Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


The Adventures of Ford Fairlane

Hvorfor de i det hele tatt kalte den noe annet enn
"The Adventures of Andrew Dice Clay" er et mysterie for meg, for han er akkurat den samme personen i virkeligheten.

Har ikke så stor sans for han som stand-up komiker, blir litt for tøff i trynet og hakket for mye F**k og Pu**y. Samt kjente barneregler med ny vri.
Noen finner det sikkert morsomt...
I filmen derimot syns jeg han gjør det bra, for det blir litt annerledes.
Karakteren passer langt bedre i en 90 minutters film, enn på heltid...

Også festlig å se Robert Englund i denne filmen,
etter å ha vært vant til ham som Freddy Krueger.

7/10
  • 0
Transformers 1: Fantastisk film som må sees! 9/10.

Transformers 2: En av de beste oppfølgerene en film kan ha! 10/10

Megan Fox er alltid et pluss
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer 007trymi:
Megan Fox er alltid et pluss


På samme måte som at det å ha med et papputkutt av en naken dame i en film er et pluss, og på samme måte som at papirmalm er et næringsrikt måltid?

Megan Fox burde bli kastet ut av filmindustrien! Dagens Pamela. Hjernedødt og dårlig skuespill, toppet med kroppsvesken til alle småguttene som "koser" seg til bildene

Å gud, hvor jeg hater Megan Fox!!!! Unnskyld, men det kom bare ut..jeg klarer ikke stoppe det
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer 007trymi:
Transformers 2: En av de beste oppfølgerene en film kan ha! 10/10
Jeg er glad jeg ikke er deg.
...;)
Kan jeg få anbefale G. I. Joe: Rise of the Cobra?

Siste film: The Final Sacrifice - http://www.imdb.com/title/tt0131550/

Troy McGregor og Zap Rowsdower flykter fra menn med singlet og finlandshetter. Egentlig dritkjedelig, men Mystery Science Theater 3000-folka gjør det verdt det.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Begynte å se den derre Jens Stoltenberg-filmen, Oljeberget, på skolen i dag. Ufattelig mange kjedelige kjøresekvenser, meningsløse sekvenser av veiarbeid, samt Jensemann som går noen meter over et snødekt fjell kun kledd i dress (!). De kunne gått kutta ut mesteparten av disse bitene slik at vi kunne se de andre greiene som i det minste var en smule interresant å se på.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Siterer Cladeus:
Misery

Wow. Den var jo genuint skremmende. Jesus.
YOU KILLED MISERY!!!!!!!!!!111wea4r5yh


Sarkasme?
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
Citerer Cladeus:
Misery

Wow. Den var jo genuint skremmende. Jesus.
YOU KILLED MISERY!!!!!!!!!!111wea4r5yh


Sarkasme?


Vanskelig å se over et internettforum i hvert fall.
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Tviler på det. Alle liker Misery, inkludert meg.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Citerer 007trymi:
Transformers 2: En av de beste oppfølgerene en film kan ha! 10/10
Jeg er glad jeg ikke er deg.
...;)
Kan jeg få anbefale G. I. Joe: Rise of the Cobra?

Siste film: The Final Sacrifice - http://www.imdb.com/title/tt0131550/

Troy McGregor og Zap Rowsdower flykter fra menn med singlet og finlandshetter. Egentlig dritkjedelig, men Mystery Science Theater 3000-folka gjør det verdt det.


Hvorfor det?
  • 0
Fordi den er nesten like bra.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Insomnia. Uten tvil Nolans beste. Top notch performance av både Al Pacino og Robin Williams også.
Riddle me this
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Fordi den er nesten like bra.


I see what you did there.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Ine:
Insomnia. Uten tvil Nolans beste. Top notch performance av både Al Pacino og Robin Williams også.

Ikke enig at det er Nolans beste, men en veldig god thriller er det. Originalen er dog et hakk bedre.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Skreifiskaren har rett. 'Alle' inkluderer meg òg. Hun dama var fucked up.

Jeg må forresten nevne at jeg, personlig, storkoste meg når jeg så G.I. Joe: Rise of the Cobra, til tross for at den suger helt intenst, av to primære grunner:

1. Nice babes.

2. Filmen er hysterisk morsom fra første til siste scene. Seriøst. Hadde du slengt på en skuespiller fra Scary Movie i den der hadde jeg trodd det var en parodi.

... !

How To Train Your Dragon

Good, not great. Viste cirka så mye respekt for vår kultur som forventet, men det gjorde ingenting. Filmen er veldig fun og chill og kul og bra. Ikke så bra som Pixar sine filmer, selvsagt, men bedre enn alt annet jeg har sett av Dreamworks. Vel verdt å se om du vil se en god animasjonsfilm.

Red Dragon

Har ofte fått høre at dette liksom skal være "den dårlige" av Hannibal-filmene, men jeg syntes denne var ihvertfal mye bedre enn den forrige. Godkjent creepy og psykologisk og bra skuespill på alle fronter, men en interessant struktur og mange gode (og tålmodige scener), med eller uten Anthony Hopkins. Eneste jeg savnet var at jeg syntes de kunne utforsket Ralph Fiennes sin rolle enda mer, men ellers var den awesome.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
  • Zook
  • Zook
The Social Network
David Fincher leverer nok en gang. Fantastisk godt gjennomført film med et plott som er mer interessant enn det høres ut (skapelsen av facebook) og gode skuespillere. Soundtracket er laget av Trent Reznor fra Nine Inch Nails og er dritbra. Syntes aldri den var kjedelig og tiden gikk skremmende fort da jeg så den. Dette er også en film som passer de fleste, ettersom den er smart men samtidig lett å svelge. 9/10
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Los
  • Los
Thirst

Vampyrer! Park Chan-Wook har laget nok en flott film. Den lever ikke opp til Oldboy, men den er fortsatt en veldig spennende film.

Filmen handler om en prest som i det godes navn melder seg som prøvekanin for en vaksiene som skal lege en sykdom uten en kur. Men presten blir smittet og er på vei mot døden, helt til han får en blod overføring som mirakuløst helberder ham. Som prest blir han helgen, men han merker fort at han lukter blod, hører bedre osv. Også baller det på seg. Kjærlighet, mord, søken etter blod.

Filmen starter sakte, men tar seg mer og mer opp. Og den siste deler er ikke mindre en spektakulær. Skespillet er solid, og lydene er grøssene. En skarp film fra skaperen av Oldboy, og en fantastisk vampyr-film(Dog, La den rette komme inn er faktisk bedre). Men en absolutt anbefaling til folk som liker vampyrer eller Park Chan-Wook.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Thirst
Du (og alle andre) bør se Vampire's Kiss. Beste vampyrfilmen ever. http://www.youtube.com/watch?v=kfcJUl39iiA

Siste film: Timecrimes. En fyr som ikke helt forstår hva som foregår + tidsreiser. Lettere å begripe enn Primer, men likevel ikke så simpelt som man kanskje skulle tro. Jeg strevde med å finne logiske brister a la de man finner i Terminator og Back to the Future ("bestefar-paradokset", for eksempel. Slå det opp. Det er alltid plotthull nummer 1 i tidsreisefilmer, men her fikser de det fint). Etter ca. en halvtime var jeg stygt redd for at jeg visste hvordan resten av filmen skulle utspille seg, men så plutselig slengte filmen enda en "dimensjon" på meg, og jeg ble fornøyd. Veldig severdig og veldig interessant.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Siterer Levaiathan:
Citerer Ine:Insomnia. Uten tvil Nolans beste. Top notch performance av både Al Pacino og Robin Williams også.
Ikke enig at det er Nolans beste, men en veldig god thriller er det. Originalen er dog et hakk bedre.


Er ikke veldig Nolan-fan for å si det mildt. Alt er veldig over the top. Har heller ikke fått muligheten til å se den originale Insomnia-filmen enda, men skal definitivt se den.

Scent Of A Woman

Ikke en veldig god film, men knallbra skuespill av Pacino. Lt. Col. Slade var en utrolig interessant karakter.

6/10
Riddle me this
  • 0
Siterer Ine:
Insomnia. Uten tvil Nolans beste. Top notch performance av både Al Pacino og Robin Williams også.


Sett den norske?
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Ine
  • Ine
Siterer Ine:
Har heller ikke fått muligheten til å se den originale Insomnia-filmen enda, men skal definitivt se den.
Riddle me this
  • 0
Siterer Cladeus:
Red Dragon

Har ofte fått høre at dette liksom skal være "den dårlige" av Hannibal-filmene, men jeg syntes denne var ihvertfal mye bedre enn den forrige. Godkjent creepy og psykologisk og bra skuespill på alle fronter, men en interessant struktur og mange gode (og tålmodige scener), med eller uten Anthony Hopkins. Eneste jeg savnet var at jeg syntes de kunne utforsket Ralph Fiennes sin rolle enda mer, men ellers var den awesome.


Synes definitivt denne er best etter The Silence of the Lambs. Nå er det stund siden jeg så Manhunter, men jeg tror nok jeg foretrekker Red Dragon for det. I forhold til Manhunter fikk man vite en del om Francis Dolarhyde, jeg tror det er enda mer info om han i boka selv om jeg ikke har lest den enda. Jeg begynte på den norske oversettelsen men kastet den fra meg siden fyren som har oversatt den må være en av Norges dårligste oversettere (samme dude som oversatte 1001 filmer du må se før du dør).
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Star Wars: The Clone Wars-filmen faktisk.
Fikk ikke særlig Star Wars «feelingen», men det var da strengt tatt en helt grei film. God animasjon. Greit manusarbeid, men har uten tvil sett så mye bedre. I bunn og grunn en meget grei metode å introdusere Star Wars universet til den yngre garde.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Kikis budservice Enda en vakker film fra Hayao Miyazaki. Filmen er vakker fra start til slutt, men dette er en film man ser bare en gang, for noe spenning eller tydelig vendepunkt i filmen var det ikke. Handlingen er heller ikke den sterkeste. Men stort sett en film som er værdt å få med seg.
Les en bok, pok en snok!
  • 0
  • Los
  • Los
Ironman 2

Veldig bra! Mange filmer prøver å overgå seg selv i oppfølgerene, og med det fjerner de seg fra det den første filmen var(se Matrix for et pryd eksempel på dette), men Ironman 2 vet akuratt hva den bør være. Mer av det samme! Ironman var en veldig god popcorn-film, morsom superhelt-film. Og Ironman 2 later ikke som den er noe annet. Den spiller litt på "mørkere en enern"-saken som mange gjør, men ikke mye. Og den leverer god popcorn-action og flott superhelt morro.

En flott oppfølger som vet hva den første gjorde rett og gjør stort sett mer av det samme. Anbefales til alle som liker den første, og om du ikke har sett den så...FY!..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Crank.
En helt enkel film, men likevel genial! Blander action og humor sykt bra og fordelt utover, aldri et kjedelig øyeblikk! Handler om en fyr som har blitt forgiftet og må holde seg i bevegelse for å ikke dø. Det siste han vil gjøre er å drepe den som forgiftet han. En av de beste filmene dette 10 åre! En perfekt film for du og dine 4 kompiser som ikke skal se en alt for lang uforståelig film.

10/10

Full metal jacket.

Utrolig bra skildring av vietnam og hvordan et helvete det er. En av de beste krigsfilmene noennsinne! Og sykt skremmende til tider.
Synes synd på han feite som ble slått av alle
Men det er vel en grunn til at filmen er 18 og jeg er 15...
9,6/10
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!