Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Musikkchat

Jeg blir faktisk ganske sint når jeg leser at folk bruker argumentet om subjektivitet for å stoppe det som kan bli en god diskusjon.

Mennesker konstruerer jo alt som vi vil. Hvorfor kan vi ikke konstruere en subjektiv tankegang og diskutere med andre hvorfor vi mener den er best? Hvis vi skal drive med objektiv reduksjonisme på alt som i sin ding an sich er subjektivt, så kan vi ikke diskutere politikk, moral, etikk, følelser, musikk, filmer, spill eller noe annet. Det ville være nytteløst fordi det i bunnen av alt dette sitter en gnom som sier at smaken er som baken.

Egentlig burde jeg bare svare deg med å si at det er din mening, for så å fortsette diskusjonen, rett og slett for å poengtere hvor idiotisk det er.

Lagt til 2013-03-16 23:06:
Siterer gnyg:
Trenger bare et par album, siden det er lettere å lytte til mindre enn for mye når man prøver på nye stiler.

John Coltrane og Charles Mingus er vel de to største ved siden av Miles Davis. Hvis du vil ha noe mer swing-aktig, kan jeg anbefale Count Basie, Ben Webster og Duke Ellington. Men jeg hører ikke så mye på gammel jazz, eller eldre musikk generelt i grunn. Hører mest på acid jazz, blackjazz, darkjazz, free jazz, jazz-rock og modern jazz.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Mennesker konstruerer jo alt som vi vil. Hvorfor kan vi ikke konstruere en subjektiv tankegang og diskutere med andre hvorfor vi mener den er best? Hvis vi skal drive med objektiv reduksjonisme på alt som i sin ding an sich er subjektivt, så kan vi ikke diskutere politikk, moral, etikk, følelser, musikk, filmer, spill eller noe annet. Det ville være nytteløst fordi det i bunnen av alt dette sitter en gnom som sier at smaken er som baken.

Egentlig burde jeg bare svare deg med å si at det er din mening, for så å fortsette diskusjonen, rett og slett for å poengtere hvor idiotisk det er.

Må si meg enig med Heretic her! Det er jo tross alt av egne meninger at diskusjoner oppstår av. Så la oss fortsette diskusjonen!
  • 0
Men jeg mener likevel at det finnes grenser. En person som elsker Beethoven, har ingenting å si til en person som elsker Bieber. Ei har den som elsker Bieber noe å si til Beethoven-fanen. Det er to helt ulike musikksjangre, med lite til felles. Hvis derimot to personer liker samme sjanger, kan man godt anbefale og diskutere. Men å komme med noe ala: "Metal er best!" Gir ingen mening.

Og nå skal du heller ikke komme her å si at jeg ikke kan drive med "objektiv reduksjonisme" Det er ikke idiotisk. Ingen kommer noensinne til å vinne diskusjonen "Iron Maiden vs. Metallica" Fordi ingen vet hva man skal vinne. Det starter bare drittslenging og hylekor.

Diskusjoner om hvilken musikk som er best, ender aldri opp med godt resultat.
Du burde skamme deg! FYY!!
  • 0
Siterer Jeppzki:
Ingen kommer noensinne til å vinne diskusjonen "Iron Maiden vs. Metallica" Fordi ingen vet hva man skal vinne. Det starter bare drittslenging og hylekor.

Det er jo nettopp derfor man skal diskutere. Gjennom diskusjon må man konstruere et grunnlag med premisser som avgjør hvorfor det ene er bedre enn det andre. Eksempelvis er det fullt mulig å diskutere Iron Maiden vs. Metallica hvis man utformer kvalitetspremisser. Dette kan eksempelvis være:
- Tekniske ferdigheter
- Innovasjon
- Flyt
- Samspill
- Live-kvaliteter
- Produksjonskvalitet
- Formidlingsevne
- Lyrikk
Og mange andre premisser. Danner man disse, er det fult mulig å diskutere. Det er jo også mulig å ta disse premissenen for gitt, at man går rett inn i en diskusjon med dette som grunnlag. Med slike premisser går det også an å diskutere på tvers av sjangere.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Okei, du vinner Heretic. Du har ydmyket meg i en kamp med ord. Dine resonnementer er like urokkelig som universet. Du trenger ikke å gni det inn. Jeg skammer meg skal du vite.

Dette er forresten ikke sarkasme, jeg klarer ikke å svare på innlegget ditt uten å høres ut som en sinnssyk tulling. Kanskje noen som er smartere enn meg kan gjøre det.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Okei, du vinner Heretic.

Du må ikke fôre egoet hans på den måten. Han blir helt umulig.

For øvrig helt enig i at å dra frem subjektivitetskortet er noe av det mest irriterende man kan gjøre i en diskusjon. "Smaken er som baken" er et av de mest forhatte uttrykkene i min bok.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian Johansen:
Citerer Jeppzki kei, du vinner Heretic.

Du må ikke fôre egoet hans på den måten. Han blir helt umulig.

For øvrig helt enig i at å dra frem subjektivitetskortet er noe av det mest irriterende man kan gjøre i en diskusjon. "Smaken er som baken" er et av de mest forhatte uttrykkene i min bok.

Men smaken er virkelig som baken.
  • 0
Siterer Jeppzki:
Men smaken er virkelig som baken.

*Shakes fist in anger*
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg gleder meg voldsomt til Kvelertak sitt nye album som heter Meir. At det får en sekser av dagbladet lover godt. Skal også prøve å få sett dem live i april.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Noen som har planer om festivaler til sommeren?
Vurderer ihvertfall Øya, Hove blir det most deff.
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Man kan høre det nye albumet til The Strokes her: http://pitchfork.com/advance/48-comedown-machine/

Ganske fornøyd. Er faktisk glad de ikke prøver å kopiere seg selv, slik som 90 % andre band gjør.

Hørtes ganske bra ut det jeg fikk hørt! Så må få hørt mer av dette ganske snart.

Siterer Nero The Elder:

Har vurdert et par, men spørsmålet er om det passer med hva jeg allerede har planlagt. Og det er der problemet ligger foreløpig :p
  • 0
Siterer Nero The Elder:

Jeg har billett til Øya og Roskilde, så da blir det vel det. Øya er forresten utsolgt for festivalbilletter, om du ikke visste det.
Chill hard, man!
  • 0
Siterer Nero The Elder:

Vurderte å dra på Øya siden Slayer, Electric Wizard, og Godspeed You! Black Emperor spiller der, men så bare «lolnope» når jeg så billettprisene. Har veldig lyst til å stikke på Inferno festivalen nå til påsken da, men det er ingen jeg kjenner som gidder å bli med allikevel (damn traitors!)...
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Har veldig lyst til å stikke på Inferno festivalen nå til påsken da, men det er ingen jeg kjenner som gidder å bli med allikevel (damn traitors!)...

Planen var Inferno i fjor, hovedsakelig pga at Agalloch spilte der da. Husker de spilte tre dager før jeg ble 18, og det var ikke mulig overhodet å få slippe inn...
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Citerer Tyranus:Har veldig lyst til å stikke på Inferno festivalen nå til påsken da, men det er ingen jeg kjenner som gidder å bli med allikevel (damn traitors!)...

Planen var Inferno i fjor, hovedsakelig pga at Agalloch spilte der da. Husker de spilte tre dager før jeg ble 18, og det var ikke mulig overhodet å få slippe inn...

Ah, den er kjip! De spiller på Parkteateret den 10. mai i år da, hadde vært ganske fett å sett dem egentlig.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Nero The Elder:

Men nå spiller jo Agalloch i Oslo i mai, så da kan du jo se dem da!

Lagt til 2013-03-18 23:36:
Nevermind. Så ikke kommentaren til Tyranus.
  • 0
Siterer Tyranus:
Ah, den er kjip! De spiller på Parkteateret den 10. mai i år da, hadde vært ganske fett å sett dem egentlig.
Siterer The Heretic:
Men nå spiller jo Agalloch i Oslo i mai, så da kan du jo se dem da!

Ah, fett. Får vel ta turen til tigerstaden i mai, da. Andre som skal?
  • 0
Siterer Nero The Elder:
Ah, fett. Får vel ta turen til tigerstaden i mai, da. Andre som skal?

Jeg vurderer, men ettersom Chelsea Wolfe, Deafheaven, Fen og Meshuggah spiller tidligere i mai så må jeg se om jeg har råd til det.
  • 0
Overrasker meg hvor lite oppdatert jeg er på konserter/festivaler, spesielt med tanke på hvor mye jeg faktisk hører på Agalloch og Chelsea Wolfe. Har ikke hørt før nå at noen av disse kommer til Norge at all. Får vel tømme resten av den allerede falleferdige bankkontoen da.
  • 0
Har faktisk aldri vert på ein konsert utenom på Norway Cup!
  • 0
Har kun vært på et orkester og hørt på dem i Italia.
  • 0
Når jeg har begynt å tenke over det selv, så har jeg vel aldri vært på en skikkelig konsert. Skulle ha vært med noen venner på en Metallica konsert for noen år tilbake, men sjukdom gjorde at jeg måtte stå over den. Så spørs om jeg får ta igjen konserter i år
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Dere tre må på noen ordentlige konserter. Det er mye mer morro det. ;)
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Dere tre må på noen ordentlige konserter. Det er mye mer morro det. ;)

Tviler ikke ;) Så blir nok noen konserter i år hvis jeg har tid og om det kommer noen jeg har lyst til å dra på.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!