Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?


Siterer Temujin:
Såpass! Og vell, kan ikke si meg helt enig i det. Men ser hav du mener


en vanlig definisjon på musikk er at det er organisert lyd. støy kan være organisert. noen går til og med så langt som å si at all lyd er musikk (ref. john cage og 4'33"). jeg er enig i john cage, men synes estetisk sett at organisert lyd lyder bedre. jeg blir i hvert fall provosert når folk sier at det jeg hører på er "støy" eller "ikke er musikk", som om det ikke verdig deres ører. i hovedsak dreier det seg om at folk har en usunn mangel på åpenhet. jeg kan av egen erfaring si at den som lærer seg å fordøye slik musikk vil få en bedre opplevelse av musikk. musikken har for meg ikke bare en underholdende verdi, men også en sjelsrensende verdi der jeg kan bruke det til å øke kvaliteten til enhver aktivitet, være det seg søvn, arbeid, meditasjon, lekser, spilling, osv
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Approaching Nirvana - Waiting for the Sun

Nyeste albumet fra AN. Mye god musikk, blanding av både sang og instrument. Mest Instrumental-musikk.

Noen av de nye låtene:

Lights Are Out (Instrumental) - http://www.youtube.com/watch?v=mHW8tylzi9U

Berserker - http://www.youtube.com/watch?v=Vt2qeQYsJdg

Vrazil - http://www.youtube.com/watch?v=Cqe60FwCJSs

Don't Just Stand There ft. Sean Vance - http://www.youtube.com/watch?v=KilcLDlKuBs

1993 - http://www.youtube.com/watch?v=SLxTSbzYp9E
Rainbow Mushroom
  • 0
Dream Theater - Six Degrees Of Inner Turbulence

Dream Theater - A Dramatic Turn Of Event
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy

Trolig et av tiårets aller beste album. Kanye er enestående.

Bow To Each Other - The Urge Drums

En Norsk/Kanadisk duo jeg oppdaget nylig. Veldig god ambient musikk.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy

Trolig et av tiårets aller beste album. Kanye er enestående.


Synes dette er hakket oppskrytt, langt ifra så mesterlig som folk skal ha det til. Yeezus var så jævlig mye bedre.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Synes dette er hakket oppskrytt, langt ifra så mesterlig som folk skal ha det til. Yeezus var så jævlig mye bedre.


Nja, selv om jeg synes Yeezus var fantastisk så nådde den såvidt ikke høydene til det foregående albumet.

Vampire Weekend - Modern Vampires of the City

Helsike, for et album. Føler nesten for å endre på min egen liste over fjorårest beste musikk fordi jeg ikke hadde hørt Ezra Koenig og gutta sitt nyeste album da jeg skrev bloggen. Outroe'en Young Lion er den eneste av de jeg har direkte problemer med og den er kun på 1:45. Resten av sangene er fantastiske som bare det, og jeg har et nytt favorittalbum for tiden.

The National - Trouble Will Find Me

Et band som jeg ikke brydde meg så mye om før jeg hørte deres nyeste album. Praktfull indie-rock det her.

St. Vincent - St. Vincent

Favoritten min av St. Vincent sine album. Et utrolig sammensurium av Lo-Fi, nydelig gitarspill og synther med Annie Clark sin nydelige stemme for å knytte det hele sammen.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Kanye West Yeezus

Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har hørt dette albumet, men det er godt mulig et av mine ti favorittalbum. Et mesterverk innen kreativ hiphop, Yeezus vil definitvt gjenstå som et av dette tiårets absolutt beste.

10/10

The Fray Helios

Koselig start på musikkåret 2014. En underholdende plate fra start til slutt, men ingenting skiller seg ut med det. Samme gamle The Fray, men slagere som Hold My Hand, Love Don't Die, Hurricane og Same as You gjør albumet verdt hvertfall én gjennomlytting.

5.5/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Grimes - Visions

En av de største positive overraskelsene jeg hørte i 2012. Albumet er fortsatt et av mine favoritter og jeg gleder meg til Grimes sitt neste som etter planene skal slippes i år.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Pharrell Williams G I R L

Veldig kurant. Sanger som Gust of Wind, Brand New, Happy, It Girl og Know Who You Are kommer til å stå på repeat lenge fremover. Et varierende album hvor hver sang føltes fresh, som førte til at albumet var en veldig fornøyelig gjennomlytting som positivt overrasket, da jeg var nervøs for at albumet ville være veldig "Daft Punk" etter å ha hørt Gust of Wind. Men nei, albumet var skikkelig funky, skikkelig underholdende med flotte collaborators og en herlig Williams i førersetet.

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Foster the People Supermodel

En klar contender for album of the year. Kreativt og funky, variert og underholdende, litt psykadelisk til tider samtidig som det holder den veldig oppløftende og kule stilen fra 2011's Torches, som gir refreng som er umulig å ikke digge, en sound som konstant holder seg fresh, med et større fokus på skikkelige instrumenter denne gangen, som komplimenterer den herlige stemmen til Mark Foster veldig godt.

Jeg digget dette albumet.

9/10
Høydepunkter - Best Friend, Are You What You Want to Be?, Pseudologia Fantastica, Coming of Age, The Truth
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Dan Croll Sweet Dissaray

Fra start til slutt et enestående bra album fra en rising star i singer/songwriter-samfunnet. Å høre musikken til Croll sendte tankene rett til første gang jeg hørte min favorittartist - Sondre Lerche - og gav meg en varm følelse i hele kroppen. Albumet stopper aldri å være fengende. Croll varierer uten at det blir for mye. Leker med forskjellige typer sound, fra elektro-vibber som In / Out, akustisk-drevne verk som Home, til låter som i mine ører blander det sømløst savmmen, som Only Ghost - og på toppen av det hele har vi Crolls komfortable, myke stemme som er av typen stemmer som kunne sunget meg til søvne. Lyrikken hans er flott og får typer som meg til å relatere, spesielt på låta Home, som står muligens som min favoritt fra albumet. Albumet er stappfullt av strålende låter, fra når han sparker det hele i gang med den utrolig avslappende From Nowhere, før det renner ut i de enestående siste notene til Home, som om albumet har bygget seg opp til en fantastisk finale.

Dette er årets beste album, hittil. Men samtidig kjenner jeg det blir vanskelig for noen å toppe det.

9.5/10
Høydepunkter - Home, Compliment Your Soul, From Nowhere, Only Ghost, Sweet Disarray
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Cloud Nothings - Here and Nowhere Else

Følsomt, men samtidig litt tungt album fra Cloud Nothings. Sangene varierer lite i kvalitet ettersom de fleste er ekstremt gode. Et av årets favoritter so far, gleder meg til å se dem i Mai.

8/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Mac Demarco - Salad Days

Nedstemt rock.

8/10

Sky Ferreira - Night Time, My Time

Min nye favoritt innen kvinnelige artister.

8/10

Mt Warning - Midnight Set

Veldig ålreit rock.

6/10

Todd Terje - It's Album Time

En av Norges få gode eksporter innenfor elektronisk musikk akkurat nå og debutalbumet lever definitivt opp til den massive hypen jeg har hatt for det. Burde kanskje kjøpe fredagsbillett til Øyafestivalen for å se denne karen her live nok en gang.

9/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Neurosis - The Eye of Every Storm
Dette albumet står som en epitome og som det siste virkelige høydepunktet i en av de mest kanoniserte diskografiene noensinne. Jeg sliter enda med virkelig å like Neurosis, for de fleste så tar det flere år med lytting av og på før de klarer å verdsette det. Jeg prøver hardt fordi jeg vet at albumene vil belønne meg hvis jeg får det til, og The Eye of Every Storm er kanskje det albumet de fleste kommer inn i først. Gir det ingen karakter, men jeg hører at dette er ekstremt bra.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Iggy Azalea - The New Classic (Deluxe Version)

Etter å ha vært skuffet over de fleste nye sangene fra min kjære Iggy var The New Classic en veldig god opplevelse. Hovedsinglene er fortsatt ganske skuffende, bortsett fra den fantastiske Work, men resten av albumet er mye mindre pretensiøst enn f. eks. Change Your Life. Iggy nærmer seg høydene til den kvinnelige rapgudinnen Nicki Minaj, men når dessverre ikke helt opp.

7/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
den kvinnelige rapgudinnen Nicki Minaj,


Så jævla morsom du er.

Iggy Azalea The New Classic

Fornøyelig blanding av poppy hiphop servert av en veldig kapabel artist. I motsetning til overnevnte synes jeg singlene er blant høydepunktene på albumet, for eksempel Fancy, som virkelig skinner av en herlig gjesteopptreden av Charli XCX - den eneste virkelig gode gjesteopptredenen på albumet. Azalea dipper litt for mye i kommers safe heaven, til tross for at hun påstår på enkelte låter at hun ikke vil gi inn for penger og kommers safe heaven. For det meste veldig radiovennlig - ikke at jeg ikke liker det. Jeg liker pretensiøsitet til tider. Det var egentlig ingenting på dette albumet som overrasket, men det gjenstår likevel som veldig fornøyelig lytting, takket være poppy beats, Iggy's greie lyrikk, fine flow og elektro-vibbende refreng. Det er bare ikke veldig minneverdig, og jeg følte en viss følelse av tomhet når albumet avsluttet. Left a little to be desired. Jeg hører absolutt potensiale for Iggy til å bli en flott artist, så derfor er det litt skuffende at The New Classic endte opp som en veldig fornøyelig lytting - ikke mer.

5.5/10
Høydepunkt; Fancy, Goddess, Walk the Line, New Bitch, Work
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Så jævla morsom du er.


Hmm?

Siterer Predator:
Høydepunkt; Fancy, Goddess, Walk the Line, New Bitch, Work


Fakkass, Black Widow var min tror jeg. Bortsett fra Work da.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Hmm?


Du kan virkelig ikke være seriøs.

Siterer JoEy_Odd:
Fakkass, </i>Black Widow</i> var min tror jeg. Bortsett fra Work da.


Finfin låt det, stod om den eller Work for femteplassen. Endte med å velge Work.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Du kan virkelig ikke være seriøs.


Har du hørt verset hennes på Monster av Kanye West eller? Nuff said, føler jeg.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Har du hørt verset hennes på Monster av Kanye West eller? Nuff said, føler jeg.


Sjukt å basere påstanden din på et vers i en låt, ass.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Sjukt å basere påstanden din på et vers i en låt, ass.


Det er ett veldig godt eksempel på hennes ekstraordinære evner. Jeg vet også at du har hørt låta, så trodde kanskje du husket hvor utrolig bra verset hennes var der.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
IDYLLS - Prayer for Terrene

Dette krafthuset her er kanskje årets mest ekstreme album. Det er som om Converge, The Dillinger Escape Plan og Celeste spiller over hverandre, også slenger de gjerne inn litt free jazz-saksofon i tillegg. Det er et av de mer spennende powerviolence-aktene som har kommet ut i det siste. Midtpartiet i låta Lied To er noe av det mest ekstreme jeg har hørt.

8
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Har du hørt verset hennes på Monster av Kanye West eller? Nuff said, føler jeg.

Siterer Predator:
Sjukt å basere påstanden din på et vers i en låt, ass.

Siterer JoEy_Odd:
Det er ett veldig godt eksempel på hennes ekstraordinære evner. Jeg vet også at du har hørt låta, så trodde kanskje du husket hvor utrolig bra verset hennes var der.

Har ikke hørt noe album på lenge, men må bare ta et standpunkt i denne diskusjonen. Støtter Joey ett hundre prosent her. Har ikke hørt mye annet av henne, med den jobben hun gjør på det albumet er virkelig helt fantastisk. Og når vi snakker om: MBDTF er mye bedre enn Yeezus, som også er et strålende album. Takk for meg.
  • 0
Sufjan Stevens - The Age of Adz
Fytti grisen, så bra!
  • 0
Donkeyboy - Silver moon
6/10
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!