og dessuten blir man fortere lei av et band om man hører det på radioen, tv'en, skolen og så videre.

Takk for linkene.
Plutselig en dag var jeg vekk.
  • 0
Hehe jepp... det er det mange i USA som irriterer seg over for tiden =P
You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~
  • 0
Siterer NinkeKuN:
Hehe jepp... det er det mange i USA som irriterer seg over for tiden =P


Hehe. Og forresten, ville jeg hatt en enorm trang til å være sær så hadde jeg heller hørt på Britney Spears. Gjennomsnittsmennesket på mitt alderstrinn, i alle fall hvor jeg bor, Hater musikken hennes. ;)

Forresten så har www.neotokyo.de en god del J-rock til en ganske billig pris, så vidt jeg har forstått det.

Og www.cdjapan.com-linken funket ikke.
Plutselig en dag var jeg vekk.
  • 0
Snape! Det er http://www.cdjapan.co.jp/ xD husket den ikke helt siden jeg ikke er så ofte inne der =P
You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~
  • 0
Vel... Dere har et VELDIG godt poeng. Det må ikke bli populært på den måten at nesten alle hører på det, bare fordi noen andre hører på det. Hadde det bare vært som vanlig Rock at noen hører og andre ikke, men slik at de hadde fått i alle fall en reklame eller to på Tv slik at de får litt oppmerksomhet... det hadde vært fint.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Heh... reklame i Norge er nok alt for dyrt for banda o.o; Jeg tror nok de sprees best nok via nettet egentlig...
You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~
  • 0
Hi alle sammen !
tenkte jeg like så greit kunne spørre her siden det handler om japansk musikk

er det noen som skal på Gothika konserten på Subscene 28 april?

ja ne~
:3~:D~xD~8D~ whoOo HoOo KoiA 8 my T-Shirt xD
  • 0
Si meg, NinkeKuN, eller noen andre... Så nettopp en video fra Dir en Grey for første gang, og la merke til at de spillte vanlig Metal, men kledde seg verre enn Cradle, med masse pentagramer og hexagramer, men musikken deres høres ikke Black ut...
Hva betyr det?
Er det vanlig innen J-Rock?
(Hittil har jeg bare sett videoer av Back-on og High and Miighty Color)
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Si meg, NinkeKuN, eller noen andre... Så nettopp en video fra Dir en Grey for første gang, og la merke til at de spillte vanlig Metal, men kledde seg verre enn Cradle, med masse pentagramer og hexagramer, men musikken deres høres ikke Black ut...
Hva betyr det?
Er det vanlig innen J-Rock?
(Hittil har jeg bare sett videoer av Back-on og High and Miighty Color)


Hmm... jeg vet ikke hvilken musikk-video du mener =P Er det Child Pray?
You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~
  • 0
Jeg tror det var Jealous.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer NinKeKuN:
Ninett -> Det er i orden xD Men det er også sant det du sier at de kler seg på en måte ut... VK bands går som regel i vanlige klær når de er off-stage, men likevel så sitter den visuelle stilen igjen i hår og acsessoarer xD


Ja, det er sant. Sånn som for eksempel Mana-Sama som er å se i kvinneklær når han tusler rundt i byen på fritiden.
  • 0
øhh... Skjønnte ikke helt.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Ah... Jealous var i begynnelsen av Dir en Grey, de var litt mer gothic/j-rock slik som Malice Mizer er xD Eller det kan vel ikke kalles gotisk... Visual Kei stilen så på en måte mer gotisk ut før i tiden o.O

Uansett... Bou fra AnCafe skal forlate de den 30. April T_T Deres siste live...
You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~
  • 0
Siterer NinkeKuN:
Uansett... Bou fra AnCafe skal forlate de den 30. April T_T Deres siste live...


Uff. Det er så trist når sånt skjer. Gråter (I alle fall nesten.) hver gang jeg ser Endless Rain fra X-JAPAN's Last Live.
Plutselig en dag var jeg vekk.
  • 0
Æsj.

Jeg kommer til å savne Bou noe sånn inn i granskauen. -_-
An Cafe er ikke det samme uten han... DD: men de har fortsatt Miku da...takk Gud...men gahhhhh... T^T
  • 0
Har noen hørt om bandet "D†SHADE"?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Er det noen som har hørt om "Abingdon Boys School"?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!