Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Paulie:
Citerer Skreifiskaren:Halloween (1975)

Den er fra '78 mann. Skjerp deg for FAEN!!!

Oh, damn. Beklager på det dypeste. Skal aldri skje igjen. Jeg lover. Kors på halsen.
Fysjom for et språk, forresten.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Jeg tulla bare da. (: Men den er fra 1978. :p
Heihei
  • 0
Burn After Reading

Virket veldig rotete i starten. Men klarte å hente seg inn igjen. Likte slutte av filmen hvor alt bare raknet. En god film fra Coen brødrene, men har sett bedre fra de. Helt grei og artig gjenomført film. God underholdning.

7/10
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Paulie:
Jeg tulla bare da.

Me2.

Divorcing Jack
6/10
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Revolver

Grei film fra Guy Ritchie, ikke hans beste men bra.

TK: 4

Tropic Thunder

Den var genial skikkelig bra film som fikk fram smilebåndet.

TK: 5
xO
  • 0
The Sons Of Katie Elder

I love you Duke.

8/10
Heihei
  • 0
Så akkurat...

THE THING FROM ANOTHER WORLD
Den var ok, foretrekker den som kom på åtti tallet. Dialogen var grei, og skuespillet var også ok... Det eneste som trakk den ned var at den var litt vel kjedelig.

5/10
:D <3<3<3
  • 0
  • Zook
  • Zook
The Lord of the Rings 1-3 (Extended Editions)

Jepp, nå har jeg endelig fått sett de ekstra lange versjonene av The Lord of the Rings-filmene. Var flere år siden jeg så dem (kinoversjonene) sist, så det var jammen på tide å se dem igjen.

Og jeg hadde nesten glemt hvor bra de er. Dette er en seriøs utfordrer til min favorittserie noensinne, Star Wars. Alt er liksom så bra med disse filmene. Alt fra den fantastifulle historien og musikken, til karakterer, spesialeffekter, og skuespill for den saks skyld.

Tror The Fellowship of the Ring er favoritten min, mye på grunn av den eventyrlige historien og en perfekt introduksjon til universet. Samtidig er The Return of the King så episk at den også kan være en eventuell favoritt. The Two Towers er også konge, men noen kjedelige Rohan-scener demper stemningen for min del.

Hvis du ikke har sett disse filmene bør du seriøst skamme deg. Det eneste som kan gjøre det godt igjen er å kjøpe alle filmene. Og se dem flere ganger.

The Fellowship of the Ring = 10/10
The Two Towers = 9/10
The Return of the King = 10/10
You're sleeping over, right?
  • 0
IT

Pennywise er ekkel. Men filmen er ikke noe å skryte av. Satt hele tiden med en følelse av at dette var en litt mer grotesk The Groonies film. En venne-gjeng skulle på skattejakt etter en klovn. Trudde den skulle være mye mer skummel.

5/10
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Zook:
The Lord of the Rings 1-3 (Extended Editions)


Tror The Fellowship of the Ring er favoritten min, mye på grunn av den eventyrlige historien og en perfekt introduksjon til universet.


+1
Fabelaktig!
  • 0
Siterer Taxta:
IT

Pennywise er ekkel. Men filmen er ikke noe å skryte av. Satt hele tiden med en følelse av at dette var en litt mer grotesk The Groonies film. En venne-gjeng skulle på skattejakt etter en klovn. Trudde den skulle være mye mer skummel.

5/10


Seriøst? haha så den i går sjæl.
Likte del 1 best.

7/10
"get poor die tryin"
  • 0
The Toxic Avenger

En nerdete liten taper ved navn Melvin jobber som rengjøringshjelp på et treningsstudio. Som resultat av et komplott mot ham satt opp av fire sadistiske, bilmordere som også er de kuleste folka på treningsenteret, faller Melvin oppi en tønne med giftig avfall noe som resulterer i at han muterer, blir kjempesterk og får et fryktinngytende utseende. Han blir en slags superhelt og begynner å ta seg av (les: massakerere) skurkene i småbyen Tromaville (åpenbart et ordspill på Troma).

Hvis du klarer å ignorere elendig og nesten ufrivillig komisk skuespill, grov men litt absurd vold og et svært parodisk dog en smule originalt manus, så er denne kultklassikeren absolutt verdt å se.

Karakter: 8/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
x-men Origins: wolverine.
FOR en film!! knall fra begynelse til slutt. Beste x-men filmen!!

9,5/10
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
X-Men Origins: Wolverine

En forferdelig film. Hugh Jackman gjør sitt beste, men det hjelper ikke denne filmen fra å falle i et resultat av endeløs gjesping fra min side. Den var kjedelig, kampscenene var repetive, de har dratt frem flere klisjeer og så godt som alle skuespillerne utenom Jackman gjør en halvgrei til dårlig jobb. De forskjellige mutantene er ikke kule, og de som er det er der ikke lenge. Alt i alt: Et katastrofalt forsøk på å gjennopplive X-Men serien. IKKE se den.

3/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Spider-Man 3

5/6
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
Siterer legion_kart:
x-men Origins: wolverine.
FOR en film!! knall fra begynelse til slutt. Beste x-men filmen!!

9,5/10


Siterer Predator:
X-Men Origins: Wolverine

bla bla.
Alt i alt: Et katastrofalt forsøk på å gjennopplive X-Men serien. IKKE se den.

3/10


Snakker om forskjellige meninger...
Har ikke sett den selv, ingen planer om å gjøre det heller.
  • 0
Så akkurat xmen origins wolverine...

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg synes om filmen. Sykt harry scener til tider, og veldig forutsigbar (delvis pga vi vet om sabretooth og stryker fra xmen filmene)...

Den var MEH. Duger til popcorn og pils
I Collect STD`s!
  • 0
Philadelphia

Flott og rørende film med fantastisk skuespill og god historie.

8/10
Heihei
  • 0
Siterer hack shack:
Seriøst? haha så den i går sjæl.
Likte del 1 best.


Vet ikke jeg ass. Hadde faktisk forhåpninger om at dette skulle være en bra horror-movie. Men den ble bare kjedelig og teit.
Likte del 1 best jeg og. Slutten av del-2 ble teit
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
La den rette komme inn

Ekstremt bra. Lenge siden jeg har sittet igjen med faktiske følelser etter å ha sett en film. Godt skuespill, eksepsjonell bruk av lyd, samt et genialt plott.

10/10
  • 0
Wolverine

Grei action, kjempegode effekter. Elsker åpningsscenen, men ellers ikke helt gjennomført hvis vi ser på story. Synes dette er en helt grei film uten kjempemye substans.

6.5/10
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Casablanca

Hadde faktisk ikke sett den før. Den var veldig bra! God kjærlighetshistorie, bra skuespill og mange minneverdige sitater. Jeg vet ikke om den fortjener den kjempehøye statusen den har. Allikevel, bør kanskje se den flere ganger først.

8/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Jeg vet ikke om den fortjener den kjempehøye statusen den har.


Kanskje ikke i dagens samfunn, men da den kom ut var den veldig revolusjonerende og aktuell.
Heihei
  • 0
Er nok det at den var såpass original... Mange, mange filmer etter Casablanca har "lånt" fra den. Men, selvfølgelig, man skal se en som som det den er. Jeg mener alikevel Casablanca fortsatt er sterk
Fabelaktig!
  • 0
Siterer onklheinrich:
La den rette komme inn

Ekstremt bra. Lenge siden jeg har sittet igjen med faktiske følelser etter å ha sett en film. Godt skuespill, eksepsjonell bruk av lyd, samt et genialt plott.

10/10

Åh, ja! Den er fantastisk. Leste boken for noen år siden, og jeg må si at filmen er verdig boken på alle måter. Blir egentlig litt flau av norske skrekkfilmer etter å ha sett denne, når alt vi kan vifte med er fjortis-populærkultur som Rovdyr og Fritt Vilt. Ville nok kanskje ikke gitt filmen en 10'er selv, men om man har litt selvrespekt, ser man denne. Litt guffent at det faktisk er småunger som river hverandre i filler, da.
End of line, be excellent to each other.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!