Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?

Star Wars the Clone Wars sesong 1-4

Veldig varierende kvalitet på denne serien, men anbefales viss du er fan av SW universet. Introduserer oss for noen spennende karakterer, samt returneringen av en sann legende. Serien blir også bedre og bedre, og det er et stort pluss

7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Les Misérables (2012)

Jeg er dypt skuffet. Filmen er ekstremt overfladisk. Historien kommer til å gi svært liten mening hvis man ikke har lest boken. Sangene er kjedelige og dårlig utført. Castingen føles bare helt feil hver gang Russell Crowe åpner munnen sin for å synge. Han kan ikke synge. Det samme gjelder en hel haug av de andre skuespillerne også. Hugh Jackman og Sacha Baron Cohen klarer seg overraskende bra i sine roller, og gjør derfor at denne filmen ikke er helt elendig. 4/10
  • 0
Ratatuille

Sett denne filmen for ente gang. Og den er fortsatt like bra og jeg må si at den fortsatt er en av de beste Disney Pixar filmene som er laget. 10/10
  • 0
Siterer LesMiserable:
Les Misérables (2012)
4/10

Ai, for en knusende dom. Har lyst til å se filmen selv, og har med det varmet opp med en annen musikal.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

En fryktelig god film. Jeg har sikkert sett den tjue ganger nå, og jeg går rett og slett aldri lei. Sangene er meget gode, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Alan Rickman - alle synger overraskende godt, og skuespillerne passer rollene sine og utgjør et spennende karaktergalleri. Det kan godt hende at mine følelser for filmen får meg til å overse både det ene og det andre, men i mine øyne er dette en sabla god film - en av mine favoritter for å være mer spesifikk.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Citerer LesMiserable:Les Misérables (2012)
4/10

Ai, for en knusende dom. Har lyst til å se filmen selv, og har med det varmet opp med en annen musikal.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street.

Sweeney Todd er så mye bedre enn Les Misérables. Men Les Misérables er mye mer musikalsk enn det Sweeney Todd er, bokstavelig talt. Dette kommer av at 98%-99% av all konversasjon, tanker og følelser synges. Dette funker bare ikke. Det er ekstremt kjedelig og slitsomt i lengden. Det er sjeldent at jeg er så råtten mot en film, men jeg synes ikke at denne fortjener bedre. Filmen er en hån mot romanen, og Victor Hugo vrir seg nok i graven. Men for all del, dette er bare min mening, og det virker ikke som at det så mange som er enig i den. Så se den, du også.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Les Misérables (2012)
4/10

Sterkt uenig. Har ikke lest boka, men har ikke noe problem med å følge historien. Ser virkelig ikke hvordan det skal være et problem. Russell Crowe er ikke den beste sangeren, men han har enkelte øyeblikk hvor stemmen hans faktisk passer. Spesielt under Spoiler:Javerts selvmord hører vi fortvilelsen i stemmen hans. Det største negative elementet i filmen for min del var den utstrakte bruken av nærbilder. Det ble brukt til stor effekt i scenen hvor Hathaway synger I Dreamed a Dream, men ble bare irriterende i Empty Chairs at Empty Tables. Noe av grunnen til dette er strengt tatt at Hathaway er en bedre skuespiller enn Redmayne.

Alt i alt en flott filmatisering av musikalen.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Sterkt uenig. Har ikke lest boka, men har ikke noe problem med å følge historien......

Tror du bør legge inn en spoiler - tag på en åpenbar plass i det innlegget. Du, som moderator, burde vite bedre.

Historien hopper fra sted til sted og fra tid til tid uten å forklare noe som helst. Hva skjedde i årene mellom 1815 og 1822 og 1822 og 1832. Lurte du aldri på det? Og ellers tas det noen veldig lette grep når det kommer til oppbygningen. Spoiler:Jeg mener, kjærlighet ved første blikk. Virkelig? I boken tok det mange møter før de i det hele tatt fikk kontakt.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Tror du bør legge inn en spoiler - tag på en åpenbar plass i det innlegget. Du, som moderator, burde vite bedre.

Jeg, som moderator, vurderte det dithen at det ikke er særlig problematisk å nevne et element i en nå 151 år gammel (kjent) historie. Men greit nok, gjør meg ingenting å slenge opp en tag.

Siterer LesMiserable:
Hva skjedde i årene mellom 1815 og 1822 og 1822 og 1832. Lurte du aldri på det?

Kan ikke si jeg gjorde det. Hvorfor har vi i det hele tatt interessen i å vite det? Har lite å si på karakterutviklingen. Den skjer i de øyeblikkene vi tar del i. Disse årene er ei heller dvelt med i musikalen, som filmen baserer seg på (ikke boka), uten at dette er noe problem. Reagerte ikke på det da jeg så musikalen på scenen, reagerte ikke på det i kinosalen.

Og når det kommer til kjærlighet fra første blikk, har du sett filmer? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger det skjer i en film, eller i det hele tatt er premisset i hele filmen. Dette er forøvrig en av få ganger at følelsene er GJENSIDIGE ved første blikk.
  • 0
Spartacus: Blood and Sand - Sesong 1

Overraskende bra, noen veldig kule effekter og kul "graphic novel"-ish stil. Eneste jeg ikke likte var Spoiler:På slutten når Batiatus til slutt dør. Batiatus er en person som man både elsker og hater. Han har noen fantastiske dialoger.
  • 0
Siterer Kronoz:
Jeg, som moderator, vurderte det dithen at det ikke er særlig problematisk å nevne et element i en nå 151 år gammel (kjent) historie. Men greit nok, gjør meg ingenting å slenge opp en tag.

Det finnes, akkurat som deg, de som ikke har lest boken og som ikke kjenner til historien. Derfor synes jeg at det er råttent av deg å røpe en så viktig del av historien.

Siterer Kronoz:
Kan ikke si jeg gjorde det. Hvorfor har vi i det hele tatt interessen i å vite det? Har lite å si på karakterutviklingen. Den skjer i de øyeblikkene vi tar del i. Disse årene er ei heller dvelt med i musikalen, som filmen baserer seg på (ikke boka), uten at dette er noe problem. Reagerte ikke på det da jeg så musikalen på scenen, reagerte ikke på det i kinosalen.

Nei, jeg vet ikke, kanskje for å gi det hele litt dybde? Musikalen er basert på boka. Så teknist sett er denne også basert på boka. Filmen har akkurat de samme momentene, bare i mindre grad. Du hadde kanskje reagert på det hvis du hadde lest boka.

Siterer Kronoz:
Og når det kommer til kjærlighet fra første blikk, har du sett filmer? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger det skjer i en film, eller i det hele tatt er premisset i hele filmen. Dette er forøvrig en av få ganger at følelsene er GJENSIDIGE ved første blikk.

Selvsagt har jeg sett filmer. Det er et kjedelig premiss som er brukt altfor mange ganger. Gjensidige eller ei, det er kjedelig.
  • 0
Django Unchained.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

"At last....my arm is complete again!"

Følte for et herlig quote, bare.

Zero Dark Thirty

Meget spennende, interessant og overraskende underholdende. Scenen hvor de tar Bin-Laden var en av de mest intense scenene jeg har sett, fy så bra laget.

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Det finnes, akkurat som deg, de som ikke har lest boken og som ikke kjenner til historien. Derfor synes jeg at det er råttent av deg å røpe en så viktig del av historien.

Historien er ungdomsskolepensum. Første gang jeg fikk utlevert utdrag fra den var på barneskolen. Om jeg er råtten får være opp til deg. Når jeg sier at jeg ikke har lest boka så mener jeg forøvrig den 1500 siders originalen. Har selvsagt lest den reviderte musikal"inspirerte" utgaven.

Siterer LesMiserable:
Nei, jeg vet ikke, kanskje for å gi det hele litt dybde?

Ser virkelig ikke hvordan en montasje (for det er ikke noe annet alternativ) rundt Valjeans suksess hadde gitt filmen mer dybde. Det har ingen betydning for utviklingen av historien (eller enda viktigere) karakterene.

Siterer LesMiserable:
Musikalen er basert på boka. Så teknist sett er denne også basert på boka

Egentlig ikke. Filmen er helt og holdent en filmatisering av musikalen. Les Miserables fra 1998 er nok nærmere boka, så vidt jeg husker. At det har samme momentene er en naturlig del av at begge mediumene forteller den samme historien. Jeg føler likevel at de ikke kan sammenlignes. Phantom of the Opera (2004) er også basert på en musikal som er basert på en bok. Sweeney Todd er en filmatisering av en musikal basert på en "myte".

Poenget mitt er at alle tre eksemplene er innom forskjellige medium som ikke kan sammenlignes når det kommer til oppbygging i historien. Enkelte ting må vike. Slik er det i alle adaptasjoner. Annet enn at filmen har en eller to flere sanger, og noen sanger som enten har byttet rekkefølge eller glir inn i hverandre, så er den identisk med musikalen.

Historien eller driven i filmen lider ikke av de valg filmskaperne har gjort. Jeg satt igjen med samme følelse av filmen som jeg gjorde av musikalen, og det var en god følelse.

Siterer LesMiserable:
Selvsagt har jeg sett filmer. Det er et kjedelig premiss som er brukt altfor mange ganger. Gjensidige eller ei, det er kjedelig.

Da vet du også hvorfor det må være der. Filmen hadde blitt en time lengre om det skulle ha vært en "naturlig" oppbygging av en kjærlighetshistorie. Dette er på mange måter en romantisk historie, og da er kjærlighet ved første blikk noe tilnærmet en selvfølgelighet. Ingen stiller spørsmålstegn ved at Romeo og Julie tar selvmord etter å ha vært forelsket i fjorten dager.
  • 0
I går: Daydream Nation.

En nokså kjedelig og rett-fram- high school film. Greit å se denne om man trenger hjernedød underholdning.

I dag: Sleeping Beauty

En vakker og mystisk film om ei studentjente som prøver å tjene seg penger ved siden av studiene sine. Jeg er fremdeles ikke sikker på om jeg forstod den helt. Verdt å få med seg!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Kronoz:
Historien er ungdomsskolepensum. Første gang jeg fikk utlevert utdrag fra den var på barneskolen.

En spoiler er fortsatt en spoiler.

Siterer Kronoz:
Ser virkelig ikke hvordan en montasje (for det er ikke noe annet alternativ) rundt Valjeans suksess hadde gitt filmen mer dybde. Det har ingen betydning for utviklingen av historien (eller enda viktigere) karakterene.

Det var nok en forhastet kommentar fra meg. Jeg tenkte mer på filmens generelle dybde og ikke bare i de årene som hoppes over.

Siterer Kronoz:
Egentlig ikke. Filmen er helt og holdent en filmatisering av musikalen. Les Miserables fra 1998 er nok nærmere boka, så vidt jeg husker.

Opphavshistorien er fortsatt fra boken, men jeg ser poenget ditt.

Siterer Kronoz:
Da vet du også hvorfor det må være der.

Ja, men det betyr ikke at jeg må like det.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Kronoz:
Historien er ungdomsskolepensum. Første gang jeg fikk utlevert utdrag fra den var på barneskolen. Om jeg er råtten får være opp til deg. Når jeg sier at jeg ikke har lest boka så mener jeg forøvrig den 1500 siders originalen. Har selvsagt lest den reviderte musikal"inspirerte" utgaven.

Jeg har aldri lest/sett/hørt/vet noe som helst om historien av Le Mis, så det finnes folk. Og jeg har tenkt å se filmen på et punkt.

Jeg leste ikke spoileren og vet ikke om det var en spoiler eller ikke, men tenkte jeg skulle nevne at det fortsatt finnes folk som ikke vet noe og som helst ikke vil vite noe..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Gangster Squad.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Argo

Så den etter at den håvet inn på BAFTA. Virkelig skuffende. Ettersom det er en sann historie virket den aldri spennende, siden man visste hva som kom til å skje. Og de "spennende" øyeblikkene skjer ikke før de siste 20 minuttene. Lurer på åssen Affleck ble nominert til beste rolle, verken hadde han en spennende rolle eller en god skuespiller. Ellers holdt den seg greit gjennom filmen.

6/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Twin Peaks

Nå har jeg endelig sett ferdig hele serien, og jeg vet ikke helt hva jeg syns. Den startet helt fantastisk, og jeg satt nærmest trollbundet og så. Sesong 1 var utrolig, og for min del var den minst like god som flere sesonger av de nyere seriene jeg også liker. Sesong 2 startet også veldig bra, men Spoiler:etterhvert begynte det å bli litt merkelig. Jeg likte det egentlig ganske godt - Windom Earle var en spenstig karakter og det merkelige greiene gjorde serien litt spennende, men etterhvert ble det litt mye med alt fokuset på "Black lodge and white lodge". Og slutten skuffet meg ENORMT. En ting jeg likte gjennomgående med denne serien var at den liksom svarte på ting, den var rettferdig og pleide ikke å la oss sitte igjen med så alt for mange spørsmål. Slutten var horribel - i stedet for en slutt hvor ting ble besvart, satt jeg igjen med MANGE spørsmål. At Coops ekte sjel ble igjen i Black Lodge er helt greit, dog jeg likte dårlig at hans dobbeltgjenger med Bob var på frifot. Det jeg derimot likte VELDIG dårlig var at ALT annet ble lagt dødt i løpet av de første minuttene av siste episode.

For eksempel: HVA FAEN!?!?!?!?! AUDREY?!?!?!? DØD?!?!?! Og så gjorde de så lite ut av det? Det var svært skuffende. Og alt det greiene med at Ben var Donnas ekte far.. det ble avsluttet med at Donnas uekte far gærna, slo til Ben, og det var det? Fattig. Og det var en veldig uønsket avslutning på serien. Det hadde vært deilig hvis bare én serie kunne hatt en konkret serie hvor det gikk bra med hovedpersonen, men den gang ei. I stedet skal serien liksom få oss til å tenke over det som har skjedd, og har en tvetydig avslutning som ikke tilfredsstiller.

Det var en god serie så absolutt, men jeg mislikte avslutningen. Synd, meget synd.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
I går så jeg to filmer.

Dokumentaren TPB AFK, som omhandler rettsakene rundt The Pirate Bay gjengen i Sverige. Veldig interessant, synes jeg.

og så så jeg Princess Mononoke som nok ikke kommer høyest på lista mi over Studio Ghiblis filmer.... Synes rett og slett den var litt kjedelig, og selv om historien i og for seg har potensiale til å være bra, så ble tiden litt sløst bort for min del.
  • 0
Princess Mononoke har 7års aldersgrense. Er ikke det litt morsomt?
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Django Unchained

Tarantino i kjent stil. Han makter å blande seriøsitet og parodi uten at det går ut over handlingens troverdighet. Fantastisk skuespill, spesielt av Cristoph Waltz som spiller Djangos frigjører. Slutten før slutten er så som så, og filmen mister litt driv etterpå, men alt i alt beviser Tarantino at han er en av de største nålevende regissører.

9/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Total Recall (2012)

En helt grei film for underholdning, med en del kule scener.
Historien er grei, med sine forutsigbare plot twister.
Animasjonene i filmen er veldig bra, og gir filmen et pent visuelt bilde.

6/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer simidude:
Princess Mononoke har 7års aldersgrense. Er ikke det litt morsomt?

Blir jeg litt forbløffet over, i grunn... Jeg hadde vært livredd om jeg hadde sett den som 7åring!! :p
  • 0
Hansel and Gretel: Witch Hunters

En veldig ålreit film. For all del, den er milevis unna å vinne noen særlig priser, men hvis denne filmen får terningkast 1 er det mange filmer som burde ha fått det samme. Humoren er vitterlig, hoder knuses, skytes av, lemmer rives av, og alt er veldig splatter-ish og morsomt. Skuespillet var så som så, og det er som alltid like rart å se og høre nordmenn på det store lerretet i full vigør - ikke fordi de gjør det så dårlig, men bare fordi jeg vet at de er norske. Jeg likær'e.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!