Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Musikkchat

• gnyg
  • gnyg
Siterer ElGamer:
Tviler ikke ;) Så blir nok noen konserter i år hvis jeg har tid og om det kommer noen jeg har lyst til å dra på.

Du kommer ikke til å angre. Har lyst til å se red hot chili peppers neste gang de kommer til Norge, hvis jeg klarer å få tak i billetter.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Du kommer ikke til å angre. Har lyst til å se red hot chili peppers neste gang de kommer til Norge, hvis jeg klarer å få tak i billetter.

Det har jeg virkelig lyst til selv. Må bare droppe alt en har i henda og gjøre det som må til for å få billetter
  • 0
Begynt å høre mye på Pantera og Metallica igjen, gode minner fra barndommen
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
For tiden er de få impulsene jeg får av nye låter å høre på fra TV-serier.

Siden klassisk er favorittsjangeren min, så er på en måte det meste av utvalget allerede der ute. Det lages ikke så mye virkelig bra ny klassisk musikk. Og andre musikksjangere oppsøker jeg altså ikke.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg har den siste uken hørt mye på Susanne Sundførs album "The Silicone Veil" som er et skikkelig deilig album. Hun har blitt skjenket en fantastisk stemme
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Har liksom de siste ukene hørt på veldig mange remix av film og spill musikk. Da spesielt Dave Darell med The Black Pearl remix og Headhunterz med Dragonborn remix. Har aldri vært sånn type musikk jeg har hørt mye på før, så vet ikke hvorfor dette falt så i smak.

Også har det blitt en del Flogging Molly. Takker vennen min for å ha vist meg de. Enkelt og greit rå musikk
  • 0
Bare jeg som bruker å høre på theme sanger fra spill?
  • 0
Siterer fantomena:

Nope. Hører masse på spillmusikk. Det er jo så mye bra!

Hva hører du på nå?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer fantomena:

Omtrent 90% av musikken jeg har i iTunes er soundtracks, så det er du ikke alene om, nei.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Citerer fantomena:Bare jeg som bruker å høre på theme sanger fra spill?

Nope. Hører masse på spillmusikk. Det er jo så mye bra!

Hva hører du på nå?

Går mye i Uncharted, Zelda (liker musikken, men ikke spillene ), Ico, Final Fantasy (samme som Zelda), Halo, Battlefield, og en del annet snadder.
  • 0
Siterer fantomena:

Går en del i dem her og. Selv om det har blitt flere remixer i det siste
  • 0
Er det noen av dere som veit kven som står bak musikken i Zelda: OOT?
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Er det noen av dere som veit kven som står bak musikken i Zelda: OOT?

Koji Kondo er navnet.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Citerer xXAkresSXx94:Er det noen av dere som veit kven som står bak musikken i Zelda: OOT?

Koji Kondo er navnet.

Takker for svar
  • 0
Daft Punk er verdensmestere i å tease. Nytt album, Random Access Memories, kommer ut 21. mai. Ny reklame på Saturday Night Live: reklame og ny nettside: RAM

Funky er ordet.
Chill hard, man!
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Daft Punk er verdensmestere i å tease. Nytt album, Random Access Memories, kommer ut 21. mai. Ny reklame på Saturday Night Live: reklame og ny nettside: RAM

Funky er ordet.

Du sier noe. Må bare vente i spenning til den 21. mai nå.
  • 0
Daft Punk har eg hørt lite om... Ikkje for å være uhøflig, men ka er Daft Punk?
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:
Daft Punk har eg hørt lite om... Ikkje for å være uhøflig, men ka er Daft Punk?

Verdens største elektronikaduo? Bare se denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=nMs3qtWmwNs
Chill hard, man!
  • 0
Ikkje for å være uhøflig men... Hahahaha! Har hørt bedre
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:

Men liker du elektronisk musikk da?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer gnyg:
Forøvrig. Om noen har noen anbefaling til swingjazz som minner om den linken jeg ga for to poster siden, så hadde det vært flott. Trenger bare et par album, siden det er lettere å lytte til mindre enn for mye når man prøver på nye stiler.

Hører en del på en kar som heter Ryo Fukui. Snublet over han mens jeg lette etter noe helt annet. Veldig rett frem, lett tilgjengelig Jazz, i mine ører ihvertfall.

https://www.youtube.com/watch?v=LxpELyYb0jw (vent ihvertfall til 3.40 før du gir opp)

https://www.youtube.com/watch?v=xpYibfCLYWU
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer xXAkresSXx94:

Vel, om man skal dømme etter dine favorittartister på din profil, så har du en ganske overfladisk musikksmak. Helt ok å ikke like Daft Punk altså, men de skapte en helt enorm elektronikabølge da de fikk sitt gjennombrudd. Det er ikke mange artister/band som kan sende et fem sekunder lang reklame med ingen annen info enn logoen til bandet og hjelmene deres. Dette var før de hadde annonsert noe som helst info om albumet. Ikke navnet engang.
Chill hard, man!
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Vel, om man skal dømme etter dine favorittartister på din profil, så har du en ganske overfladisk musikksmak.

Du også

Men Daft Punk er overfladisk da, så burde det heller ikke være et argument om at han sannsynligvis liker dem hvis han har overfladisk musikksmak?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Har fått øynene litt opp for jazz i det siste. Svært behagelig og avslappende lytting mens man scroller ned side etter side på GR. Generelle jazz-anbefalinger foraktes altså ikke.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Hvorfor har jeg overfladisk musikksmak? Det er greit at jeg ikke er en stor fan av metal, men graver stadig langt nede i møkka for å finne gullgruvene. Mitt nyeste funn er forresten Weekender, vel verdt å sjekke ut for de som liker shoegaze: http://weekenderband.com/

Joda, Daft Punk er jo bare overflaten av disco/house-musikk, men tror du skjønner hvor jeg vil. Tror nok det handler mer om han ikke har en elektronikaartist som favoritt, hvis man skal se bort fra Imagine Dragons som drar inn kleine dubstep-elementer i sine rockelåter.

Edit: Og Hans Zimmer, men det er jo primært soundtrack, selv om det kan inneholde elektronika.
Chill hard, man!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!