Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Digimon


fra hva jeg husker, så elsket jeg sesong 2 av denne serien

jeg håper virkelig det en dag vil komme en norsk dvd-utgivelse, for den norske duben var genial og absolutt noe jeg vil se igjen

det var faktisk Saban som i utgangspunktet stod bak de fleste humoristiske replikkene i serien - inkludert en del tankemonologer - som opprinnelig ikke var skrevet til den japanske originalen !

nå har jeg imidlertid kun sett et par episoder av originalen...men forskjellen er ganske drastisk, i og med at dialogene og soundtracket er mer minimalistisk, hvilket gir serien en mer seriøs tone

jeg har ikke sett mer enn et par episoder av den engelske duben heller, men jeg husker at den norske duben hadde sine unike gullkorn, som f.eks den gjengående komiske uttalen av "YOLEI," som alltid fikk meg høy, haha - for ikke å nevne at stemmen hennes var perfect match for karakteren <3

ahh...jeg beundrer et godt dubbetalent
  • 0
Du er heldig som husker de norske stemmene. Jeg så på serien fast, og jeg kan ikke huske noen av de norske stemmene utenom en Digimon. Jeg var ikke helt sikker på om dubingen var noe bra, men utifra hva du sier høres det flott ut.

og jah.. en DVD utgivelse må komme!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
har kommet 17 episoder inn i den japanske versjonen av serien nå, og det er rett og slett helt merkelig å sammenligne med Sabans dub...det er som å se på en helt annen serie...

tror kanskje jeg var litt vel entusiastisk over minnet av den norske dubben, som vel å merke er basert på Sabans verk...men jeg antar det blir et spørsmål om smak og behag for hver og en...

slik jeg ser det, er Sabans dub mer livlig og dramatisk type ostepop, mens den originale er mer seriøs og naturlig

jeg vil si at Saban har sine gullkorn, men all den ekstra dialogen blir fort pågående, og til tider litt for cheesy for mine ører...

hva angår den norske dubben, så husker jeg også enkelte skuffelser...bl.a var stemmene til Matt og Mimi byttet ut, noe jeg syntes var ganske leit...spesielt i tilfellet av Mimi...og forøvrig hadde Tai og Davis samme stemme, hvilket ble en smule irriterende å høre på under dialoger mellom de to, ettersom Tai naturligvis måtte ned noen grove hakk på skalen, og Davis opp

den gamle Izzy var riktignok også byttet ut...men den nye stemmen kledde ham mye bedre, så jeg tilga den lol

ellers var jeg som sagt veldig fornøyd med Yolei, hehe...er bare så herlig at de fant en perfekt stemme til en livlig karakter som henne

vel...tror jeg liker den originale versjonen best
  • 0
  • Dtno
  • Dtno
Sesong 3 var så veldig bra <3
Sesongen var trist, hadde bra humor og viste at digimon ikkje var bare for unger på 7-8 år.

Men da ej såg første episode fra den heilt nye sesongen facepalma ej og gjekk og spellte Rock Band

Og ej likte filmen til sesong 3 folka og ''Rikas Song'' den var epic trist
ASUS GEFORCE GTX 570, AMD Phenom II X4 955 BE, 8 gig ram, Z-5500. VIDEO GAEMS!
  • 0
Har faktisk ikke sett film versjon av sesong. Jeg er ekstremt forvirra over Digimon filmene. Finner ikke ut rekkefølgene de har blitt sluppet ut.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
  • Play
  • Play
Digimon the Movie må da være den første? Det var vel når en eller annen digimon hacket seg inn på alle pc'ene i verden eller noe slikt, og Wargreymon og Metalgarurumon måtte gå inn og stoppe den. Det var vel det første gang man også fikk sett "dna-digivolving", som ikke skjedde i serien før sesong 2 om eg ikke tar feil.
  • 0
Digimon the movie er den eneste jeg har sett. Hva som kommer etter det skjønner jeg ikke. Sett begynnelser av noen av de andre filmene, men synes ikke de ga noe mening. Derfor jeg har litt vanskeligheter
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Har begynnt å backe opp de gamle VHS-filmene mine (må jo ta vare på de, flere av de begynner å bli ganske sjeldne) og blandt de har jeg to episoder av første Digimon sesongen på norsk, pluss Digimon The Movie. På norsk den også.
Kan si ifra når jeg har de ferdig uploadet til youtube, om dere er interesserte.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
yeh...hadde jo alltids vært gøy å gjenoppleve noen av de gamle minnene...

du får si fra når du har lastet opp episodene
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Har begynnt å backe opp de gamle VHS-filmene mine (må jo ta vare på de, flere av de begynner å bli ganske sjeldne) og blandt de har jeg to episoder av første Digimon sesongen på norsk, pluss Digimon The Movie. På norsk den også.
Kan si ifra når jeg har de ferdig uploadet til youtube, om dere er interesserte.


JAaaaH! Det hadde vært knall, Ikki-kun!
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Kan bare husk å ha sett første og andre sessongen av Digimon. Pleide å se på det når jeg var mindre, men husker det ikke som noe mer en en ordentlig barnslig serie. Kan huske at vi tok opp omtrent hele første sessong på VHS, og den første Digimon Filmen. Må kanskje ta en tur på loftet og se om jeg finner det igjen
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Kan bare husk å ha sett første og andre sessongen av Digimon. Pleide å se på det når jeg var mindre, men husker det ikke som noe mer en en ordentlig barnslig serie. Kan huske at vi tok opp omtrent hele første sessong på VHS, og den første Digimon Filmen. Må kanskje ta en tur på loftet og se om jeg finner det igjen

barnslig som i beregnet for barn ? hovedsaklig, ja...men sammenlignet med annen anime i sin sjanger vil jeg si at serien også hadde dybde, i og med at historiene er basert på barnas utvikling og selvrealisering av etiske og personlige verdier...noe jeg i større grad overså selv, da jeg så på som yngre...
  • 0
Siterer AcH Clawed:
men husker det ikke som noe mer en en ordentlig barnslig serie.

Da kan du ikke ha sett Myotismon og Dark Masters-archene.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Digimon serien - spesielt sesong 3 tar opp masse mer voksne og mørkere temaer enn det andre barne animeer har. Det er fortsatt en barne serie, men som også kan være tilegnet til barn og/eller kanskje voksne også. Det er noe av det som gjør Digimon litt mer interessant. Karakterer dør faktisk i Digimon, og død generelt er et tema som blir tatt opp ofte i serien.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Citerer AcH Clawed:
men husker det ikke som noe mer en en ordentlig barnslig serie.

Da kan du ikke ha sett Myotismon og Dark Masters-archene.


True story bro! Sadistiske store og små j**eler...
Don't worry, everything is going to work out.
  • 0
Digimon ja jeg husker jo denne serien som gikk på tv3 (Digget season 1-2) det var da ganske så synd at Seasong 3 aldri kom til Norge (Vell det var diverse norske fans som hadde fan dubbet episode 1-2 og skulle sende det inn til TV3) desvere så... ble det jo ikke noe av dette her...

Jeg husker også at jeg hadde et Digimon spill på ps1 jeg digga å spille
  • 0
Det var vell ikke tilfeldigvis digimon world 2003? Det er super bra! Så på sesong 1 og 2 kanskje ti ganger FOX KIDS/JETIX FTW! Så gjennom hele sesong 1 på nettet i høst. Der var det mange nostalgiske følelser kan jeg fortelle dere!
Don't worry, everything is going to work out.
  • 0
  • Play
  • Play
Digimon world på Ps1 ja....hatet det spillet! Agumon digivolved ALLTID til Numemon. Det ga ingen mening og det klikket helt for meg xD
  • 0
hm tror det hadde vært awesome med digimon world på ps3 eller nintendo 3DS digimon i 3D liksom
  • 0
Jeg vet at det finnes et Digimon Online Mmorpg spill på Pcen (Turn Basert)

Spillet er også gratis
  • 0
Nice Agumon ble aldri numemon hos meg...
Don't worry, everything is going to work out.
  • 0
  • Dtno
  • Dtno
Folkz la oss få dette overstått, third season is best season.
ASUS GEFORCE GTX 570, AMD Phenom II X4 955 BE, 8 gig ram, Z-5500. VIDEO GAEMS!
  • 0
Har hørt flere folk si det.
Hva er det som er så bra med den?
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Favoritt digimonen min er Pikachu.
  • 0
  • Dtno
  • Dtno
Siterer Ikki-kun:
Har hørt flere folk si det.
Hva er det som er så bra med den?

Den viser en mørk side av digimon serien, god humor, skikkelig spennende osv.

Siterer Zyrocz:
Favoritt digimonen min er Pikachu.

>>>/b/ For all your trolling needs
ASUS GEFORCE GTX 570, AMD Phenom II X4 955 BE, 8 gig ram, Z-5500. VIDEO GAEMS!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!