Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?

Iron Maiden
No Prayer for the Dying

Etter de fantastiske albumene fra 80-tallet, ble jeg smått skuffet over No Prayer for the Dying. For meg var det bare tre av låtene som var kule, og som jeg kan høre flere ganger: Tailgunner, Bring Your Datter...To The Slaughter of Hooks in You. Ellers var dette middelmådige saker.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Holy Smoke er kul da!
Heihei
  • 0
Iron Maiden
Fear of the Dark

Det svakeste albumet av Maiden hittil. Omtrent ingen av de 12 sangene var gode, bortsett fra Be Quick or Be Dead, Fear is the Key og Childhood's End. Fear of the Dark er mye, mye bedre i liveversjon, og Afraid to Shoot Strangers er en av de kjedeligste sangene jeg har hørt. Alt i alt, et album som absolutt ikke leverte.
  • 0
Iron Maiden
The X Factor

Kjedelig.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Iron Maiden
The X Factor

Kjedelig.

Det blir så mye verre på det neste albumet

Men så er det bare opptur fra Brave New World og oppover!
You're sleeping over, right?
  • 0
Epica:
The Phantom Agony - 8/10

Det første fulle albumet jeg hørte av dem, og jeg må si at kvaliteten på de fleste sangene var rimelig gode, spesielt Sensorium, Cry for the Moon, Feint og spesielt The Phantom Agony som etter min mening er den beste sangen på hele albumet.

Epica
The Divine Conspiracy - 9/10

Overraskende nok bedre enn The Phantom Agony, her var det bedre variasjon i sangene, og det var flere "kjempegode" enn "gode" sanger for å si det sånn. The Divine Conspiracy blåste meg også vekk og står hittil som min favorittsang av Epica.

Hørte også igjennom Design Your Universe i går, men jeg må høre igjennom det igjen før jeg dømmer det.

Savage Circus
Dreamland Manor - 9/10

Et ganske godt album fra et relativt unikt band det her (sammenlignet med alt det andre jeg hører på for tiden), skjønner også godt at folk kaller det for Blind Guardian Jr. But anyways, her var alle sangene top-notch og ikke noe å klage på, kunne kanskje vært litt flere sanger på albumet though.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Iron Maiden
Virtual XI

Syntes dette var hakket bedre enn The X Factor. Ikke så langt, og hadde faktisk sanger jeg syntes var kule, som Futureal og Lightning Strikes Twice. Disse to er nok de eneste jeg kommer til å høre mer på i fremtiden. Syntes dette albumet + The X Factor var repetivt. Noen ganger trodde jeg hørte på samme sang, før jeg sjekket og fant ut at jeg var godt i gang med neste låt. Og jeg liker ikke Blaze Bayley i det hele tatt. Alt i alt, det beste av Bayley albumene, men det sier ikke så veldig mye.
  • 0
Iron Maiden
Brave New World

Dette var saker! Etter de middelmådige at best albumene fra '90 tallet, var det aldeles herlig å høre dette. Hele albumet var aldeles fantastisk: Hvert spor var slagere. Storfavoritten min etter første gjennomlytting er kanskje Ghost of the Navigator, men alle sangene var herlige. Med en gang Bruce begynte å synge på The Wicker Man, skjønte jeg hvor mye jeg savnet han etter å ha hørt Blaze Bayley albumene. Flotte saker.
  • 0
Sigur Rós - ()
Dette albumet er tilnærmet et mesterwerck. Første halvdel er euforisk og oppløftende, andre halvdel er melankolsk og nedtrykt. I alt et mesterlig lavmælt album. Favorittlåter må være Sigur 8 og Sigur 5.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm

Dette var saker! Hip-Hop fra den gamle skolen. Bra beats, skikkelig chill å høre på, og masse variasjon og eksperimentering med andre instrumenter og stiler.

Radiohead - Kid A

Radiohead har så variert og detaljrik musikk at jeg aldri går lei. Kid A er uten tvil et av de beste albumene deres, der urovekkende Idioteque og The National Anthem og mer beroligende How to Disappear Completely og Everything in Its Right Place står som høydepunkt for min del. Vet ikke hva mer jeg skal si. Fantastisk album som alle med over middels interesse for musikk absolutt bør høre.
You're sleeping over, right?
  • 0
Iron Maiden
Dance of Death

Flott album. Ikke like bra som Brave New World, men Maiden holder et høyt nivå gjennom hele albumet, og jeg alle sangene er gode. Paschendale er en ny storfavoritt, og andre fete låter fra albumet er blant annet tittelsporet, Rainmaker og Journeyman. Herlig!
  • 0
Siterer Predator:
Iron Maiden
Dance of Death

Ikke EN dårlig sang på det albumet. Digger spessielt Paschendale, The Gates of Tomorrow og Dance of Death. Og resten :3
Heihei
  • 0
James Blake - James Blake
Vakker musikk med mye deilig piano og passe godt med bass. Britens stemme er skjør og fin i seg selv, men passer også godt med mye miksing og triksing.
Beste spor: "I Never Learnt To Share"

Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
Godt album med imponerende gjesteliste. Bra produsert med masse digge beats og fete rapsekvenser. Et høydepunkt er samtalen mellom et kjærstepar i "Blame Game"
Beste låt: "Monster"

Gleder meg vilt til å se begge disse live på Øya!
  • 0
Siterer Predator:
Journeyman

Du burde høre live-versjonen! Den er fuckings fantastisk!
Let the voice of love take you higher
  • 0
Iron Maiden
A Matter of Life and Death

Herregud, jeg elsker Iron Maiden nå. Fantastisk album, ikke like bra som Brave New World, men på lik linje med Dance of Death. Favoritten min er uten tvil For the Greater Good of God, men andre favoritter er The Reincarnation of Benjamin Breeg, Different World og The Pilgrim.
  • 0
Machine Head - The Blackening

mesterlig.
First time I heard Five finger death punch in my friends car stereo, I shot that piece of shit like Harvey Keitel in Bad Lieutnant. Cuz Im one tough champion of survivalism and no pussy. bro
  • 0
Lee Renaldo - East Jesus
Helt tilfeldig at jeg kom over dette albumet. Har hørt mye av SY ellers, men aldri noe som Renaldo har produsert alene. Har mye av den samme "bisarre, eksperimentale" stilen Sonic Youth er kjent for. Liker også at han skiller seg ut med en mer avant-garde'te sound på albumet generelt.

Karakter: 8
  • 0
Iron Maiden
The Final Frontier

Flott album, Maiden leverer (nesten) alltid. Ikke alle var like underholdende, men sanger som When the Wild Wind Blows, Isle of Avalon og El Dorado er konge. Tross alderen leverer Maiden noe av det beste innen metall, og jeg elsker dem.

---------

Og der var jeg ferdig med å høre alle de 15 albumene til Iron Maiden. De holder (nesten) alltid et høyt nivå, og de er mitt andre favorittband, rett bak Metallica. De tre beste albumene etter første gjennomlytting:

1 Somewhere in Time
2 Seventh Son of a Seventh Son
3 Brave New World
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
For øyeblikket hører jeg på Led Zeppelin sin egen Led Zeppelin IV.

For et fantastisk album. Klassiker fra et av tidenes band.

Albumet er spennende og deilig å høre igjennom fra start til slutt. Deilig å høre musikk som er fra den tiden hvor ikke alt er laget fra før.

Top 3:
1: Stairway to Heaven. Dette mener jeg er tidenes mest episke låt i sin enkelthet. Starter rolig, men bygger seg opp til den fantastiske soloen.
2: Black Dog. En perfekt start med mye adrenalin og som får rockefoten i gang med en gang. Et bra godt riff.
3: Going To California. Jeg liker virkelig Jimmy Page sin akustiske side. Deilig pause fra rocken og inn i en mer rolig side. Fantastisk!
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Honningbarna
La Alarmane Gå!

Et supert debutalbum av de seks gutta i Honningbarna som ble kjent for omverdenen gjennom Urørt 2010/2011 med låta "Borgerskapets utakknemlige sønner". Albumet inneholder 12 låter blant annet en coverlåt av Raga Rockers, "Noen å hate". Utrolig nok synes jeg låta høres bedre ut, sunget på Kristiansand-dialekt, med tanke på at den er mer aggressiv enn Raga's mer slitne og slappe versjon. Om du liker punk bør du absolutt høre gjennom albumet. Merk dere navnet, de kommer til å bli blant landets største gjennom tidene!
Alle kan gjøre feil, sa den pedofile til dvergen.
  • 0
System Of A Down
Toxicity

Elsker System, vokalene er så fantastiske og instrumentale eier, anbefales!
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Rammstein - Mutter

Beste og mest solide albumet fra tyskerne.<3
First time I heard Five finger death punch in my friends car stereo, I shot that piece of shit like Harvey Keitel in Bad Lieutnant. Cuz Im one tough champion of survivalism and no pussy. bro
  • 0
Gojira - The Way Of All Flesh
Et av favorittalbumene mine. Det er bunnsolid fra start til slutt. Trommisen imponerer med utrolig presisjon og veldig komplekse rytmer. Bandet i seg selv er veldig komplekst og teknisk, samt atmorsfærisk. De tar i bruk mange teknikker for å gjøre gitarspillingen særegen, og har veldig langvarige partier. Lyrikkene er også noe som gir deg noe tilbake, spirituelle temaer om død, natur og eksistens som er intelligent skrevet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Daft Punk - Re-Discovery
En mix satt sammen av musikkbloggen Musigh, de beste remixene av låtene fra Discovery satt sammen til ei plate. Helt fantastisk.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Kaizers Orchestra - Violeta Violeta Vol.1
Det siste albummet fra kaizers, veldig unikt i oppbygging av både sangene og den veldig gode historien den forteller.
De fleste sangene er veldig bra, men noen blir rett og slett for "spesiell".
Albumet er bra og kan høres opptil flere ganger "in a row" uten at det blir for kjedelig.

8.5
Spartans never die. They're just missing in action.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!