Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Metallica

• Yayo
  • Yayo
Jeg har en liten teori til hvorfor Metallica endret musikkstil.

James Hetfield skadet jo stemmen under innspillingen av The Black Album.
Kanksje de endret musikkstil fordi James ikke lenger greier å synge så bra som han gjorde?
You better check yourself, before you wreck yourself
  • 0
Siterer Tyranid:
har aldri sagt at Metallica er dårlig. har bare sagt att det er gammelt. og som så mange ganger bevist før, så kan gamle ting å være bra Har hvert Hard Rock fan sjøl en gang i tiden ^^

Bach og de der sin musikk er gammelt, ihvertfall mye gamlere...

Siterer Yayo:

Kanksje de endret musikkstil fordi James ikke lenger greier å synge så bra som han gjorde?

Ja det kan det sikkert vær. Han greier jo ikke mer å synge like bra de gamle sangene som før stemmen ble litt herpa

Siterer RDB:
og at hele den nye turneringen deres ble utsolgt på under ti minutter (Med lange telefonkøer).

Var det ikke 2t. Men det var vel rundt 10min at systemet var oppe. Siden tlf systemet datt ned. Internett siden til billettservice hang seg også opp og
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
hvor får jeg bestilt billeter egentlig?
RAP = Retards Attempting Poetry
  • 0
Siterer Yayo:

Har du hørt åssen han synger på S&M eller?
Stemmen hans har aldri vært så på topp som det den var under den konserten.
|You're only as sick as your secrets|
  • 0
Siterer halyng:
hvor får jeg bestilt billeter egentlig?

Kan prøve på QXL, men forvent deg litt høyere pris enn 600kr
  • 0
men når er neste salg
  • 0
Tror ikke det vil bli. 40000 billetter ble utsolgt på 2t. Vet ikke om det vil bli flere.
  • 0
  • Yayo
  • Yayo
Siterer Endless Sacrifice:
Har du hørt åssen han synger på S&M eller?
Stemmen hans har aldri vært så på topp som det den var under den konserten.

Kan hende at stemmen hans var bra da, men det er et faktum at James hadde mye bedre stemme før Black Album(da han skadet stemmen). Sammenligning: Master Of Puppets 1989: http://youtube.com/watch?v=x5sXk5tHbqA
Master Of Puppets 2006: http://youtube.com/watch?v=HaBewbTxZ4w

Vil si at det er merkbar forskjell.

Metallica = Pwnage!
Konserten blir dritbra!!!!!!!!!
  • 0
Jepp stor forskjell

Siterer Yayo:
Konserten blir dritbra!!!!!!!!!

Det vil bli guddommelig bra
  • 0
Jag skaffade nyss hela Metallicas diskografi.

Det jag har hört hittills (hela Black Album, Kill 'Em All och Master of Puppets) är snuskigt bra.
  • 0
  • Yayo
  • Yayo
Siterer Neppy:
Det jag har hört hittills (hela Black Album, Kill 'Em All och Master of Puppets) är snuskigt bra.

Gled deg til Ride The Lightning og ...And Justice For All da. Genialt bra plater.

Forvent deg litt dalende interesse når du hører på Load, ReLoad, og ihvertfall St.Anger.
  • 0
Siterer Yayo:
Forvent deg litt dalende interesse når du hører på Load, ReLoad, og ihvertfall St.Anger.

Jag har inte planerat att lyssna på dom plattera direkt, av vad ni säger så verkar det inte så bra... Jag har fått bilden av att att Load och ReLoad är dålig hårdrock och det jag har hört av St. Anger är mallcore*.

* = Mallcore är ett samlingsnamn för dålig rock och metall. Genrer som heter nu, alternative, indie eller slutar med -core faller in här.
  • 0
  • Yayo
  • Yayo
Fins et par bra sanger på Load ihvertfall, sånn som King Nothing, men de er mye dårligere enn Black Album og alle de andre gamle skivene.
  • 0
Helt otroligt egentligen att ett band kan göra fem mästerverk på raden och efter det gör de tre skitalbum som inte ens påminner om de gamla... Okej, Black Album är lite "sell out", men det är fortfarande tung och bra skit.

Snart lyssnat på hela Ride the Lightning. Det var ett bra album. Som alla andra från teh '80s.
  • 0
  • Yayo
  • Yayo
Siterer Neppy:
Helt otroligt egentligen att ett band kan göra fem mästerverk på raden och efter det gör de tre skitalbum som inte ens påminner om de gamla... Okej, Black Album är lite "sell out", men det är fortfarande tung och bra skit.

Snart lyssnat på hela Ride the Lightning. Det var ett bra album. Som alla andra från teh '80s.

Enig. Ganske skuffet over de tre platene, men som skrevet tidligere i tråden, så tror jeg de endret musikkstil pga av at James Hetfield skadet stemmen.

Eller så var dem bare lei av heavy/thrash metal, og ville gå nye veier.
  • 0
Siterer Yayo:
Eller så var dem bare lei av heavy/thrash metal, og ville gå nye veier.

Det är nog det mest logiska som kan ske.

"Killar, vi skapade typ thrash metal. Men vafan... Jag är trött på det. Vi gör lite mallcore på St. Anger, vad säger ni? Och gör fansen ännu mer förbannade! Och så tjänar vi en massa pengar på det!"

Siterer Yayo:
tror jeg de endret musikkstil pga av at James Hetfield skadet stemmen.

Meh, säkert. Han orkade bara inte skälla ut texten längre, det är allt. Han tröttnade på thrash.
  • 0
  • Yayo
  • Yayo
Siterer Neppy:
Meh, säkert. Han orkade bara inte skälla ut texten längre, det är allt. Han tröttnade på thrash.

Dude, hørt stemmen hans på konserter i det siste? Han anstrenger seg virkelig for å synge akseptabelt.
Tror virkelig at James har vanskelig for å synge de gamle sangene.
  • 0
Siterer Yayo:
Dude, hørt stemmen hans på konserter i det siste? Han anstrenger seg virkelig for å synge akseptabelt.

Om jag kollar efter live-grejer på YouTube brukar jag helst kolla på gamla saker.

*Letar reda på någon nyare sak*
*Hittar Stone Cold Crazy*

... Ja, killen låter lite ansträngd i rösten, absolut.

Men vet du vad? Det var för att bandet klippte håret (BOOOOOOOO!). Alla sjunger bättre när de är långhåriga. Titta bara här på Metallica. Eller på Queen. När Freddie klippte sig kort blev de bara ett synth-pop band med en sångare som bara var väldigt bra. Bah, långhåriga metalheads ska inte klippa sig, de förlorar stilen...
  • 0
jeg lasta ned Mnsters Of Rock for en stund sia. der spiller Pantera, the black crows, AC/DC og Metallica (sikkert flere å men de er de beste). men uansett. der synger Hetfield jævlig bra. det er jo før han ødla stemmen. den bør dere se, siden jeg har aldri hørt han så bra live før
  • 0
Hørte endel på Metallica før, men ikke nå mer. Har gått lei.
De eneste sangene jeg fortsatt hører på er Enter Sandman og Nothing Else.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Metallica har blitt helt forferdelige. De har vært på en nedtur ganske lenge nå musikalsk. Har ikke laget noe bra siden Black Album.
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
Skyt meg, men jeg mener at det siste bra albumet var And Justice for all...
Og ikke bare det siste gode, men det beste også.
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
Ja ...and justice for all er et skikkelig bra album
  • 0
  • Yayo
  • Yayo
Beste albumet til Metallica er uten tvil Master Of Puppets.

...And Justice For All er også knallbra, men jeg synes Metallica(The Black Album) er en veldig bra plate.
  • 0
Men konserten blir SYKT fett
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!