Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Decyfer:
Nei, de kunne gjerne ha presset inn mer. Som du selv sa, episk

Hvis jeg forstår deg riktig, så mener du at det er positivt fordi det er episk? For meg blir det en slags parodisk følelse over det hele, og hvis jeg skal overdrive litt vil jeg kalle det flaut. Episk er ikke nødvenigvis positivt.
Den samme oppbyggende og buldrende, ensformige og uoriginale musikken til Hans Zimmer i denne filmen kunne gjerne blitt dempet litt, så man faktisk får med seg hva skuespillerne sier uten å bare måtte stole på undertekstene.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Så akkurat Halo Legends. Jeg er ikke så stor fan av anime, men den var ganske bra, føltes ikke akkurat ut som Halo da, mulig på grunn av at det var anime og ikke spill. 8/10
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Inception

Ikke bare skikkelig spennende, utrolig original og lekker å se på, dette er faktisk en av de beste actionfilmene jeg har sett, på lik linje med Die Hard, The Rock, The Killer og Hard Boiled. Actionscenene er utrolig tøffe, bra laget og en fryd å se på. Handlingen er som sagt utrolig original og noe helt nytt. Hele konseptet skjønte jeg egentlig ikke når jeg så på trailere og sånt, men jeg skjønte under filmen, og dette er virkelig årets beste film så langt. Christopher Nolan er et geni. Hvordan han har skrevet noe så komplisert, og så regissert det med så stødig hånd er imponerende. Jeg må også prise skuespillet. Leonardo DiCaprio er virkelig en av mine favorittskuespillere, håper han fortsetter med å velge slike fantastiske roller. Alle birollene som Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Marion Cotillard, Ken Watanabe, Tom Hardy og Cillian Murphy imponerte meg stort. Effektene blir også meget godt brukt, og den scenen hvor en by ruller seg innover var helt utrolig å se på. Gleder meg til jeg ser Inception igjen, fordi jeg tror den er av disse som bare blir bedre og bedre for hver gjennomvisning. Den fortjener virkelig Oscar i mange kategorier.

9/10, sterk
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Sist jeg var på kino så jeg Inception. For en fantastisk film Koste meg hvert sekund i kinosalen. Nærmere 10/10 kommer man nesten ikke etter min mening. Siste halvdelen av filmen var jo et eneste stort spenningsklimaks flott tilrettelagt av en glimrende første halvpart.

Elsker filmer hvor man må tenke litt. Skuespillet var også flott, særlig Leonardo DiCaprio som etter min mening er en av de beste skuespillerene i verden.

Musikken til Zimmer passet perfekt og den mektige orkestermusikken gjorde spenningen komplett

Siste jeg så på Blu-ray var Moon, som også er en meget bra film. Sam Rockwell gjør sitt livs beste rolle, og det var en skikkelig gripende og dyp film.
  • 0
Når jeg tenker meg om hadde Inception kanskje vært enda mer interessant hvis de hadde byttet ut denne lame actionscena i snølandskapet med noe annet. Absolutt den kjipeste delen av filmen.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Mulholland Drive

Rar, mystisk og veldig interessant. Herlig stemning og bra musikk. Den var ganske så komplisert så jeg tror nok jeg skal se den flere ganger.

8/10

Inception

Kanskje den beste actionfilmen jeg har sett. Filmen er også original og vellspilt.

9/10

Ed Wood

Ganske morsom og bra film egentlig. Oppsiktsvekkende dokumentar om Hollywoods dårligste regisør gjennom tidene

7/10

Pans Labyrinth

Fin film. Skjønner godt at den vant Oscar for "Best Achievement in Cinematography." Filmen var magisk rett og slett

Sterk 8/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
The Good, the bad and the ugly

Interessant og enkelt plot med herlige skuespillerprestasjoner. Enormt bra driv er det også

9/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Los
  • Los
Et Inception-poeng som må inn

Spoiler:En god veninne av meg påpekte at barna til Cobb, på slutten når han så dem, hadde samme klær som tideligere og var av samme alder som i drømmene hans...Og det var gått syv år! Om barna var ekte ville de derfor vært eldre.. Noe å tenke på.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Platoon

Veldig bra krigsfilm som har litt fokus på det psykiske, og forholdet mellom soldatene. Charlie Sheen gjør en bra rolle i denne filmen.

8,5/10
Dagen i dag, er morgendagen du drømte om i går.
  • 0
Once upon a time in the west

Alt er perfekt. Henry Fonda og Bronson briljerer

10/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Junior Sopranos:
Once upon a time in the west

Alt er perfekt. Henry Fonda og Bronson briljerer

10/10


Så den igjen for tredje gang her om dagen. Beste western noensinne, helt enig i karakteren. Gleder meg til den kommer på Blu-ray.
You're sleeping over, right?
  • 0
Metallica: Some Kind of Monster

Veldig interresant og veldig underholdende!

Sterk 8/10
Heihei
  • 0
Fanboys:
4 gutter på en tur gjennom Amerika for å bryte seg inn i George Lucas's Skywalker Ranch, høres helt sykt ut! Og det er det og, pakket med humor er dette et must for Star Wars Fans!

8,9/10
______________________________________________________

Life Of Brian:

Monty Phyton gjengen gjør det igjen! Hysterisk morsomt, og veldig undreholdene. Film ble forbudt i Norge da den kom ut fordi den var blasfemisk. Eneste minuset med filmen er at slutten suger...

9,8/10
  • 0
Cirque du Freak: The Vampire's Assistant

Som stor fan av bøkene så jeg frem til denne adapsjonen av de tre første bøkene. Levde den opp til bøkene? Nei. Ikke på langt nær. Dette er et typisk eksempel på en bok-til-film opplegg som bare er gjort feil. Det er feil på mange punkter:

For det første: De har bomma veldig på følelsen og stemningen i bøkene. De er mørke, ofte voldsomme og brutale. Altså ville det vært en fordel å gjøre filmen til akkurat en mørk, voldsom og brutal film? Men neida, her er det dårlig barnehumor, letthjerta stemning og det direkte motsatte av bøkene. Det funker dårlig.

Andre: Valg av skuespillere suger. Regissør Paul Weitz fucka opp allerede når han valgte John C. Reilly som Mr. Crepsley. Seriøst? Hva tenkte de på? Mr. Crepsley er jo en mystisk og seriøs figur, som du ikke kødder med i bøkene. Så hvordan kan John C. Reilly, mest kjent for useriøse komedier, være et godt valg? Han ser bare tåpelig ut, og han spiller dårlig for å toppe det hele. De tok nok bare en random dude til Darren, han kan ikke spille og han var virkelig ikke passende i rollen. Slangegutten Evra ser bare morsom ut (på en dårlig måte, of course) Matt Order, eller Mr. Tiny her, ser ut som en pedofil, og han er beskrivet som en totalt annen karakter enn i bøkene. Steve, skurken, er en whimp som sutrer om alt, før han blir slem og bare blir sjukt badass. Det er tåpelig. Skuespilleren, Josh Hutsch-ett eller annet, er nok et dårlig valg. Rett og slett hele galleriet av skuespillere suger, suger, SUGER. Og hvorfor hadde de ikke med Debbie, Darrens kjæreste i bok 3? Hvertfall i bøkene er hun en interessant og velutviklet karakter som jeg digget, men her er hun byttet ut med en bitch med hale. Fuck-up.

Jeg skal ikke gå mer i detalj nå, men si at filmen har to positive ting: De småfolka, som er veldesignede og passer beskrivelsene i boka, og Willem Dafoe, som har en liten, men fin rolle. Ellers var dette skuffelse på høyt nivå. Hvordan de klarte å ødelegge noe så bra, er ganske imponerende. Konklusjonen er: Les bøkene, ha en fin stund, og ikke vær dum nok til å se filmen. Du vil angre.

3/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Inception
Vet jeg er altfor sent ute, men here goes:

Inception var lett
men slutten var påtatt og
Page var i Juno

Nolan er ei Lynch
film mangler drømmestemning
action var langdryg

kunne vært verre
folk går jo helt av skaftet
kunne vært bedre

Levaiathan har
rett i at Zimmer liker
pomp og prakt og saft

Og som et sleivspark til de som sier at den er så sykt original, her er en liste over filmer som Inception mer eller mindre låner idéer fra:
- Solaris (særlig denne!)
- The Matrix
- Paprika
- Eternal Sunshine
- Synecdoche (kan også føre opp Saragossamanuskriptet her, men det er mye pga. samme grunn som Synecdoche, og Synecdoche er mer kjent)
- On Her Majesty's Secret Service

Her er forøvrig noe som irriterte meg ved plottet:
Spoiler:Hvis alt som skulle til for å komme seg ut av "Limbo" var å dø eller å få et kick, hvorfor maste de sånn om at det var helt jævlig å bli sendt ned der, da? Det var jo ikke verre enn noen av de andre nivåene, bare at tiden gikk mye raskere/tregere (alt etter hvordan du ser på det)? Og hvorfor ventet Saito i evigheter med å dø, når han kunne gjort det når som helst, og han var klar over at han var i Limbo? Trengte han hjelp av Leo? I så fall, hvorfor?

Må si det igjen: slutten sugde. Åpen bare for å være åpen.

Men actionscenen i korridoren er noe av det heftigste jeg har sett av actionscener.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Los
  • Los
Skreifiskaren:

Spoiler:I limbo merket man ikke at ting ikke var ekte, problemet ble derfor at man ikke ville ta liv av seg og derfor våknet man ikke opp igjen. Derfor var det lite ideelt å havne der
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Spoiler:Men DiCaprio og kona visste jo det? Når de var der før? Og de hadde ikke snurrebassen hele tiden - Cotillard låste den jo vekk etter en stund. De klarte seg for det. I alle fall han. Og hvordan gikk Saito i 50 ÅR uten å få fornemmelsen av å falle? Det er jo lite som skal til, egentlig. Jeg får følelsen av å falle hele tiden, ofte selv når jeg ligger i ro. Rart fenomen.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Du misforstår det, Skreifiskaren. Det er ikke en dyp, psychologisk thriller med sick undertoner. Det er bare en actionfilm hvor man må følge med bittelitt, men likevel har en historie så simpel at alle kan forstå den uten stress. Det er bare en blockbusterfilm, og jeg tror du ser på den på feil måte. Det er like mye bare stilen og "hollywoodismen" som gjør filmen populær, som det er alt annet. At noen geekunger på nettet sitter og prøver å analysere noe som ikke er der gjør ikke filmen om til noe mer enn en veldig god actionfilm.

Anngående slutten så kan jeg ikke kritisere dine meninger om den, men for min del syntes jeg det var bra. Når jeg så filmen satt jeg bare og venta på sånn "enten eller, klisjè uansett", men jeg forventa faktisk ikke at de skulle gjøre slik de gjorde. Har aldri gadda bruke noe tid på å tenke ut hva som er det "rette".
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Vet det, og sier ikke at filmen er så verst. Likte deler av den veldig godt, særlig (som sagt) actionscenen i korridoren. Og den var langt i fra dum. Men plotthull, fraværende stemning, overforklarende dialog, lame slutt og en generell uvilje til å bikke over i David Lynch-territoriet, som er et av de kuleste territoriene som finnes, gjør at jeg liksom ikke DIGGER filmen. Og har lest mange steder på nettet om folk som sier at det er et dypdykk i den menneskelige tilstand og utforsker temaet "hva er virkelig, og hvordan vet vi det"? DET er å lese for mye inn i filmen, og det er dette jeg er uenig i.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Brah, for jeg hater det samme. Blir irritert over folk som prøver å stemple Inception som ett post-moderne mesterverk med sosiologiske, psychologiske, politiske og eksistensialistiske overtoner som overgår alle andre "tenkefilmer" ever. Likevel syntes jeg filmen var dritfun å se fra første til siste sekund.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
alt jeg kan si er at for meg er inception beste filmen av 2010 og det beste nolan har gjordt til nå.. TDK står ikke sjangs i min bok...

og skreifiskaren, nolan begynte på filmen 10 år siden så det er meget mulig han har tatt insprasjon fra filmer som Solaris

BTW: noen som kan foreslå noen mindfuck tenkefilmer?
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer NewAge:
alt jeg kan si er at for meg er inception beste filmen av 2010 og det beste nolan har gjordt til nå.. TDK står ikke sjangs i min bok...

og skreifiskaren, nolan begynte på filmen 10 år siden så det er meget mulig han har tatt insprasjon fra filmer som Solaris

BTW: noen som kan foreslå noen mindfuck tenkefilmer?


Bl.a Donnie Darko og Mulholland Dr. skal være rimelig mindfuck. Har ikke sett noen av dem selv dog. Har sett få slike filmer egentlig. Om du liker å tolke filmer på egen måte anbefaler jeg Kubrick's The Shining og Eyes Wide Shut. Dem har jeg sett...
You're sleeping over, right?
  • 0
The Thing
Herlig film, god stemning og godt skuespill. Ser lite skrekkfilm, men dersom kvaliteten er så god, burde jeg kanskje det.
8/10

Terminator 2
Vellagd actionfilm, Arnold er tøffere enn toget.
8/10

Afrikas Dronning
Bogart er en fantastisk skuespiller, hun damen som jeg har glemt navnet til kan overspille en del til tider, men funker fett. Ellers er det en veldig koselig film, med flotte omgivelser.
8/10

Dial M for Murder
Hitchcock trenger bare en leilighet, så kan han lage en fullverdig og spennende film. Filmen er elegant og velspilt.
8/10

The Killing Fields
Nja, var jo helt grei den. Skuespillet var ganske varierende, filmen var underholdende nok, men var laget ganske kjedelig i grunn.
7/10

Inception
Gidder ikke si så mye om den, men å sammenligne den med Lynch synes jeg nesten er urettferdig. Nolan lager for min del veldig underholdende filmer, som de fleste er vellagde og elegante, og nettopp det er denne filmen. Lynch er 'for lack of a better word' mer kunstnerisk, selv om det ikke er å legge skjul på at Lynch gjør denne drømmegreia på en bedre måte.
8/10

Noen som har sett Dr. Mabuze? Trenger en god anbefaling før jeg setter meg ned med den filmen.
Jævelhøns
  • 0
Skulle gjerne sett flere filmer som Inception - heller slike filmer enn sånne som Sherlock Holmes, liksom.
Siterer Baardern:
Noen som har sett Dr. Mabuze? Trenger en god anbefaling før jeg setter meg ned med den filmen.
Den har jo skyhøy klassikerstatus, så den er definitivt verdt en titt. Har nok utsatt den litt for lenge selv, men fire timers stumfilm er jo ikke akkurat noen lettvekter. Regner forøvrig med at du mener den første Mabuse-filmen.

NA: Elegant mindfuck: Last Year at Marienbad. Men ha likevel i bakhodet at det er nytteløst å spekulere i den.
Marerittaktig mindfuck: Vargtimmen.
End of line, be excellent to each other.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!