Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國
Gamereactor Close White
Medlemsinnlogging

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?

NewAge
NewAge
Siterer Creteck:
det er ingen ting som jeg kan sette fingeren på.

Les Predator sine blogger, han nevner det meste.

"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
Elektro Banana
Elektro Banana
Batman Begins Vet at det er kanskje litt mer en slags intro for Trilogien om man kan si, men av en eller annen grunn følte jeg at det ble alt for lite fokus på hovedskurkene. Spesielt Scarecrow. Men filmen var underholdene da!
Batman Begins 8/10
Dark Knight 9,5/10
DK Rises 8/10.
Batman (1989) 7/10

I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
NewAge
NewAge
Siterer Elektro Banana:
Batman (1989) 7/10

GMDEPKOSGNOSNGMPKSMPGSLØMGLderg Beste Batman filmen som finnes.

Siterer Elektro Banana:
Spesielt Scarecrow.

Spoiler:Er vel helst fordi at han ikke er en "hoved skurk" men en "pawn". Men er enig i at det ble for lite fokus på Ra's.

"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
Cherno
Cherno
3:10 to Yuma

Herlig western med Russel Crowe og Christian Bale, nevnte skuespillere gjør en utmerket jobb.

8/10

Equilibrium

Interessant plot, veldig interessant faktisk. Herlige actionscener, og Christian Bale rocker.

7/10

"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
The Heretic
Moderator
The Heretic
The Dark Knight Rises (potensielle spoilere)
En film som jeg forventet ville være overvurdert fra den ble annonsert. Etter å ha sett den på kino sitter jeg igjen med følelsen av at den ikke klarte å engasjere meg særlig eller suge meg inn i universet, og det gjorde at filmen føltes lite spennende. Tom Hardy gjorde en fenomenal rolle som Bane, en karakter hvis både personlighet og fremtredenhet i stor grad gjorde filmen. Manusforfatteren burde få en oscar bare for Bane. Resten av manuset var dessverre ganske mediocre.

Det var mange deler av filmen som føltes feil og oppbygningen mot det som skulle være klimakset var regelrett kjedelig. Hele delen med at Batman er nede i det hølet av et fengsel og må psyke seg opp med kvasibuddhistisk selvbygging føles som en gigantisk klisjé. Jada, we get it, for å klare hoppet må du bli hoppet, eller bare hoppe uten tau for å bli hoppet. Det er så typisk at han må bli tilfreds ved seg selv for å klare det og ved å løse det på den måten blir det bare overflødig.

Men Bane var fortsatt dritkul. Oppturen med filmen var hver gang jeg fikk se han på skjermen.

7/10

he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
Kraigo
Kraigo
Den tredje Batman filmen... Arise eller noe.

dumt at bat man var så lite med...istedet fikk vi en tulling med maske?? Vi ser jo ikke munne hans engang? hva er dette for noe piss? møkkafilm. Bedre enn den forrige da, han joker-tuypen var ikke morsom engang, selv om han het joker. bare en blodtørstig jøvel.

Gir filmen 2/7. Dark Knight får en 1/6.

- Kraigo. Ut
Zyrocz
Zyrocz
Band of Brothers
10/10, trenger ikke si mer igrunn.

remote
Moderator
remote
The Dark Knight Rises

Jeg synes den var bedre enn TDK, men den hadde flere "feil". For min del var feilene mindre ødeleggende enn et nedfall i historien midtveis, som i TDK. Derfor velger jeg å gi den en bedre karakter, selv om den er svak.

9/10

«Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Missing Avatar
Music og Gameiac
Ble ferdig med True Blood sesong 4 i går og for en avslutning Og nå er det bare å vente til sesong 5 kommer på Blu-Ray om 1 års tid.

You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
NewAge
NewAge
Breaking Bad season 1.

Jesus for en serie, har ingen klager. Irriterer meg at det tok meg så lang tid til å starte på det.

9.8888889/10

Missing Avatar
Swarley
Nettopp ferdig med å se How I Met Your Mother (sesong 1-7) for andre gang! Kanskje den beste serien jeg noen gang har sett, hvertfall når det kommer til komedie og kjærlighetsdrama. Alt er på topp i denne serien, humoren er genial, Barney Stinson er den kuleste karakteren som noen gang er oppfunnet i en sitcom, og storyen og forholdene mellom de ulike karakterene bygger seg opp på en utrolig god måte. Selv om serien er dritmorsom, leveren den også mange fine og følelsesladde scener. Den PERFEKTE serien. Nå venter jeg bare på sesong 8.

Kronoz
Kronoz
Maverick
Kanskje en av Mel Gibsons svakeste filmer. Unødvendig lang.

Are you my mommy? // Je Vois Tout
Los
Los
Blade Runner

Jeg så den for mange år siden og syntes den var kjedelig. Men i dag satt jeg den på for å gi den en sjangs til, og jeg elsket den. Virkelig en spennende og kul film! Den hopper rett opp blandt mine favoritter. Jeg så Directors Cut på DVD, men jeg tror jeg skal kjøpe Final Cut på Blu-Ray og se den også.

En av de beste filmene jeg har sett!

Vis vinden løye går e rett på tryne
Missing Avatar
Swarley
Noen som kan anbefale en film som er omtrent like spennende og interessant som Inception?

LesMiserable
LesMiserable
Siterer Swarley:
Noen som kan anbefale en film som er omtrent like spennende og interessant som Inception?

Se7en.

Creteck
Creteck
Cashback

Det er egentlig bare tilfeldig at jeg så denne filmen på NRK 3, men da je gførst fikk starten på den i mine øyne ble jeg grepet til å se helle filmen. Det er en film om en kunstner, og filmen er faktisk laget som kunst. Med en av de mest utrolige kamera vinklene jeg har sett, satt sammen i en kunsterisk still som kler filmen svært godt. histroien er interessant og skuespillerene gjør en fantastisk jobb og med sin sjarmerende god humor blir det et kunstnerisk mesterverk. Men for å være litt kritisk så var den minst 10 minutter for kort...

9.5/10

--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
Kronoz
Kronoz
The Dark Knight Rises

Gikk inn i salen med skrekkblandet fryd. Etter så mye variert kritikk så var jeg litt skeptisk, men det viste seg å være unødvendig. All kritikk be damned, jeg elsket filmen. Jeg elsket spesielt alle referansene til noen av mine favoritthistorier fra Batman-tegneseriene: Spoiler:Blant annet No Man's Land, Knightfall og The Dark Knight Returns

Bane er endelig framstilt slik han fortjener. En fantastisk strateg og og med en intellekt som måler seg, og til tider overgår, Batmans. Slutten ble kanskje litt i overkant, men alt i alt en strålende avrunding på en av tidenes beste trilogier.

Cherno
Cherno
American Psycho

Christian Bale STRÅLER i denne filmen, han er fantastisk. Syk og spennende film, likte den svært godt.

8/10

"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Kronoz
Kronoz
The Amazing Spider-Man (2D)

Ja, dette var bare en lang origin-film, men det trengs. Det vises tydelig at de har hentet en del inspirasjon fra Batman Begins, uten at jeg ser noe galt i det. Jeg skulle gjerne ha tenkt meg å se denne filmen uten å konstant sammenligne med de tidligere filmene, men får vel bare ta den utfordringen på strak arm. Jeg foretrekker denne versjonen av Spider-Man. Jeg finner det enklere å relatere meg til Garfields karakter enn jeg gjør Maguire sin. En vellykket start på en ny serie.

Attack the Block

Jorden blir nok en gang invadert av aliens, ikke noe nytt her, men vi får se det på et mye mer lokalt plan. Denne filmen hadde jeg ikke hørt om en gang før jeg kom over den på Platekompaniet og bestemte meg for å gi den en sjanse.

Jeg greier ikke helt å ta filmen seriøst, men det var heller kanskje ikke meningen. Om man bare setter seg ned og nyter filmen på dens egne premisser så finner man overraskende mye underholdning her. Anbefales.

The Hunger Games

I sterk kontrast til når jeg så den på kino, så satt jeg og kjedet meg igjennom hele filmen. Har ikke samme kvalitet etter at jeg leste boka.

Creteck
Creteck
The Dark Knight

Jeg kan faktisk ikke sette et tall på hvor mange ganger jeg har sett denne filmen, men den er like bra hver gang. Det er et mesterverk.

10/10

--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
Kronoz
Kronoz
Battleship

Jeg dømmer aldri en film på forhånd, men for denne gjorde jeg et unntak og jeg fikk rett.

Temujin
Temujin
Valhlla Rising 10/10

When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
Missing Avatar
fantomena
The Dark Knight Rises

Perfekt slutt på en fantastisk trilogi. Noen plotthull og ubesvarte spørsmål her og der, men ellers en verdig avslutning

9/10.

Når det gjelder slutten av filmen:

Spoiler:Man får jo klart vite at Bruce overlevde. Mr. Fox får jo beskjed av reperasjonsfolka at Bruce hadde fikset autopiloten 6 måneder før, slik at Bruce kom seg ut de siste 5 sekundene før Bat-en eksploderte, vi ser jo kun klokka i de 5 sekundene ikke Bruce. I tillegg tror jeg at Bruce var glad for det, for å forfalske sin egen død var eneste utvei for et bedre og roligere liv.

I tillegg er jo Alfred i Firenze og ser Selena og Bruce på restauranten. Dette kan ikke være en drøm, med tanke på at alt så ekte ut i tillegg til at man ser såret som Bane lagde på pannen til Bruce i den scenen, Alfed visste aldri om kampene mellom Bruce og Bane.

Anyien
Anyien
Siterer Kronoz:
Battleship

Jeg dømmer aldri en film på forhånd, men for denne gjorde jeg et unntak og jeg fikk rett.

Og hva var dommen din?

Jeg for min del ble faktisk litt gledelig overraska over den. Ikke en veldig god film, men bedre enn jeg forventa meg.

OG akkurat nå så går jeg igjennom Fast and Furious serien. Gleder meg til jeg kommer til Tokyo Drift, syntes faktisk at den var den beste. Rett under kommer 5ern

Kronoz
Kronoz
Siterer Anyien:
Og hva var dommen din?

Jeg forventet noe mellom middels og dårlig, og fikk middels dårlig.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!