Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


The Amazing Spider-Man(3D)

Jeg var ikke på den beste kinoen, med de beste 3D effektene og lyden så jeg skal ikke si noe om det...Men jeg er ganske fornøyd med filmen, den overgikk mine forventninger og den er men klare ord mye bedre en de tidligere filmene. Siden dette er en annen Spider man og ikke den naturlige spider man som skyter spindelvev ut av nevene er jeg litt skuffet over hvordan han fikk det til, det blir liksom ikke forklart i filmen.

Og for å svare Predator og Tommy angående drakten så syntes jeg det var et godt design. Med tanken på at Peter mest sansynelig ikke har penger til å kjøpe en super fet drakt som i Spider-man 1, 2 og 3. Dette er en hjemme laget drakt, jeg tviler på at han hadde tid til å tenke over hvor stort Spider mans image ville bli og derfor ble det bare en let laget drakt. Peter vil sikkert lage en litt forbedret drakt i en eventuelt nr. 2...

Any ways jeg er fornøyd og jeg syntes filmen peker i rett rettning, derfor gleder jeg meg til å se utviklingen på både karakterene og handlingen som er blitt hintet frem...

8/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
  • Los
  • Los
Var på kino med min bedre halvdel å så What to expect when expecting

Det er ikke noe mesterverk, men jeg ble underholdt. Jeg syntes den var morsom, og jeg lo godt noen ganger. Det var en god film å se sammen med dama på kino. Ikke sykt kjedelig, og god nok til at jeg fulte meg og hadde det fint.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Breaking Bad Sesong 1

Helt fantastisk, Jesse, Hank og Walther er fantastiske karakterer, digger dette virkelig.

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
The walking dead.
This is how i role motherfuckers!
  • 0
Batman: Begins

Den blir bare bedre å bedre for hver gang! Det er ikke like bra som oppfølgeren, men det er en knakende god film. Perfekt oppvarming til The Dark Knight Rises.


9/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Koser meg med Tron:uprising som har 6 episoder hittil. Mye bedre en Tron filmen fra 2011
  • 0
Citizen Kane

Verdens beste film? Jeg vil ikke gå så langt, men jeg kan definitivt respektere at folk mener det. Selv om den er kåra til verdens beste film på flere lister hadde jeg ikke skyhøye forventninger når jeg satt på filmen, men det tok ikke lang tid før jeg hadde et smil om munnen og var engasjert i historien om Kane. Helt klart en film jeg kan tenke meg å se flere ganger.

9/10
Just smile and wave, boys. Smile and wave.
  • 0
Cirque du Freak: The Vampire's Assistant

Laber film med dårlig slutt. Egentlig ikke verdt min knappe tid i denne hektiske "ferien".
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Cirque du Freak: The Vampire's Assistant

Laber film med dårlig slutt. Egentlig ikke verdt min knappe tid i denne hektiske "ferien".

Elsket bøkene når jeg var litt yngre, men hørte filmen var noe utrolig herk ja.

Doctor Who: Series 1-4 (fra 2005)
Er så glad for at jeg begynte å se på Doctor Who. Begynte på den niende inkarnasjonen av "The Doctor" som er hovedkarakteren. Det hele virket så utrolig merkelig i starten (og det er det jo egentlig fortsatt) men jeg forelsket meg ganske så fort i denne sci-fi serien. Spennende, følelsesladd, komisk, fantasifullt, ja... det byr på nokså mye. Og musikken er noe av det beste jeg noensinne har hørt på et TV-show. Må innrømmes at det kan være litt sært, men det er kanskje det som gjør det så bra. Anbefales virkelig.

Skal hive meg på spesial-episodene som kobler sesong fire og fem så fort jeg kan, så bærer det seg videre til sesong fem og seks.
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
The Grey

Dette er en overlevelses film, du følger karakterene gjennom snøen og de blir jaktet på av ulver.. Enkelt konspet, greit skuespill, ok animasjoner og for engangs skyld en film som bruker ekte snø og ikke kunstig snø. (Hvsi det er kunstig er det i så fall bra) det er også en litt animert snø...

7/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
The Amazing Spiderman

Å fytti så skuffa jeg er nå. Dette er jo helt messed up. Garfield minner meg ikke om noen Peter Parker, og skuespillet var ikke noe spesielt bra. Storyen bruker aaaaaaaltfor lang tid på å "starte", var jo rene gjespet før noe interessant skjedde.

Dr. Connors var jo ikke noe kul i denne filmen, han var fetere i tegnefilmen jo. Han var animert ganske mediokert, + at han ikke var noen særlig stor trussel.

Actionet som ble vist var heller ikke noe særlig kult, satt liksom ikke på kanten av stolen, var altfor kort.

Håper de lager bedre oppfølgere, for denne filmen føler jeg at er et skrik etter penger. Sam Raimis filmer over dette, any day.

3/10

Sin City

Kunst.

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Legend of Korra

gdnasgjsdgds I LOVE IT SOOO MUCH!!!11!!1!!!+++

Yeah, programmet er awesome.


10/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Metalocalypse: Sesong 1

Hahah, faen så awesome. Alle som har sansen for metallmusikk bør titte litt på dette.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Metalocalypse: Sesong 1

Hahah, faen så awesome. Alle som har sansen for metallmusikk bør titte litt på dette.


Tror du en som IKKE er noe fan av metall ville vært fan av det? Har ikke hørt noe annet enn gode ting om det, så er en serie jeg vurderer å sjekke ut..
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Hugo

En av årets store Oscar - vinnere handler om den foreldreløse gutten Hugo. Han er en begavet ung fyr som kan mye om urverk. Filmen går ut på at han skal fullføre en veldig enkel robot som faren hans fikset på da han fremdeles var i live. Jeg likte denne filmen temmelig godt, men det var ikke på grunn av skuespillprestasjonene og de altfor mange unødvendige gråtescenene. Nei, det var for det meste det tekniske som imponerte meg, spesielt lyden. Handlingen var jo også ganske underholdende, og jeg begynner å få mer respekt for Sacha Baron Cohen, nå som han ikke driver på med disse tullefigurene sine. Scorsese har nok en gang levert en god film, men han må komme seg tilbake til gangsterfilmer. Svak 8/10
  • 0
Siterer NewAge:
Tror du en som IKKE er noe fan av metall ville vært fan av det?


Hmm, jau, det tror jeg. Det er forbanna artig, og metallen er jo bare en ekstra touch, om du skjønner. Dessuten er episodene bare 10 min lange, så det skader jo ikke å prøve.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Lèon

Virkelig bra. Godt plot og fantastisk skuespill av Jean Reno og Gary Oldman, Natalie Portman er og ufattelig med tanke på alderen. En klassiker, fikk en klump i halsen på slutten.

10/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
The Girl with the Dragon Tattoo

Dette er altså den engelske versjonen av Menn som Hater Kvinner. Jeg syntes den svenske filmen var fantastisk, alle skuespillerene passet perfekt. Så jeg var spent på å se om de engelske skuespillerene gjorde det like bra, jeg er overbevist om at Rooney Mara er Lisbeth Salander. Men det var faktisk den eneste i rolle listen som overbeviste meg. Men jeg syntes fortsatt Noomi Rapace er den som kler rollen best, Daniel Crage gjør lite av rollen sin og blir derfor en uinteressant karakter. Det største minuset er vel at eterforskningen ikke føles spesielt engasjerende, du får ikke tid til å tenke selv hvem skurken kan være.(selv om jeg vet hvem det er..) Det er også for lite karakter dybde som gjør nesten alle i Vanger familien kjedelig. Heldigvis er fortsatt Lisbeths historie interessant men den mangler også litt dybde...de groveste scenene er mildere, men de har fortsatt like forferdelige, og de gjør deg delevis kvalm.

Alt i alt så er dette samme filmen med nytt skuespill, dessverre er den ikke like følelses dyp og interessant som det svenske mesterverket. men er en grei underholdning for de som vil få med seg Stieg larssons første kapptiel i Milenium Trilogien. Jeg anbefaler folk å se den svenkse først for den er så mange ganger bedre.

6.5/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
The Dark Knight Rises(Uten spoilere)
Feteste filmen jeg noen gang har sett, med en fet villain og fet story. Vil ikke skrive noe mer fordi jeg er redd for å spoile denne for noen. Verdt alle penga og mer!

9.5/10
  • 0
Dark Knight Rises

Den er ikke fantastisk, men verdt en kinotur.
Overgår The Dark Knight, men det skulle heller ikke så mye til slik jeg ser det.
Vil si det var en verdig avsluttning på en trilogi som jeg ikke har så mye til overs for.
I overkant mye dødtid, men hva kan en forvente av en film på tre timer.
En god del jeg ville kuttet ut, ikke bare for å korte ned filmen, men den har ting som ikke er nødvendig.
Vanskelig å snakke om de gode delene uten å spoile noe, så jeg skipper det.
Det var hvertfall ålreit å se en skikkelig Bane og ikke det fjaset vi har fått servert tidligere.

Karakterer for trilogien:

Batman Begins: Svak 8/10
The Dark Knight: Svak 7/10
The Dark Knight Rises: Sterk 8/10
  • 0
  • Los
  • Los
The Dark Knight Rises

Bra film? Veldig! Helt klart den mektigste av de tre. Bane er fantastisk! Og handlinger er bra. I midten er det en del hvor det blir litt for lite Batman, men delene som kommer før og etter er så bra at jeg er villig til å la det gå. Er den bedre enn TDK? Nei, det syntes jeg ikke. Men TDK ble et fenomen, og lar seg vanskelig overgå. Men er det en flott Batman-film? Ja, den lever opp til de andre Batman filmene og gir en god slutt.

De tre filmene har tre veldig forskjellige stemmninger. Batman Begins er det jeg vil kalle en typisk superhelt film, TDK er en mørk voksen Batman-film og TDKR har stilen til TDK med tankegangen til Batman Begins.

Det er mye jeg skulle sagt, men jeg skal ikke ødelegge for noen. Det du trenger vite er: Det er en veldig bra film. Det er en veldig bra Batman-film. Og det er en god slutt på Nolans trilogi.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Siterer Los:
De tre filmene har tre veldig forskjellige stemmninger. Batman Begins er det jeg vil kalle en typisk superhelt film, TDK er en mørk voksen Batman-film og TDKR har stilen til TDK med tankegangen til Batman Begins.


Batman Begins en typisk superhelt film? Ja da har jeg hørt det og. Vanlige superhelt filmer starter gjerne litt fortere og har en mer tydelig hovedskurk enn det Batman Begins hadde. Fortsatt en bra film da.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Smæ:
Batman Begins en typisk superhelt film? Ja da har jeg hørt det og. Vanlige superhelt filmer starter gjerne litt fortere og har en mer tydelig hovedskurk enn det Batman Begins hadde. Fortsatt en bra film da.


Ja, det jeg mener er følelsen av filmen, stemmningen. Nolan tok den ikke helt ut med Batman Begins og holdt seg litt mer innen for rammene for hva som har vært vanlig. TDK dro Batman ut av denne superhelt verden og puttet han i noe mørkere, voksner og mer uvanlig for superheltfilmer. Men for all del, The Dark Knight Trilogien er nok den best gjennomførte trilogien jeg har sett. Alle tre filmene er fantastiske på sine egne måter. Jeg gleder meg veldig til å se TDKR igjen, for å kunne se den og vite hva jeg kan forvente, for da tror jeg faktisk jeg kommer til å like den enda mer.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
The Dark Knight Trilogien er nok den best gjennomførte trilogien jeg har sett.


Så du har ikke sett LOTR da?
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer NewAge:
Så du har ikke sett LOTR da?


Jo, sant nok. Men jeg er ikke så stor fan av Atter en Konge. The Dark Knight trioen og Ringenes Herre er vel kanskje likt
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!