Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Blue Mountain State er en drit morsom serie. Du må bare ikke forvente allverden..!
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
James Bond: Skyfall

Endelig har jeg sett mesterverket Skyfall igjen, like fantastisk som sist gang. Dette er uten tvil den beste Bond filmen som er laget. (Sorry Goldfinger )

10/10
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Piranha 3DD

Må ha terapi etter å ha sett denne! Makan til makkverk skal en lete lenge etter. Synes Piranha 3D var helt grei, men denne var horibel. Så trenger film terapi med masse gode filmer nå for å bli kvitt denne...

1/10 Og nominerer denne til en av tidenes dårligste filmer!
  • 0
Siterer Filimonki:
Blue Mountain State er en drit morsom serie. Du må bare ikke forvente allverden..!


Jeg forventet ikke allverden, det var derfor jeg ga den en høyere karakter enn det jeg hadde planlagt. Den er kanskje morsom hvis man har svært barnslig humor og hvis man aldri har sett noen annen serie i hele sitt liv.
  • 0
The Eye

En helt grei film - jeg skvatt faktisk et par ganger. Historien var lite interessant og jeg sitter ikke igjen og tenker at noen av filmens elementer var spesielt gode. En helt grei film med en helt grei historie og noen helt greie, dog en smule billige skvettescener.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Mars Attacks!
Hadde helt glemt hvor morsom jeg finner denne filmen fra 1996,må definitivt skaffe meg den til min dvd samling.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Beautiful Creatures:
Ble veldig positivt overrasket over denne filmen. På overflaten virker det som en ganske standard teen movie, og den er tydelig inspirert av Twilight-serien, men den er på mange måter "Twilight done right". Rent filmteknisk er det ting som kunne vært gjort bedre (CGen var ganske crap, noen bilder var uklare og deler av filmen føltes litt rushet), men det som virkelig redder filmen og som gjør filmen verdt å se er karakterene og skuespillerprestasjonene.

Hovedpersonene er utrolig likbare og lett å bli glad i. Gutten, Ethan, er morsom og sjarmerende, umulig å ikke like, mens jenta, Lena, er mystisk og litt innesluttet, men også veldig søt og sjarmerende på sin egen måte. Kjemien mellom disse to er kjernen av filmen, og du ønsker virkelig at alt skal gå bra med dem.

Beautiful Creatures er en sjarmerende feelgoodfilm som jeg vil anbefale dere å se hvis dere har muligheten. Det er på ingen måte et perfekt mesterverk som dere MÅ få med dere, men det er underholdende, sjarmerende liten film som er perfekt for en filmkveld med kjæresten/crushen.

7,5/10
Kept you waiting, huh?
  • 0
The Green Mile

Rørende, morsom og vellagd dramafilm med gode skuespillere.

9/10

Kon-Tiki

En litt enkel film for min del. Spesialeffektene og filmingen er jo imponerende, men jeg føler at historien er for "enkel". En god film for all del.

7/10

The Silence of the Lambs

Hannibal Lecter er en skremmende karakter, godt spilt av Anthony Hopkins. Ikke like skummel som jeg hadde trodd, men alt i alt en spennende film.

8/10
  • 0
The Waterboy

Adam Sandler vet hvirkelig hvordan han skal spille rollen som Bobby Boucher og denne filmen er like mye komedie som den er sportsfilm,kanskje enda mer komedie mot slutten av filmen.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
  • Ine
  • Ine
Twin Peaks
Fantastisk atmosfære, kule karakterer og veldig spennende frem til Spoiler:Leland ble avslørt. Men jeg kan ikke unngå å føle meg snytt; slutten består bare av en rekke cliffhangers, og man får nesten ikke vite noe om Spoiler:The Black/White Lodge, MFAP, BOB, MIKE, The Giant osv.. Det betyr ikke at Lynch burde ha slengt "svaret" i trynet på deg á la Christopher Nolan, men det burde vært gitt nok informasjon til å utlede en konklusjon som ikke virker helt søkt.
7/10
Riddle me this
  • 0
  • Los
  • Los
Pans Labyrint

Måtte se denne igjen, det var lenge siden sist. En virkelig god film som blander eventyr, dyster realitet og spenning på en mesterlig måte. Men så er det Del Toro vi snakker om da

8/10

En ting... Når jeg så denne ble jeg virkelig trist for at Del Toro ikke fikk lage At The Mountains Of Madness! Fantastiske "monster" design, praktiske effekter, følelse og sjel i utføringen... Bare tenk hvor fantastisk ATMOM hadde vært i Del Toros hender!!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Enig, Ine, jeg likte serien ekstremt godt frem til de siste episodene. Jeg ble nesten trist da den sluttet som den gjorde. Det var som Lost på nytt, sett bort i fra at Twin Peaks kom før Lost.

Brüno

Hehe, ganske morsomt. En vittig blanding av skuespilliert tull og moro med skjult kamera. Jeg gapskrattet til tider, og filmen ble aldri kjedelig. For enkelte kan det kanskje bli litt for tøysete, og for amerikanere og andre gammeldagse folk kan det bli for drøyt med alt fokuset på homofili, men for oss andre er dette en sikker latterkule.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Sexy Beast

Fantastisk skuespill av Ben Kingsley. Filmen har en spent stemning og forteller historien om Gary Dove som prøver å forlate livet som kriminell men som blir hindret av Don Logan. Nesten som å se djevelen i person.

9/10
  • 0
The Sopranos

Har holdt på med denne i en stund nå, men tok et skippertak i dag og så serien ferdig. Produksjonsverdien er på topp, noe man forventer av HBO serier. Den var kanskje litt treig her og der, men det var helt klart en serie det er verdt å få med seg. Hadde egentlig tenkt å følge opp med The Wire, men tror jeg skal ta et lite avbrekk fra HBO dramaserier. Har hatt Twin Peaks på watchlisten i evigheter, føler meg sulten på litt David Lynch weirdness.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey a kiddley divey too, wouldn't you?
  • 0
Stargate SG1 Sesong 7.

Er på Disc 2 og begynner og like serien veldig godt igjen spesielt siden de bestemte seg for og bringe tilbake en av de "døde" hovedpersonene.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Drive

Så den på amerikanske Netflix for 2 dager siden. Veldig bra film og Gosling gjør det utmerket. Likevel er mange av scenene der de stirrer på hverandre og smiler i 5 minutter litt pinlig.

8/10
  • 0
The Master

MESTERLIG skuespill av Phoenix, glad han kom tilbake etter en lang og fortjent pause med et brak! Phoenix klarer å fremstå som en utilpass, voldelig, sex-fiksert alkoholiker på en helt brilliant måte, nesten så han fortjente Oscaren mer enn Day-Lewis i år. Og Seymour-Hofmann gjør en minneverdig kult-leder, den første scenen de går gjennom terapi sammen er helt fantastisk.

Ellers er filmen en flott fortelling om hvordan en mann med null håp i livet underkaster seg en obskur kult for å finne tilhørighet. Med mange rørende scener og en litt lite tilfredsstillende slutt. Absolutt en favoritt fra 2012.

9/10

Siterer fantomena:
Likevel er mange av scenene der de stirrer på hverandre og smiler i 5 minutter litt pinlig.


Det er pointet og sjarmen til filmen.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
The Master
Siterer Cherno:
The Master


Ahh, må få kommet meg på kino og sett den. The Master er en av de filmene jeg har hatt mest lyst til å se i 2012, og har vært spent på den helt siden den sykt gode første teaseren, som godt mulig er en av de beste teaserne til en film noensinne for min del. Bra å høre at den lever opp til forventningene.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Ahh, må få kommet meg på kino og sett den. The Master er en av de filmene jeg har hatt mest lyst til å se i 2012, og har vært spent på den helt siden den sykt gode første teaseren, som godt mulig er en av de beste teaserne til en film noensinne for min del. Bra å høre at den lever opp til forventningene.


Synes det var litt trist å se at den "bare" hadde 7.4 av brukerne på IMDb, men 88 av metacritic er jo superb! Kjenner jeg gleder meg til Andersons neste prosjekt med Phoenix i 2014!
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Predator:
Bra å høre at den lever opp til forventningene.


Den fikk 7/10 av Gamereactor. Selv har jeg interesse for den, men kommer nok ikke til å se den med det første, siden jeg ikke har noen erfaring med Paul Thomas Anderson. Har Magnolia på blu-ray i filmhylla though, men ikke sett den enda.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Silent Hill: Revelation 3D

Hva kan jeg si,traileren var bedre enn filmen...
Treg og kjedelig start men det tok seg opp etterhvert i midten av filmen når monstrene kom frem.Monstrene er faktisk det eneste bra med filmen og det som gjør den verdt og se,spesielt "Mock Spider" og "Dark Nurses".
Hadde forventet og se mer av "Pyramid Head" enn det jeg gjorde i filmen så det skuffet meg.Likte slutten av filmen som åpner opp for at det kanskje kommer en oppfølger engang i tiden...

Man bør absolutt se den første filmen,Silent Hill,for og få med seg hva som skjer i Revelation og hvorfor + at den første filmen er definitivt bedre enn oppfølgeren!

5/10
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Pandorum

Den holdt meg spent hele veien, men jeg føler jeg har sett dette flere ganger før. "Klimakset" var så åpenbart at jeg omtrent skjønte hvor filmen ville før vi hadde møtt karakterene, og fiendene i filmen er kjedelige og noe av grunnen til at filmen minner meg så mye om andre filmer. Filmen hadde litt driv, men den overrasket ikke og det var totalt sett en helt OK film som var artig å se som tidsfordriv, men jeg ville aldri valgt den hvis jeg skulle nyte en ny og spennende film jeg ikke hadde sett - coveret røper at den er middelmådig på sitt beste.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer The Heretic:
Den fikk 7/10 av Gamereactor. Selv har jeg interesse for den, men kommer nok ikke til å se den med det første, siden jeg ikke har noen erfaring med Paul Thomas Anderson. Har Magnolia på blu-ray i filmhylla though, men ikke sett den enda.


Se There Will Be Blood, hans absolutt beste
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Se There Will Be Blood, hans absolutt beste


"I...drink....your....MILKSHAKE!!"
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Eraserhead

Hva i helvete...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!