Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Syns flåklypa er dødskjedelig.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Taxta:
Syns flåklypa er dødskjedelig.

Signert.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
nei nei nei... flåklypa ER og vil ALLTID være den beste norske filmen :=
Fabelaktig!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Taxta:
Syns flåklypa er dødskjedelig.
Siterer Skreifiskaren:
Citerer Taxta:
Syns flåklypa er dødskjedelig.

Signert.


Dere fortjener ikke å leve i Norge.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Dere fortjener ikke å leve i Norge.


Fordi vi ikke liker dukke-teater. Nå må du gi deg.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Taxta:
Fordi vi ikke liker dukke-teater. Nå må du gi deg.


Flåklypa er norsk tradisjon! I hvert fall for enkelte..men det har nok mye med barndom og slikt å gjøre. Å se Flåklypa for første gang i ungdom/voksen alder funker kanskje ikke.
You're sleeping over, right?
  • 0
Norsk tradisjon....så alle i hele Norge burde benkre seg foran TV-skjermen på juleaften å se Flåklypa. Jeg og sikkert mange andre liker ikke den filmen. Det må du godta.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Flåklypa ruler. Prøv å si noe annet. Den er tidenes beste norske film. "Dra meg no' baklengs inn i fuglekassa!"

Max Manus....helt OK.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Taxta:
Norsk tradisjon....så alle i hele Norge burde benkre seg foran TV-skjermen på juleaften å se Flåklypa.


Vedder på at flertallet allerede gjør det.

Siterer Taxta:
Jeg og sikkert mange andre liker ikke den filmen. Det må du godta.


Godtar det hvis du begrunner det skikkelig, ikke bare sier "den er dørgende kjedelig". Fikk en god begrunnelse av Skreifiskaren på MSN i sted, så den er grei.
You're sleeping over, right?
  • 0
Ingen som såg Zoolander i går . Ganske morsom film etter mi meining

Siterer Predator:
Flåklypa ruler. Prøv å si noe annet. Den er tidenes beste norske film. "Dra meg no' baklengs inn i fuglekassa!"

Max Manus....helt OK.


Enig med det du sa om Flåklypa
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
At flåklypa er norges beste film, sier litt om kvaliteten på norske filmer.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Zook:
Citerer Taxta:

Jeg og sikkert mange andre liker ikke den filmen. Det må du godta.



Godtar det hvis du begrunner det skikkelig, ikke bare sier "den er dørgende kjedelig". Fikk en god begrunnelse av Skreifiskaren på MSN i sted, så den er grei.


Å si at filmen er "en norsk tradisjon" er heller ikke et godt argument.

Elling, Villmark og Reprise er Norges beste filmer.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Elling, Villmark og Reprise er Norges beste filmer.


Villmark???

Vil si at Sønner og Elling er beste fra Norge. Jeg er heller ikke noen superfan av norske filmer da
"get poor die tryin"
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Levaiathan:
Å si at filmen er "en norsk tradisjon" er heller ikke et godt argument.


Vet det. Klarer ikke å begrunne skikkelig hvorfor jeg liker den. Syns rett og slett det er en flott film med sjel og varme, som jeg aldri går lei.
You're sleeping over, right?
  • 0
Det er hele personligheten til filmen som gjør den til Norges beste film.
Fabelaktig!
  • 0
Frost/Nixon

Kul film. Skildret disse intervjuene på en spennende og bra måte, og jeg lærte mye. Skuespillet er solid, hvertfall Frank Langella som Nixon.

8/10

Ugler i mosen

En av de beste norske filmene. Noensinne. En liten luring fra 1959, med "Lille" Grethe Kausland i hovedrollen. Hun og hennes familie drar opp til et hus de har arvet oppe ved Sørlandet, og starter snart en skattejakt.

Sure, det høres greit eller dårlig ut, men Ugler i mosen er en utrolig god film. Med all sjarmen og underholdningen som trengs. Den vinner der andre norske filmer feiler, og er en vellaget og veldig bra norsk film. Hvis du finner den, så for all del: Se den.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Requiem for a Dream

Wow. For en film. Var rett og slett utrolig bra, med utrolig bra skuespill (spesielt av Ellen Burstyn og Jared Leto). Jeg likte veldig godt klippingen, som var veldig rask. Og musikken var veldig bra. Filmen var også veldig sterk. Jeg digget den. Stort.

Sterk 9/10


Sett den jeg og... Den var ikke så bra. Hadde høye forventninger
En Fuego!
  • 0
Hvorfor var den ikke bra? Hva er galt med den?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Hvorfor var den ikke bra? Hva er galt med den?


(Paste fra gjestebok)

Jeg syntes den var bra med tanke på skuespill og musikk, men den fenget meg liksom ikke helt... Den ble til tider litt kjedelig også. Men ikke misforstå - jeg syntes den var en bra film. Men hadde skyhøye forventninger etter masse skryt fra bekjente.
En Fuego!
  • 0
  • Fili
  • Fili
Hangover

Anbefales varmt!
Hysterisk morsom, og den ultimate vorspielfilmen.
Etter filmen sto hele kinosalen og klappet.
Blir bare villere og villere, sommerens beste komedie
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore I am no beast.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Hangover

Handler ganske enkelt om en vennegjeng på fire som drar til Las Vegas på utdrikningslag. Dagen etter våkner de på hotellrommet sitt, som ikke ser ut. De husker ingenting fra i gårsdagen, fordi de (logisk nok) drakk seg sørpe full. Som ikke det var nok, er selve brudgommen, som skal gifte seg den samme dagen, borte.

En av de beste komediene jeg har sett, noensinne! Dette var seriøst en genistrek av en film. Todd Philips sitt hode er fullt av sprø idéer som overrasker deg konstant. Har egentlig ikke mer å si enn det. Se den!

9/10


Vertigo

Ikke Hitchcocks beste, men allikevel kjempebra. Plottet er spennende og smått overraskende på slutten, selv om det er litt klisjé den dag i dag. Skuespillet er greit nok. James Stewart er kul, men ellers var det få skuespillere jeg hadde kjenskap til. Så, innfridde den forventningene? Tja..med Rear Window i bakhodet var den litt skuffende. Menmen, den var fremdeles mer enn bra. Anbefales!

8/10


Goodfellas

Likte den faktisk mye bedre enn første gang. Så utrolig kul film. Soundtracket er perfekt, måten historien er fortalt på er skikkelig tøff, og skuespill er upåklagelig. Trenger jeg å si mer? Martin Scorsese er et geni.

9/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Vært litt opptatt i det siste, men har fått tid til å se et par filmer.

Felon

Wade er en snill mann og en kjær familiefar, men en dag (rettere sagt natt) bryter en slendrian seg inn i huset hans og prøver å naske til seg noen verdifulle saker, men Wade jager tyven ut av huset med et balltre. I hagen på forsiden av huset roper Wade "stopp! Stopp!" før han slår til med balltreet. Han får en skikkelig home run, og tyven dør. Wade har gjort tabbenes mor når det kommer til selvforsvar. Hvis han hadde slått til tyven på innsiden av huset ville det vært selvforsvar. Men han gjorde det på utsiden, og dermed ble det ikke det. For tyven løp avgårde, og da kan det ikke bli framstile som en truende situasjon. Og tyven hadde heller ikke med seg våpen eller noe.

Wade sier seg skyldig, og får 3 år i fengsel. Allerede på bussen havner han opp i trøbbel. En kjent nynazist stikker ned en annen fyr, og på et vis er det Wade som har kniven når gutta går ut av bussen. Politisjefene skjønner at Wade ikke har gjort det, men Wade vil ikke fortelle hvem som gjorde det. Sjefene blir så sure at de kaster ham på sikret avdeling, hvor det bare er hardasses. Wades soning blir plutselig utrolig mye mer tøff enn han hadde trodd.

Jeg likte filmen så absolutt. Og da mener jeg så absolutt. Den passet meg veldig godt, og jeg var meget komfortabel med både skuespill, effekter, og egentlig det meste.

Terningkast: 5

.......................................................

Hostage


Bruce Willis + sliten politi = ikke overraskende. Nok en gang er Willis en sliten politimann som får nok å sette fingra i når tre gutter tar en rik familie som gisler.

Har ikke så meget å si om denne filmen, bare at jeg likte denne også veldig godt. Mye action, samt mye spenning gjør filmen til en suksess.

Terningkast: 5

...........................................

28 Days Later


By: London. Tid: Nåtid. Sted: labriatorium. Hvem: en gjeng med dyreforkjempere og en forsker. En gjeng maskerte folk tar seg inn i et sted for aper holdes skjult. De vil ikke at det skal koste apeliv for å forske på ting og tang, og slipper en av apene ut, uten å la seg affisere av forskerens sterke advarsler om apenes viruser som er veldig farlige og som sprer seg hurtig via blod. En kvinne åpner buret, og det tar ikke lang tid før apen overfaller ho og biter henne. Viruset er spredd. Zombieapen bet mennesket = zombiemenneske.

28 dager senere våkner Jim på et sykehus i London. Han har vært borte en stund, og han er helt aleine der han våkner. Ingen å møte. Hele London er folketomt. Helt til det blir mørkt. To "ting" begynner å løpe etter ham, helt til han kommer til en bensinstasjon. Der er det to mennesker som kaster molotover (min favoritt) på "tingene", som viser seg å være zombier.

Syns filmen var ganske så grei. Ikke oscar i manus og skuespill, men alt funka bra. Og plottet er ganske stilig det òg.

Terningkast: 4 - sterk
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Slumdog Millionaire

Levde absolutt opp til mine forventninger. Likte den utrolig godt, og den var rett og slett veldig underholdende. Skuespillet er flott, og fortellerteknikken var utrolig bra. Handlingen fungerte suverent, og alt var rett og slett supert. Må sees.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Hangover
Les handlingen hos Zook.

Hadde ingen store forventninger til filmen, men den overrasket så til de grader på en positiv måte. Ikke det kuleste plottet, men med noen utrolig kule scener er dette en film som jeg kommer til å se igjen.


8/10


Citizen Kane

Filmens sluttscene vises først da vi ser aviskongen Charles Kanes død i det han sier "Rosebud". Vi får derfra se Kanes liv på godt og vondt, og det avsløres ikke før i siste sluttbilde hva som menes med ordet "Rosebud"

Hadde store forventninger til denne filmen da det regnes som en av tidenes beste. Jeg må være ærlig å si at jeg er litt skuffet. Filmen er fra 1941 og kan være en av grunnene, uten at jeg vet hvorfor. God regi i filmen, uten at handlingen klarer å fenge meg helt. Ser jeg filmen igjen syntes jeg nok den er bedre, noe jeg også kommer til å gjøre, for alt i alt var det en god film, men ikke god til å nå helt opp.



7/10
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Gladiatoren

Filmen var storslått. Episk og helt rå film. Slutten var litt trist.
Likte filmen veldig mye.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!