Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?

Kaizers Orchestra - Ompa til du dør
9

Noah and the Whale - The First Days of Spring
6

Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
8

The Darkness - Permission to Land
9

Bloc Party - Silent Alarm
8
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Meshuggah - Koloss
Et helt sinnsykt album. Nesten hver eneste sang overrasker meg med obskure rytmer, hardtslående riff og generell kulhet. Kjenner at dette albumet kommer til å bedre og bedre for hver gjennomlytting.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Keep of Kalessin - Kolossus (melodic black metal, 2008 ) - 9.1
Favorittlåt: Against The Gods - http://www.youtube.com/watch?v=kqBy3pfYHNc

Keep of Kalessin - Armada (black metal) - 7.5
Favorittlåt: Many Are We - http://www.youtube.com/watch?v=Y0Cq3tMFQpw

Keep of Kalessin - Reptillian (melodic black/death metal, 2010) - 8.4
Favorittlåt: The Awakening - http://www.youtube.com/watch?v=imJhXGtwhqU

HolyHell - HolyHell (symphonic power metal, 2009) - 8.1
Favorittlåt: Gates of Hell - http://www.youtube.com/watch?v=rU57G8QjT10

Savage Circus - Dreamland Manor (power metal, 2005) - 9.3
Favorittlåt - When Hell Awakes - http://www.youtube.com/watch?v=w6xPhJhLsNo

Blind Guardian - At The Edge of Time (power metal - 2010) - 9.3/10

Favorittlåt: Sacred Worlds ( http://www.youtube.com/watch?v=1ky561nHoW8 )
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Kaizers Orchestra
Evig Pint

Hørte det to ganger etter hverandre, for å få et skikkelig inntrykk. Likte det overall bedre enn Ompa til du dør. Mørkere og hørtes kulere ut. Det orgelet (?) er så jævla fett. Eneste jeg ikke likte med albumet var avslutningen, "Drøm hardt", som var alftor langtrekkelig og kjedelig. Mesteparten av sangen var et langt fiolinparti, som spiller samme melodi om og om igjen, og det hele ble litt for svulstig for min smak. Men alt i alt syntes jeg dette var et meget godt album som leverte varene, og bare økte min kjærlighet for Kaizers.

Beste låter: Evig pint, Di grind, De involverte

9/10

The Darkness
One Way Ticket to Hell...and Back

Likte virkelig ikke retningen bandet tok med oppfølgeren til et av mine nye favorittalbum, Permission to Land. Mens det var et fantastisk rockalbum som hadde høyt tempo og minnet meg om fks. AC/DC, var dette et mer rolig og lite minnesverdig. Litt for anonymt og kjedelig, og Justin Hawkins brukte ikke den syke stemmen sin på like god måte som i forrige album. En skuffelse.

Beste låt: Hazel Eyes

5/10
  • 0
Kaizers Orchestra
Maestro

Når dette albumet var bra, var det virkelig bra. Så sinnsykt bra at jeg satt og danset der jeg satt og hørte. Sanger som KGB, Maestro, Diete Meyers Inst., Knekker deg til sist og Auksjon (I Diete Meyers hall) er bare helt fantastiske. Dessverre svekkes albumet av låter som Papa har lov, Christiania og Jævel av en tango. Et blandet album, men jeg skal la det positive overveie det negative i dette tilfellet. De svakeste er aldri direkte dårlige, men mer sånn halvgode som ikke gir mersmak. Kaizers viser med Maestro nok et originalt, kreativt album som går nye veier fra de forrige i tillegg til den superbe låtskrivningen som vanlig. Dette er herlig.

Beste låter: Maestro, KGB, Diete Meyers Inst.

8/10
  • 0
Nadja - Numbness
Dette er det første møtet mitt med artisten. Dommedag står på menyen. Nadja er bråkete musikk som blir presentert i et stort lydlandskap. Albumet er veldig stemningsbasert og jeg får litt assosiasjoner med Jesu når det kommer til flere av de durende og mektige lydene. Alle sangene er relativt lange og spenner fra 8 minutter til 21 minutter. Det er altså ganske tung musikk å høre på om man ikke er i mood for det.
Favorittlåt: Alien In My Own Skin
7/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
The Prodigy
The Fat of the Land

Intenst, eksplosivt, variert og utrolig kult. Ble litt langt i lengden og noen av låtene ga ikke mersmak, men alt i alt et veldig fett album.

7/10
  • 0
Mastodon
Crack the Skye

I mine ører et av de beste albumene laget.

10/10
  • 0
Siterer Predator:
Mastodon
Crack the Skye

I mine ører et av de beste albumene laget.

10/10
This. Praktisk talt ingenting negativt å si om det.
  • 0
Cradle of Filth - Nymphetamine (extreme metal, 2004) - 7.3
Favorittlåt: Nymphetamine (Fix)

Shinedown - The Sound of Madness (hard rock/alt metal/post grunge, 2008 ) - 8.4
Favorittlåt: The Sound of Madness

Nightwish - Imaginaerum (symphonic metal/rock, 2011) - 6.7
Favorittlåt: Imaginaerum

Symphony X - Paradise Lost (prog/symp/power metal, 2007) - 9.2
Favorittlåt: Set the World on Fire og The Walls of Babylon<b>
  • 0
Amorphis - Skyrforger - 8,5
Beste låter: Sampo, Skyforger, Course of Fate.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Rammstein Made In Germany 1995-2011

Rammstein er bare elsk, men savner et par sanger som: Reise, Reise, Sehnsucht, Rammlied og Ich Tu Dir Weh.

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Amia Venera Landscape - The Long Procession
Velspilt post-hardcore som knuser 98% av post-hardcore bandene. Sanger med god lengde, polariserende intensitet og rytmiske anfall av mathcore.
8/10

Isis - Wavering Radiant
Post-metal med en unik atmosfære. Også et band som vet å bruke korrekt lengde på sangene sine, post-musikk skal ikke bare vare i 3-4 minutter, men helst i minimum 6 minutter og foretrukket lende fra 9-11 minutter. Musikken deres bærer preg av sludge og istedenfor lange oppbygninger som er vanlig med post-musikk, kommer det her heller brikke for brikke. Rolig, intens, rolig, intens. Albumet er likevel ikke like bra som de tidligere albumene.
7/10
  • 0
Coldplay
Viva La Vida

Variert, kreativt og veldig underholdende. Ingen sanger høres like ut, og det har en perfekt lengde.

Beste låter: Life in Technicolor, Viva La Vida, Lovers in Japan

8/10
  • 0
Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas - 7.2
Favorittlåt: De Mysteriis Dom Sathanas

Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam - 8.6
Favorittlåt: Sign of an Open Eye

Satyricon - Nemesis Divina - 8.4
Favorittlåt: Mother North

Satyricon -Now, Diabolical - 7.5
Favorittlåt: The Pentagram Burns

Estatic Fear - A Sombre Dance - 10/10
Favorittlåt: Chapter IV

Alice in Chains - Dirt - 8.1
Favorittlåt: Would?

Haggard - Eppur Si Muove - 9.5/10
Favorittlåt: Per Aspera ad Astra

Fleshgod Apocalypse - Oracles - 8.2/10
Favorittlåt: In Honour Of Reason

Fleshgod Apocalypse - Mafia - 8.3/10
Favorittlåt: Abyssal
  • 0
Slipknot-maraton.

Slipknot Mate, feed, kill, repeat DEMO

Denne var laget før Corey Taylor tok over som vokalist og deler av bandet manglet, noe som er like greit, fordi denne demoen er horribel.

1/10

Slipknot - Slipknot

Ah, nydelig debut! Fantastisk. Noen sanger sugde hardt, men ellers veldig bra lyd og Taylors vokaler er nydelige.

Beste sanger: (sic), Wait And Bleed og Eyeless

9/10

Slipknot - Iowa

Så mørkt og hardt, nydelig. Beste albumet av slipknot.

Beste sanger: People = Shit, The Heretic Anthem og My Plague

9.5/10

Slipknot Vol. 3 The Subliminal Verses

Her ble de nesten rolige i forhold til deres forrige album, men uansett fantastisk melodisk. Lyrikkene og vokalene er ufattelige.

Beste sanger: Duality, Before I Forget og Pulse of the Maggots

9/10

Slipknot All Hope Is Gone

Argh, skuff. Rått cover, outlet og uniformer, men musikken var skuffende. Altfor mange rolige sanger; Snuff kunne fungert som eneste rolige sang, men det ble for mange. Growlingen til Corey har blitt kjedelig og ensidig. Albumet får pluss for de politiske og gode tekstene.

Beste sanger: Sulfur, Psychosocial og Wherein the Lies Continue

6/10
  • 0
Linkin Park
Hybrid Theory

Dødsfett.

9/10
  • 0
Wongraven - Fjelltronen

Amon Amarth - Twilligth Of The Thundergod

Sabaton - Ayero Dominatus
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Lifelover - Erotik

Utanför blåser vinden bort de gula löven,
medans jag ligger på min smutsiga madrass
i ett övergivet och fallfärdigt hus,
där fönstrena är krossade, och jag fryser så
om de kalla nätterna, när jag inget täcke har

bräääää 7.5/10
  • 0
Kyuss - Wretch

Et helt konge førstealbum som i tillegg er litt Thrash blandet med Stoner-stilen de senere ble kjent for. Deilig å høre på når man skal slappe av, ha noe i bakgrunnen eller bare vil høre på noe awesome. Det blir dessverre litt ensformig i lengden.

8/10
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Arctic Monkeys
Whatever People Say I Am, That's What I'm Not

Jeg har hørt albumet tre ganger, men sliter fremdeles med å finne noen skikkelige favoritter. Sangene er ofte altfor like og albumet sliter med å være for repetivt. Flere av sangene kunne blitt kuttet til albumets fordel. Albumet har en solid sound, og føles veldig...nedstrippet i forhold til andre rockband. Låtene er for det meste gode, men jeg hører ingen variasjon. Til tross for dette synes jeg dette debutalbumet absolutt bør høres, men du må være forberedt på å høre mye av det samme.

7/10
Beste låter: I Bet You Look Good on the Dancefloor, Fake Tales of San Francisco og Perhaps Vampires is a Bit Strong But... er det som sitter best i hodet etter tre gjennomlyttinger.
  • 0
Trivium
In Waves

Dritbra album av et band jeg ikke hadde hørt så mye om. Men dette er god metall.

8/10

Beste sanger: In Waves, Dusk Dismanteled og Caustic Are The Ties That Bind
  • 0
Album jeg har hørt siden sist jeg skrev her

Anathema
Weater Systems 9/10

Carach Angren
Lammendam 8/10
Death Came Through A Phantom Ship 8/10
Where The Corpses Sink Forever 10/10

Opeth
Watershed 9/10
Still Life 7/10 (sterk)

Alcest
Les Voyages de l'Âme 8/10
Souvenirs d'un autre monde 7/10

Old Man's Child
Slaves of The World 8/10

Septic Flesh
The Great Mass 10/10
Communion 9/10
Sumerian Daemons 7/10 (svak)

Urgehal
Ikonoklast 8/10

Voluspaa
Åsa 8/10

Hollenthon
With Vilest of Worms to Dwell 9/10

Mourning Beloveth
Dust 10/10
The Sullen Sulcus 9/10
A Murderous Circus 8/10

Fleshgod Apocalypse
Oracles 8/10
Mafia 8/10
Agony 8/10

Kreng
Grimoire 10/10
  • 0
Manowar - The Lord of Steel.

Fett album, men litt svak bass og gitarlyd på flere av låtene. Vokalen til Eric Adams derimot er helt syk, og mesteparten låtene er fete som fan til tross for litt svak gitar/bass sound. Vil vel gi det en sterk 7/10.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Warbringer - War Without End

Herlig, Aggressiv og Energifylt Thrash Metall. Tar man Slayer, gir de en god dose koffein og enda flere ting å hate verden for så ender man opp med dette albumet. Det inneholder ikke de mest intelligente tekstene, og variasjonen er ikke helt på topp, men jeg kan med hånda på hjertet si at dette er noe av den beste Thrash Metalen av et nyere band som jeg har vært borti. 9/10
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!