Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?

Sherlock: Sesong 2

Klarer ikke å vente til sesong 3!

9/10
  • 0
Siterer Predator:
Curb Your Enthusiasm
Sesong 8

Fikk endelig sett den nyeste sesongen av Curb, og det var helt klart en av de beste. Helt fantastisk morsomt, noe av det morsomste jeg noensinne har sett. Jeg elsker Curb så utrolig høyt, håper Larry returnerer for en ny sesong.

http://www.youtube.com/watch?v=D2Cc6eVHYhg

9.5

Flott sesong ja. Tror det skal komme en ny en, men ikke i år. Larry David skal også ordne en film for HBO også. Blir nok bra.

Party Down sesong 1 og 2

Bra humor fra kanalen Starz. Klarer ikke å holde nivået til de beste i kategorien, men fortsatt verdt å få med seg. Serien har flotte karakterer og noen hysteriske øyeblikk så den er verdt å se etter min mening.

7/10

Game of thrones sesong 1

God serie med flott tematikk, drama, sverdkamper og intriger.

8/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Sitter og ser igjennom MasterChief USA på Youtube,er nå oppe i Sesong 2.
Det og lage mat er faktisk noe av det kjedeligste jeg vet men og sitte og se på disse kokkene som løper rundt på kjøkkenet som hodeløse høns med Gordon Ramsey etter seg er absolutt morro!
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Animorpher:
MasterChief USA

Skriveleif Med mindre det går ut på å finne den beste Master Chiefen.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Kronoz:
Tarantino og Rodriguez er "peas in a pod" som de sier. Har mye den samme stilen i filmene sine. Forskjellen er vel at Tarantino er alt i alt flinkere.

Mye mye flinkere. Men Sin City og Desperado er kongefilmer
The gavel corrupts
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Taxi Driver (1976): Da jeg så den første gang så syntes jeg den var grei. Nå som jeg har sett den en gang til vil jeg si at dette kan bli en av mine favorittfilmer. Robert De Niro spiller i rollen som en ustabil Vietnam-veteran som jobber som taxisjåfør. Han kan virkelig spille. Filmen er nok ikke en av de mest actionfylte men til gjengjeld er det mye bra skuespill.

10/10 ratet jeg den på IMDB.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Robert De Niro spiller i rollen som en ustabil Vietnam-veteran som jobber som taxisjåfør. Han kan virkelig spille.

De Niro er best. Punktum.
  • 0
Reservoir Dogs

Tarantino, Tarantino, Tarantino.......hvordan gjør han det? Fra start til slutt en av de mest underholdende og gjennomtenkte filmene jeg har sett. Alt sitter: Vittige karakterer, god casting, smart, morsom og konstant underholdende dialog og et herlig plot som holder deg interessert fra start til slutt. En av de beste filmene jeg noensinne har sett, definitivt topp 20. Blir bare bedre og bedre for hver gang, og jeg setter bare mer og mer pris på den latterlige gode dialogen, soundtracket og samspillet mellom skuespillerne.

9.5/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Star Wars! Venninna mi tvang meg, hun mener jeg har gått glipp av for mye ved å være sta.. ;) Jeg koste meg, og gleder meg faktisk (litt) til resten
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
The Perks of Being a Wallflower

Tror jeg ikke har sett en film som har gjort så stort inntrykk på meg emosjonelt siden E.T eller The Green Mile eller noe. En helt fantastisk film, en av fjorårets beste, om ikke den beste.

9/10

Drive

Grisekul.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Lawrence of Arabia

Storslagen, rett og slett. Den har en litt avskrekkende varighet, men det merker man ikke noe til, og den blir derfor aldri langdryg. Ekstremt gode rolleprestasjoner og stemningsfull musikk.

9.5

The Intouchables

Tidenes feelgood - film. Den har sine seriøse sider, og det lykkes den på. Men når det først er humor, så sitter alt som et skudd. Spesielt Omar Sy som Driss er ufattelig morsom. Vivaldi vs. Earth, Wind & Fire - scenen må være en av de mest gøyale og fornøyelige scenene jeg har sett.

9.5
  • 0
Dexter sesong 7

Dæven for en sesong! Jeg elsket de fire første sesongene av Dexter, men jeg likte ikke sesong 5 og 6 så fælt. Jeg følte sesong 5 brøt litt med essensen av Dexter, og mye av spenningen var borte blandet med kjedelige karakterer. Sesong 6 rørte alt for mye ved religion, og jeg mislikte det som skjedde med Dexter og den retningen serien var i ferd med å gå mot. Så kom sesong syv, og gode, gamle Dexter var tilbake igjen. Det skjedde så mye denne sesongen og spenningen var på topp til enhver tid, at jeg så sesongen i løpet av noen få dager. Med DEN sesongavslutningen kan jeg ikke gjøre annet enn å glede meg enormt til sesong 8, og jeg lurer på hvordan dette skal ende!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Archana:
tar Wars! Venninna mi tvang meg, hun mener jeg har gått glipp av for mye ved å være sta.. ;) Jeg koste meg, og gleder meg faktisk (litt) til resten

Det var på tide

Kiss Kiss Bang Bang
Så den igjen i går.
Det er en smart, småvittig og leken kriminal historie av den gode gamle sorten.
Robert Downey Jr. og Val Kilmer gjør begge at filmen scorer litt høyere.
8/10
The gavel corrupts
  • 0
Gangster Squad

Premiære med et par kompiser igår. Brolin, Penn og Gosling er knallsterke i filmen sammen med et par andre herlige karakterer. Kul dialog, story og action. Likevel var det noe som ikke satt, slutten. Siste kampen Spoiler:Mellom Brolin og Penn var altfor kort og forutsigbar. Topptrente gangstere kan ikke treffe med maskinpistoler, det har Gangster Squad lært meg. Uansett, en herlig film som er verdt å se, gleder meg til Django nå.

7/10

Drive

Gosling har stil, og passer perfekt som den isolerte protaganisten. Starten føltes ut som en cheesy historie, men eskalerte drastisk mot noe svært mørkt og voldelig, forventet ikke den brutale volden hehe. Uansett, en kul og dramatisk historie, flott.

8/10

The Killing Sesong 1

Flott amerikanisert versjon av "Forbrydelsen". Joel Kinnaman er en ny kul skuespiller jeg skal følge med på (spess siden han skal spille Robocop i re-booten), karakteren hans var en skikkelig herlig slask. Ellers svært godt fortalt og interessant story, ønsker sesong 2 var på netflix, hater cliffhangere.

8/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
How I Met Your Mother Sesong 1

Dette er en fantastisk serie som har fått meg til å le utrolig mye. Josh Radnor, Jason Segel, Cobie Smulders, Neil Patrick Harris og Alyson Hannigan gjør en utrolig bra jobb og utfyller rollene sine til det maksimale. En serie som virkelig kan få fram latteren i deg. Jeg var litt skeptisk i begynnelsen, jeg så en episode og dagen etterpå var jeg ferdig med hele sesong 1.

10/10
An eye for an eye makes the whole world blind.
  • 0
Ringenes Herre: To Tårn Extended Edition

Å se Extended Edition av disse filmene er som å se de for første gang
Neste helg blir det å se Atter En Konge Extended Edition.

10/10
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Dark Shadows

Herregud til skuffelse. Gidder ikke skrive mer siden jeg allerede har skrevet hva jeg følte for den.

3/10
  • 0
The Hobbit

Det jeg likte minst var helt klart Radagast, jeg lo av hvor latterlig han var. Han greier egenhendig å trekke ned hele filmen, og han virket bare helt unødvendig. Azog og steinmonstrene som kaster steiner rundt forbi, da de går gjennom fjellpasset, synes jeg også virket unødvendig påtrengte og bare slengt inn for å lage litt spenning. Jeg synes heller ikke at musikken er så episk som alle skal ha den til å være. Howard Shore er en fantastisk komponist, men han kan virkelig bedre enn dette. (Eks. Hugo) Det jeg absolutt likte best med filmen, var gåtescenen med Gollum, som var perfekt adaptert fra boken. En annen ting som jeg likte, er at Martin Freeman er perfekt i rollen som Bilbo; troverdig, nervøs og sårbar. Men av og til synes jeg at det blir for lite fokus på Bilbo, og for mye om Thorin og hans historie med Azog. I boken følte jeg at jeg fulgte med på Bilbo, i filmen føler jeg at Thorin får all oppmerksomheten.

7/10

Midnight in Paris

Herlig absurd film som ikke helt kan forklares. På mange måter synes jeg at dette er en slags Natt på museet - film, bare med flere interessante historiske personer. (Eks. Hemingway, T.S. Eliot og Fitzgerald - paret)

8/10
  • 0
Lost in Translation 5/10

Den var så uinteressant og kjedelig at jeg nesten sovnet etter 10 minutter. Og jeg sovner sjeldent når jeg ser på film.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Ringenes herre 1-3

Enda en gang...

10/10
  • 0
The Hobbit

Hadde egentlig planer om å vente til del to kom, men siden man ikke sier nei til en gratis kinotur, så jeg den idag.
Og for en film!

Visuelt er det noe av det absolutt beste jeg har sett.
Trodde det skulle bli langdrygt siden de skulle ha med absolutt alt fra boken, men det er jo ikke tilfelle i det hele tatt.
Sammenlignet med fellowship of the ring, hadde denne knapt noe dødtid.
Og det er ganske imponerende når de skal strekke en såpass kort bok over flere filmer.
Utsatte å se filmen fordi jeg var redd jeg skulle bli utålmodig i ventingen på neste del og det er jeg virkelig, så de neste månedene blir tunge.

Hvis de to andre er på samme nivå, kan det hende denne trilogien vil overgå Ringenes Herre i min bok, ettersom jeg ikke er noen fan av Two Towers og Return of the King.

9/10
(har begynt å gi en karakter lavere, fordi jeg alltid finner ting som trekker ned senere)
  • 0
Godt vi er enige Tommy. Blir vanskelig å vente til neste del. Tror "Desolation Of Smaug" blir den beste og mest spennende delen. I alle fall i følge boken.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
L.A. Confidential 9/10

Fantastisk!
  • 0
Pitch Perfect
Typisk jentefilm, ala "Bring it on" filmene... Veldig typisk amerikansk high school/collegefilm, jeg skjemmes nesten over å ha sett den. Så jeg gir den ikke noe terningkast...

MEN den har en del morsomme elementer, så om man tåler sang og vil ha hjernedød underholdning... Go for it ;)
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
jeg skjemmes nesten over å ha sett den.

Ptshh! Er stolt av å ha sett den og for at jeg ga den 7/10

Storkoste meg igjennom den, ihvertfall iforhold til Rock of Ages hvor jeg holdt på å skyte megselv.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!