Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


The Lord of the Rings trilogien

1 og 2 er i vanlig versjon, mens 3 var extended.

Helt fantastiske filmer. Så alle tre med en kompis idag, og vi storkoste oss. Elsker universet, kulissene som blir brukt, skuespillerne som passer perfekt med karakterene sine, de stilige actionscenene og rett og slett kanon underholdning!

Må si at The Return of the King er favoritten min. Den varer rundt 3 timer og 50 minutter, men den føltes aldri for lang eller kjedelig. Og det er imponerende. Filmen inneholder noen av de feteste actionscenene jeg har sett, og den mestrer mest av alle filmene å være utrolig spennende, dramatisk og bittelitt trist i en herlig miks. En av de beste filmene jeg har sett noensinne. 10/10

Two Towers er herlig den og. Gollum er sinnsykt velgjort i denne, og skaperne spiller veldig på dobbelpersonaliteten hans, og det er utrolig moro. Actionscenene er også suverene, og jeg liker virkelig skuespillet i disse filmene. Alle skuespillerne er så perfekte i rollene sine, de er som skapt til dem. Herlig film, sterk 9/10

The Fellowship of the Ring er en perfekt start på en fantastisk serie. Den gir en suveren åpning til universet, og klarer å være klar og detaljert på forhistorien til ringen, uten å være for langdryg. Liker også den mer eventyrfølelsen, de to andre er mer actionfokusert. Og all variasjon i områder! Skoger, sletter, forskjellige byer, dype fjell og mer til. Sterk 9/10

The Lord of the Rings trilogien er en av de beste filmseriene jeg har sett, og alle tre filmene er klassikere. Har sett alle filmene 5-6 ganger nå, og er enda ikke lei. Kjøp, se og nyt.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Stan Helsing
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Get Shorty

Grei underholdning. Historien var ganske bra, kanskje litt vel komplisert for sitt eget beste, og den hadde et veldig bra cast.

Det store minuset var at den var nesten ikke morsom i det hele tatt.

Svak 6/10
Heihei
  • 0
Street Trash

Morsom splatterkomedie fra åttitallet, handler om en gjeng utteliggere som drikker en noe de tror er sprit som får dem til å smelte.

8/10

Funny Games U.S.

Jeg har ikke sett originalen, men jeg har hørt at den er bedre enn denne. Jeg synes forsåvidt at nyinnspillingen var helt grei, men den hadde noen temmelig irriterende kameravinkler som var uendret gjennom enkelte av scenene.

6.6/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Man on Fire

Konge! Bare en utrolig vellagd, velspilt og godt fortalt film. Anbefales!

8/10
Heihei
  • 0
The Sopranos season 3

Nå er det altså kommet til sesong tre, er nok den minst gode av sesongene, men fremdeles mye godt. Sesongen starter litt svakt, men henter seg godt inn på slutten.


8/10
Jævelhøns
  • 0
Watchmen

Trolig den beste superheltfilmen jeg har sett noen gang. Fantastiske virkemidler er brukt og et fantastisk plot. Skuespillerprestasjonene er gode, men når ikke helt opp. Dermed gir jeg filmen "bare":

9/10
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Siterer Baardern:
The Sopranos season 3

Nå er det altså kommet til sesong tre, er nok den minst gode av sesongene, men fremdeles mye godt. Sesongen starter litt svakt, men henter seg godt inn på slutten.


8/10


Synes sesong 3 var hakket bedre sesong 2. Starten på sesong 3 var med på skape problemer og konflikter, så selv om de var litt kjedelige var de fremdeles viktige. Pine Barrens episoden var ekstremt konge og sesongen var ekstremt spennende på slutten
We could have arranged to have you carried
  • 0
Observe and Report

Haha, faktisk veldig morsom til tider. Noen ganger var den så morsom at jeg fikk vondt i magen, noen ganger var det lett humring. Starten og de siste 10 minuttene er uten tvil best. Inneholder en helt sinnsyktb bra slutt, jeg holdt på å gråte av latter!

Sterk 7/10

Trick 'r Treat

En god halloweensfilm. Måten den blander flere historier på samme tid er bra gjort, og er underholdende. Den var noen ganger ganske rar, og ikke så veldig skummel, men er verdt en kikk.

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Zombieland!!!

5/6
What the hell happened to sex, drugs and rock'n roll? Now it's just aids, crack and techno!
  • 0
Gamer

Helt meningsløs film.

1/10 eller 2/10
"get poor die tryin"
  • 0
Final Fantasy: Advent Children

Filmen er...tja...god den. Jeg antar den er bedre om man har spillt FF:VII og FF:VII Crisis Core, har planer om å gjøre begge deler, så jeg får se den en gang til etter det. Ellers var filmen ganske neat. Kampscenene er awesome, det samme er musikken. Det største minuset med filmen er at man ofte sitter igjen med en slags "Wha-? Hva pokker skjedde nå?" følelse ganske ofte. Dette skal visstnok være forbedret i ADCC, så jeg får prøve å se den.

7/10
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
The Thing

Spennende hele veien gjennom. Ganske kult monster også.

Terningkast: 5
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Henry V

Film basert på stykket av Shakespeare. Skal innrøme at jeg ikke fikk med meg stort av filmen da læreren stakk av så fort vi satte den på, og kom ikke tilbake resten av dagen. Så jeg satt og chattet på facebook
Men jeg fikk med meg setningen:
We few, we happy few, we Band of Brothers. For he who sheds blood with me today shall be my brother els.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Halloween - 5 Skuffende... 8.0 på imdb! Men den var ikke god.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0
Siterer Fuglemannen:
Halloween - 5 Skuffende... 8.0 på imdb! Men den var ikke god.


Jeg vil gjerne høre hvorfor.
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
Citerer Fuglemannen:Halloween - 5 Skuffende... 8.0 på imdb! Men den var ikke god.

Jeg vil gjerne høre hvorfor.


Det vil jeg og.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg stiller meg litt annerledes: Hvorfor VAR den god?
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Michael Myers er skikkelig kul, og det er sånn kul stemning hver gang han er i bildet. Mordene spesielt. Og musikken ruler. Den er også veldig underholdende!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Two Hands

Likte filmen veldig godt. Andre som har sett den, forresten?

Sterk 8/10
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Jeg stiller meg litt annerledes: Hvorfor VAR den god?


Enig der... Skjonner ikke hva som var saa bra...
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0
Siterer Fuglemannen:
Enig der... Skjonner ikke hva som var saa bra...


Si meg hvorfor du ikke likte den, da.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Citerer Fuglemannen:Enig der... Skjonner ikke hva som var saa bra...

Si meg hvorfor du ikke likte den, da.


For meg virker det som om det bare er en morder med en fjollemaske som dreper helt random. Historien var helt elendig.

Lagt til 2009-10-22 14:56:
13 days - 8
Drag me to hell - 1(wtf?)
300 - 6
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0
Boy A
Jøss. Overgikk forventninger mine med saftig margin. Fantastiske greier.
10/10

Dear Zachary: A Letter To A Son About His Father
I starten synes jeg den virket litt hypet, men etter hvert viste filmens kvaliteter seg tydeligere. Det er vel også muligens den eneste dokumentarenfilmen jeg har sett med plot-twist.
8/10

Seul Contre Tous
Skremmende lik Taxi Driver, noe som ikke egentlig er noe negativt. Blir litt mye ranting fra hovedpersonen, da, men den inneholder likevel noen veldig gode og frastøtende scener.
7/10

Siterer Fuglemannen:
Drag me to hell - 1(wtf?)

Helt enig, WTF.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Helt enig, WTF


Sånn WTF den var god og merkelig? Eller WTF den var elendig og stygg?
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!