Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?

The Expandables 2

En herlig actionfest med mange av de største actionheltene på lista. En og en halv time forsvant på 1-2-3! Kanskje ikke den aller beste filmen gjennomtidene, men det er en real actionfest som burde ses!

9/10
  • 0
  • Los
  • Los
Super

Om du likte Kick-Ass men syntes den var litt for hollywood er dette svaret. Jeg bruker ikke å la meg påvirke av vold i film, jeg biter meg sjeldent merke i at "wow det var brutalt". Men Super er brutal! På en "morsom" måte? Er det lov å si

Jeg lo, jeg lo og jeg lo. Så:

8/10

(PS: En av de beste brukene av en "montasje" på lenge!)
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Historien om Pi
Var ganske mye bedre enn forventet.
- Visuelt vakker
- Spennende
- Morsom
- Lærdom???
- Metaforisk???
Over alt, en veldig god film. Og siden dette er den eneste filmen min far ikke har sovnet i. Og at det er ikke noe å klage på.
10/10
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Persona
Virkelig fantastisk film fra Bergman. Nydelige visuelle føringer og mange nermest stillestående stemningsbilder. Får bare lyst til å trykke på pause og se på bildene hele tiden. Visuell poesi blandet med spennende karakterutvikling og et oppslukende univers som også treffer godt på et emosjonelt plan.
9/10

The Brood
Cronenberg er kjent for ekle filmer med ekle effekter. Men The Brood er generelt en svakere film enn jeg er vandt med fra han. Den når ikke opp til ekkelheten i The Fly (eller antakelig Videodrome og eXistenZ), den er heller ikke like fucked up som Naked Lunch, og heller ikke like spennende narratologisk sett som A History of Violence.
6/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
The Usual Suspects

Wow.

10/10

Warrior

Forventet en ganske dum slåssefilm, I've never been so wrong. En av de absolutt mest tragiske filmene jeg har sett. Filmen beskriver den ufattelig store familietragedien uten å gå direkte inn og forklare. Hardys karakter Tommy er så deprimerende å følge med på, herlig spilt.

Har aldri vært interessert i MMA, men denne filmen klarte å holde interessen oppe . Flott film.

9/10

Traffic

Flott drama.

8/10

American Horror Story Sesong 1

Oi oi oi. Dette var en positiv overraskelse. Et skikkelig dypdykk i menneskers mørke sider, og det klarer denne serien helt perfekt. Et par episoder ut røk det av hjernen min. Kan ikke vente på sesong 2

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Julia og Julie

Skolefilmer er sjeldent bra og denne er intent unntak. Litt morsom og jeg klarte å holde meg våken, så helt forferdelig var den ikke. Men helt klart ikke en film for meg.

4/10
  • 0
Jumper

En veldig middelmådig actionfilm. Men om man kjeder seg funker seg.

5/10
  • 0
Sherlock Holmes: Game of Shadows

My god den var kjedelig.
Den første var hvertfall brukbar om ikke annet, men denne var bare kjip.

3/10

Doctor Who - sesong 1-5

Denne serien har virkelig vært en positiv overraskelse.
Har sett enkeltepisoder tidligere, men har vært skeptisk til å følge serien.
Starter litt tregt, så det tok noen episoder før jeg var hekta.
Men mot slutten av ses 1 og utover, klarte jeg nesten ikke stoppe.
Tapte seg litt etter Smith tok over for Tennant, men den er fremdeles verdt å følge med på.

Så var det bare å rote seg inn på den amerikanske netflix siden, så jeg kan begynne på ses 6.

10/10
  • 0
Må nok si meg litt uenig med deg i at Doctor Who tapte seg med Smith, Tommy. Amy Pond er uten tvil min favoritt companion, og historiene har blitt bedre etter at Moffat tok over serien.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Hiroshima, mon amour
Det sies at denne filmen er et poetisk mesterverk. Jeg kan si meg enig i at manuset er usedvanlig godt skrevet. Filmen i seg selv er også vakker, mange vakre kameraføringer og scener fra det som skulle bli starten på la nouvelle vague. Likevel føles skuespillet til tider veldig overdrevet, noe som det ofte var på den tiden, og det ødelegger for den melankolske stemningen og følelsen av evigvarende gledessmerte som filmen prøver å uttrykker. Det er interessant hvordan filmen skildrer en døgnforelskelse, der to gifte sjeler møtes en natt i Hiroshima og hvordan dette glir over til å bli en evigvarende natt med emosjonell smerte fordi de begge vet at de må skilles neste dag. Det er nok herfra Lost in Translation har fått inspirasjonen sin fra.
Sterk 7/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Sherlock Holmes: Game of Shadows

My god den var kjedelig.
Den første var hvertfall brukbar om ikke annet, men denne var bare kjip.

3/10

ENIG!!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Grave of the Fireflies

Ikke like sterk som jeg hadde forventet, men den var fortsatt ganske brutal. Den greide å gi meg en vond følelse gjennom hele filmen. Det er sjeldent at det skjer. 9/10

Platoon

En krigsfilm som fokuserer på diverse tilfeldige individer under Vietnam-krigen. Den greier ikke å skildre individene like bra som i The Deer Hunter, men hvilken film gjør vel det? 8.5/10

Silver Linings Playbook

Jennifer Lawrence i sin beste rolle hittil. Done deal. 8.5/10
  • 0
Siterer LesMiserable:
Ikke like sterk som jeg hadde forventet, men den var fortsatt ganske brutal. Den greide å gi meg en vond følelse gjennom hele filmen. Det er sjeldent at det skjer.

For min del, kommer det mer i etterkant. Det er en sånn film man kan tenke på med jevne mellomrom i flere måneder, det var først da jeg skjønte hvilket inntrykk den ga meg. Men nå, etter å ha sett Idi i smotri, må jeg si at den stiller ganske mye svakere i forhold til den, i hensyn grusomheter og meningsløshet. Idi i smotri stiller sterkere som antikrigsfilm.
  • 0
Siterer The Heretic:
For min del, kommer det mer i etterkant. Det er en sånn film man kan tenke på med jevne mellomrom i flere måneder, det var først da jeg skjønte hvilket inntrykk den ga meg. Men nå, etter å ha sett Idi i smotri, må jeg si at den stiller ganske mye svakere i forhold til den, i hensyn grusomheter og meningsløshet. Idi i smotri stiller sterkere som antikrigsfilm.

Nå har jeg nylig sett GotF, så får vi se om jeg blir mer påvirket av den i etterkant. Til å være en animasjonsfilm, synes jeg at den gjør en god jobb med å skille seg ut fra andre animasjonsfilmer. Jeg tror hvertfall ikke at jeg har sett noen animasjonsfilmer som i det hele tatt er i nærheten av å være like gjennomført trist som denne. Idi i smotri er vel ikke en animasjonsfilm(?), så den er vel lettere å la seg påvirke av.
  • 0
Star Wars: The Clone Wars Sesong 1

Dette er første gang jeg har sett denne serien og gleder meg som bare det til å begynne på sesong 2.
Fantastiske animasjoner og musikken fra John Williams er like bra som alltid.

Jeg har alltid lurt på hva som skjedde mellom Episode 2 og 3 og nå får jeg endelig vite det
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Siterer Kronoz:
Må nok si meg litt uenig med deg i at Doctor Who tapte seg med Smith, Tommy. Amy Pond er uten tvil min favoritt companion, og historiene har blitt bedre etter at Moffat tok over serien.

Pond er en av de bedre ja, men jeg kan ikke kalle meg en kjempefan av noen av følgesvennene så langt.
Jeg syns Tennant gjorde seg bedre som Doctor enn hva Smith gjør.
Det kan jo selvfølgelig være en vanesak. Har jo bare sett en sesong med Smith så langt.

Hva story angår, syns jeg de har det samme varierende nivået de har hatt hele veien.
Noen episoder er utmerkede, mens andre er litt mer meh...
Men serien holder jevnt over et høyere nivå enn de fleste andre serier, så den er utmerket uansett hvem man finner i de ulike rollene.
  • 0
Fringe - Sesong 1

Herre! Fantastisk bra serie. Hadde aldri hørt om denne før nå. Denne er et must.

10/10
"Doh!"
  • 0
Twin Peaks for fjerde gang eller noe.
Fremdeles blandt favorittseriene mine, men jeg kan ikke la vær å gi den trekk fordi den sluttet så tidlig, med så mange ubesvarte spørsmål.

8/10
  • 0
Kill Bill 2.Liker slutten på filmen men foretrekker 1.eren.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siste episode av Private Practice! Jada, en skikkelig kjerringserie.... Men har fulgt den siden den startet, og er ærlig talt litt lei meg for at den er ferdig...Selv om det var på tide
  • 0
Django Unchained

Så denne på kino i går med noen kompiser, herregud for en film. Filmen starter sterkt med Christoph Waltz og Foxx som reiser sammen for å samle dusører, men filmen eskalerer noe kraftig når de møte Candie (DiCaprio) og Stephen (Jackson). Hvert sekund av denne filmen var rent gull. Smart plot, herlig manus og fantastiske skuespillere. Candie ga meg frysninger og Stephen var creepy som bare f. Og filmen inneholder kanskje en av de kuleste skuddvekslingene i historien.

Absolutt fjorårets beste film.

10/10

Lincoln

Day-Lewis slår til igjen, herregud for et portrett av Lincoln, magisk. Ellers herlig og smart om film om Lincolns kamp om å få til loven for å frigjøre slavene.

8/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Silver Linings Playbook
Hvorfor denne har fått 8.1 poeng på IMDB er meg et av verdens mysterier...
Makan til kjedelig film! Filmen består av kakling og roping 80% av tiden. En helt plain, kjedelig historie som regissøren har prøvd å spice opp med litt "psykiske problemer".
Det eneste bra med filmen er skuespillet fra De Niro, Cooper og Lawrence.

5/10
  • 0
The Hobbit: An Unexpected Journey (3D)

Kult med 3D, men 48 fps tar litt tid å bli vant til. Uansett hvilken versjon du ser er den anbefalt. Mye bra humor og actionfylte scener i tillegg til imponerende CGI.

8/10
  • 0
Inland Empire
Wow. 50 minutter med relativt «normal» film med Laura Dern som spiller en skuespiller i sin livs rolle, deretter to timer med drømmer og marerittaktige sekvenser, doble realiteter og bisarre situasjonskomedier med mennesker som har på seg kaninhoder. Det er en dramafilm, og den er skumlere enn omtrent alle skrekkfilmer jeg har sett, mer mindfucked enn Donnie Darko og mer meta enn Being John Malcovich og Inception sammenlagt. Virkelig en film å anbefale enten du ser den for den fantastiske stemningen, eller for å forsøke å løse det intellektuelle puslespillet.
9/10
  • 0
Millennium Actress

Satoshi Kon leverer nok en gang. Nok en gang greier han å fortelle en historie på en unik måte om en skuespillerinne (les: Perfect Blue), bare at denne gangen er det ikke like voldelig. Starten er ganske rolig og normal, så går det over i en fortelling om en skuespillerinne som ser tilbake på livet sitt, hvor mye har gått til karrieren og jakten på en mann som en gang i tiden ga henne en nøkkel. Dette blir fortalt på en måte som spleiser virkeligheten og fantasien, og som sikkert vil sette tankene i spinn hos de fleste. 8/10
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!