Gamereactor Norge. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi står altid klar med de seneste nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Blogs og brugeranmeldelser er også en stor del af siden, og så har vi nturligvis Danmarks bedste gaming forum. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?

Siterer Jack the Lack of Crack:
Hansel and Gretel: Witch Hunters

En veldig ålreit film. For all del, den er milevis unna å vinne noen særlig priser, men hvis denne filmen får terningkast 1 er det mange filmer som burde ha fått det samme. Humoren er vitterlig, hoder knuses, skytes av, lemmer rives av, og alt er veldig splatter-ish og morsomt. Skuespillet var så som så, og det er som alltid like rart å se og høre nordmenn på det store lerretet i full vigør - ikke fordi de gjør det så dårlig, men bare fordi jeg vet at de er norske. Jeg likær'e.
¨

Hyggelig å høre at du synes den var ålreit da! Ser selv frem til å se den på torsdag
  • 0
Amour (2012)

Jeg tror at dette er en av de kjedeligste filmene jeg har sett. Hvis du utelukkende ser på film for å bli underholdt, bør du styre unna denne. Med det sagt, er Amour en veldig god film som bygger seg godt opp mot klimakset anført av sterke skuespillerprestasjoner fra de to hovedrolleinnehaverne Jean-Louis Trintignant og Emmanuelle Riva. Underholdningsverdien samt at den føles ganske langdryg, til tross for at den bare varer i to timer, er omtrent det eneste som trekker ned. Sterk 7/10
  • 0
Lincoln

Daniel. Day. Lewis.

En utrolig god prestasjon, definitivt Oscaren verdig. Vi vet jo alle at han kommer til å vinne, men jeg måtte se den for å bekrefte til meg selv at det er fortjent. Og det er fortjent.

Dessuten var filmen overraskende underholdende til tross for at den er så slow-paced og består egentlig utelukkende av dialog etter dialog etter dialog, men det sterke skuespillet, flott musikk, god og til tider morsom dialog gjør at den aldri blir direkte kjedelig, selv om den absolutt er laaaang.

Spoiler:Forøvrig helt på trynet at de ikke viste at Lincoln blir skutt. Jeg hadde gledet meg stort til å se John Wilkes Booth skrike "sic semper tyrannis" og skyte han, og det hadde definitivt vært mer effektivt og gjort mer inntrykk. At de gjør det så billig at de bare viser yngstesønnens reaksjoner skjønner jeg ikke.

Typisk Oscar-film. Selv om mest sannsynlig kommer til å gjøre rent bord, håper jeg en annen film vinner beste film.

7/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Ted

Denne filmen var som forventet. God underholdning, men handlingen var dårlig.

6/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Så den herre Die hard 5 da. Ikke mye å slenge ræva i taket for akkurat. Disse filmene blir ikke akkurat bedre med tiden. McClane er kul som alltid, men handlingen er ganske kjip. Actionen er grei, men føler at fokuset er helt skeivt i forhold til de gamle klassikerne. Det blir liksom alt for mye av det gode. Dette var litt av problemet med 4ern også, men den hadde bedre handling og var bedre gjennomført. Med andre ord synes jeg dette var den dårligste filmen i serien. Til tross for det så er den ikke helt på trynet. Den er bare ikke i nærheten av de skikkelig gode Die hard filmene. Helt grei underholdning på kino, men den går nok fort i glemmeboka.

6.5/10
  • 0
Hansel & Gretel: Witch Hunters

Ble positivt overasket! Brydde meg egentlig ikke om alt som har blitt skrevet om den, men denne falt i smak. Ikke den beste filmen, men en god film er det. Skuespillet er helt ok, men så har jeg også en svakhet for Jeremy Renner som har blitt en favoritt skuespiller for meg. Så alit i alt hadde jeg en bra film opplevelse

7,5/10
  • 0
Så den nye silent hill-filmen. Til tross for at filmer basert på spill som regel suger k*k lang vei, så synes jeg faktisk at den første filmen var ganske grei. Denne var ganske crap. Historien baserer seg på Silent hill 3, men de har lagt til en del greier som ødelegger ganske mye. Mange av scenene er jævlig teite, og jeg sitter til tider og lurer på hvorfor i helvete de har valgt å ta det med i filmen. I tillegg oser det av lite troverdig skuespill og pinlige dialoger. Mye av det er så teit skrevet og gjør hele greia så sjukt lite troverdig. Det jeg likte med enern var at den til en viss grad klarte å fange den samme følelsen som man får når man spiller de gamle silent hill-spillene. Den stemningen er ikke tilstede i dette tilfellet. Effekter og slikt funker for det meste, selv om det ikke er det beste dataarbeidet jeg har sett på film. Den varer i ca 1,5 time og avsluttes med en slags slåsskamp mellom to figurer. Denne sekvensen er så pinlig og klein at jeg ikke vet hva jeg skal si om den. Det er ille, og ikke i nærheten av den episke konklusjonen i spillet.
Alt i alt suger filmen ganske hardt. Har du sett enern så har du egentlig sett nok av Silent hill på film. Hopp over denne og bruk 1,5 time på å nappe løken eller noe annet som faktisk er artig.

3/1o
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Er det den Silent Hill: 3D filmen?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Jah. Revelation het den visst.
  • 0
It Could Happen To You (1994)

En veldig koselig film. Yvonne , blondina i filmen, er også veldig søt.
  • 0
Wreck-It Ralph
Så mye bedre enn hva Pixar har punget ut i det siste.
9/10
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
John Rambo (Rambo IV)

En brutal og på overflaten ganske meningsløs film med massakrering og lemlestelse. Likevel likte jeg den ganske godt, og jeg føler at Sylvester Stallone har gjort en god jobb med å skildre brutaliteten i Burma.

7/10
  • 0
This Means War

En helt ok action komedie. Langt i fra en super film, men den har sine lyspunkter. Alt i alt en helt ok film.

6/10
  • 0
House of Cards

Ble ferdig med serien i går. Fantastisk serie. Mistet litt interessen halvveis ut, men det tok seg opp igjen i de siste par episodene. Helt på høyde med HBOs beste serier. Det ser ut til at Netflix vil bli en skarp konkurrent.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Dr.No

I går var første gang jeg så denne filmen og dette er lett en av de beste Blu Ray filmene jeg har sett, enda filmen ble laget i 1962 så ser det mer ut som en film som er laget i dag med setting i 60-tallet

Gleder meg til å se resten av Bond filmene ^^
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Die Hard

Hvorfor har jeg ikke sett denne før nå? En utrolig god action film!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
The Town

Strålende film av Affleck, virkelig herlig hele veien gjennom. Men fremdeles synes jeg Affleck burde holde seg i ressigørstolen, god skuespiller er han ikke.

8/10

Star Trek (2009)

Vokste opp med Star Wars og har ikke noen tilknytning eller erfaring med Star Trek. Men likte denne filmen svært godt. Holdt seg strålende hele veien gjennom. Gleder meg til den neste i Mai.

9/10

Die Hard

Beste actionfilmen noengang laget, genialt.

9/10

Planet Terror

HAHAHA. Filmen stinker Rodriguez hele veien igjennom; Overdreven vold, merkelige dialoger, obskure karakterer og latterlig historie. Jeg elsker det, virkelig god underholdning hele veien igjennom. Konklusjonen på historien var bare tåpelig, og altfor lite Willis og Brolin.

7/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
The Killing Room

Et stort gjeeeeesp. Det skulle visstnok være en spennende thriller om hvordan man lager sivile våpen, men det endte med å være en kjedelig film med en fryktelig slutt, mye prating og veldig lite handling.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Scrubs

Har sett alle sesongene i løpet av en knapp måned (den siste uten Zach Braff teller ikke). Fremdeles en av mine absolutt favorittserier. Fantastisk slutt.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Wreck-It Ralph (2D - Norsk)

Endelig en film om/med spill som er bra. Wreck-It Ralph er veldig godt gjennomført, den er underholdende og den er ikke bare rettet for barn, men for gamere. Sist nevnte er det jeg liker mest med den, lille broren min syntes den var ok, noen kule scener der og der. men jeg elsket den, det var knall bra gjennomført og dette er helt klart den beste Disney filmen siden Toy Story 3.

8/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
The Big Bang Theory

Definitivt min favoritt TV- serie! Dei har vunnet ein rekke med priser og blir sett av nesten 15 millioner personer verden over kvar veke! Så nylig Season 6 - Episode 16. Denne TV-serien Keeps getting BIGGER and BIGGER!

10/10

Pirates Of The Caribbean: At Worlds End

Likte filmen svært godt, og er stor fan av Pirates of the caribbean filmene! Den endte dramatisk, men siste kamp mellom Endeavour, The Black Pearl og The Flying Dutchman, hvor Endeavour blei knust i fille biter var bare ein fantastisk avslutning!

9/10

Neste film blir Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides!
  • 0
9/10 til Pirates 3. Såpass ja.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Horrible Bosses

Fantastisk film. Den fikk meg til å le gjentatte ganger, og jeg lo godt, akkurat slik en komedie skal. Derfor kaller jeg den "fantastisk".
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
The Thing (1982)

Den fantastiske atmosfæren og det gode manuset, gjorde det til en mye bedre film en forløperen.

9/10

Alien

Ikke like atmosfærisk som The Thing, men definitivt ikke dårlig. Dessverre klarte jeg ikke helt å engasjere meg i hvem som skulle overleve og hvem som skulle dø. Alle kunne egentlig ha dødd for min del.

7/10

Tucker and Dale vs Evil

En av de morsomste filmene jeg har sett på lenge. Hysterisk!

9/10
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Blue Mountain State (Sesong 1-3)

Denne serien er sjeldent morsomt, og hvis den er det, er det bare pga. en person: Thad. Thad er tidenes mest motbydelige, dumme og ufordragelige person, men han er morsom som pokker. Sett bort i fra han, er det ikke så altfor mye som er bra, men den er såpass sløv og grei å se på at jeg ser gjennom alt uten å nøle. Hvis du vil ha en serie som for det meste handler om sex og fyll med collegefotball som bakteppe, er dette serien for deg. 5/10
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!